וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים ראשונים של שבירה

25.12.2011 / 10:10

לראשונה מאז השתלט על הספינה השוקעת של בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין משדר שהוא מתחיל להתייאש ולשקול עזיבה. מה קרה שם באמת?

בתחילת העונה, לאחר עוד קיץ קשה ועם אפס ציפיות, פתחה בית"ר את העונה במשחק ביתי נגד הפועל עכו ברמת גן. בית"ר הפתיעה וניצחה 1:3 כאשר ביציע ישנה אווירת חג מטורפת תוך כדי עידוד מאסיבי לשחקנים ולמאמן. מספר דקות לסיום ירד איציק קורנפיין מיציע הכבוד אל עבר המגרש וכל הטון ביציע השתנה. האוהדים הפסיקו לשיר והחלו לקלל ולגדף את היו"ר ללא הפסקה. קורנפיין נראה תשוש מכל העניין והמשיך ללכת כשבסיום עזב את האצטדיון בפנים חתומות ללא טיפת חיוך.

איציק קורנפיין יו"ר בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עייפות, שחיקה, ייאוש. כמה אפשר? קורנפיין/ברני ארדוב

המקרה הזה, שהוא די שכיח אגב, יכול לרמוז לכם מדוע נשחק כל כך היו"ר ולראשונה מאז השתלט על הספינה, עוברות בראשו מחשבות עזיבה אמיתיות. חוסר היכולת למצוא פתרונות, חוסר היכולת לשמוח, הקרב הבלתי נגמר מול הקהל, מול התקשורת, הלחץ, העייפות, מבלי לראות באופק תקווה לשינוי אמיתי, יצרו סדקים ראשונים אצל קורנפיין. תסכימו איתו או לא, בסוף של דבר מדובר בבן אדם שמבין, כמו כל בן אדם, שהוא לא חסין ומוכן לקרב האינסופי הזה כמו בשנים עברו.

בדידות

אחת הביקורות הגדולות על איציק קורנפיין נעוצה בעובדה שבחר לא להאציל יותר מדי סמכויות או לצרף לצידו אנשים דומיננטיים. בפועל, קורנפיין משלם היום את המחיר הזה של לעמוד לבד בראש מערכת עם כל הלחץ המצטבר, העליהום התקשורתי ושלל הבעיות. שמוליק לוי, ששיחק ביחד עם קורנפיין בבית"ר ויודע דבר או שניים על היו"ר לא מופתע: "זה לא סוד שקשה מאוד לאיציק היום. לעמוד בראש בית"ר זה דבר שוחק. זה לחץ אדיר וזאת טעות גדולה מאוד שאיציק עשה, אולי אחת הטעויות הכי גדולות שלו. גם בשיחות בינינו אמרתי לו שזאת טעות כי ברגע שכל הכח אצלו אז מטבע הדברים גם כל הביקורת נגדו. מבחינת אנשים הוא הבעלים של בית"ר. אמרתי לו הרבה פעמים שהוא היה צריך להעמיד קבוצה של אנשים בראש המועדון שיקבלו החלטות ולא לשים רק את עצמו, כי יש לזה מחיר ברור. הקהל רוצה תשובות ואין להם כתובת אחרת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוהדי בית"ר ירושלים. קובי אליהו
ממררים את חייו. אוהדי בית"ר/קובי אליהו

לוי מוסיף ואומר: "אני יכול לומר לך ולא כהערכה אלא מידיעה שהבריאות של איציק נפגעה בבית"ר והיא לא כמו שהייתה בעבר. היום הוא במצב שהראש חושב האם להשאיר את הספינה לטבוע כדי להציל את עצמו או להמשיך ולהיאבק לפחות בעונה הנוכחית כדי להוציא את בית"ר מהמצב הזה. תמיד היו סדקים אצל איציק מכל מה שהוא עובר, אבל היום זה מעבר לסדקים - הוא באמת בשלב שלדעתי כבר קשה יהיה לו להמשיך ואני אומר את זה בכאב, ברמת הבן אדם. לא היססתי לבקר אותו בעבר, אבל כאן יש משהו שמעבר ליו"ר. יש כאן בן אדם".

חשוב לציין – קורנפיין לא אישר לאף גורם בתקשורת שהוא שוקל את המשך דרכו. אלו דברים שרואים בשפת הגוף שלו, בניתוק שלו מגורמים איתם נהג לשמור על קשר – דברים שיותר מדי אנשים מרגישים בו זמנית. מומי דהאן, הבעלים "אלדן" (הספונסר הראשי של בית"ר), מתאר את המתרחש: "איציק תמיד משדר את החסין מכל דבר ואת זה שאי אפשר לפגוע בו, אבל אי אפשר שלא לראות שהדברים משפיעים עליו. מצד אחד הוא מנסה לשים דברים בצד ומצד שני הוא מתמודד מול תקשורת שמתעללת בו וילדים בני 16 שצועקים לו ברחוב או בבית וגן את כל ההערות הכי מעליבות ומשפילות. זה גם מגיע למשפחה. יש כאן מועדון שמבחינה כלכלית זה על סף הבלתי אפשרי להחזיק בו. משנה לשנה מושכים חובות, כל פעם עם איזה קסם חדש או איזה סיוע כזה או אחר. בסופו של דבר גם השמיכה הזאת נגמרת".

תשובה

כשדהאן מדבר על הלחץ הפיננסי שקורנפיין צריך להתמודד איתו, הוא מדבר על הכסף שאין בבית"ר וחוסר האפשרות האמיתית להתקיים ממקורות עצמיים וללא תמיכה של בעל בית או ספונסר רב ממון. קורנפיין טעה כשניסה למכור אשליה של מהפכת צעירים ושחקני בית בשנים האחרונות. אמנם בבית"ר ישנו דור צעיר ואיכותי, אך ללא שחקני רכש מובילים, שחקני רכש שאי אפשר להביא, זה לא יכול להצליח. השחקנים האלה לא נמצאו למרות מכירתם של ברק יצחקי, עידן ורד, טוטו תמוז וחן עזריאל, שבמקומם הובאו שחקנים סוג ב' בכסף קטן.

מאמן בית"ר ירושלים יובל נעים, איציק קורנפיין, ארקדי גאידמק במהלך טקס הרמת כוסית לשנה החדשה. קובי אליהו
התחנונים האחרונים לסיוע מארקדי גאידמק ממחישים: כך זה לא יכול להימשך יותר. עם החובות שנדחו לשנה הבאה, אי אפשר כבר לתפעל את המועדון/קובי אליהו

קורנפיין תמיד אמר בראיונות כי "להמשיך עם המצב הזה של מכירת שחקנים זה כמעט בלתי אפשרי". הבעיה היא שהוא במצב הזה המון זמן, עם הפנים למטה. מספיק לראות את התחנונים האחרונים לסיוע מארקדי גאידמק כדי להבין שכך זה לא יכול להימשך יותר. עם החובות שנדחו לשנה הבאה, אי אפשר כבר לתפעל את המועדון. יש כבר אנשים המעורים במצב הכלכלי שטוענים שלקראת חודשים אפריל-מאי עשויה הקבוצה להיתקל בקשיים בתשלום המשכורות. אחד מעובדי המועדון מספר: "אנחנו אנשי משפחה שרוצים תשובות, ואין. הרבה אנשים כאן נכנסים לשיחות עם איציק על הבעיות שלהם, כל מיני עובדים במועדון שרוצים כסף, העלאות, הלוואות, בעיות אישיות, כשלחלק לא קטן אין לו פתרונות. אפשר לראות על הפנים שלו איך הוא מרגיש עם זה. בסופו של יום יש לו אחריות לכל אחד ואחד כאן והוא חי איתה כל יום והולך לישון איתה בלילה. בית"ר זה לא רק מאמן ושחקנים. אלא יש כאן עובדים ומחלקת נוער, וכל יום מתגלה תקלה חדשה. אי אפשר יהיה להתנהל ככה עוד הרבה זמן".

תמיכה

כל זה עוד היה נסבל ללא הקרב מול האוהדים שמתנהל בשנתיים האחרונות. באיזשהו שלב קורנפיין החליט על ניתוק מהאוהדים הדומיננטיים בראשות אירגון ה"לה פמיליה" וגרם לאנטיגוניזם גדול מאוד נגדו. קורנפיין טען כי עשה זאת בשל המכות שספגו עובדי הנקיון בטדי והמלחמה בגזענות ואילו האוהדים סברו כי היו"ר השתמש בהם כשהיה צריך אותם והתנער מהם לאחר מכן. בפועל, אותה התנתקות הביאה לפיצוץ שלא נגמר עד לרגע זה. מדי פעם היו נסיונות להידברות והפסקת אש, אך שלום אמיתי בין הצדדים זה משהו שכבר כנראה לא יקרה. בין היתר, להתפרעויות האוהדים יש מטרה נוספת והיא להפיל את היו"ר.

קשר בית"ר ירושלים דן איינבינדר מאוכזב. קובי אליהו
"קורנפיין טעה כשניסה למכור אשליה של מהפכת צעירים ושחקני בית בשנים האחרונות. אמנם בבית"ר ישנו דור צעיר ואיכותי, אך ללא שחקני רכש מובילים, שחקני רכש שאי אפשר להביא, זה לא יכול להצליח"/קובי אליהו

האוהדים היו ויהיו הגורם הדומיננטי בבית"ר ועם כל הביקורת על ה"לה-פמיליה" והקהל שמצטרף אליהם, מדובר בגוש האוהדים הדומיננטי של הקבוצה. גם היו"ר לשעבר אלי ארזי גוייס לנסיונות סולחה בשנה האחרונה ומשוכנע כי לא משנה כמה קורנפיין רוצה להיות צודק, הוא צריך להיות חכם. ארזי: "הקהל זה הנכס הכי גדול של בית"ר וברגע שהוא הלך איתם למלחמה במקום להידברות זה קרע שקשה מאוד להתמודד איתו. אני מאמין שגם עם החמאס צריך להידבר אז בטוח שעם האוהדים שלך. אי אפשר לחיות ולהתנהל לאורך זמן באווירה כזאת מול האוהדים, מדובר באנשים שבית"ר היא החיים שלהם ואי אפשר להתנתק מהם".

במקרה של קורנפיין ו"לה-פמיליה" העניינים רק הולכים ומידרדרים. נכון לכתיבת שורות אלו, חברי הארגון החליטו להחרים את המשחק ביום א' בעכו מתוך רצון לראות את הקבוצה יורדת ליגה, הולכת לפירוק ומתחילה דרך חדשה עם בעלים אחר. מעבר לכך, בפגישת אוהדים שנערכה בשבוע שעבר טענו האוהדים כי בפגישה הושתל אדם אשר העביר לבית"ר את כל האינפורמציה. כשהכל בוער גם שמועה מציתה מדורה, וחלק מהאוהדים חשבו לגשת לביתו של היו"ר ולדבר איתו על כך. המנהל לשעבר אברהם לוי אמר לא מזמן, מרום הניסיון שלו, כי "לא משנה אם הוא צודק או לא, לא ציפיתי שאיציק יוכל לעמוד מול המלחמה עם האוהדים כל כך הרבה זמן. זה אפילו אותי הפתיע, אבל בסופו של דבר מה שהאוהדים רוצים זה מה שיקרה כי ככה זה בבית"ר ירושלים וזה לא ישתנה".

אמת

אם בשנים האחרונות איציק קורנפיין היה צריך להתמודד עם ביקורות בעיקר על המשכורת שלו, העונה היו"ר נאבק במשהו נוסף - השמועות. מאז החיבור של גל יוסף לבית"ר ירושלים והקשר שלו לארקדי גאיידמק וליובל נעים, השמועות קושרות את קורנפיין לכל מיני סיטואציות שפוגעות בשמו הטוב. לדוגמה, עם עזיבתו של דוד אמסלם השמועה שרצה הייתה שהמאמן קיבל מסר כי גל יוסף מוכן לשים כסף בבית"ר רק אם יובל נעים ייאמן את הקבוצה ופינה את מקומו. בירורים שנעשו שללו את האפשרות הזאת, אך השמועות, כדרכן, נדבקות. באחת הפעמים שקורנפיין שמע אותן, הוא הגיב: "אין שקר יותר גדול מזה. הצעתי לאמסלם חוזה לשלוש שנים. אני רוצה לראות שמישהו בתקשורת ירשום את השמועות האלה, הוא יחטוף תביעה על כל מה שיש לו. אין גבול לאיפה אנשים יכולים להגיע עם השמועות והרכילות הזולה".

גל יוסף בעלים הכח עמידר רמת גן (מימין) עם גברי לוי. ברני ארדוב
שמוליק לוי: "עם כל הביקורת, אין בן אדם שקם ושם כסף בבית"ר. למעשה זה גל יוסף או כלום"/ברני ארדוב

הבעיה של קורנפיין היא שהשמועות מגיעות רחוק ובירושלים הרכילות ברחוב לא פוסקת. גם שמוליק לוי שומע אותה ואומר: "בגלל שאני מכיר את איציק, אני מסתכל על הקשר עם גל יוסף בצד החיובי והוא שאיציק מדבר כאן עם בן אדם שרוצה לעזור לבית"ר. עם כל הביקורת, אין בן אדם שקם ושם כסף בבית"ר. למעשה זה גל יוסף או כלום. אז אם אכפת לו והוא רוצה לעזור, מבחינתי זה בסדר גמור. יכול להיות שאם רק הוא היה ממנה את יובל נעים וגל יוסף לא היה בסביבה, הכל היה חלק. אבל הערבוב הזה מייצר הרבה שמועות ודיבורים. כמה שאיציק חסין, זה לא עובר לידו. זה השם המקצועי שלו והפרנסה שלו גם אחרי בית"ר. זה לא עושה לו טוב".

מומי דהאן מחדד ומסכם: "יש ביקורת לגיטימית שצריך להתמודד איתה גם אם היא כואבת, ויש ביקורת של אנשים שמקבלים במה בכלי תקשורת מרכזיים, לא יודעים את הפרטים, מגדפים ומסיתים מבלי שתהיה להם טיפת מושג לגבי מה שהם כותבים. בכל שנה יש לנו התלבטות אם לסייע לבית"ר, אך בשנים האחרונות זה או שנעזור או שהקבוצה הולכת לפירוק. הלחץ משפיע גם עלינו. נראה למישהו שאני הייתי נותן את התמיכה הזאת אם לא הייתי סומך ב-100% על איציק ויודע שהאיש עושה הכל למען הצלחת המועדון? אני אומר לך עוד משהו לגבי השמועות - בלילה שאמסלם התפטר איציק התקשר אליי והתייעץ לגבי המשך הפעולות. כשעלו כמה שמות, ביניהם של יובל נעים, ואחרי גישושים אצל כמה מאמנים, הוא הבין שנכון ללכת על נעים. כל אחד יכול להגיד אחרת. איציק זה אחד שהולך עם האמת שלו".

עדן נחמני אמור לפתוח מול עכו (19:10, ספורט1)

בית"ר נענשה בשני משחקים ללא קהל: "גזר דין מוות"

בעקבות העונש: בית"ר לא תוכל לצרף את פאסוס

אוהדי בית"ר ירושלים יחרימו את המשחק בעכו

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully