וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטוסור גברה על סרינה וויליאמס וזכתה באליפות ארה"ב

האוסטרלית המנוסה חגגה זכייה בגרנד סלאם ראשון בקריירה בגיל 27 עם 2:6, 3:6 ענק על הפייבוריטית האמריקאית בניו יורק

סמנתה סטוסור הדהימה הערב (ראשון) את כל ניו יורק כשזכתה באליפות ארצות הברית הפתוחה עם ניצחון ענק 2:6, 3:6 על סרינה וויליאמס. האוסטרלית בת ה-27 חגגה תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה הארוכה שלה, וקטעה את הקאמבק הנהדר של וויליאמס, שהעפילה עד הגמר למרות שדורגה רק במקום ה-28 בטורניר אך לא שמטה אף מערכה בדרכה לגמר.

סמנתה סטוסור עם סרינה וויליאמס אחרי גמר אליפות ארצות הברית. רויטרס
סוף סוף תואר גרנד סלאם. סטוסור והגביע/רויטרס

סטוסור, המדורגת תשיעית בטורניר, לא התחשבה ברצונה של סרינה להקדיש את הגביע לנפגעי ה-11 בספטמבר במלאת עשור לאסון במגדלי התאומים, והביאה לאוסטרליה תואר גרנד סלאם ראשון מאז זכייתו של לייטון יואיט בווימבלדון ב-2002.

שבועיים לפני יום הולדתה ה-30 ציפתה סרינה להוסיף תואר גרנד סלאם מספר 14 לארון הגביעים שלה 12 שנים אחרי שעשתה זאת לראשונה בפלשינג מדו, אבל בניגוד לטיול הקליל בחצי הגמר מול קרוליין ווזניאקי הפעם היא נתקלה ביריבה אקטיבית שהרבתה ליזום ולעלות לרשת, ועשתה זאת ביעילות מפתיעה.

אחרי הפסד חלק 6:2 במערכה הראשונה, חזרה סרינה לעניינים דווקא בעקבות עימות עם השופטת בתחילת המערכה השנייה, לאחר שצעקה רמה של האמריקאית עלתה לה באיבוד נקודה, אך הכניסה אותה לתמונה יחד עם עשרות האלפים באצטדיון ארתור אש. אלא שהאוסטרלית הקשוחה לא נכנעה ללחץ מהקהל, שמרה על אותה רמת אגרסיביות וגרמה ליריבתה לטעות פעם אחרי פעם (25 שגיאות לא מחוייבות לעומת 12 של סטוסור) בדרך לניצחון 3:6 במערכה ולסגירת טורניר מושלם.

סטוסור, שפרצה לסבב כשחקנית זוגות מצטיינת אך הגיעה למרכז הבמה ביחידות רק בשנים האחרונות, נבלמה בגמר הרולאן גארוס אשתקד אך הצליחה להגשים את החלום בגיל 27, והצטרפה לשתי אלופות הגרנד סלאמים האחרונים, נה לי ברולאן גארוס ופטרה קביטובה בווימבלדון, שעשו זאת הקיץ לראשונה בקריירה שלהן.

בשני: דג'וקוביץ' נגד נדאל בגמר הגברים (23:00, יורוספורט)

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

סרינה וויליאמס פתחה טוב ושמרה על ההגשה שלה למרות שגיאה כפולה אחת בדרך ל-0:1. סטוסור לא נלחצה ושמרה בעצמה על ההגשה בדרך ל-1:1. במשחקון הבא הצליחה סטוסור להיות אגרסיבית, עלתה לרשת וניצלה טעות קשה של וויליאמס כדי להשיג שבירה ולעלות ל-1:2. האוסטרלית שמרה על ההגשה שלה ואפילו השיגה נקודת שבירה במשחקון הבא, אך וויליאמס שמרה על ההגשה וצימקה ל-2:3. סטוסור שמרה על ההגשות שלה והשיגה שבירה נוספת על האפס כדי לעלות ל-2:5 מפתיע. סטוסור שמרה על ההגשה שלה וסגרה מערכה מפתיעה עם 2:6 אחרי 31 דקות בלבד.

מערכה שנייה

בפתיחת המערכה השנייה התרחש אירוע מוזר מאוד. סרינה וויליאמס חבטה כדור אדיר ביתרון של סטוסור, אך צעקה come on עוד לפני שהאוסטרלית נגעה בכדור והשופטת החליטה להעניש אותה ולהעניק את הנקודה והמשחקון לסטוסור, שעלתה ל-0:1. סרינה השיגה שבירה בחזרה ואיזנה ל-1:1, ורכבה על גל המומנטום יחד עם הקהל המשולהב כדי לטפס ל-1:2, אלא שסטוסור בלמה את המפולת במשחקון הבא כשהצילה שתי נקודות שבירה והשוותה ל-2:2.

השתיים שמרו על הגשותיהן עד שסטוסור לחצה שוב על הדוושה ושברה ל-3:4 הודות למשחק הרשת המצוין שלה, והמשיכה במשחקון הגשה נפלא כדי לעלות ל-3:5, כפסע מהתואר. סרינה עוד הספיקה להציל שתי נקודות משחק במשחקון הבא, אבל סטוסור לא התכוונה לתת להזדמנות לחמוק ממנה, ניצלה את נקודת המשחק והיממה את יושבי אצטדיון ארתור אש עם 3:6 במערכה וניצחון במשחק כולו בתוך שעה ו-13 דקות.

טניס בוואלה! ספורט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סמנתה סטוסור טניסאית אוסטרלית חוגגים את זכייתה באליפות ארצות הברית. רויטרס
גרנד סלאם ראשון לאוסטרליה מאז 2002. סטוסור חוגגת ביציע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully