וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנעליים של פארמר: המבחן החדש של יוגב אוחיון

1.12.2011 / 14:00

שארפ לא זוכר הצלחה כזו של ישראלי בצהוב-כחול, ג'ינו כבר משווה אותו לקטש, אבל לכולם ברור שבמציאות ללא ג'ורדן פארמר סיפור ההצלחה של יוגב אוחיון במכבי תל אביב יעמוד למבחן הרבה יותר קשה. אוחיון, תופתעו לגלות, מרגיש מאוד מוכן. פרופיל וראיון

שעות ספורות לפני שיוגב אוחיון סיכם במכבי תל אביב, צלצל הטלפון שלו באותו יום ארבע פעמים עם אותו מספר: של דיוויד בלאט. המאמן, מודע ללחץ שמפעיל על אוחיון הצד הירושלמי וחושש שהוא יחמוק לו מהאצבעות, לחץ על הגארד לחתום. עודד קטש מצידו היה מוכן לקלוט את השחקן ממש עד השנייה האחרונה.

המכבש של בלאט נשא פרי: אוחיון התגייס למכבי, לאחר שהתלבט ארוכות ואף דרש בפגישה עם דייויד פדרמן סעיף יציאה. אפשר להבין את הפרכוס והלבטים. אחרי הכול, נערי פוסטר לא חסרו בקבוצה, ואוחיון לא רצה להפוך לעוד ניצב בסטטיסטיקה העגומה.

והנה, בניגוד לתחזיות הקודרות, אוחיון מקבל דקות משחק רבות, כשגם ביורוליג היוקרתי זוכה לקרדיט וטיפוח אישי מהמאמן בלאט. "לא האמנתי שבשלב כל כך מוקדם הוא יקבל כל כך הרבה דקות. הוא נכנס למים העמוקים ועושה את זה בכבוד", מודה דרור כהן, עוזר המאמן של הפועל ירושלים שאימן את אוחיון בעונה שעברה.

"אני זוכר את החששות שהיו לי", נזכר הטאלנט עצמו. "בסופו של דבר אני שמח שהחלטתי מכבי והלכתי על זה בכל הכוח. הייתי מוכן לכל סיטואציה ואני שמח שבלאט, גיא גודס ודרק שארפ נתנו לי את האפשרות לתרום". בדיעבד התברר שאוחיון התייעץ בקיץ עם חברו הטוב לנבחרת, גיא פניני. "גיא היה מהיחידים שיעץ לי: תלך על זה בכל הכוח. הוא שכנע אותי", מגלה אוחיון.

חודשיים אחרי, זוכה, כאמור, אוחיון הצעיר למספר דקות שגם הוא לא חלם כנראה שיקבל. אז נכון שעם הצטרפותם של פארמר ופפאלוקאס הוא חשב שהסיוט שלו מתממש והיה קרוב לעשות פרסה, אך כעת מצבו טוב מעבר לכל תרחיש שהוא העז לדמיין: פארמר על מזוודות ופפאלוקאס מסופסל.

אולם, העזיבה של פארמר גם מטילה על אוחיון אחריות עצומה. כיצד הוא יסתדר עם זה? יש הסבורים שדווקא תרחיש החלומות הזה מסוכן לאוחיון; אפילו מזהירים מפני תוצאה הפוכה ושחיקת יתר. עיניים רבות נשואות כעת אל ההבטחה האוחיונית בת ה-24, וכל זה בשנתו הראשונה במכבי.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם הוא לא חלם לקבל כל כך הרבה דקות. אוחיון/ברני ארדוב

את חבילת הבסיס של אוחיון – זו שלפני השדרוג המצופה ממנו – בלאט כבר אוהב. למעשה, אחד הדברים הראשונים שעשה המאמן באימוני מכבי– כך מספרים גורמים שנכחו באימונים – היה לתת לאוחיון גב רחב. בלאט לא חסך מבן טיפוחיו שום ג'סטה של תמיכה: הוא תדרך אישית, עודד, החמיא בפני כולם, ומנגד לא היסס לעצור אימון לצורך תיקון. גם ההיבט הפסיכולוגי לא הוזנח. בשיחות עם אוחיון אמר בלאט שהוא מאמין בו, ושימשיך להראות אנרגטיות והגנה.

אז נכון, מכבי של העונה פחות בנויה ללחץ על כל המגרש כמו בעונה שעברה, אך אוחיון דווקא ממשיך את הקו מהעונה שעברה שבלאט כה אוהב. בלאט אף אמר לגארד החביב עליו שזו אחת הסיבות העיקריות שהוא בחר בו. ואמנם, השיטה של בלאט מתאימה לאוחיון כמו כפפת גומי: "אני מאוד מתחבר לשיטת המשחק של דיוויד, זה די תפור עליי שקודם כל ההגנה", הוא אומר.

דרור כהן מסכים: "הגנתית, יוגב מאוד מתאים לבלאט. זה סוג השחקנים שבלאט אוהב. על המגרש המחויבות שלו מתחילה בהגנה. בזכות זה הוא על המגרש ומקבל דקות רבות מבלאט. הוא גם גדול במגרש פתוח כל מה שקשור להרצת כדור – גם לעצמו וגם לקבוצה. מאוד קבוצתי", מנתח כהן.

עוזר מאמן מכבי, דרק שארפ, מסביר כי אוחיון מועדף על בלאט בשל היותו "אחד השומרים הטובים שיש ואחד הגארדים הטובים שיש", הוא מכריז. "השילוב עם פארמר מאוד התאים למה שאנחנו צריכים. הוא נשמה בכל מה שקשור בשמירה, אתלטי, מהיר, ורוצה לשחק הגנה. זה אחד הדברים שהוא מצטיין בהם. דברים שבלאט מעריך ואוהב. יוגב מקבל דקות כי הוא ראוי לכך. אני לא הרבה זוכר שחקנים ישראלים בעמדה שלו שנקלטו בצורה טובה כל כך במכבי".

"יוגב רואה את הקבוצה לפני עצמו ובלאט מאוד מעריך את זה. קטש ויוגב הם שחקנים שונים, אבל אני לא זוכר שהיה רכז ישראלי שהוביל כך במכבי אחרי קטש", מנתח יעקב ג'ינו, שאימן את אוחיון בנהריה. "יש לו אופי שובה לב, מקסים, בפן האישי", מוסיף דרור דרור כהן.

טוני סקין שחקן עירוני אשקלון (אמצע) מול יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שארפ: "אחד השומרים הטובים שיש". אוחיון/קובי אליהו

עד כאן, המקהלה שרה תשבחות. אך עם כל הקומפלימנטים – המוצדקים, לאוחיון יש גם כמה נקודות רכות, שיותר לא יוכל להסתיר אותן. בלי פארמר, הוא חייב להביא עוד אספקטים למגרש. "אני עובד על החסרונות שלי. את עניין הקליעה צריך לשפר, את מבנה הגוף. ויש עוד כמה אספקטים שאני עובד עליהם".

ביורוליג, למשל, מציג אוחיון ממוצעים של 3.5 נקודות, 13.3% מהשתיים, 28.6% מהשלוש – כך שההתקפה שלו טעונת ליטוש. "הוא צריך לשפר חדירה לסל והוא עובד על זה משנה לשנה", עוקב דרור כהן אחר גרף הביצועים העולה. "גם בירושלים הוא עבד על זה".

מאמן בכיר מאשר שהקליעה היא עקב אכילס: "הוא לא יכול להיות ברמה האירופית הכי גבוהה, אם לא יצליח לשפר את הקליעה. אחרת, הוא ייפלט ממכבי תוך שנה-שנתיים", מזהיר המאמן: "שומרים מרשים לעצמם לקחת ממנו מרחק, בעוד שגארד חייב שיהיה לו את אלמנט הקליעה. אני אביא לך דוגמה. בלאט אמר פעם ששחקן נמדד לפי אם הצד השני סופר אותו או לא. אם לא יספרו את יוגב, אז גם ההגנה הטובה שהוא מציג לא תעזור. כדי להיות שחקן ברמה גבוהה חייבים לשפר את זה".

גם מאמן הנבחרת, אריק שיבק, כתב על הגארד בדו"ח הנבחרת שהוא חיבר בסיום משחקי אליפות אירופה: "זה קיץ שני שיוגב לא מצליח לבסס את מקומו כרכז מוביל של הנבחרת... בפן ההתקפי יוגב התקשה מאוד (שוב סיים את הקמפיין עם כ-36% מהשדה), וגם ניהול המשחק שלו לקה בחסר". שארפ מגיב:"הוא עדיין לומד ויש לו דברים לשפר, אבל הוא עובד קשה, גם על שיפור הקליעה אחרי האימונים. הוא נמצא בתהליך למידה. במכבי יש הרבה שחקנים והוא לא תמיד חייב להיות זה שייצר את הנקודות".

אוחיון עצמו אופטימי לגבי סיכוייו להחלים ממחלות הילדות: "אני מרגיש שאני עובר שיפור. קשה שלא להשתפר במערכת של בלאט. פפאלוקאס מאוד עוזר לי ונותן לי הרבה טיפים. לא האמנתי שאשחק יותר דקות ממנו, אבל כשחקן ובן אדם הוא מאוד תורם לי להשתלבות ולהתאקלמות. ללמוד ממנו זו חוויה נהדרת".

שחקני מכבי תל אביב תיאודורס פפאלוקאס, גיא פניני מברכים את יוגב אוחיון. ברני ארדוב
"פפאלוקאס מאוד עוזר לי ונותן לי הרבה טיפים. לא האמנתי שאשחק יותר דקות ממנו". אוחיון/ברני ארדוב

הערב צפוי פארמר לשחק את משחקו האחרון במכבי תל אביב. עד שהקבוצה תאתר לו יורש, מוטל כל עומס הציפיות על הגארד הישראלי, מצב לא פשוט בעבור כל שחקן. האם יכול אוחיון לעשות את הקפיצה הגדולה אל נעליו של הסטאר? האם זה יאיץ בו להמשיך לגדול או יכשיל אותו? "קשה לנבא כיצד תשפיע עליו העזיבה של פארמר. יוגב הוא שחקן שלוקח את מה שנותנים לו", מנתח דרור כהן. "אני מניח שבהובלת כדור פפאלוקאס יעזור לו".

המאמן שבחר להישאר בעילום שם מתריע: "הוא עדיין לא מוכן להוביל את מכבי לבד. אוחיון ומכבי יצטרכו את פפאלוקאס. צריך רכז ברמה גבוהה עם יכולת חטיפות, שמירה. עם עזיבתו של פארמר צפוי שהיריבות ילחצו הרבה יותר על אוחיון במהלך המשחק. יוגב צריך לידו רכז ברמה גבוהה. כשפארמר שיחק ליד אוחיון הוא הוריד מיוגב לחץ, זה היה נוח לאוחיון בכך שרוב הפוקוס על פארמר וכך גם הלחץ. פארמר היה היה מושלם בשביל יוגב. ליוגב היה יותר נוח להיכנס לעניינים. עכשיו יוגב ייזרק עוד יותר למים. החוכמה היא למנוע שלא יטבע".

שארפ מסייג: "המשחק שלו לא ישתנה. גם כשפארמר היה הוא שיחק משחקים טובים. אני לא חושב שיהיה שינוי קיצוני. הוא יעזור למשחק, לא משנה מי שנמצא או לא. יוגב הוא שחקן מפתח. העזיבה של פארמר יכולה לפתוח בפני יוגב הזדמנות נוספת"
.
ג'ינו סבור: "אני חושב שבסיטואציה הזאת טוב ליוגב וטוב למכבי שיש לה שחקן כמו פפאלוקאס. זו הדמות הכי טובה לצלוח את התקופה הזאת מבחינת יוגב. התפקיד של יוגב לא ישתנה. מכבי יחפשו מי יעשה נקודות בעיתות משבר, וזה לא יוגב. יוגב צריך לנהל אותם, לא לייצר 15 נקודות כל משחק".

עוזר מאמן מכבי תל אביב דרק שארפ. קובי אליהו
"העזיבה של פארמר יכולה לפתוח בפני יוגב הזדמנות נוספת". שארפ/קובי אליהו

יש, אגב, הסבורים שבלאט מתיש את אוחיון. "הוא מעמיס עליו הרבה מדי ומהר מדי כי בלאט רוצה לנצח. זה לא טוב. בעתיד זה עלול להזיק ליוגב מאשר להועיל לו", סבור איש מקצוע בכיר. "העובדה שפארמר עוזב יכולה לפגוע בו בקו התקדמות, יש על יוגב יותר מדי לחץ. זה מצב שיכול לפגוע באוחיון, מנטלית וגם מקצועית, ואז זה יכול להוביל לכישלון", אומר מאמן אחר.

אז מה יהיה כעת? שארפ רגוע: "לאוחיון יש הרוגע. הוא כבר קיבל הרבה דקות ובמה, והתמודד עם הלחץ והציפיות טוב מאוד עד כה. הוא לא נשבר מאף אחד והוא מראה שהוא פייטר. זה האופי שלו ותכונות שיעזרו לו. אני מזכיר שהוא קיבל תפקיד נרחב והיה מוביל בירושלים. הוא אדם שניצל ומנצל את ההזדמנות שהוא מקבל בצורה הטובה ביותר".

אוחיון עצמו גם לא מבין על מה המהומה: "ההתרגשות היתה חייבת לעבור, התרגשתי בפעם הראשונה שעליתי על הפרקט. אבל צריך לשחק כדורסל ואחרי המשחק הראשון הנחתי את הכל בצד. אני מתעסק במה שצריך. אם אתה שחקן כדורסל, זה לא איזה מקצוע שבוחרים להתרגש בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully