וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר שאחרי מהפכת הצעירים

שחקנים במכבי תל אביב רצו לראות את מוטי איוניר בחוץ, אבל החלפתו בניר לוין לא עשתה עם כולם חסד. חודש אחרי שמונה, זה הזמן לבדוק מי הרוויח ומי הפסיד מבואו של המאמן החדש

כשמוטי איוניר עזב את מכבי תל אביב, סביר להניח שרבים מהשחקנים פלטו אנחת רווחה גדולה. עזיבה של מאמן מובילה לשינוי ומשמשת זריקת מוטיבציה. אבל לא כולם נהנים משינוי כזה. לכל מאמן, גם למחליפו של איוניר במכבי תל אביב ניר לוין, יש בדרך כלל מספר שחקנים שאיתם הוא הולך באש ובמים. אלה שחקנים שמקבלים גיבוי גם בתקופות לא טובות ונחשבים לבאנקר בהרכב. מי הרוויח ומי הפסיד מחילופי המאמנים בקריית שלום? הנה מפה שתעשה לכם קצת סדר.

ניר לוין עם שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
יש כאלה שנהנים, יש כאלה שפחות. ניר לוין באימון הבכורה במכבי תל אביב לפני חודש/קובי אליהו

המרוויחים

גל אלברמן: האיש שניפק את הרווח הגדול ביותר מהשינוי. אלברמן הפך לבאנקר בהרכב ושיחק 90 דקות בכל אחד מששת המשחקים אותם אימן לוין. עד היום לא התקבלה תשובה לשאלה מדוע ייבש אותו איוניר על הספסל ולעיתים מחוץ לסגל. כמו מקצוען, אלברמן המשיך להתאמן ברצינות וחיכה לקבל הזדמנות. דיבורים גרסו שלא מדובר בשיקולים מקצועיים נטו ויש מי ש'מדריך' את איוניר שלא לכלול את הקשר הוותיק בסגל. מאז שאלברמן נכנס כמחליף בדרבי (עדיין בתקופת איוניר) הוא תפס מקום של קבע בהרכב של הצהובים. במסיבת עיתונאים שנערכה לפני שבועיים נשאל הקשר האם חילופי המאמנים שיפרו את מעמדו בקבוצה והשיב בפשטות: "עובדתית, כן". לפחות עד כה, נראה ששני הצדדים יצאו נשכרים.

קלמי סבן: המגן הוותיק לא הצליח בשנתיים שלו במועדון לתפוס מקום של קבע בהרכב. העונה העדיף איוניר באגף ימין את עומר ורד, שהובא בקיץ מהפועל חיפה. אצל איוניר הפך סבן לסותם חורים, כזה שיכול לשחק במגוון תפקידים בהגנה, כולל בעמדת הבלם. אצל לוין תפס סבן מקום של קבע בהרכב ופתח בחמישה משחקים, כולל דינמו קייב בחוץ. סבן הוא מגן ימני טבעי, אבל לוין השתמש בו שלוש פעמים כמגן שמאלי. סבן נקלע לסיטואציה לא פשוטה מבחינתו: הוא תפס מקום של קבע בהרכב, אך במרבית הפעמים עשה זאת בצד שמאל, בו הוא לא מרגיש בנוח. אחרי ההפסד באשדוד היטיב אחד משחקני הקבוצה לנתח את המצב: "זה זועק לשמיים שהמגנים שלנו לא תורמים כלום למשחק ההתקפה, אבל קלמי לא אשם שזורקים אותו באגף שמאל. קשה לו לבוא לידי ביטוי שם, הוא בכלל מגן ימני". סבן לא שותף אמנם בניצחון החוץ נגד סכנין, אבל מעמדו שודרג מאז הגעת לוין.

גל אלברמן, קפטן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עכשיו עוד יותר קשה להבין מדוע הוא סופסל כל כך הרבה זמן/ברני ארדוב

משה לוגסי: לוגסי הצעיר פתח את העונה בצורה נפלאה, אולם פציעה בשריר התאומים ערב ההמראה למשחק החוץ נגד בשיקטאש הוציאה אותו מהמסלול וגרמה לירידה חדה בכושרו. שיא השפל מבחינת הקשר הצעיר היתה התקרית בה סימן אצבע משולשת לאוהדי הקבוצה ועמד לוועדת משמעת פנימית בתוך המועדון. לוגסי היה מעורב בעוד הפרות משמעת קטנות בימי איוניר, ונראה שגם הן גרמו לו לאבד ריכוז ולדעוך. הוא חזר להרכב במשחק החוץ נגד הפועל חיפה, שבסיומו פוטר איוניר. כעת נראה שהקשר הצעיר חזר לפרוח. הוא פתח בהרכב בכל המשחקים, למעט המשחק נגד ראשון לציון בו ריצה עונש הרחקה בגין צבירת כרטיסים צהובים. היעדרותו הארוכה של רפי דהן בשל פציעה ושיתוף הפעולה של לוגסי ואלברמן במרכז המגרש, גרמו לכך שלוין הצליח, לפחות בשלב זה, למצוא את הצמד הנכון בקישור האחורי.

ניבאלדו: הברזילאי הגיע לפני שנתיים, בעסקה בה נרכש גם האריס מדוניאנין. הדעות לגבי ניבאלדו חלוקות. הוא בלם אתלטי שניחן במשחק ראש מעולה, אך ההרגשה היא שבכל משחק יעשה טעות גדולה אחת לפחות. איוניר העדיף במרכז ההגנה שלו בדרך כלל את סאבו פאביצ'ביץ' ושרן ייני, אך מאז שהגיע לוין, דווקא ניבאלדו הוא זה שתפס מקום של קבע על חשבונו של המונטנגרי לצידו של ייני. ניבאלדו מראה, אמנם, שיפור מה ביכולתו, אך בהנהלת הקבוצה כבר התקבלה החלטה עקרונית שלא לחדש את חוזהו בסיום העונה. במשחק בסכנין הוא היה חולה ולא נכלל בסגל, והיו שאמרו שזו מחלה 'שהתפתחה' מהרגע בו פאביצ'ביץ' תורגל בהרכב במקומו באימון המסכם. השבוע ניבאלדו חזר לאימונים מלאים ויהיה בתמונת ההרכב למפגש עם רמת השרון.

משה לוגסי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לפחות כרגע נראה שהוא חוזר לעצמו. משה לוגסי/ברני ארדוב

המפסידים

דור מיכה: ללא ספק המפסיד הגדול. מאז הגעתו של לוין לקבוצה, מיכה הפך לשחקן ספסל ופתח בהרכב רק במשחק החוץ בקייב, בו ניתנה מנוחה למספר שחקני הרכב. בחמשת משחקי הליגה של לוין הוא שיחק 86 דקות במצטבר, תמיד כמחליף מהדקה ה-60 ואילך. גורם בקרית שלום סיפר השבוע שעוד במחלקת הנוער, מיכה לא היה מהשחקנים המועדפים על ניר לוין. מיכה היה השחקן הראשון ממחלקת הנוער שמקבל את חולצת ההרכב אצל איוניר עוד בעונה שעברה. הוא פתח את העונה בצורה נפלאה ונדמה היה שמדובר בשחקן שיוביל העונה את הקבוצה. הוא מוליך את טבלת המבשלים של מכבי תל אביב עם שישה בישולים, אבל שלושה חודשים עברו מאז הרשית לרשת דינמו קייב, הפעם האחרונה שבה כבש.

כעת נראה שאם לוין לא יידע לטפל במיכה, מכבי תל אביב תאבד, בפעם המי יודע כמה, שחקן שסומן כהבטחה גדולה. כניסתו כמחליף במשחק הליגה נגד ראשון לציון הפיחה המון רוח חיים בחלק הקדמי ועזרה לקבוצה להיחלץ מתיקו או אפילו מהפסד, אך גם העובדה הזו לא העניקה לקשר את חולצת ההרכב במשחק בסכנין. גם העובדה שהצהובים ניצחו בשלושה מתוך ארבעת משחקי הליגה האחרונים נמצאת בעוכריו של מיכה. כדי להכניס אותו לכושר הוחלט שבשבת הקרובה הוא ישחק במדי קבוצת הנוער על תקן חריג גיל, וביום ראשון יחזור לסגל הבוגרים למשחק מול רמת השרון.

יואב זיו: זיו היה אחד השחקנים המועדפים על איוניר וקיבל אצלו כמעט תמיד את חולצת ההרכב. גם התקריות בסטוק ובמשחק נגד בית"ר ירושלים באצטדיון ר"ג (הוחלף בדקה ה-39 ופלט מספר מילים לעבר המאמן) לא פגעו במעמדו של המגן הוותיק. לוין לא ממש סופר את זיו. אף על פי שפתח בניצחון מול הפועל פתח תקוה, לוין ביצע שינוי אחד בהרכב במשחק שלאחר מכן באשדוד, והחזיר את עומר ורד שסיים לרצות עונש הרחקה על חשבונו של זיו. במשחקים נגד ראשון לציון וסכנין זיו חזר להרכב, ובסך הכל פתח אצל לוין שלוש פעמים, בהן הקבוצה ניצחה. כעת נצטרך להמתין למשחק הקרוב נגד רמת השרון כדי לראות האם מדובר בטלטלה קבועה, או שלוין הבין שזיו הוא האופציה הטובה יותר בעמדת המגן השמאלי.

יואב זיו שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
האם הוא הפיתרון הטוב ביותר למכבי תל אביב בעמדת המגן השמאלי? לא לדעת ניר לוין. יואב זיו/אדריאן הרבשטיין

מואנס דאבור: דאבור היה שחקן לגיטימי ברוטציה של איוניר. המאמן שפוטר העריך את החלוץ שעלה מקבוצת הנוער והמשיך לתת לו קרדיט, גם כשדאבור הצעיר לא הצליח למצוא את הרשת והחמיץ שוב ושוב. צריך להיות הוגנים ולהגיד שדאבור איבד את מקומו בסגל כבר בשני המשחקים האחרונים של איוניר, בדרבי ונגד הפועל חיפה. המגמה הזו נמשכה עם הגעתו של לוין לקבוצה, אבל אחרי השער בקייב העניק לו לוין הזדמנות מול ראשון לציון, אותה לקח עם שער ליגה ראשון העונה ובישול נפלא לאלירן עטר. דאבור קיבל את חולצת ההרכב גם במשחק החוץ בסכנין וכבש שער נוסף. לפחות על פי שני המשחקים האלה, דאבור מסמן שהמשבר מאחוריו. הוא הוכיח בשני המשחקים האחרונים שהוא מסוגל לכבוש בליגה גם במדי הבוגרים, אחרי שאשתקד נהג לקרוע רשתות במדי קבוצת הנוער. התחרות על חולצת ההרכב בחלק הקדמי גדולה - במשבצת הזו נמצאים גם רוברטו קולאוטי ומוסא קונאטה, כשברק יצחקי ועטר נראים בטוחים בהרכב. דאבור יצטרך להראות הרבה בגרות ואופי כדי להתמודד עם סיטואציות בהן יסופסל גם אחרי משחקים טובים. אם זה יקרה, מכבי תל אביב תרוויח שחקן צעיר נוסף להרבה שנים.

רוברט פונצ'ץ: הקרואטי הצעיר הוא הרכש האחרון שהגיע לקבוצה. עם הגעתו אמרו בצוות המקצועי שמדובר בצעיר מבטיח שמגיע על תקן של השקעה עתידית, ובשלב הראשון הוא כלל לא היה בתוכניות ההרכב של איוניר. סדרת פציעות והרחקות של הבלמים הבכירים אילצה את הצוות המקצועי לזרוק אותו למים מוקדם מהמתוכנן. פונצ'ץ המוכשר הציג יכולת טובה במשחקים הראשונים ותפס מקום של קבע בהרכב, לעיתים כבלם ולפעמים כקשר אחורי. התפנית במעמדו של הקרואטי החלה עם שני האדומים הרצופים שספג במשחקים נגד בני יהודה בבלומפילד ובעכו. הפיטורים של איוניר לא היטיבו עם מעמדו והוא הפך לשחקן ספסל מאז שהגיע לוין לקבוצה. פונצ'ץ קיבל שתי דקות במשחק נגד מכבי נתניה בטדי ופתח בהרכב נגד הפועל פתח תקוה, משחק שבו הפגין משחק חלש ומפוזר והוחלף בדקה ה-55. בסיום אותו משחק נותר הקרואטי דקות ארוכות על ספסל הקבוצה, ותחושות האכזבה והעצב ניכרו היטב על פניו. נגד ראשון לציון הוא נכלל בסגל אך לא שותף והשיא הגיע במשחק החוץ בסכנין, כאשר על פי התכנון המקורי הוא לא היה אמור להיכלל בסגל, אולם הוקפץ לסכנין בשבת בצהריים עם היוודע דבר מחלתו של ניבאלדו. פונצ'ץ יאלץ ככל הנראה להתאזר בסבלנות רבה, ואם יבין שבמכבי תל אביב רואים בו את אחד משחקני העתיד של המועדון, הישיבה על הספסל תהיה קלה יותר עבורו.

מואנס דאבור שחקן מכבי תל אביב כובש. אדריאן הרבשטיין
כל עוד הוא כובש, הוא מראה יכולת התמודדות טובה עם הזיגזג במעמדו. מואנס דבור מבקיע בסכנין/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully