וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חידה של הפועל ירושלים: על הגעתו של אייברי בראדלי

בתיכון הוא דורג כפוטניצאל גדול יותר מג'ון וול, אך עד כה הוא לא הצליח לממש את ההבטחה. מה יביא אייברי בראדלי לירושלים?

במרץ 2009 היה נדמה שהשמיים הם הגבול עבור אייברי בראדלי. הוא סיים את לימודיו בתיכון כמדורג ראשון מבין כל התיכוניסטים בארצות הברית על פי ESPNU, לפני שמות כמו ג'ון וול ודמרכוס קאזינס, זכה בתחרות ההטבעות של משחק האולסטאר היוקרתי של מקדונלדס, ונחת במכללת טקסס כהבטחה עצומה ומועמד לאחת מחמש הבחירות הראשונות בדראפט. שנתיים וחצי בלבד לאחר מכן חתם בראדלי בהפועל ירושלים, בצעד שמלמד עד כמה הגארד האקספלוסיבי רחוק ממימוש הפוטנציאל שלו, אך גם על הרווח העצום שעודד קטש יכול להפיק מהגעתו למלחה.

בראדלי חתם בהפועל ירושלים עד תום השביתה ב-NBA
גם ג'ון תומאס, אקס חולון, יחזק את הקבוצה של קטש
במלחה נושמים לרווחה: בריאן רנדל ייעדר רק שבועיים

צפו בלקט מביצועיו המלהיבים של בראדלי

בראדלי, שיחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-21, נולד בטאקומה והחל למשוך תשומת לב ממגלי כישרונות מקומיים במדינת וושינגטון עוד בבית הספר היסודי. אחרי שכיכב שלוש שנים בתיכון בלארמין בעיר הולדתו, עבר אייברי הצעיר לנבאדה לתיכון פינדליי, אותו הוליך לזכייה באליפות המדינה, והחל למשוך תשומת לב ברמה הארצית.

כשנחת במכללת טקסס אוהדי הלונגהורנס ציפו מהפרשמן המדובר לשחזר את היכולת שהציג קווין דוראנט בשנתו היחידה בקמפוס ב-2007, אבל נאלצו להסתפק בהבלחות של כדורסל נהדר לצד לא מעט משחקים מאכזבים. חוסר היציבות של בראדלי היה אחד הגורמים העיקריים לעונה המאכזבת של הכתומים, שהודחו כבר בסיבוב הראשון של טורניר המכללות.

בראדלי, שסיים את קריירת הקולג'ים שלו עם 11.6 נקודות ו-2 אסיסטים למשחק ב-29 דקות בממוצע לערב, נרשם מיד לדראפט, שם נלקח על ידי בוסטון בבחירה ה-19. לרוע מזלו הוא החמיץ כמעט את כל תקופת ההכנה של הירוקים לעונה אחרי שנקע את קרסולו באחד ממחנות האימונים לקראת הדראפט, ולא הצליח להשתלב ברוטציה של דוק ריברס לצד רייג'ון רונדו, ריי אלן ודלונטה ווסט.

את מרבית העונה שעברה העביר בראדלי במיין, בקבוצה ה-NBDL של המועדון, שם כיכב עם 17 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים למשחק, וב-31 המשחקים שהספיק לרשום במדי הסלטיקס הוא הסתפק ב-1.7 נקודות ב-5.3 דקות למשחק, אבל השאיר לאוהדים בעיר השעועית טעם של עוד כשקלע שיא קריירה של 20 נקודות במשחק האחרון של העונה הרגילה מול הניקס.

אייברי בראדלי שחקן מכללת טקסס. GettyImages
קריירת מכללות לא יציבה. בראדלי/GettyImages

הפוטנציאל המדובר כל כך של בראדלי מתחיל מיכולותיו האתלטיות. למרות גובהו (1.88 מ') הוא נוהג לשחק מעל הטבעת, ולהוכיח את אהבתו לריחופים גם מחוץ לתחרויות הטבעות. הצעד הראשון המסחרר שלו הוא הנשק העיקרי בחדירות היעילות שפיתח, והאתלטיות הנהדרת שלו הופכת אותו גם לשומר מצוין. בקולג' הוא נחשב לשומר אחד על אחד משובח וחוטף מסוכן, אבל ב-NBA גובהו הותיר אותו פעמים רבות אובד עצות מול יריביו בעמדה מס' 2.

בטקסס הוא בנה לעצמו מוניטין של צלף קטלני מכל הטווחים, וזכה להשוואות לריפ המילטון, אבל בחינה מדוקדקת יותר של ממוצעיו (37.5 מחוץ לקשת) מגלה שוב את חוסר היציבות המאפיין אותו. "הוא קלע מצוין בעיקר נגד הקבוצות החלשות של החטיבה, שלעתים היו משאירות אותו לבד", נכתב עליו ב-'אוסטין אמריקן סטייטמנט'. "מול הקבוצות הבכירות הוא התקשה יותר, ובאופן כללי האחוזים שלו צנחו לקראת סיום העונה".

הפתרון המתבקש עבור בראדלי ברמה הבאה היה לעבור לעמדת הרכז, אך גם אוהדיו השרופים ביותר מודים שלא מדובר ברכז טבעי. יכולת הובלת הכדור שלו רחוקה מלהרשים, וקבלת ההחלטות שלו עלתה לללונגהורנס ביוקר בדקות בהן שיחק בעמדה מס' 1. "הסקאוטים מה-NBA התרשמו מאוד מהכישרון שלו והיכולות הפיזיות שהוא הציג, אבל מבחינה מנטלית ההתלהבות הייתה פחותה בהרבה", הסביר ווילי אנדרסון, כתב ה-'דיילי טקסן'. "אני חושב שהוא היה יכול להרוויח הרבה אם הוא היה נשאר עוד שנה בקולג', כי הוא עדיין מסתמך יותר מדי על הכישרון הגולמי שלו".

כעת פצצת הכשרון הזו נוחתת במלחה, בזכות שילוב נסיבות ייחודי שיצרו השביתה ב-NBA ומעמדו הלא ברור בבוסטון. אם יצליח לממש סוף סוף את הפוטנציאל שלו, ירושלים תוכל ליהנות מאחד השחקנים האטרקטיביים שנחתו בישראל, אך לפני כן הוא יצטרך להסתגל למדינה חדשה ולסגנון המשחק השונה באירופה. ההימור של קטש על בראדלי גדול יותר מזה שהתכוון להמר על גריביס ואסקז, אך אם הוא ישתלם בסופו של דבר, גם במכבי תל אביב יצטרכו להיכנס לכוננות.

כדורסל בוואלה! ספורט

מאמן בוסטון סלטיקס דוק ריברס לצד שחקנו אייברי בראדלי. Doug Pensinger, GettyImages
לא זכה להרבה הזדמנויות מדוק ריברס. בראדלי במדי הסלטיקס/GettyImages, Doug Pensinger

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully