וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטיזן בלגרד ניצחה את מכבי תל אביב 71:74

הצגת ענק של מילאן מצ'באן (22 נקודות) סחפה את הסרבים לניצחון ביתי גדול. פארמר נפרד עם משחק חלש של 11 נקודות

לא כך רצתה מכבי תל אביב להיפרד מג'ורדן פארמר. האלופה הישראלית נחלה את הפסדה השני העונה באירופה, כאשר נכנעה הערב (חמישי) 71:74 לפרטיזן בבלגרד, ובכך נפתח לחלוטין המירוץ אל עבר פסגת בית ג' ביורוליג. הקבוצה של דיוויד בלאט לא הצליחה להתמודד עם האנרגיות של הסרבים הנהדרים, וכעת היא ניצבת בפני המשך עונה קשה במיוחד: לא רק שעליה למצוא מחליף ראוי לפארמר ולשלבו במערכת הלחוצה, כי אם גם לנסות ולשמור על המקום הראשון ביורוליג, כשאחריה דולקות פרטיזן, ריאל מדריד ואפס איסטנבול. משחק החוץ במדריד בשבוע הבא עשוי להיות משחק העונה של הצהובים עד כה העונה, ואליו הם כבר יגיעו נטולי פארמר.

שחקן פרטיזן בלגרד מילאן מצ'באן מול שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו. רויטרס
הצגה בלתי נשכחת מול האקסית. מצ'באן מול אליהו/רויטרס

כבר מהפתיחה דיוויד בלאט ואנשי מכבי תל אביב בוודאי תהו לעצמם האם הויתור על מילאן מצ'באן היה מוצדק. מאז שהושאל לפרטיזן נראה הסרבי הצעיר פשוט מצוין, והערב הוא הוכיח פעם נוספת כי מדובר בשחקן יורוליג מהרמה הגבוהה ביותר. הפורוורד וחברו לקו הקדמי, ניקולה פקוביץ' (שגם כן חוזר אחרי הערב ל-NBA) עשו מה שהם רוצים בצבע הצהוב, וברבע השני פתחה פרטיזן יתרון דו-ספרתי, כל זה ללא הרכז הפותח שלה - אייסי לואו הפצוע.

מאמן האלופה הישראלית ניסה להגיב, אך לא קיבל תפוקה כמעט מאף אחד משחקניו. קית' לנגפורד, תיאו פפאלוקאס (6 דקות הערב) ויוגב אוחיון, שאמורים לחלוק בנטל עם עזיבתו של פארמר, פשוט לא תפקדו. ליאור אליהו, דייויד בלו וגיא פניני התקשו להיכנס לעניינים, ולהוציא את סופוקליס שחורציאניטיס, דווין סמית' ופארמר עצמו, לפרקים, אף אחד במכבי תל אביב לא הצליח לתפקד אל מול 8,000 הצופים המשולהבים באולם פיוניר. מאמצע הרבע השני ועד הסיום רדפו הצהובים אחר הקבוצה הסרבית האנרגטית, ופשוט לא הצליחו להדביק את הפער. לבלאט מצפה תקופה מאוד לא פשוטה בשבועות הקרובים, תקופה שבמידה רבה עשויה לקבוע לאן מכבי תל אביב הנוכחית יכולה ללכת. כרגע, למרות המקום הראשון, זה לא נראה מעודד במיוחד.

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב מול פטר בוזיץ' שחקן פרטיזן בלגרד. רויטרס
סוגר תקופה גדולה בצהוב עם משחק חלש והפסד כואב. פארמר/רויטרס

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי תל אביב פתחה עם ג'ורדן פארמר, יגוב אוחיון, דווין סמית', דייויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס, כאשר מנגד ניצבו מרקו צ'אקרביץ', דרגאן מילוסאבלייביץ', פטר בוזיץ', מילאן מצ'באן וניקולה פקוביץ'. בפתיחה הלכה פרטיזן פנימה, פקוביץ' ומצ'באן קלעו את כל 7 הזריקות הראשונות שלהם, והסרבים עלו ל-9:17 מהיר. פארמר וסמית' ניסו להכניס את מכבי לעניינים, אך המילה האחרונה ברבע היתה שייכת ללוצ'יץ', שהפציץ מחוץ לקשת ממש על הבאזר וקבע 17:24 למארחת, שנראתה טוב מאוד אל מול אלפי האוהדים המשולהבים שלה.

רבע שני:

לרבע השני כבר העלה בלאט חמישייה חדשה לגמרי: תיאו פפאלוקאס, קית' לנגפורד, גיא פניני, ליאור אליהו וריצ'ארד הנדריקס. את פרטיזן זה ממש לא עניין, הריצה נמשכה ושלשה שניה של לוצ'יץ' הלוהט קבעה 17:29. שחורציאניטיס, פארמר ובלו הוחזרו לפרקט, אך מנגד מצ'באן תרם שלשה, מירוסלב ראדוליצ'ה הוסיף דאנק קל, וההפרש צמח ל-23:36. שחורציאניטיס היה האיש שהחזיר את מכבי לתמונה, כשקלע 8 נקודות מתוך ריצת 2:14 של האורחים, שירדו לחדרי ההלבשה בפיגור מינימלי של 39:37 בלבד. סופו סיים את המחצית עם 10 נקודות, פארמר הוסיף 8 ודווין סמית' 5. יש לציין שפרטיזן פתחה יתרון גדול וירדה למחצית מוליכה, זאת למרות אחוזי קליעה נוראיים מחוץ לקשת - 3 מ-13.

רבע שלישי:

מצ'באן ופקוביץ' המשיכו ביכולתם הטובה גם בפתיחת המחצית השניה והעלו את פרטיזן ל-37:45. מכבי נזקקה לחמש דקות שלמות עד אשר מצאה סל ראשון ברבע, שהגיע מידי בלו. בלאט שלף מהספסל את בורשטיין וזה צימק ל-48:45, אלא שפרטיזן שוב הגיבה כראוי, ופקוביץ' ודושאן קצ'מאן הוותיק סייעו לה לעלות לרבע המכריע ביתרון 48:54.

רבע רביעי:

גיא פניני סוף סוף מצא את הסל ביורוליג, דבר שלא עשה משחקים רבים, וצימק ל-56:52, 7:30 דקות לסיום. מצ'באן, מי אם לא הוא, ענה בשלשה, וקבע 52:61. אוחיון לא הרים ידיים, ועם ג'אמפ מבחוץ הצליח להוריד את ההפרש ל-63:58, שלוש דקות לסיום. מצ'באן וסמית' החליפו שלשות, דקה לסיום הראה לוח התוצאות 64:70 לפרטיזן. גמור? פניני תפר שלשה ענקית וצימק ל-70:68 בלבד, 20 שניות לסיום, אלא שבצד השני ביצע הישראלי עבירה בלתי ספורטיבית על פקוביץ' ופארמר הוסיף בלתי ספורטיבית משלו על מצ'באן. הסרבים קלעו מהקו, וסגרו עניין עם 71:74 גדול.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 12 (2 מ-5 ל-3, 5 ריבאונדים), ג'ורדן פארמר 11 (5 מ-12 מהשדה, 4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 4 איבודים), סופוקליס שחורציאניטיס 10 (3 איבודים), קית' לנגפורד 7, ליאור אליהו 6, ריצ'ארד הנדריקס 5, גיא פניני 5, טל בורשטיין, דייויד בלו 4 (1 מ-6 מהשדה), יוגב אוחיון 4, תיאו פפאלוקאס 2.

קלעו לפרטיזן: מילאן מצ'באן 22 (6 מ-8 ל-2, 3 מ-6 ל-3, 8 ריבאונדים), ניקולה פקוביץ' 17 (8 מ-13 מהשדה), ולאדימיר לוצ'יץ' 15, דושאן קצ'מאן 8, מירוסלב ראדוליצ'ה 4, פטר בוזיץ' 3, מרקו צ'קארביץ' 2 (8 ריבאונדים), רסקו קאטיץ' 1.

יוגב אוחיון סוחט השוואות לעודד קטש
אילו קבוצות יינזקו יותר מכל מתום השביתה ב-NBA?
החשבון הפתוח של מילאן מצ'באן עם מכבי תל אביב
יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully