וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: "בלי יום מושלם של כולם אין לנו סיכוי"

בנבחרת מיואשים מהיכולת באליפות אירופה לפני סרביה (15:15, ער' 1): "יותר מדי שחקנים לא בכושר, ומי שכן לא מקבל דקות"

אימג'בנק GettyImages

צפו בתגובות בסים המשחק מול צרפת

אם לא תתרחש הפתעה מרעישה צפויה ישראל לאבד כבר היום (שישי) את הסיכוי להעפיל לסיבוב השני באליפות אירופה כשתפגוש את נבחרת סרביה (15:15, ערוץ 1). הנבחרת הובסה אמש 85:68 בידי נבחרת צרפת, לאחר שקרסה בסוף המחצית הראשונה ובתחילת המחצית השנייה, במשחק אנמי, חסר אחריות של חלק מהשחקנים, ופשוט לא טוב של חלק מהאחרים. בסיום, ממש כמו בהפסד לגרמניה יום לאחר מכן, לא בא אריק שיבק בטענות לשחקנים, ולמעשה נתן את החותמת על כך שנבחרת ישראל פשוט החלה לקבל הפסדים בהבנה.

"אנחנו יודעים שבלי יום מושלם של כולנו אין לנו סיכוי לנצח אף נבחרת, אולי חוץ מלטביה", הודה אחד משחקני הנבחרת, "יש פשוט יותר מדי שחקנים שלא נמצאים בכושר טוב, ואחרים שכבר נמצאים בכזה או שלא מקבלים דקות, או שבמשחק הספציפי החשוב הם לא טובים". בישראל בנו יותר מדי על הקליעה של דייויד בלו וגיא פניני, כששניהם לא מספקים ערב קליעה טוב ביחד, ובכך מונעים את היתרון היחסי שהיה לנבחרת בתחום הזה של המשחק.

אם המשחק מול צרפת היה המשחק שבו גל מקל ויוגב אוחיון אמורים לקחת את המושכות, מול סרביה החשיבות הגדולה ביותר היא של ליאור אליהו, שלמרות שסיפק את הנקודות שציפו ממנו עד כה, לא הצליח לקחת את הנבחרת על הגב כפי שחלק מהתחזיות ציפו. "דיברו שאולי ליאור יוכל לקחת את העניינים לידיים, יעשה סל בכל התקפה, וזה לא ליאור. לא צריך להטפל אליו, פשוט הציפיות ממנו היו בשמיים", אמר גורם בסביבת הנבחרת.

אל תתעסקו במי שלא נמצא

הצוות המקצועי של נבחרת ישראל, שויתרה על אימון הבוקר היום, מבקש בימים האחרונים מהעיתונאים לא להתעסק במי שלא נמצא בסגל, כשעיקר הכוונה היא לעומרי כספי הפצוע, שעליו אמרו בימים האחרונים גורמים בנבחרת שאי הגעתו היא דבר שבלתי ניתן להתגבר עליו, וגם לא במורן רוט, רביב לימונד ורוברט רותבארט שנופו או פרשו. חלק מהטענות שמופנות כנגד הסגל של שיבק, הוא כי פשוט לא עומדים בפניו הכלים הדרושים להצלחה, לאחר שהוא בחר לא את הסגל הכי טוב שיכל והעדיף לצאת עם שורה של גארדים בינוניים במקום להוסיף עוד שחקן פנים.

"אז נכון שהוא מבחירה לא לקח את ניר כהן ורוברט רותבארט, בלי להזכיר את העובדה שהוא השאיר מחוץ לסגל את ליאור חכמון שנתן עונה יותר ממכובדת בירושלים ויכל לבוא בחשבון במקומו של עידו קוז'יקרו, אבל אם כבר הסגל שלך אנמי מאוד, למה אורי קוקיה מחוץ לרוטציה?", מוסיף גורם בסביבת הנבחרת, "העוזרים של אריק לא מאמינים כל כך בגבוהים ישראלים, למרות שעודד קטש מאוד מכבד את חכמון, שמיר לא מביא גבוה ישראלי לאף קבוצה שהוא מאמן בשנים האחרונות. חכמון או קוז'יקרו יכלו לעזור לנו".

המודל הסרבי

ישראל תפגוש היום בצהריים את נבחרת סרביה, אחת הנבחרות הטובות ביבשת, כשדווקא במפגש האחרון בין הנבחרות, מי שיצאה עם ידה על העליונה היא ישראל, שהדיחה את סרביה בסיבוב הראשון של אליפות אירופה 2007 בספרד. באותו משחק רשמה ישראל מהפך מדהים במחצית השנייה בזכות יניב גרין במשחק חייו ויותם הלפרין, אלא שדווקא המשחק הזה כפי שמאשר דושאן לטקוביץ', הכתב של מגזין הספורט הסרבי מוצארט ספורט, היה המשחק שלו חייב הכדורסל הסרבי את החזרה שלו לצמרת.

"כולם חושבים שסרביה הגיעה לטורניר הזה עם סוללה של כוכבים ונכשלה, אבל הסגל כלל בסך הכל שלושה שחקנים שהיו ברמה הגבוהה של הכדורסל האירופי אז, מרקו יאריץ', שהיה המנהיג של הנבחרת של זוראן סלאבניץ' ואת דרקו מיליציץ' שפשוט לא היה מספיק טוב ומילאן גורוביץ' המבוגר", מסביר לטקוביץ', "חוץ ממנו לקח סלאבניץ' כמה צעירים להתנסות ראשונה כמו סטפן מרקוביץ' ומילנקו טפיץ'. זאת הייתה נבחרת לא טובה, ולראייה הפסדנו לישראל".

"הנבחרת שהיינו איתה בשנת 2007 פשוט לא הייתה טובה, לא הייתה קרובה למה שאנחנו נמצאים איתה היום", מאשר טפיץ' בשיחה עם וואלה! ספורט, "זאת הייתה אחת הנבחרות הכי חלשות של סרביה בשנים האחרונות. אבל מהנקודה ההיא הצלחנו להרים את הנבחרת לגבהים חדשים". לטקוביץ' מוסיף: "ברגע ההוא החליטו באיגוד הסרבי שאם לא עושים שינוי דורות אז הכדורסל הסרבי לא יגיע לשום מקום, ואכן עשו את זה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הביצוע: קרסטיץ' והילדים של 88'

בנקודת הזמן הזאת החליטו בסרביה להחזיר את דושקו איבקוביץ' לעמדת המאמן, ואיבקוביץ' קיבל את המשימה להחזיר את הכבוד לכדורסל הסרבי. לשם כך הוא החליט לנקות את הנבחרת מהשחקנים הותיקים שאמנם משחקים בהצלחה בקבוצות השונות, ולפנות את הבמה לצעירים כשלהם מונה מנהיג, ננאד קרסטיץ', לא השחקן הכי מוכשר והכי נוצץ, אבל שחקן יעיל.

"התכונות של קרסטיץ' שהובילו את איבקוביץ' לבחור בו הן בעיקר המנהיגות שלו, אבל גם העובדה שהוא אולי השחקן שעובד הכי קשה בכל סרביה", מסביר לטקוביץ', "לא סתם הוא הגיע ל-NBA. לא מדובר בשחקן על או משהו בסגנון הזה, אבל מדובר בסנטר שעובד קשה, שלא קל לעצור אותו, שרוכש הרבה מאוד כבוד למאמנים שלו ויודע איך לדבר עם שחקנים צעירים. דמות לחיקוי לצעירים, משהו שהיה חסר בהרבה שחקנים אחרים".

עם כל הכבוד לקרסטיץ' בן ה-28, כל הקפיצה של סרביה למעלה, שהסתיימה עם מדליית כסף באליפות אירופה 2009, חצי גמר באליפות העולם בשנה שעברה, ומועמדות לזהב השנה באליפות אירופה, לא היה מתבצע ללא דור מוכשר יוצא דופן שגדל בכדורסל הסרבי, שהוביל את נבחרת העתודה לזכייה באליפות העולם בשנת 2007, ילידי שנת 1987-88 שנמצאים גם היום בסגל: מילוש תיאודוסיץ', מילנקו טפיץ', איבן פאוניץ', נמנייה ביאליצה, סטפן מרקוביץ', מרקו קסלי ומילאן מאצ'באן (יליד שנת 1989).

"הנבחרת הישראלית של היום משחקת ממש כמו סרביה של 2007", משווה לטקוביץ', "לא נלחמים, אין את האש על הפרקט, פשוט חסר שם משהו נורא בסיסי ואין ברירה, זאת לא נבחרת שאפשר להצליח איתה מעבר להעפלה לאליפות אירופה, חייבים לבצע שם שינוי קיצוני אם הם לא רוצים להסתפק בבינוניות. ישראל צריכה לבחור מנהיג, ולבנות סביבו ילדים שיובילו אותה קדימה".

הבעיה הגדולה של נבחרת ישראל, שגם אם תמצא את המנהיג לרוץ איתו קדימה, הדור שבא מלמטה לא מספיק טוב, ואין לה את האפשרות לבצע את השינוי המהפכני, לא לפני שנראה אולי פירות מהאקדמיה של האיגוד. עד אז כמו שלטקוביץ' וטובים לפניו כבר אמרו, כנראה שנסתפק בהעפלה לאליפות אירופה, בבינוניות.

יורובאסקט בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully