וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימפריה, על אמת

למה הפרשנים בספרד מבטיחים למכבי תל אביב קבוצה שתממש את האיום, ולא רק כזו שתנצוץ עד שתקרוס ברגעי האמת

בסיום משחק הניצחון של ריאל מדריד השבוע על גראן קנאריה הסתובב פאבלו לאסו באזור חדרי ההלבשה ואמר לאחד מעוזרי המאמן שלו: "אנחנו מגיעים במומנטום הכי טוב שיכולנו למשחק הכי קשה שיש לנו בחלק הראשון של העונה. אם לא נדע לנצח בתל אביב בסיטואציה הזאת, זאת תהיה מכה די קשה".

יש בציטוט הזה המון כדי ללמד על מצבה של ריאל מדריד לקראת ביקורה בהיכל. שוב, הקבוצה נראית מעולה, עשירה בכוכבים, אבל גם מודעת למנגנון הפנימי ההרסני שפועם בה וחירב לה בעבר סיטואציות שהבטיחו בגדול.

עוד בנושא:

פליפה רייס: "אנו יודעים שלא יהיה קל לנצח בתל אביב"
רביעי ביורוליג: איבקוביץ' ואיבנוביץ' נפגשים
דווין סמית': ”המשחק מול נתניה לא ישפיע עלינו נגד ריאל”
דיווח: פפאלוקאס הוצע לבאמברג, לפארגו יש חוזה ב-NBA

שחקן נבחרת ספרד סרג' איבקה. Christof Koepsel, GettyImages
הקבוצה של לאסו התחזקה בשבוע שעבר בסרג' איבקה, שמיעט לשחק בניצחונות על מילאנו וגראן קנאריה. סרג' איבקה/GettyImages, Christof Koepsel

אבל כמו תמיד, היריבה ההיסטורית הזו של מכבי תל אביב, נראית נהדר על הנייר: הקבוצה של לאסו התחזקה בשבוע שעבר בסרג' איבקה, שמיעט לשחק בניצחונות על מילאנו וגראן קנאריה. היא נמצאת בכושר מדהים שכולל חמישה ניצחונות רצופים, ובסך הכל שישה ניצחונות משמונה משחקים רשמיים השנה; הקבוצות היחידות שעצרו אותה היו ברצלונה בגמר הסופרקאפ הספרדי ובילבאו בליגה.

בשני המקרים ריאל הייתה חזק במשחק והפסידה רק בשניות הסיום. בכושר כזה, עם סגל מרשים ותמיכה מדהימה מצד הקהל שמילא לראשונה את האולם הביתי במשחק מול מילאנו בחמישי, אין זה מפתיע שבריאל מפנטזים על נקמה במכבי אחרי ההפסד בחצי גמר הפיינל פור אשתקד. הפעם הם בטוחים שזה אפשרי. אבל למה שהפעם הסיפור ייגמר אחרת?

***

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פבלו לאסו מאמן ריאל מדריד. GettyImages
האיש הנכון למשימה? פאבלו לאסו/GettyImages

למשימה של החזרת ריאל מדריד לקדמת הבמה וחטיפת ההגמוניה מברצלונה, צירפו הלבנים את פאבלו לאסו - משחקניו הגדולים ביותר של הכדורסל הספרדי בשנות ה-90, כולל שנתיים במדי הבלאנקוס, אך מאמן חסר ניסיון ברמות הגבוהות, כשברזומה של הבאסקי נמצאות שנה אחת בולנסיה, אחת נוספת בקנטבריה וארבע עונות בלאגון.

"אחד החסרונות הגדולים ביותר של ריאל השנה הוא חוסר הניסיון של לאסו במעמדים הללו", טוען העיתונאי הספרדי פראן מרטינז. ואכן התקשורת בספרד ציפתה לשם גדול שיאמן את הקבוצה לאחר שאטורה מסינה עזב במהלך העונה שעברה ועוזרו עמנואל מולין החליפו, ולכן קיבלו את לאסו בפנים חמוצות.

"מה שהולך בסן סבסטיאן לא חייב להצליח גם בריאל מדריד", מסביר שדר הרדיו הספרדי חואן לומבניול. "לאסו הוא בן אדם נחמד גם לתקשורת הספרדית וגם לשחקנים שלו, אבל אין לו תואר בתור מאמן, ומלבד הכריזמה שלו בתור שחקן, קשה להבין מה הוביל את ריאל לבחור בו מכל המאמנים שהיו בהחלט באים לעבודה הנחשקת הזאת".

אגב באחד הראיונות שבהם הסביר את הבחירה, אמר חואן קרלוס סאנצ'ז, הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, כי רצה מאמן ספרדי לקבוצה, ולאסו כשחקן עבר התאים בדיוק למשבצת הזאת.

***

הכדורסלן האמריקאי ג'ייסי קארול. john raoux, AP
"ריאל הייתה צריכה את השחקן שייקח את הזריקה כששום דבר אחר לא הולך, ואת זה היא השיגה עם קארול ופרננדז". ג'ייסי קארול/AP, john raoux

על אף ההצלחה של הכדורסל הספרדי ברמת הנבחרת, אין ספק שברמת הקבוצות העניין שצובר הענף הוא קטן מסורתית לעומת הכדורגל. דווקא לאור העובדה הזאת, היה מדהים לגלות במהלך התקופה האחרונה לא מעט התייחסויות נרחבת לכדורסל בעמודים הראשיים של 'מארקה' ועיתוני הספורט המובילים הנוספים, ובעיקר לריאל מדריד. "העיתונים, הטלוויזיה והרדיו מדברים כל הזמן על ריאל מדריד", מאשר העיתונאי נאצ'ו מנדזה, "בכל מקום רואים ושומעים על רודי פרננדז, סרג' איבקה ושאר הכוכבים, זה לא דבר רגיל".

הסגל של ריאל מדריד השנה הוא ככל הנראה העמוק ביותר שהעמידה הקבוצה. לצד פרננדז ואיבקה, שמסתמנים כשני הכוכבים הגדולים, צירפה ריאל כמה שחקנים משמעותיים מאוד שיישארו גם אחרי תום השביתה ב-NBA כמו ג'ייסי קארול ומרטינאס פוצ'יוס. "ריאל הייתה צריכה את השחקן שייקח את הזריקה כששום דבר אחר לא הולך, ואת זה היא השיגה עם קארול ופרננדז", קובע מנדזה.

עם זאת, במדריד כבר מתריעים על שתי בעיות מרכזיות למרות הסגל הנוצץ. הראשונה היא בעמדת הרכז, שם הכל נופל כבר עונה חמישית על סרחיו יול, כשהמחליף שלו הוא סרחיו רודריגז. "לריאל יש בעיה גדולה לשחק כדורסל על חצי מגרש ולא משחק מעבר עם הבעיה בעמדת הרכז", ממשיך מנדזה. "יול ורודריגז מתקשים בהכתבת הקצב של המשחק ובניהול המשחק". מרטינז מוסיף כי "יול הוא לא רכז קלאסי, הוא לא יודע לנהל את המשחק, למרות הקליעה המצוינת שלו, וזה בעייתי מאוד".

***

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא כבר בן 31, ויש לו מעמד משלו בכדורסל הספרדי. אבל עם זאת הוא יודע שבמצב העניינים הנוכחי רוב הדקות שלו ילכו לשחקנים אחרים". פליפה רייס/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה המרכזית השנייה היא במנהיגים של הקבוצה, כפי שמסביר מרטינז: "פליפה רייס הוא המנהיג של ריאל מדריד וזה לא חדש לאף אחד. הוא כבר בן 31, ויש לו מעמד משלו בכדורסל הספרדי. אבל עם זאת הוא יודע שבמצב העניינים הנוכחי רוב הדקות שלו ילכו לשחקנים אחרים. גם ניקולה מירוטיץ' וקרלוס סוארז, שני שחקנים מאוד מרכזיים מהעונה שעברה, הביעו בפני מקורבים את הבעייתיות עם הגעת שחקני NBA על העמדה שלהם ואיבוד מקומם ברוטציה. ככה יהיה קשה לתפקד".

יחסית לכמות הכסף ששופך פלורנטינו פרס על ריאל מדריד, ההצלחה של הקבוצה כידוע היא נמוכה. ריאל לא זכתה בגביע הספרדי כבר 18 שנה, באליפות ארבע שנים, וביורוליג מאז עונת 1994/5. כשרואים את המלחמה שמנהלים במועדון מול ברצלונה בכדורגל, אפשר להבין את התסכול של פרס. "פרס מעורב יותר בכדורגל, והכדורסל בשבילו זה כמו קוץ בתחת", מתבדח מנדזה. "הוא משקיע הרבה כסף ללא תוצאות. היו טענות שהוא בכלל לא מתעניין בכדורסל, אבל כשאתה מחתים את רודי, איבקה, פוצ'יוס זה מראה שאכפת לך".

ובדיוק כמו הגישות השונות בין קבוצות הכדורגל, גם כאן ריאל מדריד הלכה על שחקני ה-NBA בעוד יריבתה מקטלוניה לא החתימה ולו שחקן אחד. "כשאתה מצליח כמו שברצלונה הצליחה בשנים האחרונות אז אתה רוצה לשמור על אותו קו של קבוצה", מסביר מרטינז. "לברצלונה לא הייתה סיבה לנסות ולהביא שחקנים מה-NBA שייעלמו תוך כדי העונה, הם מצליחים למשוך את שחקני היורוליג הטובים ביותר. ריאל מדריד ראו שאם מה שהם מצליחים להביא מהיורוליג הם לא מצליחים לקחת אליפות, אז הגיע הזמן לשנות גישה".

"בסופו של יום מה שמעניין את פרס ואת כל אנשי ריאל מדריד זה לקחת אליפות", מסביר לומבניול. "את היורוליג הם יודעים שיהיה להם קשה מאוד לקחת ברגע שרודי ואיבקה יעזבו ל-NBA, למרות שאיתם זה גם אפשרי. ההגעה לפיינל פור של היורוליג אחרי 15 שנה עשתה להם משהו, אבל התואר המקומי הרבה יותר חשוב לאוהדים ולהנהלה. בשנה שעברה מאוד הפריע לפרס שהם הודחו כבר בחצי הגמר מול בילבאו וההתחמשות בשחקני ה-NBA נועדה כדי להחזיר חלק מכוח ההרתעה של הקבוצה שנעלם בשנים האחרונות. כרגע, מלבד המשחק נגד בילבאו, הם פתחו את הליגה בצורה מצוינת".

***

שחקן פורטלנד טריילבלייזרס רודי פרננדז. tony gutierrez, AP
"העובדה שרודי יכול לעצור את השחקן הכי טוב של היריבה, ובנוסף שמכבי תל אביב לא מוצאת שחקן שיעצור כוכב גדול, תפעל חד משמעית לטובתה של ריאל". רודי פרננדז/AP, tony gutierrez

אז איזו ריאל מדריד תגיע ליד אליהו? זאת השאלה שמעסיקה מאוד את דיוויד בלאט בימים אלה בנוסף לסוגיה איזו מכבי תל אביב הוא יראה. במדדים האחרונים של הליגה הספרדית מדורגת ריאל מדריד במקום הראשון במדד הקבוצתי למשחק, מקום ראשון בריבאונד ההגנה ומקום שני בנקודות למשחק עם כמעט 80 נקודות בממוצע. "ריאל מדריד השנה היא קבוצת הגנה טובה מאוד, והיא אמורה עוד להשתפר עכשיו כשאיבקה הגיע אלינו", אמר פאבלו לאסו אחרי הניצחון על קומפוסטלה בליגה בשבוע שעבר.

כשנשאלים העיתונאים הספרדים על שחקן המפתח של ריאל העונה הם עונים כמעט חד משמעית – רודי פרננדז. "כולם ראו שבמילאנו מכבי תל אביב הסתבכה מאוד עם דנילו גלינארי", מסביר מרטינז, "מנגד במשחק של ריאל נגד מילאנו גלינארי היה הרבה פחות טוב כי ההגנה ורודי כבר עבדו טוב יותר מולו. העובדה שרודי יכול לעצור את השחקן הכי טוב של היריבה, בנוסף לכך שמכבי תל אביב לא מוצאת שחקן שיעצור כוכב גדול, תפעל חד משמעית לטובתה של ריאל. אם רודי יהיה טוב, למכבי יהיה קשה מאוד לנצח".

בספרד מייחסים למשחק של ריאל מול מכבי משמעות של מבחן גדול לכל דבר של הקבוצה בתקופה הקרובה, כשעד המשחק מול ברצלונה בליגה יש לריאל עוד חודשיים שלמים, "בריאל מדברים על תל אביב כמבצר שקשה מאוד לפצח אותו", ממשיך לומבניול. "אבל בניגוד למה שחושבים פאבלו לאסו משדר לשחקנים שלו שהוא בא לנצח את המשחק כמו שריאל עשתה רק לפני שנתיים בטופ 16. אין סיבה שעם הסגל של ריאל הם לא ינצחו את מכבי בכל מגרש. כיום ריאל היא אחת הגדולות של היבשת, בניגוד לשנה שעברה שההגעה לפיינל פור הייתה הפתעה".

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully