וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן? עדיין גדול מאוד: שלום תקווה מנתח את הופעות מכבי חיפה ומכבי תל אביב באירופה

16.9.2011 / 0:51

קפטן מכבי חיפה הוכיח ששוב הספידו אותו מוקדם מדי. שלום תקווה מסכם ערב ישראלי באירופה, ולא קובר עדיין את מכבי תל אביב

כנראה שהנטייה להספיד את יניב קטן פזיזה מדי. קפטן מכבי חיפה, שפתח במשחק נגד א.א.ק לרנקה, היה טוב מאוד. הציון לשבח של קטן לא מגיע לו רק בגלל היכולת על המגרש, כי אם ובעיקר המנהיגות שהפגין כשסחב את הקבוצה על גבו לניצחון החשוב והדחוק. קטן, שידע גם כי המשחק הזה מכריע עבורו, היה שותף לכל המהלכים של הקבוצה. הוא הצליח להחזיר ולהשרות ביטחון על חבריו לקבוצה לאחר ההדחה מהצ'מפיונס ליג והפסד הליגה באשדוד.

חיפה שלטה באופן מוחלט במשחק והכתיבה את הקצב. למרות זאת, מול הקבוצה הקפריסאית, שאם לומר את האמת היא די בינונית, חיפה עדיין הייתה חשופה מאחור ולא היה רחוק שתספוג שער שוויון. החור הגדול שנותר במרכז ההגנה, הן מבחינת היכולת והן מבחינת הניסיון והמנהיגות, לאחר עזיבתו של אריק בנאדו עדיין מורגש היטב, ואם האלופה רוצה לרוץ חזק בליגה ובאירופה היא חייבת לפצות על החיסרון שלה בעמדה זו. אלישע לוי חייב לתת על כך את הדעת ולמצוא את הפיתרון המיוחל למרכז ההגנה החשוף.

הירוקים הגיעו להזדמנויות רבות, אולם התיאום בהבקעת שערים בין השחקנים עדיין לוקה מעט בחסר, לראייה השער היחיד שהבקיעה הקבוצה מתוך שלל המצבים. מכבי חיפה טובה אבל עדיין לא דורסת. עם הזמן, השחקנים ישתלבו והחיבור ביניהם יהיה טוב יותר.

ראוי לציון השינוי שעשה אלישע לוי לקראת סוף המשחק כשהסיט את אייל גולסה לכנף שמאל. זהו שינוי מבורך, וגולסה הוא אולי האיש שיוכל למלא את החלל שהותיר בצד זה ליאור רפאלוב שעזב בקיץ. המעבר של גולסה לצד שמאל טוב גם בזכות העובדה שהוא משחרר את הפקק של הקבוצה במרכז המגרש.

יניב קטן, אוהב מטבעו לרדת אחורה ולקבל כדורים במרכז השדה, וכאשר גולסה נמצא גם שם קיים פלונטר. כך, במצב שגולסה זז שמאלה, הוא יכול לבוא מהקו ביחד עם טאלב טואטחה המוכשר, וביחד הצמד יכול להוות כוח גדול יותר בהתקפה החיפאית. גולסה עצמו מהווה כלי מסוכן מאוד בצד, כשהוא יכול משם לחתוך למרכז, לבשל, להבקיע וגם להגיח מפעם לפעם למרכז השדה.

חיפה סיימה עם 0:1 קטן על א.א.ק לרנקה

אוהדי חיפה נגד הדלפות מחדר ההלבשה

מכבי תל אביב: הייתה במשחק, אבל עמדה לא נכון בהגנה

בסך הכל תוצאת המשחק של מכבי תל אביב די מאכזבת, אבל היא כמובן לא גורמת להספיד את הצהובים באירופה. למכבי יש חומר שחקנים טוב והיא יכולה עוד לעשות דברים יפים בליגה האירופית.

הדבר המעניין הוא שלמרות התוצאה, בפרקי זמן לא מעטים מכבי הייתה במשחק. הבעיה הגדולה שלה באיסטנבול נבעה מחוסר הניסיון בחלק ההגנתי. בשיקטאש לא הציגה רמה גבוהה או התעלתה ליכולת פנומנלית ועדיין הצליחה להבקיע חמישה שערים, שנבעו מעמידה לא נכונה וחוסר תיאום בהגנה.

המרחקים בין שחקני ההגנה של מכבי היו גדולים מדי, כששחקני בשיקטאש הצליחו למצוא את הפרצות בהגנת הצהובים פעם אחר פעם. הקבוצה הטורקית לא דרסה את מכבי, ההפך הוא הנכון, כאמור, אלא שמכבי שילמה ביוקר על הטעויות שלה בחלק האחורי, וחבל.

למרות שאף פעם לא נעים לסיים משחק בתבוסה 5:1, מכבי תל אביב חזקה וטובה לליגה שלנו שם היא תרוץ למעלה. עם זאת, למוטי איוניר נכונה עוד הרבה עבודה, בעיקר בחלק ההגנתי והתיאום בין ארבעת שחקני הקו האחורי שלו.

משחק לא גדול של בשיקטאש הספיק לה ל-1:5

מוטי איוניר יודע שההגנה שלו לא ממש תפקדה

שחקן בשיקטאש ריקרדו קווארסמה מול שחקן מכבי תל אביב סאבו פאביצ'ביץ'. רויטרס
זה לא שבשיקטאש הציגה יכולת גבוהה. ריקרדו קווארסמה נופל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully