וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד הקודר של הפועל תל אביב

5.3.2012 / 23:30

הפועל לא צריכה לחשוש מהעונה הזו, אלא מאיך תיראה העונה הבאה. שלום תקוה מסכם דרבי, ומסביר מה קרה לתמוז ודמארי

למרות המהומות בסיום, נתחיל מהכדורגל. דרבי הוא תמיד מעניין מבחינת האווירה והיוקרה, אבל היום (שני) הלחץ השפיע לרעה. במחצית הראשונה היה משחק לא טוב של שתי הקבוצות, ואפשר להבין למה. מצד אחת מכבי הגיעה אחרי כל כך הרבה שנים שבהן לא ניצחה בדרבי, מצד שני הפועל הגיעה עם כל האווירה המתוחה סביב להגעתו של טביב והמצב החברתי הקודר בחדר ההלבשה. שתי הקבוצות ידעו שהפסד יחמיר את המצב הרע שלהן, וזה גרם לכך שהשחקנים שיחקו בלחץ.

במחצית השנייה עם כניסתו של טועמה הפועל השתלטה על המגרש, ולמשך כל המחצית הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. רק השחקן המצטיין, גיא חיימוב, מנע עוד הפסד בדרבי למכבי, עם משחק הרואי של השוער ולא מעט הצלות גדולות. אבל האכזבה היא משחקני ההתקפה. היו על המגרש הערב בבלומפילד כמה משחקני ההתקפה הטובים ביותר בארץ – תמוז ודמארי, יצחקי ועטר - וניתן לצפות הרבה יותר מהחלוצים האלו. האוהדים מקווים שגם במעמדים לחוצים, שחקני ההתקפה המוכשרים האלה יוכלו להציג יכולת גבוהה ולסחוב את קבוצותיהם, אבל זה לא נעשה.

מכבי אומנם ניצחה את המשחק, ואפשר להבין את השמחה הגדולה אחרי כל כך הרבה שנים במאבקי הדרבי, אבל גם במכבי יודעים שהקבוצה עדיין לא משכנעת. היא מאוד חסרה את היכולת הקבוצתית, לא מניעה כדור בצורה מסודרת, הרבה מאוד מהלכים לא מתוכננים, והקבוצה בנויה הרבה על יכולת אישית של שחקנים שרק מדי פעם מצליחים ליצור מהלכים חיוביים. אני שוב טוען שמכבי מפסידה את ברק יצחקי כשהיא מציבה אותו על הקו. במקום שחקן מסוכן במרכז השדה וברחבה, היא מקבלת שחקן אגף בינוני בקו. חבל.

יש מחיר למחאה

מנגד, הפועל משלמת את המחיר על המהומות סביב המועדון בתקופה האחרונה. ניצן שירזי השתמש בכל הכלים שעומדים לרשותו, גם החילופים שהוא ביצע עזרו לקבוצה להשתלט על המגרש ולהגיע להזדמנויות, אבל הבעיות עמוקות יותר. כבר הרבה שנים לא זכור בכדורגל הישראלי קבוצה עם כל כך הרבה בעיות סביבה. המאבק של האוהדים מול הבעלים הוא כמעט חסר תקדים. במצב הזה קשה מאוד לתפקד. גם למאמן, גם לשחקנים, ולכל מי שנמצא במערכת.

הדבר בולט במיוחד אצל טוטו תמוז ועומר דמארי. אין ספק שהכוח המניע של הפועל העונה זה תמוז ודמארי. הקבוצה הזאת הייתה בנויה על צמד החלוצים הללו, שהבקיעו את רוב השערים שלה, ואנחנו עדים לכך שכל מה שקרה בחודש האחרון – עם פרשת תמוז ומונאקו, עם הסכסוך המתוקשר, עם איבוד המקום בהרכב – פגע בכושר של תמוז, ופגע בקבוצה. בלי החלוצים שלה, אין להפועל מענה.

עכשיו הבעיה הגדולה של הפועל היא לא איך היא תסיים את העונה הזאת – בין אם זה גביע המדינה, מקום אירופה, התמקמות בצמרת. הכל שולי לקראת הדבר החשוב יותר, וזה העתיד שלה. הפועל צריכה לחשוש לקראת ההכנות שלה לעונה הבאה. יש עוד כל כך הרבה עבודה מקצועית שצריך לעשות - סגירת חוזים עם שחקנים, בחירת מאמן, בחירת צוות ניהול, סגירת מחנה אימונים –וכרגע הבעיות לא מאפשרות לבצע מהלכים כאלו. אי אפשר לתפקד ככה. אומנם הפועל תסיים את העונה איכשהו, אבל לא ברור איך היא תתחיל את העונה הבאה.

ומילה אחרונה על המהומה בסיום. התפקיד של השופט הוא לשמור על הסדר, על ההתנהגות הנאותה ועל המשחק ההוגן של השחקנים במגרש. אבל גם אם הוא מפריז בהוצאת הכרטיסים, ומשיח מעט הפריז היום, עדיין חובת השחקנים לשמור על הדרך ועל המקצוענות. התגובה של סלים טועמה ואביחי ידין הייתה מאוד לא מקצוענית, גם אם יש צדק בטענות שלהם. מדובר בשחקנים חשובים, שהיו חייבים להשתלט על היצרים ולא להשאיר את חבריהם בנחיתות מספרית על הדשא. זה היה מיותר ולא אחראי, גם אם השופט לא צודק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully