וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים של מהפכה: נבחרת המחזור של אירופה

3.10.2011 / 11:14

נבחרת המחזור של אירופה מלאה ברמזים לסדר חדש בליגות הגדולות: נאפולי ויובנטוס בועטות במילאנזיות, פסטורה מזכיר שארגנטינה זה לא רק מסי וסוחב את פ.ס.ז’ לפסגה, למפארד וצ’לסי מתעוררים וגם ריאל והיגואין מדגימים מועמדות חזקה לתואר. לקינוח: הפספוס של קשטן והפועל

לפני שהליגות האירופיות מפנות את מקומן לטובת פגרת נבחרות נוספת, הגיע סוף השבוע האחרון ואיתו הצהרת כוונות מצד מספר קבוצות שדורשות שיספרו אותן כטוענות רציניות לכתר. באיטליה היו אלה נאפולי ויובנטוס שניצחו את שתי המילאנזיות והמשיכו את פתיחת העונה המצוינת שלהן, באנגליה זו צ'לסי שהחלה לדרוס ובצרפת זו פריס סן ז'רמן שהתבססה בפסגה. כמדי שבוע, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה את 11 המצטיינים של חמש הליגות הבכירות, אליהם חבר השבוע כוכב אורח שחמק לדרור קשטן מבין הידיים.

פרנק למפארד, צ'לסי, חוגג שער. GettyImages
כיכב בשבוע של הצהרת כוונות. פרנק למפארד/GettyImages

שוער

טים קרול - ניוקאסל

מלבד מוליכות הפרמיירליג ממנצ'סטר, יש עוד שתי קבוצות שעדיין לא נוצחו העונה - אסטון וילה וניוקאסל. המגפייז המשיכו את פתיחת העונה הנפלאה שלהם (הטובה ביותר מאז 1994) עם ניצחון חוץ 1:2 על וולבס, במשחק בו נהנו משיפוט אוהד ובעיקר מיכולת אדירה של טים קרול בין הקורות. השוער ההולנדי הצעיר ספג פחות מכל אחד אחר בליגה (ארבעה שערים בלבד בשבעה מחזורים) ומול וולבס סיפק את הסחורה פעם נוספת עם סדרת עצירות מרשימה, שהגיעה לשיאה עם הצלה כפולה במחצית השנייה. "קרול ראוי לכל המחמאות, הוא עושה את ההבדל", פרגן גם אלן שירר באולפן MOTD.

טים קרול שוער ניוקאסל. Scott Heppell, AP
מתגלה כשוער פנטסטי. טים קרול/AP, Scott Heppell

הגנה

מגן ימני: חאליד בולחרוז - שטוטגרט

גם השחקן הבא ברשימה שלנו הוא הולנדי. שש שנים וחצי חיכה חאליד בולחרוז לשער השני שלו בבונדסליגה, אחרי שעשה זאת פעם אחת במדי המבורג, במרץ 2005. מאז הוא הספיק לשחק גם בצ'לסי ובסביליה, לפני שחזר לשטוטגרט ותפס כותרות עם שערים עצמיים וכרטיסים אדומים במשחקים נגד הגדולות. אצל ברונו לבאדיה קיבל בולחרוז מקום של קבע בעמדת המגן הימני, וב-0:2 על קייזרסלאוטרן הוא החזיר למאמנו עם משחק שקט בהגנה ותמיכה בלתי פוסקת בהתקפה, כשבישל את הראשון לקאקאו והבקיע בעצמו את השני. "אמרתי לפני המשחק שאם לא אכבוש הפעם, אזמין מונית ולא אחזור לעולם", התבדח בולחרוז בסיום. שטוטגרט מראה שלדיבורים על אירופה יש בסיס.

בלם: אייזק וורסה – הופנהיים

אז מסתבר שגם באיירן מינכן אנושית. אחרי 10 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הבווארים שוב שמרו על שער נקי הודות למנואל נוייר הנהדר, אך שמטו שתי נקודות במגרשה של הופנהיים העיקשת. המארחים גילו עליונות ברוב שלבי המשחק, בעיקר בזכות הצטיינותו של אייזק וורסה במרכז ההגנה. הבלם הגנאי, שעדיין לא החמיץ דקת משחק העונה, לא נתן למריו גומז ופרנק ריברי הלוהטים להגיע למצבים, היה במקום כדי לחלץ כדור אחד מהקו ובדקה ה-70 גם מנע מתומאס מולר הבקעה בעזרת גלישה מצוינת ברגע האחרון. הופנהיים שוב החמיצה הזדמנות להשיג ניצחון היסטורי על באיירן, אבל הראתה ששלוש הנקודות מול דורטמונד לא היו מקריות.

בולחרוז עצר את שכטר, הופנהיים את באיירן מינכן

שחקני שטוטגרט חאליד בולחרוז, קאקאו חוגגים שער. GettyImages
בישל, כבש ולא צריך להזמין מונית. חאליד בולחרוז, מימין/GettyImages

בלם: פיל ג'ונס - מנצ'סטר יונייטד

הניצחון 0:2 על נוריץ' היה אמנם אחד מהפחות מרשימים של השדים האדומים העונה, אך דווקא ביום חלש כזה של החלק הקדמי אפשר היה לשים לב לשר ההגנה שמפתח אלכס פרגוסון בצד השני של המגרש. הרבה גבות הורמו כאשר מנצ'סטר יונייטד רכשה את פיל ג'ונס ב-17 מיליון ליש"ט בקיץ, אולם מאז הספקות התחלפו בשבחים מכל עבר. בשבת היה ג'ונס במקום כדי לחפות פעם אחר פעם על טעויות מביכות של חבריו, פיקד ברוגע על ההגנה ולרגע לא הסגיר בצורת משחקו את גילו הצעיר (בסך הכל בן 19). שחקן הרכש מבלקבורן מיצב עצמו במהרה כאחד הבלמים הטובים באירופה, ובאנגליה כבר קוראים לו 'דנקן אדוארדס החדש'. אין ספק, הרוח הווינרית של מנצ'סטר יונייטד זורמת בעורקיו. מישהו זוכר שנמניה וידיץ' פצוע?

מגן שמאלי: אסייר דל הורנו - לבנטה

במקום השני בליגה הספרדית, כשרק הפרש שערים מפריד בינה לבין ברצלונה המוליכה, ניצבת לבנטה הקטנטנה. הקבוצה השנייה של ולנסיה ניצחה בעימות בין שתי המפתיעות 0:1 את בטיס בסביליה, ונותרה בלתי מנוצחת אחרי שישה משחקים. היה זה ניצחונה הרביעי ברציפות של לבנטה, שהתחילה את הסדרה עם הסנסציה מול ריאל מדריד וספגה עד כה רק שלושה שערים. ההגנה, כאמור, היא זו שעושה את ההבדל בזכות הרביעייה המנוסה שמרכיבה אותה. חאבי ונטה כבר הופיע פה בנבחרת המחזור, גם באייסטרוס זכה למחמאות ועכשיו הגיע תורו של אסייר דל הורנו, שרשם הופעת בכורה עונתית מצוינת והפך לעוד מרכיב חשוב בחוליה האחורית הטובה בלה ליגה.

ג'ונס בסגל נבחרת אנגליה, גם וולבק וזאמורה

תומר חמד כבש צמד שערי בכורה בליגה הספרדית

שחקן נבחרת אנגליה הצעירה פיל ג'ונס. רויטרס
עוד יהיה סמל גדול של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה. פיל ג'ונס/רויטרס

קישור

כריסטיאן מאג'ו - נאפולי

הנסיגה ברמתן של הקבוצות הגדולות בליגה האיטלקית יצרה חלון הזדמנויות אמיתי לנאפולי, שיכולה לחלום על אליפות ראשונה מאז 1990. אחרי שבעונה שעברה סיימה שלישית והזכירה שהיא הקבוצה הכי מרגשת בסריה A, נאפולי מראה שהיא מסוגלת לקפוץ מדרגה. ללא אדינסון קבאני ומול יריבה נלהבת, הפרטנופי גילו אופי, קיבלו גם עזרה מהשופט וניצחו עוד קרב צמרת בצורה משכנעת. ה-0:3 על אינטר היה המשך ישיר לניצחון 1:3 על מילאן, ובשני המקרים זה קרה במחזור שלאחר ליגת האלופות. בתצוגה הקבוצתית בסן סירו בלט מעל כולם כריסטיאן מאג'ו, שסחט את הפנדל המפוקפק והאדום ששינו את המשחק ובהמשך גם הבקיע את שערו הראשון העונה. מאג'ו פורח בכנף הימנית בשיטת ה-3-4-3 של וולטר מצארי, שלא יכול היה לבקש מתנה טובה יותר ליום הולדתו ה-50.

מרווין מרטאן - סושו

10 שערים ספגה סושו בשני משחקיה האחרונים, ובסך הכל מאזנה ההגנתי המביך עמד על 19 שערי חובה לפני המשחק מול טולוז, שהגיעה עם הזדמנות אמיתית להעפיל לפסגת הליגה הצרפתית. כולם חיכו לראות את סושו העצבנית מתפרקת פעם נוספת, אך קיבלו יום שקט של ההגנה והצגה גדולה של מרווין מרטאן. קשר נבחרת צרפת, שהיה בינוני למדי במחזורים הקודמים, ניהל ביד רמה את ההצגה של סושו בניצחון 0:3 ובישל את שני השערים שהובקעו בדקות הסיום. בשנה שעברה היו למרטאן 17 בישולים שהפכו אותו למלך האסיסטים של הליגה. העונה יש לו ארבעה, בדרך לשמירה על התואר.

פרנק למפארד – צ'לסי

מי שחשב שרק הקבוצות של מנצ'סטר מסוגלות לדרוס, קיבל ביום ראשון איתות מכיוונה של צ'לסי, שהתאכזרה לבולטון עם 1:5 מוחץ בכיכובו של פרנק למפארד. אחרי המיני-סכסוך עם אנדרה וילאש בואש בעקבות ספסולו, הקשר הוותיק חזר להרכב עם שער בתיקו מול ולנסיה, והגדיל לעשות עם שלושער גדול בריבוק סטדיום. למפארד הצטרף להתקפה כמו שעשה כל כך טוב במשך כל שנותיו בצ'לסי והזכיר נשכחות עם סיומת נהדרת. ההופעה המופלאה זיכתה את למפארד בציון 10 ב'סקיי', ואילו מאמנו וילאש בואש בחר להגדיר אותה במילה אחת: "שלמות".

נאפולי מכוונת גבוה אחרי הניצחון על אינטר

למפארד וצ'לסי התעללו בבולטון, פולהאם בק.פ.ר

כריסטיאן מאג'ו שחקן נאפולי. Salvatore Laporta, AP
העניק למאמנו את מתנת יום ההולדת הטובה ביותר שיכול היה לבקש. כריסטיאן מאג'ו/AP, Salvatore Laporta

התקפה

אנדי ג'ונסון - פולהאם

עוד קבוצה לונדונית שהפציצה במחזור האחרון היא פולהאם, שחגגה ניצחון בכורה העונה בפרמיירליג עם שישייה משפילה בדרבי לרשת ק.פ.ר. באמצע השבוע אמר המאמן מרטין יול שאנדי ג'ונסון לא מבקיע מספיק שערים בליגה, לעומת הצטיינותו במשחקי הליגה האירופית. החלוץ האנגלי בן ה-30, שלא רשם שער ליגה במשך חמישה חודשים ומצד שני כבש צמד ביום חמישי מול אודנסה הדנית, לקח את הדברים לתשומת ליבו והבריק עם שלושער (ראשון שלו במדי פולהאם וראשון של המועדון בפרמיירליג) וגם סחיטת פנדל בתצוגה המפתיעה. כך, במשחק אחד, השווה ג'ונסון את מאזנו מהעונה שעברה והעיר את הדיבורים על חוזה חדש.

רוברט לבנדובסקי - דורטמונד

לא מעט ביקורות הוטחו בתקופה האחרונה בחלוץ הפולני, בעקבות ההחטאות הרבות שלו מול השער והאדישות הרבה שגילה במשחקים. דווקא עכשיו, לאחר הטראומה שחוותה דורטמונד במארסיי וכשלוקאס באריוס חוזר מפציעה וזומם על המקום בהרכב, לבנדובסקי נזכר לחורר רשתות עם שלושער מרשים אליו הוסיף גם בישול מצוין למריו גצה ב-0:4 הקליל על אוגסבורג. חמישה שינויים ערך יורגן קלופ בהרכב כחלק מהרוטציה עליה הצהיר עוד בפתיחת העונה, אך על לבנדובסקי הוא לא ויתר וקיבל ממנו את משחקו הטוב בקריירה. הפעם גם 80 אלף הצופים בסיגנל אידונה פארק הריעו ל'פרננדו טורס הפולני'.

גונסאלו היגואין – ריאל מדריד

במועדוני פאר דוגמת ריאל מדריד, ניצול הזדמנויות הוא שם המשחק. קארים בנזמה תפס את המקום בהרכב כאשר ז'וזה מוריניו נזקק לו בלית ברירה, בעקבות היעדרותו הארוכה של גונסאלו היגואין בעונה שעברה. כעת הגיע תורו של הצרפתי להיפצע, וחברו הארגנטינאי קפץ על המציאה וכבש שלושה שערים בניצחון החוץ 0:4 על אספניול. כריסטיאנו רונאלדו ניגן הפעם כינור שני ולקח את תפקיד המבשל, כשהיגואין הזכיר לכולם שמדובר בחיית רחבה אמיתית. "לקח לי זמן לחזור לעצמי, הייתי צריך משחק כזה", הודה בסיום פיפיטה, לו היה זה שלושער שלישי במדי ריאל בליגה. בנזמה צריך לדאוג.

היגואין וריאל מדריד חגגו על חשבון אספניול

גונסאלו היגואין שחקן ריאל מדריד. רויטרס
קפץ על ההזדמנות. גונסאלו היגואין/רויטרס

שווים אזכור

רוברטו (סראגוסה) - לקח את המפתחות לצוללת

חוסה אנריקה (ליברפול) - בול פגיעה

אנדראה פירלו (יובנטוס) - בלי סנטימנטים

ז'וליו בפטיסטה (מלאגה) - מספרת מהסרטים

חאבייר פסטורה (פריס סן ז'רמן) - הדליק את עיר האורות

מוחמד עבדלואי (האנובר) - ניצח את הדרבי (1)

פרננדו יורנטה (אתלטיק בילבאו) - ניצח את הדרבי (2)

יובנטוס ניצחה את מילאן ועלתה לפסגה האיטלקית

הכסף של פריס סן ז'רמן עושה את ההבדל בצרפת

עבדלואי כבש שלושער בניצחון על ורדר ברמן

חאבייר פסטורה שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
סחב כמעט לבדו את פריס סן ז'רמן לפסגה. חאבייר פסטורה/רויטרס

כוכב אורח

אדמו קוליבאלי - דברצן

במהלך הקיץ עקב יעקב הלל, הסקאוט של הפועל תל אביב, אחר מספר שחקני דברצן, ביניהם החלוץ אדמו קוליבאלי, שכבש 28 שערים בשנתיים הקודמות שלו בליגה ההונגרית. האדומים ירדו מרעיון צירופו של החלוץ הצרפתי, שלא התרגש והמשיך להרעיד רשתות במדי דברצן. בראשון אירחה המוליכה לדרבי את דיוסגיור והביסה אותה 0:5, כשקוליבאלי חתום על שני שערים שהעלו את סך הכיבושים שלו העונה לשבעה בשמונה משחקים בלבד. החלוץ בן ה-30 מקפיד לענות למבקרים עם הבקעות כמעט מדי שבוע. מי צריך יותר מזה?

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

שחקן דברצן אדאמו קוליבאלי. רויטרס
יכול היה להיות אדום. אדמו קוליבאלי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully