וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור של אירופה: אנצ'לוטי מוריד את גרנט ליגה

11.4.2011 / 10:03

נבחרת המחזור לוקחת אתכם השבוע למסע מיוחד מהרגיל בכדורגל האירופי: החלוץ שמאמן צ'לסי וויתר עליו רק כדי לסדר לגרנט את ההפסד המשמעותי בקריירה שלו בווסטהאם, ילד פלא וקפטן וותיק שצוחק על המבקרים, ונאני אחד. לקינוח: ביקור של שני יוצאי מכבי תל אביב

שוער שספג ביקורות והשמצות, מגן שנמצא בעונה בינונית, בלם שלא מקבל מספיק הזדמנויות, ילד פלא וקפטן וותיק שצוחק על המבקרים. החבורה הבלתי אפשרית הזאת מככבת יחד בנבחרת המחזור, שחוזרת השבוע למערך של שני חלוצים. ה-11 שלנו כוללים הפעם רק נציג אחד בלבד מחמש המוליכות הבכירות של היבשת, שאמנם לא הרשימו בסוף השבוע אבל עשו צעד נוסף לעבר האליפות. הכוכב האורח מגיע השבוע מקפריסין השכנה עם דרישת שלום למעריציו בצד הצהוב של תל אביב.

אברהם גרנט מאמן ווסטהאם. Scott Heavey, GettyImages
לא מפסיק להפסיד. גרנט/GettyImages, Scott Heavey

שוער

טים ויזה - ורדר ברמן

קרב התחתית בין פרנקפורט לברמן (1:1) הפך לעימות ישיר בין החלוץ היווני תאופניס גקאס לשוער הגרמני. ארבע פעמים ראה גקאס את ויזה עוצר אותו במצבים בטוחים של אחד על אחד, כולל הצלה כפולה מרהיבה ביופייה. ביציע ישב מאמן הנבחרת יואכים לב וראה את אחד משוערי הסגל שלו בתצוגת שיא שהשכיחה במעט עונה בינונית מינוס מלאה בביקורות. לצערו של ויזה, ההצגה הגדולה הספיקה רק לנקודה, שהשאירה את שתיים מהקבוצות המאכזבות של הליגה באזור המסוכן.

הגנה

מגן ימני: מייקון – אינטר

הנה הוכחה לעונה הבינונית שעוברת על מי שנחשב למגן הימני הטוב בעולם: השער שכבש בשבת מול קייבו (0:2) היה הראשון שלו העונה. אשתקד, תחת ז'וזה מוריניו, היו לו שבעה לצד 12 בישולים. מייקון לקח קשה את הפרידה מהמיוחד. לצד הירידה בפן ההתקפי, התרומה שלו ירדה גם בצד ההגנתי ובמשך רוב העונה הוא נראה כמו צל של השחקן האימתני והמוכר שחרש את הקווים בעונה שעברה. בשבת, אחרי ההפסד בדרבי והתבוסה מול שאלקה, מייקון סופסוף הגיע ל-2011 עם שער ובישול. מעט מדי ומאוחר מדי.

בלם: ראול אלביול – ריאל מדריד

אחרי ההפסד לחיחון, מוריניו קבע את סדר העדיפויות החדש: ליגת האלופות, זכייה בגביע ורק אז הליגה הספרדית. רגע לפני מרתון הקלאסיקו, המיוחד החל ברוטציה במשחק החוץ בבילבאו (0:3). הכוכבים קיבלו מנוחה ובהרכב עלו שחקנים שקיבלו העונה פחות דקות משחק. אחד מהם הוא ראול אלביול, שבמשחק שקט ונטול טעויות, דאג שהעניינים על הספסל יישארו רגועים ושלח מסר למי שדחק אותו הצידה העונה לטובת ריקרדו קרבאליו הוותיק. האם היכולת הטובה תשאיר אותו בהרכב גם לקראת הקלאסיקו הראשון?

מייקון שחקן אינטר. רויטרס
סופסוף הוא מוציא כדור מהרשת הנכונה. מייקון/רויטרס

בלם: ג'יימס קולינס – אסטון וילה

טיפוס בעייתי ג'יימס קולינס. רק לפני מספר שבועות נקנס הוולשי במשכורת של שבועיים לאחר עימות עם אחד מאנשי הצוות המקצועי במהלך טיפול קבוצתי בספא. היו לו העונה גם לא מעט מריבות עם חבריו לקבוצה, אבל כל זה נשכח אחרי יום ראשון. שער ניצחון של קולינס סידר לווילה 0:1 חשוב על ניוקאסל והרבה אוויר במאבק התחתית. בנוסף, הבלם רשם משחק פנטסטי והפגין דומיננטיות בכל הקשור לכדורי הגובה. בשבת מחכה לקולינס מפגש פיקנטי ועוד קרב הישרדות מול קבוצתו לשעבר, ווסטהאם.

מגן שמאלי: בוקארי דראמה – סושו

המפגש בין סושו ללוריין (1:1) היה לכאורה משחק מרכז טבלה חסר חשיבות, אבל קרה בו אירוע די נדיר – שני הכובשים היו המגנים השמאליים של שתי הקבוצות – נתון שגרם גם לשדר הצרפתי לצאת מגדרו. הפור שלנו נפל על דראמה, הסנגלי בן ה-25, שמלבד שער הנגיחה רשם משחק יוצא מן הכלל גם בצד ההגנתי ונכנס לנבחרת המחזור של מרבית העיתונים בצרפת.

ג'יימס קולינס שחקן אסטון וילה חוגג. Michael Regan, GettyImages
שער ניצחון שסידר אוויר לנשימה. קולינס חוגג עם החברים/GettyImages, Michael Regan

קישור

אבר באנגה – ולנסיה

עם כל הכבוד לניצחונות של בארסה וריאל, תוצאת השבוע בלה ליגה הייתה שייכת ללוס צ'ה. ולנסיה הביסה ללא תנאי 0:5 את ויאריאל והבהירה מי הקבוצה השלישית בטיבה בספרד. זו הייתה הצגה של כדורגל משובח מצד העטלפים ומי שניצח עליה היה הארגנטינאי בן ה-22. באנגה הוא כישרון שעדיין לא פרץ. דווקא אחרי העזיבה של דויד סילבה בקיץ, הקשר לא הפך לאחד ממנהיגי הקישור במסטאייה ושמו נקשר לעזיבה אפשרית בקיץ. אולי השער (הראשון העונה), הבישול והמשחק הנהדר יחזקו קצת את מעמדו.

לוקה מודריץ' טוטנהאם

מוכה וחבולה אחרי התבוסה בברנבאו, טוטנהאם חזרה לליגה לנסות ולהשיג את המטרה היחידה שעוד נותרה לה העונה – המקום הרביעי. הקרואטי דאג לשפר את האווירה על הדשא וביציעים עם הופעה נפלאה. הוא שלט במשחק, כבש שער אחד וניהל את כל ההתקפות של הספרס, שסיימו בניצחון 2:3 על סטוק ושמרו על פער שלוש הנקודות ממנצ'סטר סיטי. לאורך כל העונה, מודריץ' הוא הרוח החיה במרכז השדה של הספרס. השבוע, כשנודע ששמו של הקרואטי נעדר מרשימת המועמדים לתואר, אמר עליו קני דלגליש: "הוא שחקן העונה שלי".

שחקן ולנסיה, אבר באנגה. Angel Martinez, GettyImages
כישרון שעדיין לא פרץ. אולי הגיע הזמן. אבר באנגה/GettyImages, Angel Martinez

מרקו רויס – בורוסיה מנשנגלדבאך

נועלת טבלת הבונדסליגה מסרבת להיכנע ללא קרב. גלדבאך הייתה אחראית להצגה גדולה של המחזור ושוב הציגה לראווה את היהלום שיש לה בסגל. רויס בן ה-21 יהיה בקיץ אחד המלפפונים החמים בגרמניה כשבאיירן מינכן כבר בעקבותיו. בינתיים, הילד רשם הופעה של כוכב ב-1:5 המדהים על קלן שנתן לגלדבאך חיים חדשים בתחתית. רויס כבש פעמיים, בישל שער נוסף ולמעשה היה מעורב בכל אחד מחמשת השערים תוך שהוא מציג כדורגל מבריק מלא בטכניקה. תענוג של שחקן.

נאני – מנצ'סטר יונייטד

"זה היה ניצחון רגיל ונרפה", רטן אלכס פרגוסון בסיום ה-0:2 על פולהאם ובכל זאת, שחקן אחד בלט מעל האפרוריות של המשחק. שני מהלכים אישיים מבריקים של הפורטוגלי, שלא פתח ברבע גמר האלופות, הסתיימו בשערים של ברבאטוב ו –ולנסיה. נאני חתך בהגנת הקוטג'רס כאילו אינה קיימת והפך למקור ההנאה מעוד הופעה יעילה וחסרת חן של השדים האדומים. במובן מסוים, הסיפור של המשחק הזה משקף את כל העונה של היונייטד. עונה שעוד עשויה להיגמר כמו ב-1999 – עם טרבל.

נאני שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
ניצחון שמשקף את העונה של יונייטד, שאולי עוד תסתיים עם טרבל. נאני/רויטרס

התקפה

דניאל סטארידג' – בולטון

רגע לפני סגירת חלון ההעברות בינואר נחת פרננדו טורס בקול רעש וצלצולים בסטמפורד ברידג', מה שאפשר לקרלו אנצ'לוטי לשלוח את סטארידג' לחצי שנת שפשוף בריבוק סטדיום. מאז, הספרדי לא מצא את הרשת ואילו סטארידג' כבר חגג שישה שערים בבולטון. בשבת, אברהם גרנט ראה את החלוץ המושאל עושה בית ספר להגנה שלו (וגם גורם לחילופי האשמות ועימות פיזי בין רוברט גרין למארק נובל) עם שני שערים מדהימים ביופיים). אם הישראלי יחזור בעונה הבאה לצ'לסי הוא יכול רגוע בעניין אחד – יש אלטרנטיבה לטורס.

פרנצ'סקו טוטי – רומא

מה תגידו על הקפטן שבקרוב יחגוג 34? בששת מחזורי הליגה האחרונים כבש טוטי שמונה שערים (מתוך 11 העונה), הנשיא המיועד תומאס די בנדטו כבר קורא לו 'קוסם' ופתאום רומא מאמינה ביכולתה לתפוס את המקום הרביעי. בשבת, טוטי הפעיל את הקסם כשכבש שער ניצחון עמוק בתוך תוספת הזמן ב-1:2 על אודינזה. הפה, אגב, עובד כמו בימים הטובים: "בגיל 20 לא הרגשתי טוב כמו היום וזו התשובה למבקרים שפגעו בי", ירה ורמז: "אני מקווה להיות כאן כשאנצ'לוטי יגיע לאמן". אין טוטי בלי קצת פוליטיקה.

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא. Dino Panato, GettyImages
אצלו אין כדורגל בלי פוליטיקה. טוטי/GettyImages, Dino Panato

שווים אזכור

עלי אל חאבסי (וויגאן) – עד שהגיע מאלודה

דייגו קולוטו (לה קורוניה) – נקודה חשובה ב-10 שחקנים

ז'אן ז'אק גוסו גוסו (מונאקו) – זוכרים אותו?

קאקה (ריאל מדריד) – מלך הפנדלים

סרחיו אגוארו (אתלטיקו מדריד) – הגיע הזמן להתקדם

פאטו (מילאן) – שוב הכריע משחק גדול

נולאן רו (ברסט) - שער מדהים וניצחון בדרבי

קאקה  שחקן ריאל מדריד בועט פנדל. רויטרס
לא שכח לבעוט פנדלים. קאקה/רויטרס

כוכב אורח

מיליאן מרדקוביץ' – אפולון לימסול

החלוץ הסרבי, כיום בן 29, לא הותיר רושם מיוחד כששיחק במכבי תל אביב בעונת 2006/7. אז הוא סיים עם חמישה שערי ליגה ובהמשך עזב לפורטוגל, שיחק בסין ולפני שנתיים נחת בקפריסין. אחרי עונה ראשונה בינונית, הפך מרדקוביץ' ללהיט הגדול של הליגה. בשבת הוא הפציץ רביעייה ב-1:5 הענק של אפולון על אולימפיאקוס ניקוסיה במגרת הפלייאוף האמצעי (כן, כן) בקפריסין. בכך כבש הסרבי את ראש טבלת המבקיעים באי השכן עם 19 שערים. אגב, את השער החמישי במשחק כבש אקס מכבי נוסף, אלדו אדורנו. רשמת, מוטי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully