וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהליגה הטובה בעולם לקבוצה הלחוצה בעולם

4.8.2011 / 10:00

מה קורה לשחקן NBA כאשר הוא מגיע למכבי תל אביב? סקירה מלאה במטרה לדעת האם פארמר יגמור כמו צ'יימברס או מיצ'ל?

שחקן NBA במכבי תל אביב? נדמה שכבר עברנו את הסרט הזה בכל גרסה אפשרית, ועדיין קשה לקבוע האם זה רעיון טוב או סתם גימיק. הדרך הכי טובה היא לסקור את שחקני ה-NBA שהגיעו למכבי תל אביב. הקריטריונים לפיהם בחרנו את מושאי ההשוואה היו מאוד קשים: מינימום משחקים ב-NBA לפני ההגעה למכבי תל אביב (150), העובדה שמדובר בשחקן שהיה משמעותי בליגה הטובה בעולם (מינימום 15 דקות ביותר מעונה אחת) ושכל זה קרה לפני שהוא שיחק ביד אליהו, לא אחרי. בדרכו של מי מהם יילך ג'ורדן פארמר, לפני שהוא בורח חזרה מכאן?

פארמר חתם עד תום השביתה והבטיח להשיג אזרחות
כך הפך הילד היהודי מלוס אנג'לס לאלוף ה-NBA
אסף רביץ מנתח את היתרונות והחסרונות בהחתמה

ג'ורדן פארמר שחקן לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
איזו מקום הוא יתפוס ברשימה? פארמר/GettyImages

מייק מיצ'ל (1991/2)

מה עשה ב-NBA?

מיצ'ל (2.01) , בוגר מכללת אובורן, נבחר במקום ה-15 בדראפט 1978 על ידי קליבלנד וכבר בעונת הבכורה שלו רשם מספרים דו ספרתיים בנקודות. עונת השיא שלו הייתה בעונת 1980/1 כשרשם 24.5 נקודות ו-6.1 ריבאונדים בממוצע למשחק. אחרי 3 עונות מוצלחות בקליבלנד נשלח בטרייד לסן אנטוניו בה שיחק מאמצע עונת 1981/2 עד 1987/8. מיצ'ל פתח ב-453 משחקים מתוך 759 משחקים בהם שותף ב-NBA ורשם ממוצע קריירה מרשים של 19.6 נקודות ו-5.6 ריבאונדים.

מה עשה במכבי תל אביב?

מיצ'ל שיחק שנתיים באיטליה אחרי ה-NBA, ניסה לעשות קאמבק בסן אנטוניו ולא הצליח, ונחת במכבי תל אביב בגיל 35, כשלצידו מככבים דורון ג'מצ'י וחוזה וארגס. מבחינה אישית מיצ'ל לא נכשל בצהובים ורשם 20.4 נקודות למשחק בליגה ו-384 נקודות כלליות בעונה אחת באירופה. למרות זאת מכבי לא הצליחה במפעל האירופי, כשמיצ'ל זכור יותר מכל עם סל הניצחון שלו מהסדרה עם אסטודיאנטס, סל שלא הספיק למכבי לעלות בסופו של דבר.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי בדיוק כמו מיצ'ל, פארמר הוא שחקן עם מעמד גדול שמגיע לקבוצה עם שחקנים טובים אחרי עונת שיא.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי מיצ'ל הגיע למכבי תל אביב הרבה אחרי השיא שלו, קצת מבוגר, אבל כשחקן אחר לגמרי, סקורר בלב ובנשמה, סגנון רחוק מזה של פארמר.

שחקן העבר מייק מיצ'ל במדי סן אנטוניו ספרס בשנת 1983. Roberta Barnes, AP
הגיע למכבי תל אביב הרבה אחרי השיא שלו. מיצ'ל/AP, Roberta Barnes

טום צ'יימברס (1995/6)

מה עשה ב-NBA?

כוכב NBA אמיתי. כבחירה שמינית בדראפט 1981 על ידי סן דייגו קליפרס, הציפיות מצ'יימברס היו גבוהות והוא סיפק אותן במלואן. אחרי שנתיים בסן דייגו עבר צ'יימברס לסיאטל, שם כבר הראה את כשרונו, ובפיניקס היה נחשב לכוכב גדול ונבחר לאולסטאר, ואף זכה ב-1987 בתואר ה-MVP של משחק האולסטאר. עונתו הטובה ביותר הייתה בעונת 1989/90 במדי פיניקס, אז רשם 27.2 נקודות ו-7 ריבאונדים בממוצע למשחק. בסך הכל רשם ב-16 עונות ב-NBA 1107 משחקים, מתוכם 743 בחמישייה, עם ממוצע קריירה של 21.3 נקודות ו-7.1 ריבאונדים.

מה עשה במכבי תל אביב?

צ'יימברס ייזכר לעד בגלל אותו משחק מקולל מול ברצלונה אז רשם 0 מ-14 מהשדה, אך מכבי תל אביב ניצחה. צ'יימברס רשם עונה אישית מאכזבת, עם 196 נקודות באירופה ו-12.8 נקודות בממוצע למשחק ומכבי רשמה עונה כללית רעה, שכללה גם את איבוד גביע המדינה בגמר על הפועל ירושלים, כשבמהלך האחרון מסרב צ'יימברס לבצע עבירה ועדי גורדון השחיל מעליו את סל הניצחון.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

קשה להאמין שפארמר יצליח לשחזר עונה רעה כמו צ'יימברס, אבל אולי אם הראש שלו יהיה מספיק טרוד בחדשות שיבואו בארצות הברית הוא יצליח להיכנס לספר השיאים המפוקפק של כוכב האולסטאר ההוא שרלף קליין לא ממש לצרף.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי בסופו של דבר לא מדובר בפנסיונר חביב שבא לעשות סיבוב ביד אליהו, אלא בשחקן שיודע שהקריירה שלו רק בתחילתה.

כדורסלן העבר טום צ'יימברס. Mike Powell, GettyImages
ייזער לעד בגלל אותו משחק מקולל. צ'יימברס/GettyImages, Mike Powell

באק ג'ונסון (1996/7)

מה עשה ב-NBA?

ג'ונסון נבחר במקום ה-20 בדראפט 1986 על ידי יוסטון והעביר שנתיים ראשונות די מאכזבות עם הרבה מאוד דקות ספסל ומעט מאוד פרקט. באמצע עונת 1988/9 קיבל את ההזדמנות בחמישייה ומשם רשם 3.5 עונות טובות מבחינה אישית כשבעונת השיא, 1989/90, רשם 14.6 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים. בעונת 1992/3 עבר לוושינגטון בולטס במדיה לא שיחק הרבה. ב-7 עונותיו ב-NBA רשם ג'ונסון 505 משחקים, מתוכם 296 בחמישייה, עם ממוצע קריירה של 9.1 נקודות ו-3.5 ריבאונדים.

מה עשה במכבי תל אביב?

ג'ונסון עבר בטופאש בורסה, הפועל תל אביב ואפולון פטראס לפני שהגיע למכבי תל אביב. אחרי כמה עונות לא טובות של המועדון, היה הקלע המוביל של הקבוצה בתחילת פריחת הצמד קטשפר, אך מכבי של אותם ימים פשוט לא הצליחה באירופה. העונה הצהובה נגמרה עם אליפות והפסד בגמר גביע להפועל ירושלים. ג'ונסון סיים את העונה עם 261 נקודות באירופה ו-15.5 נקודות למשחק בליגה.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי עם כל הכבוד לפארמר, הוא עדיין לא כוכב NBA, שחקן ברמה השנייה, בדיוק כמו באק ג'ונסון בימי השיא שלו.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי מכבי תל אביב הפכה לשם דבר באירופה מאז ימיו של ג'ונסון ופארמר לא אמור לסחוב את העגלה לבד.

באק ג'ונסון (מספר 32) חוסם את שחקן קנטאקי קני ווקר. AP
שחקן מהדרג השני ב-NBA. ג'ונסון/AP

רנדי וויט (1996-1998)

מה עשה ב-NBA?

וויט, בוגר מכללת לואיזינה טק, נבחר שמיני בדראפט 1989 על ידי דאלאס, שחשבה שיהיה גדול כמו קארל מלון, ושיחק רק במדיה, אך רשם קריירת NBA מפוספסת יחסית למקום בו נבחר. בעונתו הראשונה שותף בעיקר מהספסל לדקות קצובות, ולאחר מכן רשם 3 עונות סבירות לפני שב-1993/4 איבד את מקומו בסגל. עונתו הטובה ביותר הייתה 1992/3 אז רשם 9.7 נקודות ו-5.8 ריבאונדים בממוצע. בסך הכל שיחק וויט ב-5 העונות שלו ב-NBA 281 משחקים, מתוכם 66 בחמישייה, עם ממוצע קריירה של 7.4 נקודות ו-4.9 ריבאונדים.

מה עשה במכבי תל אביב?

אחרי שעבר שתי עונות קודם לכן בפרישטרי, רג'יו קלאבריה וחובנטוד בדאלונה, הגיע וויט יחד עם באק ג'ונסון כדי לנסות להרים את מכבי תל אביב. וויט היה נראה מעט כבד, אך התחבב על הקהל ביד אליהו בזכות המשחק האגרסיבי שלו. מכבי, בשתי עונותיו בקבוצה, לא הצליחה באירופה, ובישראל לקחת שתי אליפויות וגביע אחד. וויט קלע 518 נקודות באירופה בשתי עונות לא רעות מבחינה אישית, ובליגה רשם ממוצע של 9.8 נקודות בממוצע.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי השם של פארמר (ג'ורדן) קצת מקלקל קריירה יפה ב-NBA, בדיוק כמו שהשוואה של וויט לקארל מלון הרסה לו את הצ'אנס בליגה.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי נראה שהכישרון שיש לפארמר הרבה יותר גדול מזה של וויט, והוא מגיע לא כשחקן מאכזב מה-NBA.

רנדי וייט שחקן דאלאס מאבריקס. Tim DeFrisco, GettyImages
התחבב על הקהל למרות משקלו. וויט/GettyImages, Tim DeFrisco

ויקטור אלכסנדר (1998/9)

מה עשה ב-NBA?

אלכסנדר נבחר במקום ה-17 בדראפט על ידי גולדן סטייט, במדיה שיחק ב-4 עונותיו בליגה לפני מכבי תל אביב. אחרי עונת רוקי סבירה, רשם אלכסנדר את עונתו הטובה ביותר עם 11.2 נקודות ו-5.8 ריבאונדים בממוצע. זה לא בדיוק הספיק, ולאורך כל תקופתו בגולדן סטייט הוא התגלגל בין החמישייה לספסל, וב-286 משחקים בליגה פתח ב-155 משחקים עם ממוצע קריירה של 8.9 נקודות ו-4.8 ריבאונדים, כשעונתו האחרונה בדטרויט, אליה חזר בשלהי הקריירה, פגעה בממוצע.

מה עשה במכבי תל אביב?

למכבי תל אביב הגיע אלכסנדר אחרי עונה בארגנטינה ובא.א.ק אתונה, ובעיקר ייזכר בזכות הכינוי שפיני גרשון הדביק לו: "השודד עם הטרנינג", בשל העובדה שפתח את הפה על המועדון, ככל הנראה בגלל סכומי כסף נמוכים שקיבל לטענתו. אלכסנדר הוכיח במכבי שהוא שחקן התקפה טוב עם 313 נקודות באירופה ו-16.9 נקודות בממוצע בליגה, אך מכבי לא הצליחה מבחינה קבוצתית באירופה.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי כמו אלכסנדר, פארמר מגיע בכסף קטן, והציפיות ממנו מעט גבוהות. שני משחקים על הספסל עם טרנינג והכל מסודר.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי פיני גרשון לא בקבוצה כדי ללכלך על שחקן בסיום עונה, ונראה שפארמר לא יגיע לשלבי ההכרעה בגלל השביתה ב-NBA.

ויקטור אלכסנדר שחקן גולדן סטייט ווריורס. Tim DeFrisco, GettyImages
השודד עם הטרנינג. אלכסנדר/GettyImages, Tim DeFrisco

ווילי אנדרסון (1998/9)

מה עשה ב-NBA?

אנדרסון, הבחירה ה-10 בדראפט 1988 על ידי סן אנטוניו, רשם 3 עונות ראשונות מרשימות מאוד ב-NBA כשבעונת הרוקי השיג 18.1 נקודות, 5.1 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים. אנדרסון סבל מפציעות רבות, וכשנבחר בדראפט ההתרחבות על ידי טורונטו הוא כבר היה שחקן קצת מעבר לשיא. ב-9 עונות בליגה רשם 555 משחקים, מתוכם 432 בחמישייה, עם ממוצע קריירה של 12.2 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים.

מה עשה במכבי תל אביב?

אנדרסון הגיע למכבי תל אביב יחד עם ויקטור אלכסנדר מ-א.א.ק אתונה אבל עם פציעות רבות. יורם חרוש, בימיו המעטים כמאמן מכבי תל אביב, הספיק להתרשם, להבין שהשחקן פצוע מדי, ואחרי חודשיים בלבד חתך אותו מהקבוצה.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי ההרגשה שפארמר יהיה פה חודשיים והשביתה ב-NBA תיגמר נמצאת חזק באוויר.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי הגוף של פארמר עדיין לא מפורק.

ווילי אנדרסון שחקן מיאמי היט מול הרב וויליאמס שחקן ניו יורק ניקס. Andy Lyons, GettyImages
נחתך אחרי חודשיים. אנדרסון/GettyImages, Andy Lyons

דייויד בנואה (1998/9)

מה עשה ב-NBA?

בנואה הגיע ל-NBA מבלי להיבחר בדראפט, ואחרי עונה במלאגה. ב-1991/2 הגיע ליוטה, והיה שם בעיקר שחקן משלים לאורך כל הקריירה שלו, אבל זכה להיות חלק מסדרות הגמר הגדולות בין יוטה לשיקגו. בנואה אף השתתף בתחרות ההטבעות של ה-NBA בשנת 1993 וסיים רביעי. ב-7 עונותיו בליגה רשם 492 משחקים, מתוכם 179 בחמישייה, עם ממוצע קריירה של 7 נקודות ו-4 ריבאונדים.

מה עשה במכבי תל אביב?

בנואה ניצל את השביתה ב-NBA כדי להגיע למכבי תל אביב, אבל לא חזר במהלך העונה. הוא הגיע למכבי כמחליפו של ווילי אנדרסון, אבל מכבי של אותה עונה הייתה רק בבנייה אחרי הגעתו של פיני גרשון ולא הצליחה יותר מדי, במיוחד לא באירופה. בנואה, שלא הרשים כלל, ייזכר יותר מכל בגלל התקרית המכוערת עם מוטי דניאל, אז בראשון לציון, כשהכה את הישראלי באגרופו והשכיב אותו על הפרקט ביד אליהו.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי בדיוק כמו בנואה, פארמר מגיע למכבי תל אביב כדי להעביר את הזמן בזמן השביתה ב-NBA, ויש נציג של משפחת דניאל בליגת העל.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי פארמר הוא שחקן משמעותי יותר ב-NBA מאשר בנואה, מוכשר יותר, ולא מגיע לקבוצה חדשה במהלך העונה.

דייויד בנואה שחקן יוטה ג'אז מנסה לקלוע לסל. Matthew Stockman, GettyImages
ניצל את השביתה הקודמת להגיע לישראל. בנואה/GettyImages, Matthew Stockman

מרכוס פייזר (2007/8)

מה עשה ב-NBA?

פייזר נבחר על ידי שיקגו במקום הרביעי בדראפט 2000, באחד הדראפטים החלשים בהיסטוריה, ולפחות בשנתיים הראשונות בקבוצה היה שחקן די משמעותי. פייזר רשם עוד שנתיים בינוניות בשיקגו, חצי עונה לא טובה במילווקי ועוד כמה משחקים במדי ניו אורלינס. בסך הכל פייזר חתום על 289 משחקים ב-NBA, מתוכם 35 בחמישייה, עם ממוצע קריירה של 9.6 נקודות ו-4.6 ריבאונדים.

מה עשה במכבי תל אביב?

פייזר הגיע למכבי אחרי עונה במורסיה הספרדית ושהוא סובל מעודף משקל רציני. למרות זאת, הפך פייזר לשחקן יעיל מאוד במכבי תל אביב במהלך העונה כשהשיל מעליו לא מעט ממשקלו. העונה של מכבי הסתמנה כהצלחה, כשפייזר רושם 11.5 נקודות ו-3.5 ריבאונדים ביורוליג, אך דווקא אז קרע את הרצועה הצולבת מול אולימפיאקוס, מכבי קרסה באירופה ואיבדה את האליפות בליגה, וניסיון הקאמבק שלו בעונה לאחר מכן לא צלח.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי פארמר, כמו פייזר, הוא שחקן משלים, ולא סקורר גדול שיסחוב את מכבי על הגב שלו.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי הקריירה של פארמר, בניגוד לפייזר, לא נמצאת בירידה, אין לו עודף משקל, והפרקט באתונה כבר לא חלק.

שחקן מכבי תל אביב מרכוס פייזר. יותם רונן
מהמקום הרביעי בדראפט להיכל. פייזר/יותם רונן

קרלוס ארויו (2008/9)

מה עשה ב-NBA?

את עונת הבכורה שלו ב-NBA העביר ארויו, שלא נבחר בדראפט, על הספסלים בדנבר וטורונטו, ובעונת 2002/3 מצא לעצמו בית ביוטה. בעונה לאחר מכן רשם את עונתו הטובה בקריירה עם 12.6 נקודות ו-5 אסיסטים בממוצע. ארויו נשלח בטרייד לדטרויט, לא קיבל הזדמנות אמיתית ונשלח שוב בטרייד לאורלנדו שם שוב מצא דקות משחק. לאחר הניסיון במכבי תל אביב חזר לעונות במיאמי ובוסטון. בסך הכל רשם ארויו עד כה 569 משחקים ב-NBA, מתוכם 190 בחמישייה, עם ממוצע קריירה של 6.6 נקודות ו-3.1 אסיסטים.

מה עשה במכבי תל אביב?

ארויו הגיע למכבי תל אביב עם מד לחץ עצום וכשחקן היקר בתולדות המועדון. אחרי שפיני גרשון החליף את אפי בירנבוים, הקבוצה הצליחה להתייצב ולעלות סיבוב באירופה, אך נכשלה להגיע להצלבה. מבחינה אישית ארויו ענה על המצופה, לפחות לגבי המספרים עם 14.6 נקודות ו-4.1 אסיסטים בממוצע ביורוליג, אך כאמור מכבי תל אביב לא הצליחה.

למה שפארמר יגמור כמוהו?

כי מדובר בשחקנים עם תפקיד דומה, עם סיטואציה דומה ב-NBA – אלו שליד כוכבים, ושבאים להוביל קבוצה לחוצה מאוד בישראל שכל הפסד בה הוא אסון.

למה שפארמר לא יגמור כמוהו?

כי אחרי הניסיון עם ארויו, במכבי תל אביב אולי סוף סוף ידעו להוריד את הלחץ משחקן אחד.

שחקן מכבי תל אביב קרלוס ארויו. יותם רונן
הצלחה אישית, כישלון קבוצתי. ארויו/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully