וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנתה סטוסור: "אני בת מזל"

האוסטרלית שהדהימה וזכתה בארה"ב, נותרה ללא מילים בסיום. סרינה וויליאמס עלולה להיענש בעקבות ההשתלחות בשופטת

סמנתה סטוסור ופמלייתה לא ידעו נפשם מרוב שמחה. הטניסאית האוסטרלית הדהימה את סרינה וויליאמס הלילה (בין ראשון לשני) כאשר גברה עליה 2:6, 3:6 בגמר אליפות ארה"ב וקטפה תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלה.

סטוסור, המדורגת 9 לפני הטורניר, שהתפרסמה בעבר יותר בעקבות משחקי הזוגות שלה, הפכה לאוסטרלית הראשונה מזה 38 שנים שזוכה ב-US OPEN, כשהאחרונה שעשתה זאת הייתה מרגרט קורט. היא גם האוסטרלית הראשונה שזוכה בתואר גראנד סלאם מ-1980, אז זכתה איבון גולגונג-קולי בווימבלדון.

בלוג ארה"ב מסכם את גמר הנשים ומתכונן לגברים

סמנתה סטוסור עם סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארצות הברית. רויטרס
ההפתעה הנעימה של הטורניר. סמנתה סטוסור האלופה עם סרינה וויליאמס סגניתה/רויטרס

סטוסור: "תודה סרינה, עשית נפלאות עבור טניס הנשים"

"זה היה אחד הימים הטובים ביותר שלי", אמרה בסיום האלופה הטרייה של הפלשינג מדו. "אני בת מזל שזה הגיע כאן - בניו יורק. מאז שהתחלתי לשחק, תמיד היה לי את החלום הזה. אני באמת לא יודעת מה לומר. סרינה, את שחקנית נהדרת, אלופה גדולה ועשית נפלאות עבור טניס הנשים".

סטוסור שברה פעמיים את ההגשות של סרינה במהלכה של המערכה הראשונה וניצחה אותה 2:6. "אחרי הסט הראשון", העידה האוסטרלית לאחר מכן, "התיישבתי על הספסל ויכולתי להרגיש את הלב שלי פועם בחוזקה בחזה שלי. חשבתי שאני ביתרון ושיש לי צ'אנס באמת לנצח בטורניר".

אביה של סטוסור, טוני, התראיין לרדיו אוסטרלי ואמר: "זה הישג אדיר לנצח בגראנד סלאם. היא רצתה לעשות זאת במשך שנים רבות, אבל לעשות זאת בארה"ב ועוד נגד סרינה וויליאמס זה בהחלט משהו מדהים. היא הייתה נהדרת, פנטסטית, אין ספק שהגיע לה לזכות".

אפילו ראש ממשלת אוסטרליה ג'וליה גילארד הצטרפה לחגיגת הניצחון, ואמרה לאחר הזכייה של סטוסור: "היא הראתה נחישות רבה ויכולות טובות במשחק שלה. אני מקווה שכל אוסטרליה תחגוג איתה, זה הישג מצוין ואני מקווה שהוא יוכיח כי עתיד הטניס באוסטרליה נמצא בקו עלייה".

סמנתה סטוסור טניסאית אוסטרלית. רויטרס
"אין ספק שהגיע לה לזכות". סטוסור המומה/רויטרס

סרינה וויליאמס: "אני רגשנית"

הגמר, כזכור, התקיים עשור אחרי הפיגוע במגדלי התאומים, מה שדרבן את סרינה לנצח אך לשווא. "רציתי בהחלט לנצח ביום הזה בגלל ה-9/11", אמרה סרינה. "כאמריקאית האחרונה שנותרה בטורניר, רציתי לעשות זאת אבל לא הצלחתי להוציא את זה לפועל".

למרות שלא הייתה במיטבה ואולי בגלל זה, הדבר שייזכר מהתצוגה של סרינה בגמר הייתה התפרצות והשתלחות נוספת בשופטים, כפי שעשתה לפני כשנתיים.

במהלך המשחק הוזהרה סרינה על ידי השופטים. בסיום, מארגני הטורניר אמרו שיגישו נגד הטניסאית האמריקאית תלונה, כשאם תתקבל היא עלולה לספוג עונש כאשר היא נמצאת עדיין תחת עונש התנאי שספגה ב-2009 אחרי ההתפרצות הקודמת שלה.

וויליאמס, כזכור, הייתה מושבתת לשנה בערך עקב בעיות בריאותיות, והתייחסה להתנהגותה המבישה: "זה לא שינה דבר. לפני כשישה חודשים כשהייתי בבית החולים בקושי יכולתי לעמוד, אבל הודות להוריי ולאחיותיי וכל השאר הגעתי למעמד הזה. אני רגשנית, אני עוד יכולה לבכות. אני שמחה להיות כאן, באמת".

השיא עוד לפנינו: גמר הגברים (23:00, יורוספורט)

טניס בוואלה! ספורט

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. רויטרס
הביקורות שלה על השיפוט העיבו על הגמר. סרינה וויליאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully