וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ישראל הפסידה 91:64 לגרמניה

נוביצקי וחבריו חגגו על הנבחרת של שיבק במשחקה הראשון באליפות אירופה, ישראל תנסה לתקן את הרושם מול צרפת

AP

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: טל רזניק

נבחרת ישראל החלה הערב (רביעי) את אליפות אירופה ברגל שמאל, עם תבוסה 91:64 לנבחרת גרמניה במשחקה הראשון ביורובאסקט. אחרי שהתעודדה משני משחקי ההכנה שלה לטורניר ולמרות היעדרותו של עמרי כספי הפצוע, קיוותה הנבחרת של אריק שיבק להפתיע את דירק נוביצקי וחבריו, אך הצליחה להחזיק מעמד רק במשך רבע וחצי.

בתמיכתם של כמה עשרות אוהדים ישראלים שהגיעו לאולם בשאולאי פתחה ישראל היטב ונשארה בתמונה במחצית הראשונה, אך בריחה שהנהיג נוביצקי יחד עם כריס קיימן המצוין הריצה את הגרמנים לפער דו ספרתי לפני הירידה למחצית, וברבע השלישי התמונה רק החמירה. גיא פניני הוביל את הקלעים בישראל עם 20 נקודות, ליאור אליהו היה היחיד פרט ממנו שקלע בדאבל פיגרס עם 11.

נוביצקי עשה את שלו בקלות עם 25 נקודות, אבל הנבחרת הגרמנית כולה הייתה עדיפה בכמה רמות על יריבתה, שלטה בריבאונד (39 מול 24) וצלפה מבחוץ ללא הפרעה פעם אחרי פעם. שיבק, שפתח עם אפיק ניסים בחמישייה והחליף אותו במהירות ביוגב אוחיון, שלף את יובל נעימי וגל מקל המסופסלים ברבע השלישי, אך גם הם לא הצליחו להמתיק את הגלולה.

משחקה הבא של ישראל יהיה כבר מחר מול צרפת (17:30), וביום שישי בצהריים (15:15) היא תתעמת עם סרביה. אחרי מנוחה של יום אחד בשבת תחזור הנבחרת לפעילות ביום ראשון מול לטביה, וביום שני תנעל את הופעתה בשלב הבתים הראשון מול איטליה. רק שלוש נבחרות מתוך שש יעפילו לשלב הבתים השני שייערך בוילנה בשבוע לאחר מכן.

סרביה פתחה את הטורניר עם ניצחון חלק על איטליה
איך השתנו היחסים בין הקהל הישראלי לספורט הגרמני?

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישייה עם אפיק ניסים, יותם הלפרין, גיא פניני, ליאור אליהו ויניב גרין. בגרמניה הצטרפו לנוביצקי כריס קיימן, רובין בנזינג, יונאס הרבר והייקו שאפרציק.

בפתיחה ניכר היה שנוביצקי עדיין עייף, ופניני הצליח לבלום אותו בשתי ההתקפות הראשונות, אך יכולת טובה של קיימן נתנה לגרמניה יתרון של 3:7 אחרי שלוש דקות. מהעבר השני ניסים התקשה להיכנס למשחק עם שתי החטאות והוחלף במהירות על ידי יוגב אוחיון, ואילו נוביצקי התחמם והקפיץ את הגרמנים ל-5:11. דייויד בלו שקם לוהט מהספסל מיהר לצלוף שתי שלשות ואיזן ל-11:11, וגם אחרי שקיימן חזר לחפור ביעילות מתחת לסל ישראל נשארה קרובה וסגרה את הרבע הראשון בפיגור מינימלי של 15:14.

בדקות הראשונות של הרבע השני קיבלה ישראל כמה הזדמנויות לתפוס את היתרון, אבל החטאות של הלפרין וטל בורשטיין עזרו לגרמנים לשמור על ההובלה בזכות נוביצקי הנהדר, ובפיגור 25:21 באמצע הרבע הזעיק אריק שיבק פסק זמן. יכולת מצוינת של פניני בשני צדי המגרש שמרה את ישראל בתמונה, אבל סיום הרבע היה כולו של גרמניה, כשבנזינג הצטרף לשני כוכבי ה-NBA עם שתי שלשות גדולות שנתנו לגרמנים יתרון 26:40 בהפסקה.

אם ישראל קיוותה לקאמבק מפתיע ברבע השלישי הגיעה במהירות עבירה טכנית של שיבק חצי דקה בתוך המחצית השנייה, ומנגד דאגו נוביצקי ושאפרציק להפוך את הפיגור הישראלי לתבוסה והפער צמח ל-31:53. גם הכנסתם של יובל נעימי וגל מקל מקצה הספסל לא עזרה לשנות את המומנטום, והגרמנים המשיכו לצלוף מכל פינה בדרך ליתרון 43:65 בסיום הרבע השלישי.

הגארבג' טיים נמשך אל תוך הרבע האחרון, בתחילתו הצליחו נעימי ופניני לנצל את הריפיון הגרמני כדי לצמק ל-66:52, אך דירק באוורמן הגיב בפסק זמן בעקבותיו החזיר את נוביצקי וקיימן, שהנהיגו מיד ריצת 0:7 וסגרו את הסיפור עם 57:77, שהפך את המשך המשחק ללא רלוונטי, לפני שהבאזר נשמע כשלוח התוצאות הראה 64:91 לגרמניה.

יורובאסקט 2011 בוואלה! ספורט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: גיא פניני 20 נקודות, ליאור אליהו 11 (6 ריבאונדים), יובל נעימי ויותם הלפרין 7 כל אחד, דייויד בלו 6, טל בורשטיין 5, יניב גרין ואלישי כדיר 3 כל אחד, גל מקל 2, אפיק ניסים ויוגב אוחיון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגרמניה: דירק נוביצקי 25 נקודות (10 מ-14 מהשדה), כריס קיימן 18 (10 ריבאונדים), רובין בנזינג 12, הייקו שאפרציק 10, פיליפ שוויטלם 9, יונאס הרבר 8, טים אולברכט 6, לוקה סטייגר 2, יאן הנדריק יאגלה 1.

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל. Christof Koepsel, GettyImages
בצילום הקבוצתי בפתיחה הם עוד חייכו. סגל הנבחרת המלא/GettyImages, Christof Koepsel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully