וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "לפעמים מנסים דברים לא קונבנציונליים"

מאמן נבחרת ישראל דיבר על ההרכב מרובה הגארדים ששיחק במהלך ההפסד 85:68 לצרפת: "אין לנו יכולות במשחק הפנים"

אימג'בנק GettyImages

צילום וידאו: אור שקדי, שליח וואלה! ספורט לליטא
עריכת וידאו: טל רזניק

אחרי התבוסה שספגה הנבחרת ביום הראשון של טורניר היורובאסקט מול גרמניה (91:64), הגיעו היום (חמישי) אריק שיבק והשחקנים למשחק נגד צרפת בידיעה שקל זה לא יהיה. והם צדקו. כבר ברבע הראשון פתחו הצרפתים פער נאה, וסיימו אותו עם תוצאה של 14:24 לטובתם, אך ברבע השני התעלתה על עצמה הנבחרת הישראלית, וקרוב למחצית אפילו הגיעה ליתרון, לפני שירדה להפסקה בפיגור שבע. בשני הרבעים האחרונים לא הצליחו הישראלים לעמוד כשווים מול הטריקולור, והמשחק הסתיים לבסוף בתוצאה 68:85 לצרפתים.

"הם קלעו עלינו סלים קלים"

צרפת הביסה את ישראל 68:85

אוהד גרינוולד מנתח עוד הפסד של הנבחרת

מאמן הנבחרת, אריק שיבק, נשמע לא מרוצה: "התחלנו את המשחק בצורה טובה, אבל אני חושב שבשלב מסוים שיחקנו כמו שרצינו לשחק. שלטנו בקצב ולא נתנו לטוני פארקר לעשות סלים קלים. כשאתה משחק מול קבוצות טובות אתה מצליח להחזיק עד שלב מסוים, כל עוד אתה מצליח לשמור על ריכוז. לצערי איבדנו את הריכוז, הם קלעו עלינו סלים קלים ואחר כך כבר היה לנו קשה לחזור".

שיבק הוסיף: "אני חושב שנבחרת ישראל היא נבחרת של 12 שחקנים, וידוע מי השמונה או התשעה הראשונים. לפעמים דברים לא הולכים, אז מנסים דברים לא קונבנציונלים. אתמול למשל לא תכננתי שאכניס את יובל, אבל קרה מה שקרה והכנסתי אותו לבסוף. ככה יוצא שאתה משתמש במי שיש לך על הספסל. יש לנו קלעים טובים, אבל יש לנו בעיה שאין לנו הרבה יכולות במשחק הפנים, לוחצים את הגארדים שלנו, והאחוזים יורדים. אנחנו משחקים בכלים לא קונבנציוליים: לשחק עם אוחיון, מקל, הלפרין ופניני זה בהחלט לא משהו רגיל, אבל אנחנו מנסים".

לגבי המשחק מחר מול סרביה, אמר שיבק: "הדבר היפה בטורניר הוא שכל יום זה יום חדש, מנקים מהר את הדפים ומחכים ליום הבא. סרביה לטעמי היא הנבחרת החזקה בבית, תרתי משמע: גם פיזית וגם כדורסל. יהיה קשה, אבל כל זמן שיש לנו סיכוי נלך על זה".

על היכולת של הנבחרת עד כה, אמר המאמן: "אני לא חושב שבשלב הזה אני צריך להביע דעה אם אני מאוכזב או לא, מה שחשוב הוא המשחק הבא, בטח לא סיכומי ביניים. יש דברים שרציתי שייראו אחרת, יש דברים שהייתי רוצה לתקן, אבל עכשיו זה לא הזמן לסכם שום דבר".

רכז הנבחרת, גל מקל, אמר: "זה לא נעים להפסיד, בטח בהפרש הזה. אני יכול להגיד שניסינו, באנו עם תוכנית משחק שלא כל כך עבדה, וזה הסיכון - אתה עושה טעויות ומשלם עליהן. הצלחנו לחזור מפיגור גבוה ברבע השני, אבל במחצית השנייה לא היינו מרוכזים ושוב נקלענו לפיגור. פעמיים לחזור מול קבוצה כזו זה קשה. באופן אישי לא עליתי חסר ביטחון, עליתי חד ולפעמים הכדור לא נכנס. רוב ההכנה, נכון, הייתי רכז ראשון, ויכול להיות שלא לקחתי את ההזדמנות הזו בשתי ידיים. אבל נבחרת זו נבחרת ואתה בא לתת את הכל. אני מקווה שאריק ישתמש בי במשחקים הבאים".

על המשחק מחר מול סרביה, אמר מקל: "הכל אפשרי. היום אמרנו שיש לנו שני משחקים, שצריך לקחת אחד אם אנחנו רוצים שיהיה לנו צ'אנס לעשות משהו באליפות הזו. עכשיו נשאר לנו רק משחק אחד, מחר מול סרביה. נבחרת ישראל כבר עשתה דברים שלא יאומנו באליפויות אירופה, אז אנחנו מאמינים שעדיין יש לנו סיכוי".

"בחצי הראשון עמדנו טוב"

עוד שחקן שידע מה לא הלך טוב הערב היה אפיק ניסים שאמר: "אני חושב שבחצי הראשון עמדנו טוב מול הצרפתים ואפילו הגענו למצב שאנחנו מובילים בנקודה. נגד קבוצות כאלה אסור לעשות טעויות, ועשינו הרבה טעויות היום. כשאני מדבר על טעויות, זה איבודי כדור, טעויות בהגנה ובהתקפה לא היינו ממושמעים. בחצי השני הם ברחו לנו, ותמיד יש את ההרגשה שכן היינו יכולים לעשות יותר, ונקווה שנמחק את זה מהראש ונעשה יותר מחר. היינו צריכים להראות טיפה אחרת במיוחד בחצי השני, בחצי הראשון שיחקנו טוב עם הרבה מוטיבציה. בחצי השני היינו יותר מדי רכים, קשה להסביר את זה אחרי המשחק, אבל אני מאמין שנראה וידאו וננסה לתקן טעויות למחר".

הרכז יותם הלפרין ניתח גם הוא בצורה דומה את המשחק: "ברבע השני היה לנו כמה דקות מצוינות, חזרנו מ-14 הפרש וניצחנו כי הגענו לשיוויון. נבחרת בקטגוריה כמו צרפת, עם שחקנים כמו שיש להם, אם אתה לא מרוכז לדקה או שתיים אז אתה משלם. זה קרה לנו בסוף המחצית הראשונה וזה עלה לנו בשבע נקודות הפרש, לא חשבנו שזה גמור וחשבנו שאנחנו יכולים לעשות משהו. בחצי השני הם שלטו בקצב ורצו, עשו בדיוק מה שהם תכננו לעשות. אין מה לעשות צריך לחזור ולהסתכל למחר".

שחקן נבחרת צרפת, בוריס דיאו, נשמע מרוצה: "אנחנו שמחים על המשחק הזה והניצחון. זאת הייתה יכולה להיות מלכודת. לקחנו את המשחק הזה מאוד ברצינות, ושיחקנו די טוב. הדבר היחיד הרע שהיה לנו אלו האיבודים, אבל קלענו טוב וזה הספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully