וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט אחר לגמרי: ברק יצחקי מנסה להנהיג את מכבי תל אביב

14.7.2011 / 14:00

הוא נפצע, השמין, ישב מתוסכל בחוץ וראה את הקבוצה שלו מתפרקת, אבל עכשיו, עם סרט הקפטן, הוא חוזר בכוחות מחודשים. במכבי תל אביב יודעים שאם ברק יצחקי ישחזר את היכולת הקודמת שלו, הוא יסחוב אותה למעלה. זה לא יהיה פשוט

רק במחזור האחרון של העונה שעברה כבש ברק יצחקי את שער הליגה הראשון שלו במכבי תל אביב. זה היה בפנדל בדקה ה-87, ב-1:4 על מכבי נתניה, במשחק חסר חשיבות, הרבה אחרי שהעונה של הצהובים נגמרה. הייתה זו שמחה מהולה בהרבה עצב ותסכול, בשער שסימל את כל העונה של מכבי, אבל היו גם מי שראו בפנדל הקטן הזה מקור גדול לאופטימיות. "ראיתם כרגע את הרכש הראשון של מכבי לעונה הבאה", סינן אחד מאנשי המועדון, והוא יודע בדיוק על מה הוא מבסס את התקוות שלו ושל מכבי. בקרית שלום יודעים שעם ברק יצחקי בריא, הקבוצה הזאת תוכל להיראות אחרת לגמרי.

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"הוא נמצא על המסלול, אבל בינתיים לא ממריא", הגדיר זאת במדויק גורם בקרית שלום, "אין ספק שעד עכשיו זו אכזבה, אבל יש לנו סבלנות גדולה". יצחקי/קובי אליהו

הצביעו בפייסבוק: איזו עונה תהיה למכבי תל אביב?

יצחקי הובא בתחילת העונה שעברה בקול תרועה רמה ובהשקעה כספית גדולה. הוא נחשב לאחד משחקני הרכש הכי נוצצים שהחתים מיטש גולדהאר, אבל נפצע כבר במחזור הראשון והחמיץ למעשה את העונה כולה. מאז אותו שער מול נתניה עברו כמעט חודשיים, אבל יצחקי עדיין לא מצליח לחזור לכושר משחק מלא. לזכותו ייאמר שהוא ניצל את הפגרה לאימוני כושר מפרכים בקרית שלום והמשיך בהליך השיקום הארוך והמייסר אותו החל עוד בעונה שעברה, אבל הוא עדיין רחוק משיאו.

בשבועיים האחרונים הוא גם סובל מכאבים במפשעה, שגרמו לו להחמיץ חצי ממחנה האימון שערכה הקבוצה בהולנד, ורק ביום שלישי הוא הצליח להשלים אימון מלא ראשון מאז שהקבוצה חזרה ארצה. בשורה התחתונה מכבי מתחילה היום את העונה באופן רשמי, אבל הכוכב הפוטנציאלי שוב לא יעמוד לרשותו של המאמן בצורה מלאה. יצחקי אמור להיות העונה הג'וקר של הקבוצה, השחקן שיעשה את ההבדל, בייחוד לאור הרכש האפור, עזיבת בוזגלו והסגל הצעיר. במכבי מקווים ומאמינים שיצחקי יהיה זה שיעשה את השינוי, בידיעה שההצלחה שלו תשרת את שני הצדדים, אבל גם יודעים שזה עלול לקחת זמן. "הוא נמצא על המסלול, אבל בינתיים לא ממריא", הגדיר זאת במדויק גורם בקרית שלום, "אין ספק שעד עכשיו זו אכזבה, אבל יש לנו סבלנות גדולה".

קילוגרמים ובילויים מיותרים

יוסי מזרחי, המאמן שהביא את יצחקי למכבי תל אביב, יודע בדיוק מה הוא והקבוצה שהוא אימן בעבר פספסו בשנה שעברה. "אם ברק כשיר, הוא נכס שאין לאף קבוצה אחרת בכדורגל הישראלי", סבור מזרחי, "בעונה שעברה מכבי תל אביב הייתה נראית אחרת לגמרי אם לא הפציעה של יצחקי. הוא היה אמור להיות השחקן הכי משמעותי שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברק יצחקי, מכבי תל אביב, מורד על אלונקה. ברני ארדוב
הרגע שגמר למכבי את העונה הקודמת. יצחקי/ברני ארדוב

"כשהגעתי לבית"ר ירושלים בעונה שזכינו באליפות, היו שם הרבה שחקנים מצוינים", נזכר מזרחי, "היו שם בואטנג, זנדברג, תמוז וברוכיאן, אבל הייתה קבוצה לא מאוזנת. תמיד אמרתי שיצחקי הפצוע חסר, ואנשים זלזלו בזה. בסוף העונה הוא חזר, והרים את כל הקבוצה לאליפות. יש לו יכולות בלתי רגילות לעשות דברים בלתי צפויים ולשנות את כל ההתרחשות, וגם למשוך עליו את המשחק. בגלל זה הלכנו עליו בכל הכוח בעונה שעברה".

מזרחי גם מסביר את הייחוד של יצחקי: "יש חלוצים מוכשרים טכנית, יש כאלה שמתמחים בכיבוש שערים, יש כאלה שמתבססים על הכוח הפיזי שלהם – אבל לברק יש את הכל מהכל. למרות שהוא קטן יחסית, הוא פייטר. קשה מאוד לבלמים מולו".

הכישרון של יצחקי הוא לא סוד. הפוטנציאל שלו מוכר לכל חובב כדורגל בישראל, אבל השאלה הגדולה היא האם הוא יחזור לעצמו, ומתי. גורם בצוות המקצועי בקרית שלום מנסה להסביר את המורכבות: "ברק עבר פציעה מאוד קשה: גם פציעה ברצועה הצולבת, וגם קרע במיניסקוס. זה בכלל לא פשוט. צריך הרבה סבלנות ואופי בכדי לחזור מפציעה כזו. הוא בדרך הנכונה, הוא לקראת השלב הסופי. הוא לא שיחק הרבה זמן. לא לשחק כדורגל שמונה חודשים זה לא צחוק. הוא גם עלה במשקל, ונצטרך להחזיר אותו לאט לאט לעניינים כדי לא לסכן אותו בפציעה נוספת. זה לא חוכמה להחזיר אותו מהר לשחק ולסכן את הגוף שלו בפציעה חוזרת. הוא מתאמן מאוד קשה, ואני חושב שבתוך חודש-חודשיים הוא יחזור להיות אותו ברק יצחקי שהיה פעם. צריך עוד קצת סבלנות, ויש לנו אותה".

בשנה האחרונה העלה יצחקי כמה קילוגרמים מיותרים. הוא סיים את העונה שעברה עם עודף משקל, ולמרות תוכנית אימונים קפדנית ומשטר דיאטה, הוא התקשה בהורדת המשקל, דבר שפגע בהליך ההחלמה שלו ובחזרתו לכושר. השמועות גם מדברות על הרגלי הבילוי של יצחקי, אבל בקרית שלום מספרים כי גם בתחום הזה חל שינוי לטובה מאז מערכת היחסים היציבה עם זוגתו. "הוא לא עושה את מה שהוא הרשה לעצמו בתקופה שבה הוא היה פצוע", אומר גורם במועדון. "הוא מאוד משתדל, מאוד משקיע. בקיץ כשכולם נחו ונסעו לנופשים כאלה ואחרים, הוא הגיע לקרית שלום ועבד ברצינות. גם במחנה האימון הוא עשה את שלו. אין לנו ספק שהוא יחזור לכושר, הוא מגביר קצב ומאוד רוצה לחזור לעניינים. אם ברק רוצה לשמש דוגמה ולהראות שהוא רציני, הוא יצטרך את זה לקחת ברצינות".

הכירו את הקפטן שלכם

השנה הציפיות מיצחקי הן לא רק מקצועיות. הבחירה בו כקפטן הייתה די טבעית וקלה עבור ראשי הקבוצה, שהניחו שזה יגרום לו להיות מחויב יותר. יצחקי תמיד נתפס כמנהיג, כשחקן אהוב, וכאחד שמגלה אכפתיות, אבל עכשיו הוא אמור לקבל את הקבוצה לידיו באופן רשמי. "רצינו לתת לו יותר אחריות ומחויבות", אמר גורם במועדון, "רצינו שישמש דוגמה. הוא מקובל על כל השחקנים, גם הקהל מאוד אוהב אותו ואתה מצפה משחקן שמקבל את סרט הקפטן, להיות רציני ואחראי. רואים שברק לקח את עצמו בידיים".

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יצחקי התנהג כמו קפטן למופת, ניגש להאריס ויזם סולחה, כדי להוכיח שאין לו אגו ושהוא קודם כל חושב על הקבוצה. מדוניאנין מגלה מי המנהיג החדש של מכבי/קובי אליהו

המנהיגות של יצחקי באה לידי ביטוי במובנים רבים. רק לאחרונה הבלם הצעיר ריף פרץ נפצע, והקפטן התקשר אליו פעמים רבות, דאג להתעניין בשלומו ואף היה זה שהמליץ לו על הרופא המנתח. במשפחתו של פרץ סיפרו בהתרגשות ובהערכה על המעורבות של יצחקי ועל העזרה האישית שלו. גם החלוץ הסנגלי מוסא קונאטה (18) נראה מדוכדך מעט ומרוחק בימיו הראשונים במכבי, אבל יצחקי היה זה שדאג לחבר אותו לחבריו וישב לידו בשולחן. גם הצעירים שעלו מקבוצת הנוער, כמו דור מיכה, מושיקו לוגסי, רועי קהת ומונאס דאבור, מספרים על שיחות אישיות עם הקפטן החדש.

ימיו הראשונים כקפטן היו מדאיגים מעט, עם התקרית המשמעתית שבה איחר לארוחת ערב קבוצתית. כזכור, האריס מדוניאנין העיר באותו ערב על כך שלא ראוי שקפטן יאחר וישמש דוגמה שלילית לחבריו, ובין השניים נרשמה מתיחות קלה. למחרת נטל מדוניאנין את רשות הדיבור והתנצל מול כל הקבוצה בפני יצחקי, אבל בדיעבד התברר שיצחקי היה זה שיזם שיחה בארבע עיניים עם הבוסני ולמעשה כך נסגרה הפרשה. "הדרך שבה נפתרה התקרית עם האריס מראה שאין לברק אגו והוא לא משחק משחקי כבוד", אמר גורם במועדון. "זה מוכיח שברק רואה לנגד עיניו את ההצלחה של הקבוצה. הרי הוא לא היה חייב לדבר עם האריס אחרי מה שקרה, אבל הוא לא עשה גינונים של כבוד עצמי והעדיף לסגור את הפרשה עוד במחנה, כדי שהקבוצה לא תיפגע. זה בהחלט מעורר הערכה".

המעמד החדש

יצחקי יגיע לעונה הזאת בסטטוס שהוא לא מכיר: שחקן שחייב להוכיח את עצמו. עם משקל עודף, כאבים בברך וקבוצה שנוהגת לסבול מעליות וירידות – יצחקי ייאלץ להיאבק בחזרה על מעמדו, באתגר מורכב ולא פשוט. לירן שטראובר, ששימש בעונה שעברה כקפטן, יודע ש"חובת ההוכחה היא עליו. הוא עשה שיקום קשה מאוד, הוא חוזר מפציעה לא פשוטה, הוא עבד קשה מאוד והיה מאוד רציני לאורך כל העונה שעברה. זה לא קל לעבוד 'פול גז בניוטרל', כשאתה מתאמן לבד ורואה את כולם לידך משחקים, אבל אפשר היה לראות את הרעב הגדול שיש לו לחזור לשחק. גם בפגרה הוא המשיך לעבוד קשה כדי להשיל מעצמו את העודפים שהיו עליו ולהשלים פערים, והוא מתח את המפשעה במחנה כי הוא כנראה העמיס על עצמו יותר מדי. הוא עבד באמת קשה, עם כל העומס הפסיכולוגי הכרוך בזה".

מאמן מכבי תל אביב מוטי איוניר. ברני ארדוב
לא ירצה להעמיס מדי על הברכיים הרגישות, אבל יקווה שיצחקי ייכנס כמה שיותר מהר לכושר. אין זמן להיסוסים, איוניר/ברני ארדוב

על פניו לא ברור מה השאיפות של יצחקי. אירופה כבר לא ממש בראש שלו, הוא חתום על חוזה עתק במונחים ישראלים לעוד ארבע עונות במכבי תל אביב, הוא כבר זכה בלא מעט תארים בישראל, כך שהאמביציה שלו היא אחרת: לחזור להיות ברק יצחקי של לפני הפציעה. "ברק נמצא במצב מאוד עדין", אומרים בקרית שלום, "מצד אחד אסור ללחוץ עליו לחזור מהר מדי כדי לא לסכנו בפציעה חוזרת, מצד שני הוא חייב להתחיל לחזור למסלול כדי לא למשוך יותר מדי את הליך ההחלמה. כרגע הוא חי על השם 'ברק יצחקי'. זאת עונת מפתח עבורו. הוא לא יכול להרשות לעצמו לבזבז עונה נוספת".

מכבי פותחת הערב את העונה באופן רשמי ותארח את חזאר לנקראן מאזרבייג'אן במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופאית. אם לא תהיינה הפתעות, אמור יצחקי לפתוח על הספסל, כאשר המאמן איוניר ינסה לשלבו במידת הצורך במהלך המשחק. "אני מרגיש די בסדר", אמר יצחקי לפני המשחק, "אחרי פציעה כל כך קשה, זה לא פשוט לחזור ליכולת שכולם התרגלו לראות. אני עובד קשה מאוד כדי לחזור לכושר ולעזור לקבוצה, זה מוציא ממני הרבה מאמץ, אבל אני משתדל לעשות את זה על הצד הטוב ביותר כדי להראות שלא שכחתי לשחק כדורגל".

על האווירה בקבוצה אמר יצחקי: "יש חיבור טוב ואווירה טובה, עם הרבה חברים בקבוצה וזה חשוב כי אנחנו צריכים לעשות את הכל יחד ולא כבודדים. יש שינוי גדול במכבי תל אביב. השנה החלטנו שאנחנו באים לעבוד וכמה שפחות לדבר. אנחנו רוצים להחדיר את זה לכל השחקנים ולהתמקד רק בלהיות טובים על המגרש ולהישמע להוראות של המאמן. אם נצליח ליישם את זה, אתם תראו קבוצה טובה על המגרש".

אז יצחקי אופטימי, מכבי אופטימית, האוהדים מקווים לטוב, אבל כולם יודעים ששמי שיכריע במו רגליו לאן תלך העונה של הצהובים הוא הקפטן שלה. האם הקבוצה, בדיוק כמו יצחקי, תישאר על מסלול ההמראה, או שמא תצליח לנסוק לגבהים חדשים? תשובות ראשונות יינתנו הערב.

רק ביום שלישי יצחקי השלים אימון ראשון
האם גיא חיימוב מסוגל לעמוד בלחץ?
מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

אוהדי מכבי תל אביב. קובי אליהו
יש לחץ, יש אופטימיות, יש תקווה, אבל גם ציפיות. הם מחכים ליצחקי בקוצר רוח, אבל האם יש להם סבלנות? אוהדי מכבי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully