וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב צבעה את הדרבי בצהוב עם 0:1 על הפועל

וואלה! ספורט

5.3.2012 / 22:50

פנדל של אלירן עטר (42) העניק לצהובים ניצחון ראשון בדרבי מזה 4 שנים. מהומות גדולות בתום המשחק, ידין וטועמה הורחקו

9 במרץ 2008. זה היום בו מכבי תל אביב ניצחה בפעם האחרונה בדרבי את הפועל. זה היה בדיוק לפני ארבע שנים. הערב (שני) הצליחו הצהובים לרשום ניצחון נוסף, ה-42 בתולדותיהם על היריבה המושבעת, עם 0:1 קטן-ענק מבחינתם במשחק שסגר את המחזור ה-28 בליגת העל. אלירן עטר הבקיע את השער היחיד במשחק בפנדל בדקה ה-42 לאחר שנעאל חוטבא הכשיל ברחבה את יואב זיו וסידר למכבי ניצחון חוץ בדרבי על הפועל מאז אוקטובר 2006. הפועל הייתה כל כך עצבנית שהיא גם נותרה בתשעה שחקנים בדקה ה-90, כשאביחי ידין וסלים טועמה ספגו כרטיסים אדומים.

עוד לפני שריקת הפתיחה נורה נור תאורה מכיוון שער 4-5 המאכלס את אוהדי הפועל תל אביב ישירות לשורה העליונה של שער 11 שמאכלס את יציע אוהדי מכבי תל אביב וחלק מהתפאורה עלתה באש. כוחות מד"א עלו ליציע, ואוהדת אחת נפצעה ונזקקה לחבישה. בנוסף, נזרק רימון עשן לעבר הקופות מחוץ לאצטדיון. גם בסיום היו אירועים מגעילים כשאוהדי הפועל תל אביב השליכו חפצים אל עבר השוטרים וצוות השיפוט ולא נתנו לשחקני מכבי לרדת אל עבר חדרי ההלבשה. פשוט מיותר ומגעיל.

בעלי הפועל תל אביב אלי טביב. ברני ארדוב
הוא בטח לא רצה לראות התנהגות כזו מצד אוהדי הפועל. טביב/ברני ארדוב

מכבי יכולה לחייך הערב חיוך רחב. אמנם זו עונה חלשה מאוד מבחינת הצהובים, שכבר לא יזכו בשום תואר, אך מבחינת רוב האוהדים של הקבוצה ניצחון בדרבי שווה הרבה יותר מכל תואר אפשרי. את זה, הם יכולים לזקוף לזכותם אחרי 10 משחקים ברציפות וגם זה הרבה מבחינתם כרגע. הקבוצה של ניר לוין לא הבריקה בלשון המעטה, אבל הצליחה לרשום ניצחון מתוק מאוד למרות יכולת די בינונית של רוב שחקניה, אבל הרבה בזכות יום נהדר של השוער גיא חיימוב. גם מרכז השדה, בראשותם של גל אלברמן ורפי דהן, ראוי לשבח על ניהול משחק מצוין. מי שעוד יכול לחייך הערב בגדול הוא ניר לוין, שעמד על הקווים גם באותו הדרבי ב-2008 בו ניצחו הצהובים. אגב, למכבי זהו ניצחון ליגה שני ברציפות וגם זה לא מעט בשבילם בעונה כזו.

בצד השני, כמה בלגן, כמה בלגן. אם לא הספיקה מחאת האוהדים נגד טביב, כל הלחץ והמריבות בין השחקנים לבין עצמם ובין השחקנים להנהלה ולטביב, הגיע ההפסד בדרבי שיוסיף המון עצבים למערכת העצבנית ממילא של הפועל. טביב אגב התקבל בצורה מכוערת על ידי אוהדי האדומים, שקיללו אותו לאורך רוב שלבי המשחק. אגב, אוהדי הפועל התנהגו בצורה מגעילה גם לקראת הסיום, כשהשליכו חפצים אל עבר הדשא ואף פגעו בראשו של אלירן עטר עם מצית. ההתנהגות הגועלית הזו לא בדיוק עזרה לשחקני הפועל תל אביב, שנראו רע מאוד לאורך כל המשחק והגיעו למצבים היחידים שלהם בכדורים נייחים כשדווקא הבלם מרקו שולר היה השחקן הכי מסוכן שלהם. הקבוצה של ניצן שירזי נראתה רע מאוד, כשגם המאמן יסומן כמי שתחתיו נקטע רצף הניצחונות במשחקי הדרבי.

שחקני מכבי תל אביב ברק יצחקי, אלירן עטר, מואנס דאבור חוגגים שער. ברני ארדוב
יכולים לחייך. שחקני מכבי חוגגים/ברני ארדוב

מהלך המשחק

דקה 1: שער נפסל! איגייבור קיבל מסירה מאנטבי ובעט טיל לחיבורים, אך המגן היה בנבדל והשער נפסל בצדק.

דקה 16: עטר קיבל מסירת עומק והיה בנבדל, אך המשיך לשחק ובעט פנימה. מנשה משיח לא שלף צהוב שני והסתפק באזהרה והרגיע בעיקר את ניר לוין, שהתעצבן על החלוץ.

דקה 21: איגייבור הכניס מסירת עומק לאנטבי, שבעט מ-14 מטר, אך נבלם.

דקה 31: דאבור פרץ מהאמצע, נכנס לרחבה וניסה לבעוט, אך נבלם על ידי הגנת הפועל.

דקה 35: יצחקי קיבל כדור על סף הרחבה, אבל בעט דרדלה מ-16 היישר לידיו של אדל.

דקה 39: מסירת עומק של אלברמן מצאה את יצחקי על סף הרחבה, אך החלוץ בעט חזק החוצה.

דקה 42: גול! זיו פרץ לרחבה, עבר את חוטבא, שחיבק אותו והפיל אותו לדשא. עטר בעט את הפנדל מצוין. 0:1 למכבי תל אביב.

דקה 50: מסירת רוחב של אורמוש מצאה את דמארי, שבעט מ-12 מטר כדור שחלף סמוך לקורה. הזדמנות ראשונה אמיתית לאדומים.

דקה 54: כדור עומק של אלברמן מצא את עטר, שבעט מצוין בסיבוב, אך אדל הדף.

דקה 56: מסירת רוחב של איגייבור פגעה בניבאלדו, שינתה כיוון וכמעט חדרה פנימה, אך חיימוב הציל בשנייה האחרונה לקרן.

דקה 58: שתי קרנות של הפועל נגמרו בנגיחות של שולר, פעמיים חיימוב הצליח להציל את מכבי מספיגה.

דקה 70: אלברמן קיבל מסירת רוחב ובעט מ-22 מטר מעל השער של אדל.

דקה 75: קרן של טועמה מצאה את דמארי מרחק חמישה מטר מהשער, אך הוא בעט גבוה.

דקה 78: תמוז קיבל מסירת עומק מרחק 18 מטר מהשער, הסתדר עם השומר שלו ובעט חזק, חיימוב הציל.

דקה 90: איגייבור בעט כדור חזק מאוד מ-28 מטר, חיימוב קלט.

הרכב הפועל תל אביב: אפולה אדל, נעאל חוטבא (מחמוד עבאס, 80), מור שושן, מרקו שולר, יגאל אנטבי, מירקו אורמוש (אלרואי כהן, 54), אביחי ידין (הורחק, 90), שי אבוטבול (סלים טועמה, 46 (הורחק, 90)), נוסא איגייבור, עומר דמארי, טוטו תמוז.

הרכב מכבי תל אביב: גיא חיימוב, קלמי סבן, רוברטו פונצ'ץ, ניבאלדו, יואב זיו, גל אלברמן, רפי דהן (שרן ייני, 81), דור מיכה (מוסא קונאטה, 84), ברק יצחקי (רועי קהת, 64), מואנס דאבור, אלירן עטר.

שחקן מצטיין: גיא חיימוב

מי בכלל זוכר שהשוער שהגיע בקיץ האחרון מעירוני קרית שמונה איבד את המקום שלו בהרכב בשביל ברק לוי? גיא חיימוב הציג משחק נהדר, אולי הטוב ביותר של שוער מכבי תל אביב בשנים האחרונות, והוביל את הצהובים לניצחון ראשון בדרבי אחרי ארבע שנים. אין ספק בכלל שהוא המצטיין במשחק ובגדול.

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully