וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאו גאסול: "יש כאן דור של שחקנים נדירים"

ספרד חגגה זכיה שניה ברציפות ביורובאסקט. רייס, שמתאבל על מות אביו, הניף את הגביע. פארקר: "גאה במה שעשינו"

נבחרת ספרד חגגה הערב (ראשון) תואר יורובאסקט שני ברציפות ושני בתולדותיה, כאשר גברה על צרפת 85:98. הספרדים הוכיחו פעם נוספת את עליונותם הברורה על כל נבחרת אירופית אחרת, ואחרי טורניר בו רמתן הגבוהה לא ממש עמדה בספק, רשמו תואר נוסף שחיזק את השושלת המתהווה של אימפריית הספורט הגדולה ביבשת. בתום המשחק נבחר חואן קרלוס נבארו הנהדר (27 נקודות הערב) ל-MVP של הטורניר, כאשר לצידו בחמישיית האליפות בו מקאלב, טוני פארקר, אנדרי קירילנקו ופאו גאסול.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים. רויטרס
הכי גדולים שיש. ספרד חוגגת זכיה ביורובאסקט 2011/רויטרס

"אני מאוד שמח היום", אמר נבארו המאושר. "היו לי כמה משחקים טובים לאחרונה, אבל זה לא חשוב. הדבר החשוב זה שלקחנו את המדליה. אני מקדיש את הפרס הזה לכל העם הספרדי, למשפחה ולילדים שלי, כי גם הם עשו עבודה גדולה".

כוכבה של הנבחרת, פאו גאסול, הרגיש גם הוא תחושת גאווה גדולה על הניצחון, בעיקר לאחר שדילג על השתתפות באותה אליפות עולם אשתקד, שהסתיימה בסוג של מפח נפש לספרדים. "זוהי חבורה מדהימה. אני מאוד גאה בכל השותפים שלי, זה היה קיץ קסום עבור ההתאחדות ואנחנו פשוט מאושרים. זהו דור של שחקנים נדירים, ובזכות זאת זכינו הערב. זה פשוט גדול לזכות באליפות אירופה אחרי מה שקרה בשנה שעברה, וזה משאיר טעם טוב". על חברו הטוב וה-MVP, נבארו, הוסיף האח הבכור לבית משפחת גאסול: "הוא היה פשוט יוצא מהכלל, קלע טוב והוא עדיין מאוד חשוב לנו ברגעי ההכרעה".

סרג'יו סקאריולו, שהוליך את נבחרתו לזכיה גם באליפות אירופה של 2009, לפני שנכנע ברבע הגמר של אליפות העולם אשתקד, הוסיף: "אין הרבה אנשים שיכולים להרגיש גאווה כל כך גדולה על כך שהם זוכים לעבוד עם חבורה כזאת של שחקנים. הכישרון הוא הבסיס שלנו, אבל שיחקנו עם משמעת, שמרנו כמו שצריך ולא היססנו לרגע. בשנה שעברה הפסדנו ובנינו את הבסיס לנצחונות".

שחקן נבחרת ספרד פאו גאסול חוגג זכיה ביורובאסקט 2011. רויטרס
"זוהי חבורה מדהימה". גאסול/רויטרס

פליפה רייס הוותיק, ששיחק הרבה פחות דקות מבאליפויות קודמות, הסתפק בהיותו על הספסל של הנבחרת המצוינת, שלבסוף אפשרה לו באקט מרגש להניף את הגביע בשל מות אביו. "הנבחרת היתה מאוד טובה אלי. נבארו לקח אותי להניף את הגביע, וזה היה מאוד מרגש".

סרג' איבקה, שהצטרף לנבחרת ספרד לפני מספר חודשים וכיכב הערב בהגנה עם חמש חסימות, היה מאושר במיוחד. "זה היה הגורל שלי והחלום שלי. ידעתי שננצח, כי יש לנו נבחרת מצוינת", סיכם שחקן אוקלהומה סיטי.

שחקן נבחרת ספרד פליפה רייס מניף את גביע היורובאסקט 2011. רויטרס
מחווה יפה ומרגשת. פליפה רייס מניף את הגביע/רויטרס

פארקר: "צריך הרבה עבודה כדי להתחרות איתם"

מנגד, ניסו הצרפתים סגרו טורניר טוב מאוד מבחינתם, ולמרות ההפסד, שחקניו של וינסנט קולה ידעו למצוא את חצי הכוס המלאה. "אנחנו יכולים להיות מאוד, מאוד גאים במה שעשינו", אמר כוכב הטריקולור טוני פארקר. "לספרד היה משחק גדול. הם יותר חזקים מאיתנו, ניסינו להיות קרובים, אבל יש להם מספיק נסיון כדי לדעת לקלוע כשהם צריכים, וזה מה שעשה את ההבדל. אנחנו צריכים להמשיך להשתפר, כי כדי להתחרות עם ספרד זה מצריך הרבה עבודה. צריך להמשיך להאמין".

ג'ואקים נואה המשיך עם קו דומה ואמר: "אפילו אם זה כואב הלילה, אני מאוד גאה בחבורה הזאת. להפסיד במשחק גמר זה תמיד קשה, אבל זוהי חוויה מצוינת וההעפלה לאולימפיאדה זה דבר מאוד יפה. נתנו כל מה שיש לנו, שיחקנו נגד נבחרת חזקה מאוד, מאוד מוכשרת. כל עוד נמשיך לשחק ביחד, אני מאמין שזה ייראה טוב יותר בפעם הבאה".

רוסיה ובלאט ניצחו את מקדוניה וסיימו במקום השלישי

יורובאסקט 2011 בוואלה! ספורט

שחקני נבחרת צרפת מאוכזבים. AP
מצאו את חצי הכוס המלאה. הצרפתים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully