וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: בשיקטאש הביסה 1:5 את מכבי תל אביב

אלמיידה (3, 28), אורליו (50), קורקמז (53) ואדו כבשו לטורקים בפתיחת שלב הבתים, רועי קהת צימק זמנית (48). החבורה של איוניר צריכה עוד זמן להשתפשף

אחרי ההתעסקות הארוכה והרבה בהתמודדות בין בשיקטאש ומכבי תל אביב, ניצחה הערב (חמישי) הקבוצה הטורקית 1:5 במסגרת המשחק הראשון בשלב הבתים של הליגה האירופית. החלוץ הפורטוגלי הוגו אלמיידה כבש בדקה השלישית את השער הראשון והכפיל (28). רועי קהת צימק בפתיחת המחצית השנייה (48), אבל מהמט אורליו (50) ואגמן קורקמז נהנו מחורים בהגנה הצהובה ונגחו שניים, אדו הוסיף עוד אחד (88) וקבע את התוצאה. הצהובים יחזרו כבר ביום ראשון לליגה הישראלית, הניסיון הבא שלהם להשיג נקודות ראשונות במפעל האירופי יהיה במשחק הבא בבלומפילד בחג ראש השנה נגד דינמו קייב.

בואו לדבר איתנו על המשחק בפייסבוק

שחקן בשיקטאש הוגו אלמיידה חוגג. רויטרס
חגגו בגדול על חשבון הצהובים. שחקני ואוהדי בשיקטאש/רויטרס

במשך 10 ימים עיקר העיסוק לקראת המשחק בין מכבי תל אביב ובשיקטאש באינונו באיסטנבול היה ביחסים בין המדינות טורקיה וישראל. אבל נראה שזה ממש לא פגע בהכנות של הקבוצה הטורקית. לעומת זאת, נראו כי הצהובים היו קצת מבוהלים בחלקים מסויימים במשחק.

החבורה של קרלוס קרבליאל עלתה חדה למגרש וכבר אחרי שלוש דקות עלתה ליתרון משער של הוגו אלמיידה אחרי מסירה טובה של מנואל פרננדש. דווקא אחרי השער הזה, מכבי תל אביב גילתה שהשד הטורקי על רבבות האוהדים שגדשו את האינונו לא כל כך מאיים. הצהובים החזיקו בכדור והניעו אותו אבל עד קו ה-20 של בשיקטאש, שם משחקם הפך למסורבל, לא מאורגן ולא מדויק. מלבד מספר בעיטות לכיוון שערו של רושטו הם לא הגיעו למצבים מאיימים.

השער הראשון גרם לבשיקטאש לא להשקיע מאמץ ניכר במשחק, אבל כשהיא לחצה על הגז היא הגיעה די בקלות לשני שלה, כשריקרדו קווארסמה שלח כדור ארוך נהדר עם הפאלש לאלמיידה שהגיע לראשון וגם לריבאונד וכבש ממנו (28). כל העבודה של מכבי תל אביב ירדה לטמיון עקב רפיון הגנתי, בעיקר של מרכז ההגנה בראשותו של ניבאלדו - שלא שוגה בפעם הראשונה או השנייה במשחק ומרבה לבצע טעויות סדרתיות.

ברק יצחקי ואלירן עטר הפיחו קצת תקוות אצל הצהובים עם פתיחתה של המחצית השנייה, כשבישול של עטר לרועי קהת (48) הניב שער מצמק, אלא שההגנה הצהובה שוב חלמה ובגדול, ותוך שתי דקות דאגו מחמט אורליו (50) ואגמן קורקמז (53) להגחיך אותה עם שתי נגיחות ממרכז הרחבה שחדרו פנימה. בדקה ה-88 אדו הוסיף עוד אחד כדי להפוך את ההפסד לתבוסה.

הצהובים משלמים שכר לימוד גבוה באירופה עם ההופעה הראשונה שלהם אי פעם בשלב הבתים של הליגה האירופית, והם צריכים לצבור עוד הרבה ניסיון. אולי במפגש הבא בבלומפילד נגד הטורקים הם יגיעו יותר חדים ומפוקסים. בינתיים, ביום ראשון הם יחזרו ללחם והחמאה שלהם עם מפגש בבלומפילד מול בני סכנין, עליהם הם ינסו לפרוק עליהם קצת מהעצבים (עם גולים, כמובן).

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

מחצית ראשונה

דקה 1 - תחת מטריה של כ-30 אלף אוהדים טורקים שהרעישו עולמות פתחו שתי הקבוצות את המשחק המדובר.

דקה 3 - גול! מחמט אורליו שלח כדור ארוך להוגו אלמיידה, חור גדול במרכז ההגנה הצהובה הותיר את החלוף הפורטוגלי לבד, חיימוב יצא מהשער, ואלמיידה הקפיץ בקלילות מעליו, 0:1 מהיר וקליל לבשיקטאש.

דקה 7 - כדור רוחב מצד ימין של בשיקטאש, חתך את ההגנה הצהובה, חיימוב היה במקום וקלט את הכדור.

דקה 9 - מדוניאנין ספק הגביה ספק בעט לשער כדור חופשי, שהלך מעל השער של רושטו.

דקה 12 - יואב זיו נשלח בכדור עומק טוב לרחבת בשיקטאש, אבל רושטו יצא טוב מהשער וקלט אותו לפני שזיו הספיק להגיע.

דקה 14 - אלמיידה שוב נשלח בכדור עומק, הפעם חיימוב היה מספיק זריז כדי לצאת משערו ולחבק את הכדור.

דקה 24 - מנואל פרננדש העלה כדור חופשי טוב מאגף ימין, אגמן קורקמז נגח כדור מסוכן שחלף על יד המשקוף של חיימוב.

דקה 25 - יואב זיו חתך מימין לשמאל ובעט ברגל שמאל כדור מסובב לפינה הרחוקה של רושטו שהדף, אף שחקן צהוב לא היה במקום כדי לשלוח את הריבאונד פנימה.

דקה 28 - גול! למרות שמכבי תל אביב החזיקה יותר כדור, לקווארסמה הספיק כדור אחד אותו הוא שלח על מגש של זהב לאלמיידה. החלוץ הגיע לכדור ובעט, חיימוב הדף היישר לראשו וממנו פנימה, 0:2 לבשיקטאש ללא מאמץ רב.

דקה 44 - קווארסמה הופל על ידי פאביצ'ביץ' בסמוך לרחבה וקיבל כדור חופשי (הבלם הצהוב ספג צהוב). מנואל פרננדש שלח כדור חופשי מסוכן מאוד, חיימוב הגיב מאוחר אבל הצליח להדוף, הגנת מכבי הרחיקה את הכדור.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מחצית שנייה

דקה 47 - יצחקי, שנכניס כמחליף, הכניס כדור טוב לקולאוטי שלא הספיק להגיע ראשון לכדור, רושטו הציל שער.

דקה 48 - גול! אלירן עטר, שגם נכנס כמחליף, הגביה מאגף שמאל, רועי קהת עלה נהדר לכדור הגובה ונגח, רושטו לא הספיק להגיב טוב והכדור חדר פנימה, פתיחת מחצית שנייה נהדרת לצהובים, 2:1 לבשיקטאש.

דקה 50 - גול! שחקני מכבי עוד לא הספיקו ממש לחגוג, וכבר ספגו. מנואל פרננדש הרים כדור חופשי, מחמט אורליו הגיע ראשון לפני כל ההגנה הצהובה, נגח וכבש, 1:3 לבשיקטאש.

דקה 53 - גול! מכבי תל אביב מתפרקת. קווארסמה פרץ מאגף ימין ושלח כדור פשוט למרכז, הצהובים עמדו והסתכלו על אגמן קורקמז מגיע לכדור שנגח בקלילות פנימה, 1:4 לבשיקטאש.

דקה 59 - רוברטו פונצ'ץ, בלם הרכש הקרואטי של הצהובים, ערך הופעה ראשונה במשחק רשמי כשהחליף את קולאוטי. לא הבכורה החלומית שהוא היה רוצה.

דקה 72 - אויסאל בעט כדור מחוץ לרחבה, חיימוב הדף.

דקה 88 - גול! אדו המחליף נשלח בכדור ארוך לתוך הרחבה, עקף שחקן צהוב ומול חיימוב בעט לפינה הקרובה, 1:5 לבשיקטאש.

הרכב בשיקטאש: רצ'בר רושטו, אקרם דאג, אגמן קורקמז, תומאש סיבוק, איסמעיל קויבאשי, נסיפ אויסאל, מנואל פרננדש, מחמט אורליו, סימאו (ולי קבלאק, 80), ריקרדו קווארסמה (מוסטפא פקטמק, 86), הוגו אלמיידה (אדו, 58).

הרכב מכבי תל אביב: גיא חיימוב, עומר ורד, ניבאלדו, סאבו פאביצ'ביץ', שרן ייני (ברק יצחקי, 46), רפי דהן, האריס מדוניאנין, רועי קהת, יואב זיו, מואנס דאבור (אלירן עטר, 46), רוברטו קולאוטי (רוברטו פונצ'ץ, 59).

מה במכבי תל אביב אמרו בסיום המשחק

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

מפגינים מניפים דגלי פלסטין במהלך הפגנה נגד ישראל לפני המשחק של מכבי תל אביב מול בשיקטאש. רויטרס
מפגינים טורקיים מניפים דגלי פלסטין במהלך הפגנה לפני המשחק של מכבי תל אביב מול בשיקטאש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully