וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: צרפת הביסה את ישראל 68:85

אחרי ההתפרקות הכואבת מול גרמניה, הגיעו פארקר (21 נק') ונבחרת צרפת והביסו את ישראל 68:85. 15 להלפרין ואליהו

AP

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: טל רזניק

אם למישהו היו עוד ספקות לאן פניה של נבחרת ישראל מועדות ביורובאסקט אחרי התבוסה מול נבחרת גרמניה במשחק הפתיחה, הרי שהוא קיבל את התשובה הערב (חמישי). שחקניו של שיבק נתקלו בנבחרת צרפת הכישרונית, הובסו 85:68, ורק נס יוכל להצילם מהדחה כבר בשלב הראשון. למרות התבוסה, צריך להכיר במציאות, ולהודות כי הנבחרת הישראלית הוגרלה לבית הקשה ביותר באליפות, ולסגל של שיבק אין באמת את הכלים להתמודד עם שחקנים כמו טוני פארקר המופלא, או עם ניקולה באטום וג'ואקים נואה.

אפיק ניסים שחקן נבחרת ישראל (שמאל) מול טוני פארקר. Petr David Josek, AP
החזיקו מעמד רבע אחד. ניסים מול פארקר/AP, Petr David Josek

אז אפשר לומר כי אלמלא היה נפצע עמרי כספי לפני הטורניר היתה אולי ישראל זוכה ליותר הצלחה, אבל נדמה כי זהו פחות או יותר מקומה היום של הנבחרת שלנו, שלא באמת יכולה או אמורה להתמודד בכבוד עם נבחרות כמו צרפת וגרמניה, כוחות עולים בכדורסל האירופאי, על שלל כוכביהם מהליגה הטובה בעולם. מחר (שישי, 15:15, ערוץ 1) תפגוש הנבחרת הישראלית את נבחרת סרביה החזקה, שמסומנת כשאחת המועמדות לזכות בטורניר, במשחק שאמור להיות אפילו קשה עוד יותר עבור שחקניו של שיבק. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, אמורה הנבחרת לרשום הפסד שלישי בשלושה משחקים, מה שיהפוך את המשחקים הבאים של הנבחרת מול איטליה ולטביה לפרוטוקול בלבד, ואולי בהם תצליח ישראל לרשום ניצחון מכובד.

בדומה לתבוסה מול גרמניה, גם לרבע הראשון מול הצרפתים ישראל לא ממש הופיעה, התקשתה מאוד למצוא את עצמה בהתקפה, ומנגד לא הצליחה להתמודד עם האתלטיות והריבאונד הצרפתי, שהוביל את שחקניו של קולה ליתרון 14. אך בשונה מהמשחק מול גרמניה, הפעם ישראל לא הרימה ידיים, והגיבה בריצת 0:11 כדי לעלות ליתרון משלה, לפני שפארקר הוליך את חבריו ליתרון 7 במחצית. אלא שדווקא ברבע השלישי הכל התפרק: הנבחרת לא היתה מאורגנת בהתקפה, שיבק לא מצא רכז שישלוט וייצר מהלכים, ומנגד הצרפתים פתחו באימוני קליעה מחוץ לקשת, מרביתם מוצלחים, וטסו ליתרון 20, ממנו לא הצליחה ישראל לחזור. עם כל הצער שבדבר, אפשר כבר להתחיל להתכונן למוקדמות האליפות הבאה, שתתקיים בסלובניה 2013.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מהלך המשחק

ישראל עלתה בחמישייה עם יוגב אוחיון, דייויד בלו, גיא פניני, יותם הלפרין ויניב גרין. הצרפתים פתחו עם טוני פארקר, ניקולא באטום, בוריס דיאו, מיקאל ג'לבאל וג'ואקים נואה. שתי הנבחרות פתחו לא טוב, כשהנקודות הראשונות הגיעו רק לאחר למעלה משתי דקות. צרפת נכנסה למשחק יותר טוב לאחר מכן וברחה ל-6:14 כשישראל זורקת ארבע פעמים מבחוץ וקולעת פעמיים. אליהו עוד הצליח לחדור את ההגנה הצרפתית, ומקל מצא ג'אמפ פנוי, אבל היריבה לא התקשתה מול שחקניו של שיבק, ושלשה של פארקר בצירוף איבוד מביך של בורשטיין עם הבאזר קבעו 14:24 לצרפתים בסוף הרבע הראשון.

העליונות הרצפתית נמשכה גם בפתיחת הרבע השני, כששלשה של ננדו דה קולו הקפיצה את היתרון ל-14 ושלחה את שיבק לבקש פסק זמן. אליהו המשיך להיות האיש של ישראל, וסחט סל ועבירה, ושתיים מהקו של הלפרין יחד עם ג'אמפ של ניסים הובילו ל-0:8 ושל ישראל וצימקו ל-28:22. המומנטום הישראלי נמשך עם שלשה של בורשטיין, הפעם הצרפתים לא מצאו את עצמם ושחקניו של שיבק כפו שיויון. בלו עוד הביא את ישראל ליתרון ראשון, אבל פארקר מיד השיב בשלשה משלו ושמר את קבוצתו של קולה מלפנים. דווקא אז הזריקות של הישראלים מצאו רק טבעת ולא רשת, פארקר סידר אסיסט מרהיב לג'ואקים נואה, וניסים קיבל גג על הבאזר, כדי להוריד את ישראל בפיגור 42:35 במחצית.

פארקר פתח את הרבע השלישי עם חדירה נהדרת, והצרפתים ניצלו רצף של איבודי כדור של ישראל כדי לעלות ליתרון 15. הלפרין סוף סוף סיפק נקודות לישראל אחרי 5 דקות מיותמות ברבע השלישי, אבל ג'לאבל שוב נותר פנוי מחוץ לקשת וצלף שלשה כדי לקבוע 39:55. כלום לא עזר לשחקניו של שיבק שנפלו עוד יותר אל הבור, בעוד שלשה נוספת של ג'לאבל הקפיצה את ההפרש ל-19. ליאור אליהו ראה רק ספסל בגלל בעיית עבירות, והשופטים עוד החזירו מעט רוח חיים לישראל עם סדרה של שריקות נגד צרפת, אבל גם זה לא מנע ממנה לרדת ביתרון 48:64 בסיום הרבע השלישי.

הרבע האחרון, כמו קודמיו, נפתח עם יכולת שיא של טוני פארקר שהביא את היתרון הצרפתי ל-19. כניסה של אלישי כדיר ונפילת לחץ של צרפת איפשרה לישראל לנגוס מעט בהפרש, שירד ל-14 בלבד. קולה לא אהב את מה שראה, מיד הזמין פסק זמן, ממנו חזרה צרפת ממוקדת יותר, כשטראורה עם שני סלים רצופים שומר את היתרון אצל הצרפתים. הלפרין תפר שלשה פנויה וצימק ל-77:62, אבל באטום מיד החזיר בשלשה משלו, ועד לסיום המשיכו הצרפתים לשפר ממוצעים, בעוד ישראל כבר התחילה לחשוב על המשחק הקשה לא פחות מול נבחרת סרביה מחר.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: יותם הלפרין 15 נקודות, ליאור אליהו 15, דייויד בלו 14, גל מקל 9, אלישי כדיר 4, גיא פניני 3, טל בורשטיין 3, יניב גרין 3, אפיק ניסים 2. יוגב אוחיון ויובל נעימי שותפו, אך לא קלעו.

קלעו לצרפת: טוני פארקר 21 נקודות ו-8 אסיסטים, ניקולא באטום 15, מיקאל ג'לבאל 13, ג'ואקים נואה 9 ו-9 ריבאונדים, עלי טראורה 8, בוריס דיאו 6 ו-8 ריבאונדים, קווין סראפהין 5 ו-8 ריבאונדים, ננדו דה קולו 3, שרל קהודי 3, סטיד צ'יקמבו 2.

ישראל: 20 ריבאונדים (15 הגנה, 5 התקפה), 13 איבודי כדור, 7 חטיפות, 9 אסיסטים, 2 חסימות, ל-2: 18 מ-37, 48.6%, ל-3: 5 מ-19, 26.3%, מהקו: 17 מ-24, 70.8%.

צרפת: 40 ריבאונדים (32 הגנה, 8 התקפה), 21 איבודי כדור, 9 חטיפות, 14 אסיסטים, חסימה אחת, ל-2: 23 מ-39, 59%, ל-3: 8 מ-14, 57.1%, מהקו: 15 מ-20, 75%.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully