וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר מספר 1

17.10.2011 / 10:13

בניון? אוואט? ביברס נאתכו בדרך להפוך לישראלי הכי טוב שמשחק בחו"ל. מדור השגרירים המצטיינים של סוף השבוע

הצביעו בפייסבוק: מיהו השגריר הטוב ביותר שלנו באירופה?

למרות מאזן יפה של שלושה שערים, סוף השבוע של שגרירינו בתפוצות עמד בסימן ירידה ניכרת בדקות המשחק לעומת המחזור הקודם. 13 שחקנים לא שותפו כלל במדי קבוצותיהם מסיבות שונות ורק שמונה השלימו 90 דקות. מבין שלל השחקנים שברחבי אירופה, וואלה! ספורט גאה להציג את רשימת חמשת המצטיינים של סוף השבוע והפעם, כל מדובר בחמישה שכבר הופיעו כמה פעמים במדור מתוכם מועמד מוביל לשגריר העונה. לעומת זאת, המדור מביע דאגה ממצבו של אחד משגרירי העונה שעברה שמתקשה לחזור לעצמו.

שער לנאתכו, עצמי לשפונגין, ניצחון לרפאלוב
צפו בשער המוזר של דודו ביטון בניצחון ויסלה
תומר חמד הציל נקודה למאיורקה מול ולנסיה
האם בירם כיאל רוצה לעזוב את סלטיק?

1. ביברס נאתכו (רובין קאזאן)

ביברס נאתכו שחקן רובין קאזאן. EuroFootball, GettyImages
טוטנהאם מחכה לו בחמישי. נאתכו/GettyImages, EuroFootball

שיאן ההופעות במדור חוזר להופעה חמישית בסך הכל ושנייה בפסגה. ומה הפלא? בתקפוה האחרונה הוא פשוט לא מסיים משחק בלי לחזק ת השורה הסטטיסטית. בשמונת מחזורי הליגה האחרונים ברוסיה נאתכו כבש ארבעה שערים ובישל ארבעה. לזה יש להוסיף שני שערים ושני בישולים במסגרת האירופית ועוד בישול לשער של רמי גרשון מול מלטה בשבוע שעבר. מספרים כאלה לא היו לנאתכו גם בהפועל תל אביב.

בראשון, נאתכו נעץ את השלישי של קאזאן ב-0:3 על ספרטק מוסקבה בהקפצה מזווית קשה והיה זה שער השדה הראשון שלו בליגה אחרי חמישה פנדלים. "לא ניסיתי להבקיע. זו הייתה הגבהה והיה לי מזל", אמר הקשר בסיום המשחק. איך אומרים? המזל הולך עם הטובים.

הנתון המעודד מבחינת נאתכו הוא שבמקביל לעונה האישית הנפלאה שלו, גם קאזאן מתחילה להתעורר. הניצחון העלה אותה למקום השישי והיא רחוקה רק תשע נקודות מהפסגה, כאשר לעונה נותרו 17 מחזורים. בחמישי, נאתכו וחבריו יגיעו ללונדון למשחק חוץ מול טוטנהאם בליגה האירופית. אם הקשר ימשיך ביכולת של התקופה האחרונה, לא יהיה זה יומרני לנחש שבעונה הבאה הוא ישחק בליגה בכירה יותר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

2. דודו ביטון (ויסלה קרקוב)

חלוץ ויסלה קרקוב דודו ביטון חוגג שער. David Biton, GettyImages
סקורר בחסד. ביטון/GettyImages, David Biton

המעבר של דודו ביטון לפולין הוא אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של העונה עד כה. ביטון בכלל לא רצה לשמוע על קרקוב, אבל תוך תקופה קצרה הוא הפך לאחד השחקנים המשמעותיים בקבוצה. שבוע אחרי שבוע ביטון מציל במו רגליו את ויסלה והשערים שלו שומרים את הקבוצה בצמרת. כן, גם אם מדובר בשערים מוזרים ושנויים במחלוקת כמו השוויון מול יגלוניה בשבת (1:3). מבחינתו, השורה התחתונה נשארת זהה: "היה לי מזל, אבל גול זה גול", אמר ביטון לוואלה! ספורט.

אחת התכונות הראויות לציון אצל ביטון היא ההמשכיות. הוא מספק שערים בתדירות גבוהה כמעט ללא קשר ליכולתו או ליכולת הקבוצה במשחק נתון. שימו לב למספרים: 12 שערים ב-15 הופעות בהפועל פתח תקוה אשתקד, עוד חמישה ב-12 הופעות בשרלרואה. העונה יש לו כבר 11 שערים ב-14 הופעות בכל המסגרות. אין ספק, מדובר כיום בסקורר הכי טוב שיש לכדורגל הישראלי. את לואיס פרננדז זה לא שכנע לשתפו במשחק במלטה.

3. תומר חמד (מאיורקה)

תומר חמד שחקן מאיורקה, מאחוריו שחקני ולנסיה חוגגים. Manu Mielniezuk, AP
סניור דה פנאל. חמד/AP, Manu Mielniezuk

בעיה אחת כנראה נפתרה למאיורקה השנה - נושא הפנדלים. בעונה שעברה ארבעה בועטים שונים שונים החטיאו מהנקודה הלבנה במסגרות השונות ואילו העונה, המאזן עומד על שלוש משלוש ועל כל הבעיטות המוצלחות חתום החלוץ הישראלי. "אל סניור דה פנאל (אדון הפנדלים)", כונה חמד על ידי "דיאריו דה מאיורקה", שהחמיא לסגנון הבעיטה השקט והמדויק. גם בתוספת הזמן, כשכל הלחץ עליו, חמד רשם ביצוע מושלם וסידר לקבוצתו נקודה יקרה (1:1) מול ולנסיה בבכורה של חואקין קפארוס על הקווים. אין להמעיט בערכם של שערים מהנקודה הלבנה. כל כדור ברשת מחזק את מעמדו של חמד, במיוחד כשעל הקווים עומד מאמן חדש, ומעלה לו את הביטחון. עכשיו הוא מחכה לשער שדה. האם זה יקרה ביום ראשון במשחק החוץ מול אתלטיקו מדריד המגמגמת?

4. דור מלול (בירסחוט)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלגיה עושה לו טוב. מלול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד הגנת מכבי תל אביב רשמה עוד מפוע אימים בקרית שמונה, דווקא המגן שלא מצא את מקומו בסגל של מוטי איוניר ממשיך לעשות חיל ולגלות יציבות מעבר לים. עונת ההשאלה עושה טוב למלול, שהפך לאחד השגרירים היציבים של השנה בטח בכל הקשור לדקות המשחק. הוא תפס לעצמו מקום קבע בהרכב בעמדת המגן הימני ובתשעה מ-10 משחקי הליגה השלים 90 דקות מלאות. בשבת, מלול הפגין עוד משחק יציב ושקט ועזר לבירסחוט להשיג 2:4 בחוץ על סנט טרוידן. בקיץ הוא ישוב למכבי תל אביב שחקן טוב יותר, משופשף יותר אחרי שצבר קילומטראז' של דקות משחק בליגה פיזית יותר עם קצב משחק גבוה הרבה יותר. ובכל זאת, קשה להשתחרר מהמחשבה שהצהובים קצת מיהרו לוותר עליו והוא יכול היה לתרום גם העונה.

5. איתי שכטר (קייזרסלאוטרן)

איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן (ימין) מול חליד בולחרוז שחקן שטוטגרט. Alex Grimm, GettyImages
הגיע לבונדסליגה. שכטר/GettyImages, Alex Grimm

כנראה שהאצטדיון בגלזנקירשן עושה טוב לשכטר. בעונה שעברה הוא כבש מול שאלקה שער בליגת האלופות ובשבת היה שותף לסנסציה הגדולה כשקייזרסלאוטרן הדהימה את שאלקה עם 1:2. שכטר אמנם לא כבש, אבל זה היה עוד משחק שהוכיח שהוא מתחיל להתאקלם היטב בבונדסליגה. שכטר היה פעיל ומסוכן, ירד אחורה לקבל כדורים, שיחק עם הפנים לשער והיה מעורב בכל מהלך של קבוצתו ב-64 הדקות בהן שיחק. הוא לא הפסיק להטריד את בלמי המארחת והזין את חבריו בכדורים חכמים. הניצחון לא צריך להטעות אף אחד, קייזרסלאוטרן היא קבוצה חלשה שככל הנראה תיאבק נגד הירידה עד מחזורי הנעילה. מבחינת שכטר, כל הופעה כזו רק מחזקת את מניותיו בגרמניה. רק למקרה הצורך.

נורה אדומה: מאור מליקסון (ויסלה קרקוב)

מאור מליקסון שחקן ויסלה קראקוב מול הליו פינטו שחקן אפואל ניקוסיה. GettyImages
מעמדו נחלש. מליקסון/GettyImages

בעוד בישראל כבר שכחו מפרשת מליקסון, בפולין ממשיכים לעסוק בה והיא משפיעה ישירות על השחקן ובהחלט לא לטובה. כזכור, מליקסון בחר לייצג את נבחרת פולין וחזר בו למחרת בעקבות לחץ אדיר שהגיע מישראל. הפולנים לא אהבו את זה. שחקני נבחרת בעבר ובהווה ביקרו את השחקן ומעמדו כסופרסטאר הגדול של הליגה החל להתערער. מאז הפרשה, מליקסון שיחק 27 דקות בליגה ונפצע בכף הרגל. תחילה הודיע מאמנו כי הפציעה חמורה, אחר כך התברר כי המצב טוב בהרבה, אבל בפולין יש מי שמרים גבה. מליקסון לא חזר להתאמן, טס פעמיים בישראל והתקשורת המקומית החלה לפקפק בחומרת מצבו. חודשים ספורים אחרי שהוכתר למלך של קרקוב, מליקסון נמצא במקום לא טוב בעיקר מבחינה מנטאלית. הלחץ מקשה עליו להציג את יכולתו והדיבורים סביבו פוגעים בו מאוד. זה הזמן של מליקסון להחלים ולקבל החלטה - לקבור סופית את הפרשה או לחפש בינואר קבוצה חדשה מחוץ לפולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully