וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי אבוטבול: הפייבוריטית בדרבי מחפשת מנהיג

27.11.2011 / 14:00

שי אבוטבול היה הנושא החם בהפועל ת"א הקיץ, ואין אוהד אדום שלא היה מעורב רגשית במו"מ שלו עם ההנהלה, אבל בינתיים הוא לא מספק את היכולת והמנהיגות שציפו. ואולי זה מה שהוא מסוגל?

בקיץ האחרון, במהלך מחנה האימונים של הפועל תל אביב, בצעד נדיר מצדו, שוחח דרור קשטן עם אנשי הפועל תל אביב בפורום פומבי יחסית ושאל לגבי מצבו של שי אבוטבול והמחלוקות סביב חוזהו. התשובה שקיבל קשטן הייתה ברורה: "יש בעיות קטנות, אבל הוא עושה רעש גדול וצריך להעמיד אותו במקום על ההתנהלות שלו". המאמן ענה ברוח זו: "אתם יודעים שאני בעד להעמיד במקום שחקנים, אבל הוא באמת בחור על הכיפאק. אם אלו בעיות קטנות, חבל למשוך את זה. הוא שחקן חשוב. במיוחד בשלב הזה שאנחנו עוד מגייסים שחקנים".

שחקן הפועל תל אביב שי אבוטבול. ברני ארדוב
לנוכח היכולת הנוכחית שלו, גם חלק מאוהדי הפועל תל אביב לא מבינים על מה הייתה כל המהומה בקיץ. אבוטבול מקבל פרופורציה/ברני ארדוב

הסיפור הזה מגלם במידה רבה את שי אבוטבול העונה. שחקן שהוא קונצנזוס כמעט בכל פינה בהפועל תל אביב, כולל אפילו אצל המאמן דרור קשטן; שחקן שאמור היה לתעל את האנרגיות האלה לרגע מכונן בהפיכתו למנהיג של הפועל תל אביב, בטח כשאביחי ידין לא מפסיק להתקוטט עם אותו קשטן. אלא שהיום (ראשון) בדרבי התל אביבי, דווקא ידין יהיה זה שיפתח בהרכב וידיח את אבוטבול. על אף שכולם סביבו היו מעוניינים שזה יקרה, אבוטבול פשוט לא מצליח להפוך למנהיג בקישור של הפועל תל אביב.

חוזה לך ברח

ייאמר להגנתו של אבוטבול, שאת החוזה המבוקש הוא עדיין לא השיג. הוא ממשיך לשחק כרגיל, מוטרד כנראה מהמצב, אבל ממשיך. על אף שסיכם את כל תנאיו, העובדה שהחוזה לא הופקד בבקרה עד היום והבדיקות שעושה השחקן בנושא מעידות על כך שעד לרגע זה אבוטבול עדיין חושש שמשהו עוד ישתבש. המו"מ של אבוטבול עם הפועל תל אביב כבר התפוצץ פעמיים, ולולא הלחץ של האוהדים ושל קשטן - טביב כנראה היה מתמיד בסירובו שלא לתת לקשר את מבוקשו. ריפעת טורק, ששהה בקיץ עם הפועל מצד מוני הראל, מסביר למה חשוב לקחת גם את זה בחשבון: "זה באמת היה נושא הזוי - שחקן כל כך רצוי במועדון ומקובל במיוחד, ועוד אחרי שכל כך הרבה שחקנים עזבו. לא ברור מה ניסו לעשות איתו. הוא היה נראה מאוד מדוכדך ועצוב ובלי הרבה חשק לכדורגל. זה לא היה עניין של כסף כמו ההרגשה שלא כל כך רצו אותו. זאת הייתה טעות קשה של ההנהלה שאני מקווה שהם הבינו אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"לא ברור מה ניסו לעשות איתו. הוא היה נראה מאוד מדוכדך ועצוב ובלי הרבה חשק לכדורגל. זה לא היה עניין של כסף כמו ההרגשה שלא כל כך רצו אותו. זאת הייתה טעות קשה של ההנהלה". אולי טביב אשם במצב של אבוטבול?/ברני ארדוב

על אף הבעיות, דרור קשטן לא לקח חלק בעניין ובמהלך מחנה האימונים קיבל אבוטבול מהמאמן את סרט הקפטן של הקבוצה והתייחס אליו כמנהיג על הדשא. הבעיות נשארו מול ההנהלה. אחת הטענות בהנהלת הפועל דאז סברה כי השחקן הוסת על ידי אביחי ידין, שמקבל משכורת של יותר מ-200 אלף דולר ושאל לפשר חוזהו הנמוך. מבחינתו של בן לוז, אקס הפועל תל אביב, לעניין יש קשר ברור ליכולת של אבוטבול כיום: "שחקן צריך את הביטחון שלו ואת התחושה שההנהלה מאחוריו ורוצה אותו. זה קשה כשיש פערים ומתעסקים בחוזה, או כשאתה חושב שאולי לא רוצים אותך. זאת הרגשה רעה. איך היית מרגיש בעבודה אם בעל הבית לא היה רוצה אותך? השקט של השחקן בכל הנושא הניהולי, הכספי וההתרכזות אך ורק בכדורגל - זה האל"ף-בי"ת של ההצלחה".

חברתית הוא מנהיג

במהלך אותו מחנה אימונים מדובר, בו אבוטבול היה מדוכדך, אחד השחקנים נתקע ללא כסף לקניות. הראשון שניגש לעזור לו היה אבוטבול עצמו. "אם אתה צריך עוד משהו, תגיד", אמר השחקן הכי מקובל בהפועל תל אביב, וזו לא קלישאה או חנפנות. מבחינה חברתית, אבוטבול הוא ה-מנהיג של הפועל תל אביב. הקשר בינו לבין האוהדים הוא אמיתי, ולא פעם הוא מארח שחקנים זרים בביתו, קולט צעירים ותומך בהם מחוץ למגרש. הבעיה איתו היא מקצועית.

אבוטבול לא מצליח לשרוד מקצועית את גל העזיבות של הכוכבים. אבוטבול עצמו הודה בכך לאחר אחד האימונים, ואמר: "אני יודע שאני בתקופה לא טובה וצריך להשתפר כמה שיותר מהר". הבעיה שלקשטן אין מספיק כוח בקבוצה כדי שיוכל לתת לו מקום קבוע בהרכב. הנדנדה בין הספסל למגרש פוגעת עוד יותר בביטחון של הקשר, שלא יודע מה זה להיות שחקן ומשלים, והעובדה היא ששחקנים בהפועל תל אביב רמזו לקראת הדרבי שידין הוא זה שבכושר טוב יותר וזה שצריך לפתוח. וכך יהיה.

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו, קובי אליהו
בינתיים הוא מועדף בהרכב. ידין/קובי אליהו, קובי אליהו

בחודש האחרון הייתה סוג של מתיחות בין אבוטבול לדרור קשטן על רקע הקרדיט שהקשר מרגיש שהוא לא מקבל. כך היה במשחק גביע הטוטו נגד רמת השרון, שבו אבוטבול החליף כביכול את אביחי ידין הפצוע, אך מספר ימים לאחר מכן שב לספסל. שחקן בהפועל אמר על כך: "אבוטבול מרגיש שזה הזמן שלו לקבל את המושכות בהפועל, והעובדה שהוא מתנדנד אוכלת אותו. הוא לא עושה דם רע אלא אוכל את הלב שהוא לא משחק ורואים את זה עליו. כשהקבוצה טובה ורצה מקדימה, הוא דווקא כן בא לידי ביטוי".

סימן השאלה האמיתי

את חוסר שביעות הרצון מאבוטבול ניתן היה לחוש לפני מספר מחזורים, כשהקשר לא נסע למשחק הקבוצה בסכנין בטענה שהוא חולה. במועדון אמרו על כך כי "איכשהו תמיד הוא לא כשיר שהוא לא בהרכב ומוצא את הדברים הקטנים לא לשחק". הדברים הללו, יחד עם חוסר היכולת לבוא לידי ביטוי, הם אולי סימן השאלה הגדול ביותר שעומד על ראשו של אבוטבול. נשאלת השאלה אולי בכלל אין לו את היכולת לקחת פיקוד בקבוצה בלי קישור קדמי דומיננטי, ואולי הוא יכול לעשות זאת אך ורק ליד שחקנים כמו ורמוט, זהבי ושכטר שעוזרים לו. אלי כהן מפרגן לאבוטבול, אך חושב שדורשים ממנו יותר מדי. "אני לא יודע מה ציפו ממנו, אבל הוא לא ייכנס למשבצת של יוסי אבוקסיס", אומר השריף, "זה משהו שנולדים איתו. הוא שחקן טוב ומחויב שמחלץ כדורים, מניע טוב את הכדור וגם יודע לשחק לעומק, אבל הוא לא המנהיג של מרכז השדה שהכל יעבור דרכו. אם הפועל יבנו על זה שממנו תבוא הישועה, הם יעשו טעות".

שי אבוטבול שחקן הפועל תל אביב (שמאל) עם ביוואן פרנסמן. ברני ארדוב
יכול להיות שהוא מסוגל לפרוח רק ליד זהבי, ורמוט ושכטר? אבוטבול/ברני ארדוב

מי שדווקא מאמין באבוטבול הוא בן לוז, על אף שגם הוא לא רואה אותו כ"יורש" של יוסי אבוקסיס. "שי אבוטבול שחקן טוב מאוד וחשוב להפועל תל אביב", אומר לוז, "הוא עושה עבודה טובה במרכז המגרש אבל אי אפשר לצפות שייקח את הקבוצה עליו. צריך להיות כנים ולומר שהקבוצה נחלשה משמעותית, ויש מרחק גדול בין הקישור האחורי להתקפה ואי אפשר להפיל את הכל על אבוטבול ואולי גם על ידין. מבחינת יכולות הוא בהחלט מסוגל לנהל את המשחק של הפועל ברמה גבוהה מאחורה ולהעביר את הכדורים לעומק, אבל הוא לא בתפקיד של ורמוט או שכטר שהוא יוכל לקחת את הקבוצה עליו. יש פה עוד משתנים שהדברים תלויים בהם, צריך קצת פרופורציות באיך שבוחנים אותו".

בין אם יכול או לא, אבוטבול עדיין לא הצליח לחבר שני משחקים טובים בעונה הזאת, כאלה שיגרמו לקשטן להשתכנע שהוא צריך להתחיל להריץ אותו כברומטר של הפועל תל אביב במרכז השדה. כבר הערב בדרבי צפויים ידין וגורדנה לפתוח, כאשר אבוטבול שוב לא מקבל את הקרדיט ובמשחק כה משמעותי יורד לספסל. אלי כהן אולי מסכם זאת בצורה הטובה ביותר ואומר: "במשחקים כמו הדרבי המאמן הולך עם השחקנים שהוא מאמין בהם שייתנו לו את הנקודות והבשר במאני טיים, שחקנים שיודעים לקחת על עצמם תחת לחץ ולהוביל את הקבוצה קדימה, עכשיו ובעתיד". אבוטבול כרגע לא נכלל ביניהם.

הדרבי התל אביבי, סיקור מיוחד:

דב נבון מתגעגע לורמוט ושכטר

יובל בנאי מתגעגע לאבי כהן

כל ההכנות הושלמו, הערב הדרבי הגדול

מיטש גולדהאר מגן על איוניר: "העיקר התרבות"

אוהדי הפועל ביקשו מהשחקנים: "תביאו לנו רגליים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully