וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: למה אתם מפחדים כל כך?

החילופים, התבוסתנות, הרמה. אור שקדי, ליטא, מקווה שהגישה המתרפסת לא תחזור מול צרפת (17.45, ערוץ 1), שלא ממש מכירה אותנו

אימג'בנק GettyImages

צפו באימון הקליעות של הנבחרת לפני צרפת

צילום: אור שקדי, שליחנו לליטא, עריכת וידאו: יאיר דניאל

נבחרת ישראל רשמה אמש (רביעי) את התבוסה הגדולה ביותר שלה במשחק פתיחה באליפות אירופה מאז חזרה להשתתף באליפות ב-1993 כשנכנעה לדירק נוביצקי, כריס קיימן ונבחרת גרמניה 91:64. אמנם נבחרת ישראל השכילה לנצח רק פעם אחת מתשעת משחקי הפתיחה האחרים שלה, אבל למעט הפסדים ב-20 הפרש ליוגוסלביה ב-1999, וב-15 הפרש ללליטא שנתיים קודם לכן, ישראל יצאה מהמשחק הראשון בטורניר עם הרגשה שיש לה מה למכור להמשך. לקראת המשחק הערב (17:45, ערוץ 1) מול צרפת ההרגשה היא שונה.

מה שניתן היה לזהות בעיקר במשחק של ישראל אתמול זו העובדה שחילופי ההיררכיה בסגל של אריק שיבק במהלך הקמפיין הנוכחי עוד לא התייצבו. אפיק ניסים פתח בחמישייה, אבל נשלח בשלב מוקדם אל הספסל. גם יוגב אוחיון נוסה, אבל נשלח גם הוא. בסופו של דבר רק יובל נעימי, אותו אחד שכבר הוכתר בסביבת הנבחרת "כשחקן ה-12", עלה וצבר נקודות עם ביטחון. עם כל מערך הסקאוטינג המרשים שבנבחרת מתגאים בו, גם שם יודעים שאם השחקנים לא יעלו עם ביטחון, הסיכוי להצלחה הוא אפסי.

דיוויד בלו אמר אמש בתום המשחק כי הנבחרת עשתה "את הכי טוב שאנחנו יכולים", וביחד עם העובדה שאריק שיבק נתן את כל השבחים לניצחון הזה לנבחרת גרמניה, ובכך קצת הסיר את האחריות מהמשחק של נבחרתו שהייתה באמת רחוקה מלהראות כמו קבוצת כדורסל מלבד גיא פניני, נראה כי הנבחרת לא באמת מאמינה ביכולתה. אם היכולת הזאת תמשיך, שיבק ימשיך להחליף בלי סוף, והתבוסתנות בסיום תמשיך להיות משודרת, ישראל עוד עשויה לרשום טורניר מבזה מאוד. הגיע הזמן לשנות גישה.

צפו בנבחרת ישראל קורסת מול גרמניה

אריק שיבק: "כל מה שניסינו לעשות לא עבד לנו"

מה עושים מול צרפת?

נבחרת צרפת שתפגוש הערב את נבחרת ישראל היא נבחרת שמבחינת פוטנציאל יכולה להגיע רחוק מאוד בטורניר הזה. הבעיה של צרפת היא שבכל טורניר נראה כי הסיפור שלה חוזר על עצמו, וההצלחה פשוט לא מגיעה. "נבחרת צרפת לאורך השנים האחרונות היא נבחרת מלאת פוטנציאל שפשוט מאכזבת כל פעם מחדש", אמר לוואלה! ספורט כתב השבועון הצרפתי באסקט ניוז, פלורנט דה למברנייה, "אם מסתכלים על אתרי ההימורים רואים ששוב מחזיקים מאיתנו, אבל אסור להתעלם מכך שההפסד היחיד שהיה לצרפת בהכנה היה לספרד, והיה מדובר בתבוסה קשה (77:53לספרד, א.ש). ספרד עוד בטורניר, כך שאני לא חושב שאנחנו פייבוריטים לזכייה".

ואכן, נבחרת צרפת מגיעה באופן קבוע בשנים האחרונות לפחות לרבע הגמר באליפויות אירופה, אבל לא מצליחה מעבר לחצי הגמר, כשרק בשנת 1949 הגיעה לגמר, וגם שם הפסידה בו. באליפות העולם האחרונה היא קרסה וסיימה רק במקום ה-13. השנה נראה כי חלק מהסיבה לעצירה הצרפתית עשויה לבוא מהעובדה שלנבחרת אין קליעה מבחוץ, ונבחרת לטביה שכמעט והדהימה אמש את צרפת פשוט שיתקה את הצרפתים עם שמירה איזורית. "כל נבחרת תשחק מולנו הרבה איזורית, אנחנו צריכים למצוא לזה פתרונות", אמר אמש טוני פארקר.

אבל גם העובדה שמעבר לשחקני ה-NBA של הקבוצה ונאנדו דה קולו המוכשר, הסגל הצרפתי מונה כמה שחקנים שאינם מהדרג הראשון של אירופה, נותנת תקווה לישראל, גם בגלל הפציעות של הצרפתים. "יש הבדל גדול בין אירופה ל-NBA, וג'ואקים נואה אמר שיש הבדל וזה קצת מפריע לו, משחקים איזוריות יותר, משחקים כדורסל חזק מאוד, שחקנים גבוהים שיכולים להעיף שלשות, אז ההתאמות הן קצת קשות", אומר דה למברנייה, ויואקים נואה עצמו מאשר, "המשחק מאוד שונה מה-NBA, אני יודע שיש הרבה שחקנים מוכשרים באירופה שיכולים לעשות לנו צרות. יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות".

דה למברנייה מסכם את הנושא: "הסגל שלנו קצת חסר, רוני טוריאף פצוע, יאניק בוקולו החליט לא לבוא, רודריק בובואה נפצע, אנטואן דיו לא פה, אז יש לנו הרבה פציעות אבל אנחנו לא לבד בנושא הזה כי לישראל חסר את עמרי כספי. אסור לשכוח שהשחקנים שלא פה הם לא שחקני המפתח של הנבחרת, הרוטציה שלנו קצת פחות מפחידה, אבל זה עדיין מספיק".

טוני פארקר כיכב בניצחון על לטביה

האם איטליה תצליח לעצור את דירק נוביצקי?

מדוע הנבחרת ממשיכה להאמין בטל בורשטיין ויותם הלפרין?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מישהו בכלל סופר אותנו?

אם למישהו הייתה הרגשה כי נבחרת ישראל מקבלת בטורניר הזה יותר מדי ריספקט, די היה לשמוע אתמול את העובדה שכמעט אף אחד משחקני נבחרת צרפת לא מכיר שחקנים מישראל מלבד כספי, ולא מתבייש לומר את זה. הבוקר הצרפתים ישמעו את השמות הישראלים לראשונה בחייהם. "אנחנו נצטרך מנוחה חזקה מול נבחרת ישראל כי זאת נבחרת שמרביצה ומשחקת חזק, היא אוהבת לרוץ בכל הזדמנות שיש לה אז זה לא יהיה פשוט", הפגין נאנדו דה קולו בקיאות מפתיעה, "אם נשחק משחק קבוצתי, נוכל לעצור אותם כמו שגרמניה עשתה".

הצרפתים משדרים סוג של יהירות כלפי כל אחת מהיריבות שלהם, וכך גם כלפי ישראל, למרות שהנתון המדהים מלמד שהיתרון במאזן כל הזמנים הוא של הנבחרת של שיבק 19:21. המפגש האחרון בין הנבחרות היה אי שם באליפות אירופה 2001 אז ניצחה צרפת די בקושי 71:77. רוב הניצחונות של ישראל הושגו בשנות ה-70 וה-80, כך שקשה לבסס נקודות לאופטימיות יתרה.

דה למברנייה העריך אמש לפני המשחק נגד גרמניה כי צרפת לא תתקשה מול ישראל, סיפק קצת מידע על ההכנות של הצרפתים להיום, ונותן לנבחרת של שיבק מבט חד על המציאות. "כשעשינו ניתוח של הבית לא מזמן, ההערכות היו שהמלחמה על המקומות הראשונים תהיה בינינו, סרביה, איטליה וגרמניה, וישראל ולטביה קצת מאחורינו ברמה. ישראל נבחרת יותר טובה מלטביה אבל עדיין לא ברמה של הנבחרות האחרות בבית. גיא פניני הוא שחקן ששמו עליו דגש, אני יודע שחוץ ממשחק הקליעה שלו יזהירו את השחקנים שלא לתת לו להיכנס להם לראש כי יש לפעמים לשחקנים הצרפתים נטייה לאבד את זה".

יורובאסקט בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully