וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבד: אפקט ההרתעה

25.10.2011 / 13:25

עירוני אשקלון חשפה את הפגיעות הגדולה של מכבי ת"א. אור שקדי מסכם מחזור, מחמיא לאשכנזי ומזהיר: אל תצפו להרבה מהיקסון

1. הסתגלות שחקני NBA לישראל ולאירופה

ההודעה על החתמתו של ג'יי ג'יי היקסון בבני השרון/הרצליה הכניסה את הכדורסל הישראלי להלם גדול, ערב המחזור השני בליגת העל. הפורוורד האמריקאי נחשב לאחד מהשחקנים הבולטים בדרג השני של ה-NBA, ופרשנים רבים מיהרו להעריך כי הוא הולך לשייט בליגת העל ללא כל בעיה ולהצעיד את הקבוצה שלו להישגים משמעותיים. אלא שפני הדברים צפויים להיראות אחרת לגמרי, אפילו אם מדובר בשחקן ברמתו.

לקראת סוף השבוע שעבר נערך המחזור הראשון של היורוליג בו הציגו מיטב קבוצות היבשת את ההחתמות האחרונות שלהן בעקבות השביתה ב-NBA. בין אם מדובר בהפתעה גדולה או שלא, ניתן היה לצייר קו הפרדה רציף למדי בין שני סוגים של הופעות בכורה: האירופאיים הרשימו - 17 נקודות ו-15 ריבאונדים לאנדרי קירילנקו בצסק"א מוסקבה, 23 לדנילו גלינארי במילאנו, 21 לניקולה פקוביץ' בפרטיזן בלגרד, 19 לרודי פרננדס בריאל מדריד ו-17 נקודות 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים לניקולה באטום בנאנסי. ומה עם האמריקאים? ובכן, ג'ורדן פארמר רשם 6 נקודות במכבי תל אביב, אייסי לואו 6 נקודות בפרטיזן בלגרד, טיי לאוסן 7 נקודות בז'לגיריס קובנה ורג'י וויליאמס 6 נקודות בקאחה לבוראל ויטוריה. לא משהו לכתוב עליו הביתה.

בדומה אליהם, פתח קרייג בראקינס ממכבי אשדוד את העונה ברגל שמאל עם 7 נקודות במשחק חלש מול עירוני אשקלון. שחקן פילדלפיה 76' היה נראה מבולבל ולא מוכן למעמד, אלא שבמחזור השני הוא היה טוב פי כמה, עם 24 נקודות באחוזים מצוינים שסידרו לאשדוד ניצחון בכורה העונה. סימנים נוספים להצלחה אחרי טבילת אש ראשונית ניתן למצוא גם בשון מיי, שחקן מכללות אדיר שלא הצליח ב-NBA, שקלע 10 נקודות והוריד 9 ריבאונדים בקיי קיי זאגרב אחרי חצי שנה של התחשלות בפנרבחצ'ה/אולקר.

אז נכון, משחק אחד זה עוד לא התחשלות, היורוליג היא לא ליגת העל, וג'יי ג'יי היקסון אמור להיות טוב בהרבה מבראקינס, אבל המסקנה הברורה היא כי למשחק האירופי לוקח זמן להסתגל, וגם תקופה ארוכה של אימונים לא מבטיחה שתדע איך להסתדר במשחקים הראשונים שלך או אפילו בחודש הראשון. מי שמצפה שהיקסון יעשה צחוק מליגת העל צפוי לאכול את הכובע.

2. האופי של אשכנזי

נראה כי חובבי הכדורסל הישראלי כבר הפסיקו להיות מופתעים מפתיחות העונה הטובות של העולות לליגת העל, וכך עוברת לה בשקט הפתיחה הטובה של מ.כ הבקעה - עם שני ניצחונות בית צמודים על מכבי חיפה והפועל חולון. יותר מאשר ההתלהבות שיש סביב העולה החדשה, נראה כאילו נבנתה בגני תקווה קבוצה קשוחה מאוד, וזה עוד לפני ששמוליק ברנר, הרכז האמיתי היחיד סגל, חוזר מהפציעה שמשביתה אותו מפתיחת העונה.

מבט קצר אל הספסל של הבקעה מסביר את סוד ההצלחה שלה – אבי אשכנזי. בכל קבוצה שלו השתדל אשכנזי להציב את השחקנים הקשוחים, אלה שנחשבים שחקני אופי, שלא מוותרים עד הבאזר, וכך עשה גם במ.כ הבקעה. גור פורת הוא שחקן שאשכנזי דאג להביא למכבי חיפה בשנתו הראשונה, ולאחר מכן לא הצליח לשמור אותו ומאז פורת, למרות עונות אישיות טובות, רשם שתי ירידות ליגה בשנתיים. אצל אשכנזי נראה הגארד/פורוורד הוותיק כמו השחקן המשלים הטוב בליגת העל.

מלבד פורת נמצאים שם שחקני הגנה טובים נוספים כמו איתי גרינבוים, דיון דאוול, ניר כהן וגם דנילו פינוק שעובר שינוי אצל אשכנזי והופך לשחקן מגוון יותר מאחד שסתם קולע. פתאום פינוק עובד חזק בריבאונד ההגנה, ומפנה את הצבע לראשון פרימן שעד כה מטייל בליגת העל.

אשכנזי מדורג שלישי בין המאמנים שעובדים כיום בליגת העל בכמות הניצחונות וכך גם בכמות המשחקים, כאשר רק דיוויד בלאט ואפי בירנבוים מקדימים אותו. אם בעבר היה קשה לקטלג את אקס מכבי חיפה ונהריה כמאמן גדול, כיום הוא נחשב בין המאמנים הבכירים בישראל, ותמוה מדוע הוא פתח את העונה שעברה מחוץ לליגת העל. מה שכן, אשכנזי עדיין צריך לדעת לוותר על משחקי האגו, ואת הדם הרע בינו לבין אלעד חסין, עוזרו בעבר, מוטב היה שפותרים לפני העונה, ולא בהתעלמות הטוטאלית שלהם אחד מהשני בסוף המשחק.

אבי אשכנזי: "אנחנו מתמודדים עם הרבה לחץ"

3. מכללת בני השרון/הרצליה

בכניסה להרצליה, מעט לפני אולם היובל תופס את עיני העוברים שלט קטן ולא ממש שגרתי: "הצמד מביילור הולכים להוביל את הרצליה לצמרת", כתוב עליו ותחתיו תמונותים של הזרים טוויטי קרטר ולייסדריוס דאן. הצמד הוביל את מכללת ביילור המפתיעה עד רבע גמר טורניר המכללות בשנת 2010, וכעת הם התאחדו בקבוצה הצעירה של רועי חגאי ואלדד אקוניס.

שני המשחקים של בני השרון עד כה העונה הוכיחו שהקבוצה המאוחדת רחוקה מלהיות מועמדת לפיינל פור. הסגל הקצר, שנובע בין היתר מפציעתו של בן רייס, הצליח אמנם לנצח את מכבי חיפה וכמעט להדהים את הפועל ירושלים עם הרבה מאוד נחישות, אבל עדיין היה נראה לא מסודר ומעט שכונתי. כשמוסיפים לכוכבים מביילור את דלרוי ג'יימס, קני לואוסן וגיא לביא המוכשר מאוד מקבלים חמישיית מכללות נהדרת, שצריכה לעבוד קשה כדי להגיע לצמרת.

מה שחסר לבני השרון כדי להפוך מקבוצה שתנצח לפעמים, לקבוצת צמרת של ממש זה זר מוביל עם ניסיון וישראלי מוכח שייקח אחריות על עצמו. ג'יי ג'יי היקסון אמור לפתור את הבעיה הראשונה, אבל גם אם יעשה זאת יהיה זה לתקופה מוגבלת. ארז כץ לא מסוגל בשלב זה של הקריירה לעשות את הדבר השני, למרות המלחמה ההגנתית, ומשה מזרחי מסתמן כפיתרון השני הכי טוב. במידה ומזרחי והיקסון יצורפו לסגל הנוכחי, עשוי רועי חגאי להיות רשום על קבוצה טובה מאוד במקום על חבורת ילדים מוכשרים חסרי ניסיון.

ג'יי ג'יי היקסון נחת: "מקווה לשחק כאן כמה שיותר"

4. ככה מתאוששים מטראומה

האפיפיור הראשון, פטרוס הקדוש, הגה את אחד המשפטים הידועים בנצרות שקובע שכשיהודי מכה נוצרי, על הנוצרי להפנות לו את הלחי השנייה. הפועל גלבוע/גליל עליון פתחה את העונה בליגת העל כמו שפטרוס כנראה דמיין בסיוטיו, ואחרי שקיבלה סטירה מהפועל חולון בגביע צ'אנס, חזרה הביתה וקיבלה סטירה כואבת יותר ממכבי תל אביב במחזור הראשון. לרגע אחת היה נדמה כי סגנית האלופה עומדת בפני עונה שחורה מאוד.

בפועל, גלבוע/גליל ידעה שהמחזור השני מסדר לה קבוצה לא מחוברת בעליל מירושלים, ומנגד ליאור ליובין וברק פלג עשו שיעורי בית, והכינו לעודד קטש הפתעה בדמות רומיאו טראוויס – שאמור היה להיעדר לתקופה ארוכה בשל פציעה. מהפרקט נעלם הרכז הפותח משתי התבוסות, אופיר פרחי, ואת מקומו תפסו מובילי הכדור החדשים – צ'ייסון אלן ודגן יבזורי. קטש וירושלים הסתכלו, וקיבלו תבוסה ראשונה בהיסטוריה בגן נר.

במשך שנים בגלבוע/גליל חושבים לעשות שינויים עם תחילת העונה. בריאן רנדל וג'רמי פארגו, שניים מהזרים היותר טובים ששיחקו בארץ, כבר היו בדרך הביתה אחרי שלא הסתדרו בתחילת הדרך בגן נר. גם הפעם בגלבוע/גליל החליטו לבצע שינויים בתוך המערכת ולמרות הטראומה מההפסדים הקשים, החליטו להאמין בקבוצה עוד פעם אחת ולהוסיף על הקיים עם צירופו של כריס תומאס. אל תתפלאו אם הנוסחא הזאת תעבוד גם העונה, כי עם ההצלחה של השנים האחרונות קשה להתווכח.

בהפועל ירושלים מבקרים קשות את עודד קטש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

5. מי שמאמין לא מפחד

בשבוע שעבר טענתי מעל במה זאת כי אחת הסיבות הבולטות לנפילה של קבוצות ליגת העל מול מכבי תל אביב מתחילת ההכנה דרך משחק פתיחת העונה הוא הפחד מהצהובים. לא מעט אנשים טענו במהלך השבוע כי הסיבה שמכבי הביסה את היריבות שלה טמונה בעיקר בטריות שלה לפני המשחקים, ובעובדה שעדיין לא נכנסה לרוטינה המתישה.

השבוע החלו הצהובים במסע המשולש הראשון שלהם העונה – יורוליג, אדריאטית וליגה – וקיבלו ביום שני קבוצה עם יומרות לצמרת. התוצאה: עירוני אשקלון פספסה ניצחון אחרי מאבק צמוד ועיקש. "רוב הזרים שיחקו כאן בליגה, להוסיף את כל הישראלים. באנו לנצח את המשחק ולא באנו להפסיד ב-20 או 30 הפרש או לצאת בהפסד מינימלי. באופי שלי אני מקרין שאנחנו באים בכל משחק כדי לנצח", אמר המאמן אריק אלפסי בסיום המשחק, בהתייחס לסוגיה האם שידר לקבוצתו פחד מהצהובים.

אשקלון הוכיחה שניתן לדגדג את הצהובים העונה, בטח אם לוקחים בחשבון את חוק 4 הזרים, ובתנאי שהיריבה מציגה אמונה חזקה. מכבי תל אביב הוכיחה שהיא פגיעה גם ברמה המקומית, ושניתן להחזיק תקווה בליגת העל שאולי העונה הנוכחית תזכיר במאומה את 2007/8. מי יודע, אולי נזכה לראות עוד קבוצות שבאות ללא פחד בעיניים, והפעם גם חוגגות ניצחון על אחת מאריות אירופה.

בלאט לא מחפש תירוצים: "עייפות זו לא הבעיה"

המדדים השבועיים

השחקנים המצטיינים:
1. קרייג בראקינס (מכבי אשדוד)
2. ריצ'ארד הנדריקס (מכבי תל אביב)
3. ריימר מורגן (עירוני אשקלון)
4. טוויטי קארטר (בני השרון/הרצליה)
5. דגן יבזורי (הפועל גלבוע/גליל עליון)

הצעירים המצטיינים:
1. דניאל איידן (מכבי חיפה)
2. שלומי הרוש (הפועל חולון)
3. גיא לביא (בני השרון/הרצליה)
4. נמרוד טישמן (הפועל גלבוע/גליל עליון)
5. גיא דותן (הפועל ירושלים)

ציפינו מהם ליותר:
1. אייברי בראדלי (הפועל ירושלים)
2. בריאן אוסברי (ברק נתניה)
3. בראיינט דאנסטון (הפועל חולון)
4. יובל נעימי (הפועל ירושלים)
5. דרור חג'ג' (מכבי אשדוד)

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully