וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלו בראיון מיוחד: לא אוהב את נהירת שחקני ה-NBA לאירופה

9.8.2011 / 20:49

הפוורורד יוצא נגד תופעת השחקנים שבאים לחצי עונה ("זה לא בסדר ששחקנים חותמים על חוזה ויכולים לעזוב מתי שירצו"), וחושב רחוק בכל הנוגע למכבי ("אני מצפה שנלך עד הסוף בהכל")

דיויד בלו תמיד נשמע נינוח וידידותי. אפילו כעת, כאשר אשתו צפויה ללדת, הטון המחויך שלו לא משתנה. "הוא ייוולד בתל-אביב, בנובמבר", אומר הפורוורד של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בראיון לוואלה! ספורט. "אולי תהיה פחות שינה, אבל הוא יעניק לי גם יותר מוטיבציה. הרי המשפחה שלי מתרחבת". אלא שאז הטון הרגוע משתנה, כשהשחקן נשאל על הפרסומים לפיהם הוא לא רצה להגיע הקיץ לנבחרת ישראל. "כל השמועות על כך שאני לא רוצה לבוא כי יש לי בעיות הן פשוט שקר", הוא הודף. "עשו מהומה משום דבר. מאז הקיץ האחרון בו העפלנו ליורובאסקט, זו הייתה המטרה שלי - להיות בנבחרת ולעזור לה להגיע לאולימפיאדה", הוא מדגיש. "כל מה שהתקשורת כותבת זה על דעת עצמה ולא העובדות בשטח. שום דבר עם הנבחרת לא קרה כפי שנאמר".

שחקן מכבי תל אביב דיוויד בלו. ברני ארדוב
פחות שינה, אבל יותר מוטיבציה. האב הטרי פותח את הלב/ברני ארדוב

בלו, שנחת אתמול (שני) בארץ, הספיק כבר להגיע לאימון הנבחרת ואף לגבש עליה דעה נחרצת. "ממה שראיתי באימון אתמול, אני חושב שיש לנו קבוצה טובה – וזה למרות שליאור אליהו וגיא פניני לא התאמנו אתמול, כי הם שיחקו הרבה במשחקי האימון בקפריסין". אל הביטחון בכל מה שנוגע לנבחרת, הוא מצרף רק אזהרה קטנה.

"אולי אנחנו לא גבוהים וגדולים כמו בנבחרות האחרות, אז כל אחד צריך פשוט לשחק טיפה יותר חזק מאשר שחקני היריבות". עם זאת בלו סבור שהסוציולוגיה חשובה יותר מהפיזיולוגיה. "אני חושב שהיתרון שלנו הוא בכך שכולם נהנים להיות ביחד כקבוצה. מניסיוני, כימיה אנושית זה מה שעוזר לקבוצה לזכות. ואני חושב שמה שיש לנו - שחקנים מוכשרים, ניסיון, שחקנים צעירים וכימיה- הוא נהדר".

מי המנהיג בנבחרת?

"אם נבחן את העונה שעברה, מובן שצוות המאמנים הם המנהיגים. אבל מבחינת השחקנים, אני לא חושב שיש מנהיג אחד בקבוצה שלנו. אני חושב שבנבחרת כולם מנהיגים. כולם מביאים אנרגיה חיובית לקבוצה וכולם עובדים קשה. זה מביא מוטיבציה איש לרעהו. אחדות היא המפתח של הנבחרת".

ומה לגבי הכושר שלו? "אני בכושר משחק טוב", סבור בלו. "אמנם לא בכושר כדורסל עדיין, אבל בכושר פיזי טוב מאוד. עשיתי יוגה, שחיתי, אופניים, שמרתי על הדיאטה, עשיתי כושר במשך הקיץ. אני מרגיש טוב, רק צריך לחזור לפרקט ולכושר מלא. זה ייקח איזה שבוע-שבועיים, להערכתי". עד כאן התחזית.

אריק שיבק לא מודאג בכלל מהכושר של בלו

שחקן ניו ג'רזי נטס, ג'ורדן פארמר. Rich Pedroncelli, AP
אפשר לסמוך עליך לעונה שלמה? פארמר/AP, Rich Pedroncelli

***

לאחר שמיצבה את עצמה כסגנית אלופת אירופה, גייסה הקיץ מכבי תל אביב לא מעט שחקנים לשורותיה – שון ג'יימס, דווין סמית', ג'ון שייר, יוגב אוחיון וכמובן ג'ורדן פארמר. עדיין לא ברור אם דורון פרקינס יחתום. מצד אחד זה יכול לרענן את השורות, אך גם לזרוע תוהו.

דיויד, השינויים בליהוק חיזקו את מכבי או החלישו אותה?

"זה עניין של כימיה. נראה ככל שהעונה תתקדם. אני יכול להגיד שהשחקנים החדשים כישרוניים. שון ג'יימס הוא שחקן הגנה טוב ויעזור לנו באספקט הזה. מה שחשוב הוא שכולם יקבלו את התפקידים שלהם בקבוצה, ויבצעו אותם בצורה הכי טובה במשך כל העונה. אבל יהיו לא מעט שחקנים שהיו כאן בעונה שעברה, כמו סופו ופארגו. השחקנים שנשארו יודעים מה לצפות זה מזה, כך שזה יתרום להרמוניה".

השביתה ב-NBA גורמת לנהירת שחקנים לאירופה. מה אתה חושב על ההצטרפות של פארמר?

"מעבר לנושא פארמר אישית, אני חושב שהשאלה היותר מדויקת שצריכה להישאל היא מה אני מרגיש לגבי שחקני אן-בי-אי שמגיעים לאירופה. זה בסדר שהם באים לאירופה, אבל זה פחות בסדר אם שחקנים חותמים על חוזה והם יכולים לעזוב מתי שהם רוצים. באופן אישי, כל עונה ששיחקתי בישראל, או עונה בכל מקום אחר, אני חותם על חוזה לעונה שלמה. אני מסור לקבוצה שלי לעונה מלאה. למקום שבו אני חי ומשחק למשך כל העונה. המטרה העיקרית שלי זה שהקבוצה תוכל לסמוך עליי למשך עונה שלמה עד שנגיע לאליפות. אני חושב שזה מאוד חשוב עבור קבוצה לדעת ששחקניה לא יעזבו באמצע עונה".

ומה לגבי פארמר עצמו? "אני לא יודע מה בדיוק תנאי החוזה של פארמר עם מכבי, אבל כשחקן הוא טוב ויש לו הרבה ניסיון, כך שאני חושב שהוא יכול לעזור. לא יצא לי לדבר איתו עדיין".

ג'ון שייר ופארמר הם יהודים אמריקנים, כמוך.

"יש למכבי מכסה של שחקנים ישראלים שהם צריכים לקבוצה, אז זה יכול לעזור במשחקים בליגה הישראלית. לגבי זה שכולנו יהודים אמריקנים, יהיה מעניין לשוחח איתם על זה".

בלו עקב במהלך הקיץ אחר הנעשה במכבי וכאב לו בעיקר על דרק שארפ. "אני כמובן עצוב בשבילו שהוא לא ישחק כי הוא אוהב את זה, אבל לפחות הוא נשאר בסביבה ולא עוזב את מכבי, זה חשוב".

ג'ורדן פארמר דווקא מתכוון להיות המנהיג של מכבי

ומה קורה לשחקנים שמגיעים מהליגה הטובה בעולם למכבי?

שחלקני מיאמי היט לברון ג'יימס, כריס בוש, דווין וויד. רויטרס
לאן השמות הביאו אותם? השלישייה של מיאמי בתמונה אופיינית מהעונה האחרונה/רויטרס

***

מכבי של העונה הולכת על סגל שחקנים רחב, ומתכוונת להחתים שחקן נוסף. האם זה מלחיץ את בלו? "אני לא יודע, בכנות אין לי מושג איך זה יהיה עכשיו. אני בטוח שדיויד בלאט הוא מאמן טוב דיו כדי לגרום לדברים לעבוד. יש לו איתו צוות אימון מצוין שיעבוד איתו ונראה איך זה ילך. מעולם לא הייתי במצב הזה, אבל הדאגה העיקרית שלי היא שאני אעשה את העבודה שלי ואעזור לקבוצה כמה שאני יכול. אעשה את הדברים שדיויד יבקש ממני לעשות. בכל מקרה, הכי חשוב שתהיה גישה חיובית לא משנה מה קורה".

בלו אינו ממהר להתרגש מיריבותיה של מכבי שהתחמשו בשבועות האחרונים בשמות נוצצים. "קבוצה היא יותר משמות שמתנוססים על מדי הקבוצה, ואת זה אני אומר מניסיוני. זה לא עניין של שמות, זה הכל קשור בחיבור בין שחקנים". ויש לו אפילו דוגמה: "באן-בי-אי, למיאמי היו את כל השמות הגדולים, ועדיין הם הפסידו לדאלאס כי דאלאס שיחקו ביחד כקבוצה. זו הדרך לנצח, והם לקחו אליפות. כל הקבוצות שמחתימות שמות גדולים עם ציפיות גבוהות על הנייר – זה לא אומר כלום. אני לא חושש מאף שם או קבוצה".

מה המטרה של מכבי העונה?

"אחרי העונה שעברה אני מצפה שנזכה בכל הדברים ונלך עד הסוף. אני מנמיך ציפיות כאשר אני אומר שאני מצפה להגיע לפיינל פור. אמרתי את זה גם בעונה שעברה, אני מצפה אפילו ליותר מאשר לעלות לפיינל פור".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם ג'רמי פארגו. קובי אליהו
הפעם הם לא הולכים להסתפק במקום שני. פארגו ובלו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully