וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפרטים נוספים: בנזמה - שגריר על הסכין: תומר חמד

14.1.2012 / 7:30

למרות הצמד בגביע, תומר חמד חייב להביא יותר קבלות במאיורקה ואולי ללמוד משהו מההארה של חלוץ ריאל אותו הוא פוגש

הבעיה הגדולה ביותר של מאיורקה העונה היא הבקעת שערים. 15 כאלה יש לקבוצה ב-17 מחזורי ליגה וזו הסיבה המרכזית שאף אחד לא ממש האמין שהקבוצה מסוגלת למחוק פיגור 2:0 בגומלין מול סוסיאדד בגביע המלך. "קבוצות שהיו במצב דומה לשלנו עברו שלב בעבר", ניסה המאמן חואקין קפארוס לשדר אופטימיות. "אני יודע שהשחקנים באים אופטימיים ורוצים לנצח, אבל לא מילים קובעות אלא מעשים ואנחנו יודעים שעלינו לכבוש לפחות שני שערים". בסופו של דבר, פחות מ-7,000 צופים הטריחו עצמם למשחק ומי שנשאר בבית, הפסיד הצגה של פעם בחיים שהסתיימה ב-1:6 מוחץ לזכות מאיורקה וכרטיס לרבע הגמר.

תומר חמד היה שותף פעיל לחגיגה הגדולה וכמה שהמשחק הזה היה חשוב לו. אחרי תקופה בה מעמדו המקצועי נחלש וכשבקבוצה כבר נמצא חלוץ רכש יקר, חמד היה צריך להזכיר לכולם שהוא לא רק פנדליסט מצטיין. זה נגמר עם שני שערי שדה ראשונים על אדמת ספרד: הראשון בבעיטה אדירה ממרחק אחרי מבצע אישי והשני בסיומת נהדרת בהקפצה מעל השוער. וזו בדיוק היכולת שמאיורקה מצפה לראות מחמד, ולא קיבלה ממנו עד אותו משחק. האם השערים יוציאו את החלוץ לדרך חדשה? תשובה ראשונה תתקבל כבר בשבת כשריאל מדריד הגדולה תגיע לאי.

תומר חמד שחקן מאיורקה, מאחוריו שחקני ולנסיה חוגגים. Manu Mielniezuk, AP
היה צריך להזכיר לכולם שהוא לא רק פנדליסט מצוין. חמד/AP, Manu Mielniezuk

למרות שהוא מלך שערי הקבוצה עם חמישה שערים מהנקודה הלבנה, מעמדו המקצועי בקבוצה התערער מעט לפני פגרת החורף. חמד לא פתח בהרכב בליגה מאז סוף נובמבר ובארבעת המחזורים האחרונים שיחק יחד 68 דקות כמחליף. הנתון הזה מדאיג גם בגלל שלמאיורקה אין בסגל מספר 9 קלאסי מלבד חמד. למרות זאת, המאמן קפארוס ניסה לרענן את החלק הקדמי בכל מיני דרכים. הוא שילב את ויקטור, אלחנדו אלפרו והצעיר אלברו חימנס, למרות שאף אחד מהם לא חלוץ טבעי, החליף מערכים, אבל הקבוצה שלו נותרה תקועה.

קפארוס יצא מדעתו אחרי ה-0:0 בלבנטה במחזור הקודם, משחק בו חמד לא שותף. הקבוצה שלו הייתה טובה יותר במחצית השנייה, אך החמיצה שוב ושוב. "אין לו שום תכנית משחק והוא נראה מיואש", כתב על המאמן העיתונאי חיימה באוסה ב"דיאריו דה מאיורקה". בדיעבד אפשר לומר שהמשחק הזה והביקורת שספג המאמן על ניהולו סללו את הדרך לשינוי ושובו של חמד להרכב במשחק הגביע.

"ה-1:6 המהנה לא עזר רק להעפלה לרבע הגמר, אלא גם צריך להכניס זריקת מוראל להמשך מאבקי ההישרדות בליגה", חגגו ב"דיאריו דה מאיורקה" את הניצחון. "מי שהכי היה זקוק למשחק הזה הוא חמד. החלוץ ספג ביקורות על ההופעות שלו עד עכשיו וכל חמשת שעריו הובקעו מהנקודה הלבנה. מול סוסיאדד הוא כבש כבר בבעיטה מחוץ לרחבה ובהקפצה מעל השוער, אולי בגלל שהוא מרגיש את אוגונג'ימי נושף בעורפו".

חואקין קפארוס מאמן אתלטיק בילבאו. רויטרס
גם הוא קיבל זריקת מוראל. קפארוס/רויטרס

אוגונג'ימי יהיה כנראה הרכש היחיד שמאיורקה תוכל להרשות לעצמה בינואר. העברתו של החלוץ הבלגי תמורת 2.4 מיליון יורו נסגרה מול גנק כבר בחודש ספטמבר. חודשיים התאמן אוגונג'ימי עם מאיורקה והמתין בסבלנות לפתיחת חלון ההעברות עד להופעת הבכורה שלו במשחק הגביע השבוע. אוגונג'ימי הוא שחקן מגוון שיכול לשחק במספר עמדות בהתקפה, אבל לא מספר 9 קלאסי. קפארוס מייעד לו את משבצת השחקן מאחורי החלוץ. חוט מקשר בין הקישור להתקפה בתקווה שהקבוצה תהפוך ליצירתית יותר ותייצר יותר מצבי הבקעה.

אם חמד אכן חשש מבואו של הבלגי, הרי שהשניים דווקא הפגינו שיתוף פעולה מצוין בהופעתם הראשונה יחד. "מרווין הוריד הרבה עומס מתומר. הוא לא הבקיע, אבל הוריד מתומר תשומת לב וגרם לכך שהוא יהיה יותר חופשי", אמר קפארוס. כך שלא מן הנמנע שהצמד ימשיך לשתף פעולה גם מול ריאל מדריד הגדולה בשבת במשחק שינעל את הסיבוב הראשון (למעט המחזור הראשון שנדחה בעקבות השביתה).

למאיורקה צפויים עוד חיים קשים ומלחמת הישרדות מתישה בסיבוב השני. הקבוצה מדורגת כרגע במקום ה-14, אבל התחתית צפופה וצמודה והמרחק מהקו האדום עומד על שלוש נקודות בלבד. לקבוצה אין כאמור יכולת כלכלית להתחזק משמעותית והיא תמשיך להתבסס על מה שיש לה. המשמעות היא שלחמד צפוי להיות תפקיד מרכזי ברוטציה המצומצמת של המאמן והציפייה ממנו תהיה להמשיך ולהראות את מה שעשה בגביע. בספרד, אגב, מסבירים שעבור קבוצה עמוסת בעיות כלכליות כמו מאיורקה, ירידת ליגה עלולה להיות מאוד משמעותית.

בסך הכל, חמד נהנה מעונת בכורה סולידית בכדורגל האירופי. לא מדובר בהצלחה מסחררת, אבל הוא מגלה רצינות, עובד קשה ומנסה להראות שהוא מתאים להיות חלוץ באחת הליגות הטובות והקשות בעולם. שערי הפנדלים שלו חשובים לביטחון ולסטטיסטיקה, אבל כדי להמשיך ולבנות לעצמו שם באירופה וגם כדי לשמור על מעמדו בנבחרת של אלי גוטמן (שעמוסה כישרונות בהתקפה), הוא צריך לתת קצת יותר. המבחן שלו מתחיל מול ריאל מדריד.

חלוץ גנק מרווין אוגונג'ימי. GettyImages
שיתוף הפעולה עם חמד נפתח ברגל ימין. אוגונג'ימי/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • תומר חמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully