וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ספרד גברה על צרפת וזכתה ביורובאסקט

נבארו נצץ עם 27 נקודות, נבחר ל-MVP של הטורניר והוליך את הנבחרת הגדולה ביבשת לזכיה שניה ברציפות, לאחר 85:98

במשך כמעט שלושה שבועות, לאף אחד בליטא לא היה ספק מי הנבחרת הטובה ביותר ביורובאסקט 2011. לפני פתיחת הטורניר, במהלכו וכעת גם בסופו, קשה לברוח מהמסקנה אליה הגיע עולם הכדורסל כולו לפני מספר שנים: ביבשת אירופה, אף נבחרת לא מסוגלת להתשוות לספרד. ואכן, הערב (ראשון) חגגו שחקניו של סרג'יו סקאריולו זכיה שניה ברציפות (ושניה בתולדותיהם) באליפות אירופה, כאשר גברו בגמר 85:98 על צרפת, והיו לנבחרת הראשונה מאז יגוסלביה הגדולה של אמצע שנות התשעים ששומרת על תוארה. האם בעוד 30 שנה ניזכר בנבחרת ספרד הנוכחית ונתייחס גם אליה כשושלת כדורסל ענקית, חזקה בהרבה מיריבותיה? בהחלט ייתכן.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים זכיה ביורובאסקט 2011. AP
באירופה, אין שניים להם. נבחרת ספרד חוגגת תואר נוסף/AP

אל הגמר הערב נכנסה ספרד אחרי פייט לא קטן מול מקדוניה, שהגיע בתום כמה וכמה תבוסות שהנחילו הספרדים לאריות היבשת. בסופו של דבר, אף שפתחה בגמגום מסוים את הטורניר, אימפריית הספורט הגדולה ביבשת נתנה כמה הצגות באליפות הנוכחית - 25 הפרש על סרביה, 27 על צרפת בשלב הבתים, 22 על סלובניה - ולא פחות חשוב: כמעט לכל אורך הדרך היה ברור לכל כי ההבדלים בין ספרד וכל נבחרת אחרת פשוט גדולים מדי. לסרג'יו סקאריולו גדוש, מלא בכישרון, נסיון וחיבור שמאפשר להתגבר גם על ימים פחות טובים.

הערב זה אמנם לא היה חד-משמעי ומהדהד כמו התבוסה שהנחילה ספרד לאנשי הטריקולור בשלב הבתים, אך שוב הבדלי הרמות ניכרו. חואן קרלוס נבארו (27 נקודות), שהתחמם מרגע לרגע בטורניר, שוב היה נהדר ברגעי ההכרעה; פאו (17, 10 ריבאונדים, 4 אסיסטים) ומארק גאסול (11, 6 ריבאונדים) המשיכו להיות יעילים, חכמים ודומיננטיים מתמיד באיזור הצבע; אפילו סרג' איבקה המתאזרח, שהצטרף לחבריו החדשים רק לפני חודשים ספורים, כיכב בהגנה עם לא פחות מחמש חסימות, כולן במחצית הראשונה. וזה מבלי להזכיר את הצוות המסייע - רודי פרננדז (14 נק'), חוזה קלדרון (17), פרננדו סן אמטריו, ריקי רוביו, סרחיו יול ופליפה רייס, שהפך לשחקן ה-12 בסגל, ואולי זה אומר הכל. נבחרת החלומות של אירופה.

צרפת עוד הצליחה להישאר קרובה ברבע הראשון, בעיקר בזכות טוני פארקר הנהדר, אלא שבהמשך כוכב אחד פשוט לא הספיק. נבארו האדיר שהגיע למאני טיים של האליפות בכושר שיא כרגיל נצץ ברגעים הגדולים, ובסיוע של האחים גאסול עלתה ספרד ליתרון שנע סביב 10 נקודות, וכך התנהלה מרבית המחצית השניה: צרפת מנסה לצמק, ספרד חזקה מדי כדי לאפשר זאת, אך האתלטיות והכבוד של הטריקולור גם מנע התפרקות. אם כך, אימפריית הספורט הגדולה ביבשת מספחת לשטחה תואר נוסף, בעוד צרפת יכולה להתנחם בשחזור ההישג הגדול בתולדותיה - מדליית כסף. אין מה לעשות. כל עוד הדור הספרדי הזה בסביבה, הוא לא יפסיד משחקים רבים.

בתום המשחק נבחר נבארו ל-MVP של הטורניר, כשאיתו בחמישיית האליפות מככבים גם בו מקאלב המופלא (מקדוניה), טוני פארקר (צרפת), אנדרי קירילנקו (רוסיה) ופאו גאסול (ספרד).

מהלך המשחק

רבע ראשון:

צרפת פתחה עם טוני פארקר, פלורן פייטרוס, ניקולה באטום, בוריס דיאו וג'ואקים נואה. האלופה העלתה את חוזה קלדרון, חואן קרלוס נבארו, רודי פרננדס, מארק גאסול ופאו גאסול. הדקות הראשונות היו מאופיינות במעט מאוד הגנה, צרפת הלכה שוב ושוב פנימה ועלתה ל-7:8. ספרד הגיבה היטב, ויכולת טובה של מארק גאסול, נבארו וקלדרון הריצו אותה ל-2:9 מהיר ויתרון 12:17. לה בומבה הלוהט תפר שלשה שהעלתה את האלופה ל-14:22, ועד סיום הרבע התכבד גם מארק גאסול בקליעה נדירה מחוץ לקשת. פארקר, עם תשע נקודות ברבע, החזיק את הצרפתים בתמונה ובתום עשר הדקות הראשונות הוליכה האלופה המכהנת 20:25.

רבע שני:

בתחילת הרבע השני הוקפץ סרג' איבקה לפרקט ומיד תרם שתי חסימות גדולות שסייעו לספרדים להגדיל את היתרון עד 20:29. פארקר ומיקאל ג'לבאל צלפו מחוץ לקשת וצימקו ל-29:26, אלא ששיתוף פעולה מרהיב בין נבארו ופאו גאסול הסתיים בהאלי-הופ שהעלה את הספרדים ליתרון שיא עד אותו רגע - 26:36. פארקר ניסה להחזיר את נבחרתו למשחק בכוחות עצמו אך התקשה מול ההגנה החזקה, ומנגד מספר מהלכים נאים של רודי פרננדז קבעו 34:46. דווקא אז ביצע רודי עבירה טכנית על פארקר, מה שאפשר לצרפתים לצאת לריצת 0:7 ולצמק ל-46:41 בלבד. אלא שהאחים גאסול הגיבו במהירות, והעניקו לנבחרתם מרווח ביטחון של 41:50 עם הירידה לחדרי ההלבשה. נבארו היה הקלע המוביל של האלופה בהפסקה עם 13, כשקלדרון הוסיף 9, האחים גאסול 8 כ"א ורודי פרננדז 8 גם כן. מנגד, פארקר עמד על 14 ובאטום על 10.

רבע שלישי:

המחצית השניה נפתחה עם לא מעט אגרסיות משני הצדדים, ונקודות אופייניות של פארקר במתפרצת צימקו את ההפרש הספרדי ל-56:49. קאמבק? עוד לא. שוב נבארו, ושוב שיתוף פעולה נהדר בין האחים גאסול, והפער צמח ל-49:60. לה בומבה, שתמיד מגיע לוהט לרגעי ההכרעה, תפר שתי שלשות רצופות ושוב נשבר לו הפרש השיא, הפעם 56:69. עם העליה לרבע האחרון, היתרון הספרדי עמד לו על 62:75 בטוח למדי.

רבע רביעי:

בפתיחת הרבע המכריע הראה ויקטור סאדה כי הוא לא רק שחקן הגנה, ושבע דקות לסיום תפר פאו גאסול שלשה מהפינה כדי לקבוע 68:84. הטריקולור קיוו לקאמבק מסוים, אך דאנק (!) של קלדרון, 4 דקות לסיום, קבע 75:89 לאלופה, ואת המסמר האחרון נעץ, מי אם לא, נבארו המופלא, עם קליעה אופיינית תוך כדי ריצה שסגרה באופן סופי את הסיפור. סקאריולו החל להכניס את שחקני הספסל שלו, נבארו קיבל סטנדינג אוביישן, ובגארבג' טיים האמיתי היתה החמישיה השלישית של ספרד על המגרש. היו שם שחקניו כגון פרננדו סן אמטריו, ויקטור קלאבר ופליפה רייס. כנראה שזה אומר הכל.

יורובאסקט 2011 בוואלה! ספורט

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סטטיסטיקה

קלעו לספרד: חואן קרלוס נבארו 27 (6 מ-14 מהשדה, 3 מ-7 ל-3, 5 אסיסטים), פאו גאסול 17 (10 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חסימות), חוזה קלדרון 17 (4 ריבאונדים, 4 חטיפות), רודי פרננדס 14, מארק גאסול 11 (6 ריבאונדים, 2 חסימות), סרג' איבקה 4 (5 חסימות), ויקטור סאדה 2, פליפה רייס 2. ויקטור קלאבר, ריקי רוביו (7 דקות) ופרננדו סן אמטריו שותפו אך לא קלעו.

קלעו לצרפת: טוני פארקר 26 (9 מ-20 מהשדה, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 5 איבודים), בוריס דיאו 12 (4 ריבאונדים, 7 אסיסטים), ג'ואקים נואה 11 (8 ריבאונדים), ניקולה באטום 10, מיקאל ג'לבאל 8, קווין סראפין 4, עלי טראורה 4, פלורן פייטרוס 4, צ'ארלס קהודי 3, נאנדו דה קולו 2, אנדרו אלביסי 1.

שחקני נבחרת צרפת מאוכזבים. AP
מאוכזבים, אבל בסופו של דבר יכולים להיות גאים בעצמם. הצרפתים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully