וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכטר, על ה-27 באוגוסט שמעת?

25.8.2011 / 14:00

החלוץ הישראלי יפגוש בסופ"ש את ההגנה המבולבלת של באיירן, בדיוק בתאריך בו ניצחה קייזרסלאוטרן את הבאוורים. מיכאל יוכין, במדור חדש לעונה הקרובה, מכין אתכם לחמשת המשחקים הכי מעניינים של המחזור: יונייטד נגד ארסנל כמובן, וגם בונדר האומלל נגד חיימוביץ' המושמץ

מנצ'סטר יונייטד – ארסנל (ראשון, 17:45, ספורט1 וספורט1 HD)

אפשר לכתוב ספר שלם על המפגש הזה, אבל הסוגיה המעניינת ביותר נעוצה בפציעות הרבות שפקדו את שתי הקבוצות ואילצו את המאמנים לשבץ שחקני הגנה בתפקידים לא מוכרים. הפתרון של אלכס פרגוסון בהצגת כריס סמולינג בעמדת המגן הימני מתברר כהברקה בעלת השפעה ארוכת טווח. בעונת הבכורה במדי יונייטד הפגין הבלם בן ה-21 יכולת לא רעה במרכז ההגנה וזכה לשבחים ללא סוף, אך היה אחראי גם למספר שגיאות, בין היתר בהפסדים לליברפול ולצ'לסי. ההסטה לאגף הימני, במקומו של רפאל הפצוע, הצליחה מאוד במגן הקהילה מול מנצ'סטר סיטי ונגד ווסט ברומיץ'. בעקבות פציעותיהם של נמניה וידיץ' וריו פרדיננד הוא הביע תקווה כי ישוב לעמדת הבלם במפגש מול טוטנהאם, אך סיר אלכס הותיר אותו מימין, ויש לו סיבה נהדרת לכך. סמולינג פשוט תפור על המשבצת החדשה.

שחקן ארסנל, בקארי סאניה. רויטרס
ההגנה החדשה של ארסנל ניצבת בפני הרבה אתגרים, לא בטוח שהוא הפתרון. סאניה/רויטרס

זה לא טריוויאלי להציב שחקן המתנשא לגובה 192 ס"מ בעמדה זו, אך למגן עם נתונים פיזיים מרשימים יש גם יתרונות לא מבוטלים. די להיזכר כי סרחיו ראמוס החל את הקריירה כבלם, אולם בשנים האחרונות הוא משחק כמעט תמיד מימין, הן בריאל מדריד והן בנבחרת ספרד. מגן גבוה מאפשר גמישות רבה יותר במצבים נייחים, הן בהצטרפות להתקפות, והן בקרנות של הקבוצה היריבה – דבר המאפשר להשאיר שחקן חוד אחד יותר בעמדה קדמית כדי לפתח התקפה מתפרצת. מגן זקוק לכושר פריצה ושליטה טובה בכדור, וסמוילנג מצטיין בתכונות אלה. הוא גם מרגיש נוח הרבה יותר כאשר יש לו גיבוי מצד הבלמים, ומשחקו היה כמעט נטול טעויות מאז תחילת העונה. יהיה מעניין מאוד לעקוב אחרי ההתפתחויות בעורף יונייטד כאשר כל הפצועים יחזרו בהדרגה לכשירות.

גם ארסנל סובלת ממכת פציעות, ובסגל המדולל של ארסן ונגר מדובר במשבר קשה לפתרון. גאל קלישי, אשר זכה לביקורות רבות מאוד במדי התחתונים, נמכר למנצ'סטר סיטי, ולפתע התברר שחסרונו של קיירן גיבס הצעיר מותיר את ונגר ללא מגן שמאלי אמיתי. בצר לו, הסיט המנג'ר הצרפתי את בקארי סאניה למשבצת הבעייתית ושילב את קארל ג'נקינסון בן ה-19 מימין. בתולדות המשחק יש דוגמאות רבות מאוד למגנים שמשחקים ביעילות דומה בשני האגפים (ע"ע פיליפ להאם בהמשך), אבל סאניה הוא לא אחד מהם. הוא אמנם לא אשם באופן ישיר בשערים שספגה קבוצתו מול ליברפול, אך יש לציין ששניהם החלו באגף שלו. כעת, אחרי ההצלחה במוקדמות ליגת האלופות מול אודינזה, תעמוד הגנת התותחנים במבחן קשה ביותר מול החוד של יונייטד שמציג בימים אלה טוטאל פוטבול במיטבו. וויין רוני, דני וולבק, נאני ואשלי יאנג זזים ללא הפסקה ומחליפים מקומות, וגם למערכי הגנה מאוזנים ומנוסים כמעט בלתי אפשרי לחזות את המתרחש. שיבוצו של סאניה בעמדה לא מוכרת בקרב כזה עלול להיות קריטי.

קייזרסלאוטרן – באיירן מינכן (שבת, 16:25, ספורט2)

בבאיירן מינכן שברו בשנים האחרונות את הראש בסוגיית המגן השמאלי, למרות שהפתרון היה ברור וטריוויאלי. הולגר באדשטובר נוסה שם ללא הצלחה מיוחדת, דייגו קונטנטו הצעיר גילה חוסר יציבות, דניאל פראניץ' טוב הרבה יותר בעמדה קדמית, ואילו על ההולנדי המסכן אדסון בראפהייד, שכבר עזב את הקבוצה, מיותר להרחיב את הדיבור. המאמן החדש יופ היינקס עשה לזה סוף – הוא פשוט החזיר שמאלה את פיליפ להאם. הרי הקפטן החל את דרכו בבונדסליגה כלהיט ענק בשטוטגרט אצל פליקס מאגת' כמגן שמאלי, וכיכב שם במשך שנים ארוכות, כולל במונדיאל 2006. איך אפשר לשכוח את השער הראשון בטורניר ההוא, הטיל שלו לחיבורים של קוסטה ריקה? בתקופה האחרונה הוחזר לאהם לעמדה בה שיחק בקבוצות הנוער, והותיר את עמדת המגן השמאלי חשופה גם בנבחרת. בגביע העולם בדרום אפריקה חסם את החור משמאל דווקא ג'רום בואטנג, אשר היה באותה תקופה המגן הימני של המבורג. באופן אירוני, שניהם שייכים כיום לסגל של באיירן. בואטנג חזר לבונדסליגה אחרי שנה מאכזבת במנצ'סטר סיטי וחתם בבוואריה כדי לשחק באופן קבוע כבלם – לדבריו היתה זו מאז ומתמיד השאיפה המקצועית שלו. היינקס ציוות אותו במרכז ההגנה עם באדשטובר, ואילו מימין מככב הרכש הברזילאי החדש ראפיניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן חוגג שער ראשון בבונדסליגה. Dennis Grombkowski, GettyImages
ההגנה החדשה של היינקס תנסה לעצור אותו. שכטר/GettyImages, Dennis Grombkowski

החבורה הזו תנסה לעצור בשבת את איתי שכטר, ולחלוץ הישראלי יש סיבות לא מעטות לאופטימיות. אמנם ראפיניה ולהאם עושים עבודה נהדרת, אבל בואטנג ובאדשטובר עדיין לא לגמרי מתואמים, ושכטר לא יתקשה למצוא מספר הזדמנויות לבחון את מנואל נוייר. אם סופרים את שני הניצחונות הקלילים על ציריך בליגת האלופות, באיירן לא ספגה כבר ארבעה משחקים ברציפות, והסדרה הזו יכולה להסתיים מחרתיים. בעונה שעברה נתנה לאוטרן את משחקה הטוב ביותר בניצחון 0:2 על מינכן, וזה קרה, תאמינו או לא, באותו התאריך בדיוק – 27 באוגוסט. האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?

לברקוזן – דורטמונד (שבת, 19:30)

אם כבר מדברים על העונה שעברה בגרמניה, הרי שכאן יש לנו מפגש בין האלופה לסגניתה, וגם שחזור אחד המשחקים החשובים ביותר אשתקד. לברקוזן ניצחה לפני שנה בדורטמונד במחזור הפתיחה, אבל אז יצאו הצהובים-שחורים לסדרת התוצאות המטורפות שלהם, וכאשר התארחו בבאיי-ארנה בתחילת הסיבוב השני חרץ נצחון 1:3 מוחץ את גורל האליפות. את כל שעריה הבקיעה בורוסיה בשש דקות של שיכרון חושים בתחילת המחצית השניה, ואת הראשון שבהם בישל השחקן שלא זוכה להערכה לה הוא ראוי – המגן הימני לוקאש פישצ'ק.

מגן בורוסיה דורטמונד לוקאש פישצ'ק. Christof Koepsel, GettyImages
אחת העסקאות הכי משתלמות של דורטמונד. פישצ'ק/GettyImages, Christof Koepsel

הפולני הוחתם על ידי יורגן קלופ לפני שנה מהרטה ברלין בהעברה חופשית, והדבר הופך אותו לעסקה משתלמת לא פחות משינג'י קאגאווה. פישצ'ק הפך לחלק כה אינטגרלי מהמערך של דורטמונד שהוא לא החמיץ דקה החל מהמחזור השביעי אשתקד. הוא עשה את עבודתו בהגנה באופן כמעט מושלם, ולראיה 17 שערי חובה בלבד שספגה קבוצתו ב-29 המשחקים בהם השלים 90 דקות. במקביל, הייתה לו גם תרומה משמעותית מאוד למשחק ההתקפה, עם לא פחות משבעה בישולים. מארסל שמלצר, התגלית של קלופ באגף השמאלי, קיבל תקשורת אוהדת מאוד ואף זומן לסגל נבחרתו של יואכים לב. הנסיקה המזהירה של פישצ'ק עוברת בינתיים איכשהו מתחת לרדאר, אבל ביורו 2012 הביתי הוא יהיה אחד השחקנים החשובים ביותר של פולין.

פישצ'ק יתמודד בשבת מול מגן משתפר נוסף ממזרח אירופה – מיכל קאדלץ הצ'כי. למגן השמאלי של לברקוזן יש ייחוס משפחתי נהדר. אביו, מירוסלאב קאדלץ, זכה בשתי אליפויות עם קייזרסלאוטרן בשנות ה-90', והצעיד את נבחרתו לגמר יורו 96. אלא שסגנון המשחק שלהם שונה בתכלית. בעוד מירוסלאב היה בלם אחורי, שאהב מאוד לנהל את המשחק מאחור בסגנון מתיאס זאמר, הרי שמיכל הוא מגן נמרץ שמתבסס על מהירות ובעיטות חזקות ממרחק. את שערו הראשון העונה דווקא כבש קאדלץ מטווח קצר, והוא הניב ניצחון 0:1 על ברמן במחזור השני. לעימות שלו עם פישצ'ק תהיה השפעה לא מבוטלת על גורל משחק הצמרת המסקרן, כאשר דורטמונד מחפשת נקודות חוץ ראשונות העונה.

אודינזה – יובנטוס (ראשון, 21:45)

על המהפכה ביובנטוס, עליה מופקד הקפטן האגדי לשעבר אנטוניו קונטה, כבר דובר רבות. הגברת הזקנה מימשה את אופציות הרכישה על מרבית השחקנים שהגיעו אשתקד בהשאלה, למעט אלברטו אקווילאני, אך במקביל החתימה שחקנים חדשים רבים, ובראשם אנדראה פירלו שהגיע לפני המאמן, ולא ממש ברור כיצד ישתלב בשיטת המשחק שלו. בעוד כולם מדברים עליו, וגם על הצ'יליאני הנהדר ארטורו וידאל והמונטנגרי המשוגע מירקו ווצ'יניץ', עבר החיזוק בעורף בשקט יחסי. אולי לא שמעתם על כך, אבל יובה שילמה לא פחות מ-10 מיליון יורו כדי לפתור את הבעיה הבוערת באגף הימני בהגנה. סטפן ליכטשטיינר השווייצרי, בעל שלוש שנות ניסיון באיטליה במדי לאציו, מתאים כמו כפפה ליד לקונטה. הוא אחראי מאוד במשימות ההגנתיות, אך מהיר מספיק כדי לתמוך ברוב ההתקפות. משמאל עשוי המאמן החדש לתת אשראי לשווייצרי נוסף, רטו ציגלר, שהגיע בהעברה חופשית מסמפדוריה.

אלסנדרו דל פיירו שחקן יובנטוס. רויטרס
החולצה הוורודה בולטת הרבה יותר מכל מערך. דל פיירו/רויטרס

האם הצמד השווייצרי יפתח בהרכב כאשר הגברת הזקנה תקפוץ לביקור אצל אודינזה העייפה והמתוסכלת מהפסד לארסנל במוקדמות ליגת האלופות? פאבלו ארמרו הקולומביאני, אחת מתגליות העונה שעברה באגף השמאלי של המארחת, לא נראה במיטבו בתחילת העונה, והדבר עשוי לאפשר לליכטשטיינר הופעת בכורה מוצלחת. שיתוף הפעולה שלו עם מילוש קראסיץ' יהיה חיוני ביותר להגשמת השאיפות של יובה העונה. שימו לב גם לתלבושת החוץ הביזארית של יובנטוס – היא תשחק בוורוד בוהק מול הזברות של אודינזה.

וולגה – טרק גרוזני (שבת, 16:45)

אם כבר מדברים על שחקני הגנה, הנה לכם דרבי ישראלי מוזר למדי בליגה הרוסית. שני השגרירים שלנו נמצאים במצב רוח שפוף מאוד. דרכו של זאב חיימוביץ' להרכב טרק נחסמה כנראה אחרי הופעה כושלת במיוחד בתבוסה 6:2 לדינאמו מוסקבה לפני שבועיים, אחריו ביקר המאמן איסה באייטייב "שחקנים זרים שמרוויחים הון ולא מסוגלים לעשות כלום". דני בונדר לא החמיץ דקה בשלושת המשחקים הראשונים שלו במדי וולגה, ואפילו נבחר לשחקן המצטיין שלה ב-0:0 מול לוקומוטיב לפני שבועיים, אבל בפיאסקו בשבוע שעבר, 5:0 במגרשה של קובאן קרסנודר, היה לו חלק גדול מאוד. אגב, קבוצתו החלשה של מגן הפועל לשעבר לא מוצאת את הרשת כבר בשישה משחקים רצופים. האם חיימוביץ' יצפה מהספסל בשבירת הבצורת?

שחקן הפועל תל אביב דני בונדר במהלך סדנת בטיחות בדרכים. קובי אליהו
בפיאסקו בשבוע שעבר, 5:0 במגרשה של קובאן קרסנודר, היה לו חלק גדול מאוד. בונדר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully