וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: ארסנל וליון עלו לשלב הבתים

התותחנים ניצחו 1:2 את אודינזה והשלימו 1:3 בסיכום, בדרך להשתתפות 14 ברציפות בבתים. נאתכו כבש, קאזאן בחוץ

המנה השנייה של משחקי גומלין פלייאוף ליגת האלופות ננעלה הערב (רביעי) עם חמישה משחקים נוספים ושגריר אחד, ביברס נאתכו, ונסגרה רשימת העולות לשלב הבתים. הקשר הישראלי אמנם כבש שער נהדר, אך רובין קאזאן סיימה ב-1:1 ביתי מול ליון והודחה. ארסנל ניצחה 1:2 את אודינזה בחוץ והשלימה 1:3 עליה בשני המפגשים. בנפיקה דרסה 0:3 את טוונטה והשלימה 2:5 בסיכום המפגשים.

להלן רשימת 10 העולות לשלב הבתים מהפלייאוף: ארסנל, ליון, ויקטוריה פלזן, באטה בוריסוב, בנפיקה, גנק, אפואל ניקוסיה, ויאריאל, באיירן מינכן, דינמו זאגרב.

אודינזה - ארסנל 2:1 (3:1 בסיכום המפגשים)

כמה צרות יש לארסן ונגר בימים האחרונים. אחרי שאיבד את ססק פברגאס וסמיר נאסרי בקיץ, המנג'ר הצרפתי מחפש חיזוק בנרות וידע שרק עלייה לשלב הבתים בליגת האלופות יכולה למשוך לצפון לונדון כוכבים. הערב, וארבעה ימים אחרי ההפסד 2:0 בבית לליברפול, ניצחה ארסנל 1:2 את אודינזה בחוץ, השלימה 1:3 בסיכום שני המפגשים והבטיחה את עלייתה לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם ה-14 ברציפות. אולי זה יעודד אותם מעט לפני משחק החוץ מול מנצ'סטר יונייטד ביום ראשון.

התותחנים לא הרשימו, אפילו רחוק מכך, אבל לפחות הם יכולים להיות מעודדים מההופעה המרשימה של ז'רביניו וכמובן מוויטק שצ'סני, שממשיך לצבור ביטחון והציל פנדל אדיר של אנטוניו די נטאלה. החלוץ האיטלקי גם העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-39 ואיזן את ההתמודדות כולה, אך רובין ואן פרסי ותיאו וולקוט ביצעו מהפך במחצית השנייה, לאחר ההצלה האדירה של השוער הפולני.

ארסנל פתחה טוב כשז'רביניו פרץ מאגף שמאל והעביר כדור רוחב לא מספיק טוב בהזדמנות אחת ו-וולקוט בעט לא מספיק חזק כעבור דקה. בדקה ה-23 הקבוצה הביתית הגיעה להזדמנות מסוכנת מאוד, כשג'יאמפאולו פינצי העביר מסירת רוחב לאנטוניו די נטאלה, שבעט מקרוב לקורה. בדקה ה-32 הגיעו התותחנים להזדמנות נהדרת כשז'רביניו פרץ בשמאל והשאיר לוולקוט, שבעט לא טוב והנדנוביץ' הדף נהדר, ואן פרסי הגיע לכדור החוזר ובעט לא טוב כדור ששוב נהדף. בדקה ה-38 עלתה אודינה ליתרון כשהגבהה של פינצי הגיעה לדי נטאלה, שנגח מצוין לקורה ופנימה, 0:1 למארחת.

בדקה ה-55 הצליחה ארסנל למצוא את השוויון כשמהלך נהדר של ז'רביניו נגמר בבישול לוואן פרסי, שבעט בנגיעה פנימה וזה 1:1. האיטלקים היו קרובים לעלות ל-1:2 בדקה ה-59 לאחר נגיעת יד ברחבה של ורמאלן. די נטאלה בעט טוב, אך שצ'סני ריחף והשאיר את התותחנים ב-1:1. בדקה ה-69 הושלם המהפך כשמסירה כפולה בין בקארי סאניה (שתופקד כמגן שמאלי) לתיאו וולקוט נגמרה בדהירה של האחרון ובעיטה מצוינת לפינה הקרובה ופנימה, שהעלתה את ארסנל ל-1:2 ולשלב הבתים באופן סופי.

רובין קאזאן - ליון 1:1 (2:4 בסיכום המפגשים)

כדורגל גדול לא קיבלו הצופים בקאזאן הערב, אבל איזו דרמה נהדרת. רובין קאזאן סיימה ב-1:1 מול ליון משער נהדר של ביברס נאתכו, מה שלא הספיק לה כדי לעלות לשלב הבתים. הקבוצה הצרפתית עלתה לשלב הבתים בזכות הניצחון 1:3 בסטאד דה ז'רלאן בשבוע שעבר ו-2:4 בסיכום שני המפגשים. לליון זו תהיה ההשתתפות ה-12 ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות.

בדקה ה-36 הייתה ראויה ליון לפנדל לאחר שבעיטה של בריאן נעצרה בידו של קלשין, אך השופט החליט לא להצביע על הנקודה הלבנה. בדקה ה-59 הגיעה ליון להזדמנות הכי גדולה שלה במשחק. בפטימבי גומיס קיבל מסירת עומק מליסנדרו לופז, עבר את השוער ובעט אך קלשין הציל מקו השער. בדקה ה-77 הגיע הרגע הגדול של ביברס נאתכו, שהגיע ראשון לכדור חוזר מאובפמי מרטינס ובעט כדור אדיר מהאוויר פנימה כדי לקבוע 0:1 לרובין קאזאן. בדקה ה-87 הצליחה קאזאן לאזן ל-1:1 לאחר שבבארי קונה הגיע ראשון לכדור קרן ונגח פנימה לאחר טעות קשה של סרגיי ריז'יקוב.

בנפיקה - טוונטה 1:3 (3:5 בסיכום המפגשים)

הקבוצה הפורטוגלית אמנם איבדה את פאביו קוואנטראו, דויד לואיז וסילביו מאז ינואר, אבל זה ממש לא פגע בבנפיקה שהשלימה את עלייתה לשלב הבתים בליגת האלופות עם 1:3 ענק על טוונטה וכל הקלאסה שבעולם. הקבוצה של ז'ורז'ה ז'סוס השלימה ניצחון 3:5 בסיכום שני המפגשים. כעת הם יקוו לסיים את העונה האירופית שלהם לפחות בשלב בו הם הודחו אשתקד, כשהגיעו עד לחצי גמר הליגה האירופית.

הקבוצה הביתית עלתה ליתרון אדיר בדקה ה-47 לאחר נגיעה אחת של לויזאאו ומספרת של אקסל ויטסל, שקבע 0:1 לבנפיקה. סגנית האלופה הפורטוגלית כבשה את השני בדקה ה-59 כשהגבהה של פאבלו איימאר מצאה את לואיזאאו, שנגח פנימה את ה-0:2. בדקה ה-66 הבטיחה בנפיקה את העלייה באופן ודאי כשאוסקר קרדוסו הכניס מסירת עומק יפה לאקסל ויטסל, שמול השוער בעט פנימה את ה-0:3. ההולנדים עוד צימקו משער בריאן רואיז בדקה ה-85, אך זה לא הספיק.

משחקים נוספים:

שטורם גראץ - באטה בוריסוב 2:0 (3:1 בסיכום המפגשים)

כבשו לבאטה בוריסוב: אלכסנדר וולודקו (36), מרקו סימיץ' (69)

ויקטוריה פלזן - פ.צ. קופנהאגן 1:2 (2:5 בסיכום המפגשים)

כבשו לויקטוריה פלזן: מארק באקוש (68), מיכל דוריש (90) כבש לקופנהאגן: כריסטיאן בולאניוס (32)

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully