וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסאני: "זה ההישג הכי גדול שלי כמאמן"

21.5.2008 / 14:31

מאמן נהריה מאמין בשחקניו לקראת הפיינל פור, ומסביר מה הוביל להישג: "עצם הגעתי לקבוצה חוללה שינוי". בירושלים עורכים חשבון נפש

עירוני נהריה שיחזרה אמש (שלישי) את אחד ההישגים הגדולים ביותר בתולדות המועדון, אחרי שניצחה את עירוני רמת גן בצורה משכנעת, 88:115, והעפילה לפיינל פור של ליגת העל. רק לפני חודשיים, לא הרבה פרשנים נתנו להם את הסיכוי להעפיל לשם. אחד הגורמים המשמעותיים להישג של נהריה הוא החלפתו של המאמן מתחילת העונה, אריאל בית הלחמי, ברוני בוסאני, שמיום הגעתו לקבוצה ניצח בשישה משחקים מתוך שבעה, כל הדרך למקום בין ארבע הגדולות.

"אני חושב שכן, זה ההישג הכי גדול שלי כמאמן", אמר הבוקר בוסאני, שמשמש גם כעוזר מאמן נבחרת ישראל. "הפיינל פור הזה מציג קבוצות שניצחו אחת את השנייה, ככה שמהבחינה הזאת לא בטוח שצריך להגיד לשחקנים יותר מדי דברים על ביטחון או אמונה", מתייחס בוסאני לפעולות עליו לנקוט לקראת חצי הגמר מול הפועל חולון. "יש לי שחקנים מנוסים, את העבודה איתם עשיתי לפני חודשיים, ואת מה שעשיתי אז, עכשיו אני לא צריך לעשות. אני צריך להמשיך את המומנטום, אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה מאוד. להפועל חולון יש שחקנים מעולים, היא קבוצה מצוינת שביום נתון יכולה לנצח כל קבוצה, לא רק בישראל, אבל גם אנחנו קבוצה טובה שביום טוב יכולה לנצח, ואני מקווה שהמומנטום יימשך".

"אריאל איבד את הקשר עם השחקנים"

בנהריה לא יוצאים בגלוי כנגד אריאל בית הלחמי שלא הצליח העונה בקבוצה, אך שחקן בקבוצה הסכים להגיד, "אריאל מאמן טוב. הבעיה שלו הייתה שהוא איבד את הקשר עם השחקנים, והשחקנים לא הקשיבו לו כל כך. זה יצא משליטה. ההחלטה של המערכת להחליף את המאמן הייתה החלטה טובה, כי אנחנו ורוני באותו ראש, אבל שוב, אריאל מאמן טוב, והוא עוד יצליח".

בוסאני יודע מה גרם להבדל בין נהריה של בית הלחמי לנהריה שחגגה אמש. "עצם הגעתי לקבוצה וההחלפה של המאמן חוללה שינוי. אני לא אתכחש שהיו לי שיחות עם ההנהלה ועוזר המאמן מיקי גורקה, גיבשתי לי דרך להגיע לשחקנים, גיבשתי דרך איך לעשות את האימונים, מה לעשות מבחינה מקצועית ועשיתי שינויים. לשמחתי השינויים האלה הצליחו".

"עוד מוקדם לדבר מה יקרה בעונה הבאה"

בוסאני לא החל את העונה באף קבוצה, למרות שבשנה שעברה הוא פתח טוב את העונה עם עירוני אשקלון, אך בעקבות הידרדרות הקבוצה לתחתית פוטר מהמועדון. "היו לי הצעות שלא לקחתי קודם", מסביר בוסאני מדוע הוא ישב בבית, "ההצעות לא היו אטרקטיביות. עוד מוקדם לדבר מה יקרה בעונה הבאה, אני עדיין לא מסכם את העונה, אנחנו בתהליך של להמשיך את המומנטום ואחר כך אני מאמין שהדברים יגיעו לבד. מעולם לא דחפתי את הדברים הללו, וגם הפעם הדברים יגיעו אליי".

אז מה יהיה בפיינל פור בסופו של דבר?

"אין פייבוריטית על הנייר. אם קבוצה אחת תנצח את השנייה זאת לא תהיה הפתעה מרעישה, אולי הפתעה קטנה, זה לא משהו תלוש מהמציאות כל תסריט. אני חושב שכל הקבוצות יכולות להסתכל לאבנר קופל בעיניים ולהגיד 'אנחנו גם כן רוצים להיות שם'".

בינתיים בנהריה מעודדים מעצם ההעפלה לפיינל פור גם מבחינה תקציבית. הקבוצה יודעת שקיים סיכוי סביר שהיא תשתתף בעונה הבאה במפעל היול"ב קאפ, מפעל שמקווים בהנהלת הקבוצה ימשוך ספונסר גדול אליה. חברת "ישקאר", שצפויה להפסיק את תמיכתה בקבוצה בסוף העונה, עשויה בימים הקרובים לשנות את החלטתה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

שחקן בירושלים: "לא רק שמיר או ארז אשמים באיך שנראינו"

קבוצה שלא חגגה אמש, הייתה הפועל ירושלים שאיכזבה רבות העונה, וסיימה רק במקום השישי. ירושלים הפסידה לגליל עליון 94:88, במשחק שיכול היה בסיטואציה מסוימת לשלוח אותה לפיינל פור. המתח הרב בירושלים הקרין על התנהגותה במהלך המשחק, כששתי תקריות לא נעימות התרחשו על הפרקט.

הראשונה הייתה בין המאמן זיו ארז לג'יימי ארנולד. ארנולד העיר לארז על צורת המשחק של גיא פניני, וזה בתגובה שלח אותו לספסל עד סיום המשחק. התקרית השנייה הייתה בין צלם שעבד בזמן המשחק, ליו"ר הקבוצה דני קליין. לטענת אותו צלם, קליין דחף אותו, אך בהפועל ירושלים שוללים את דבריו וטוענים שמדובר בסך הכל בהרמת קול מצידו של היו"ר, לאחר שהוא מביקש מהצלם שצילם אותו לחדול מכך.

שחקנים בקבוצה ביקשו הבוקר לא לדבר עם התקשורת, אך שחקן בכיר בקבוצה אמר: "המשחק בגליל היה סימבולי לכל העונה שלנו. כל המתח והלחץ והעצבים השתחררו בצורה לא טובה. אנחנו מאוד מתוסכלים מהעונה הזאת, היינו צריכים לסיים במקום הרבה יותר גבוה, האשמה נופלת על יותר מאדם אחד. לא רק דן שמיר או זיו ארז אשמים באיך שנראינו, גם אנחנו. אנחנו נעשה את החושבים שלנו, ההנהלה תעשה את החושבים שלה, ובעונה הבאה הפועל ירושלים תבוא שוב ותתמודד על כל התארים".

המכה הכלכלית שתיפול על הקבוצה בסוף העונה עם עזיבתו הצפויה של ארקדי גאידמק צפויה רק להחריף בעקבות העובדה שהקבוצה לא העפילה לפיינל פור. הקבוצה שתסיים במקום הכי גבוה בפיינל פור, מלבד מכבי תל אביב, תשתתף באופן אוטומטי בשלב הבתים של היול"ב קאפ ואילו הקבוצה השנייה שתיבחר על פי המנהלת, תשחק במוקדמות המפעל. במנהלת צפויים לבחור באחת משתי הקבוצות האחרות שהעפילו לפיינל פור, במידה שתרצנה בכך ותעמדנה תקציב של כ-2 מיליון דולר. בהפועל ירושלים צפויים ללחוץ על אבנר קופל לתת להם להמשיך את המסורת שלהם במפעל, ולבחור בהם כנציגה השנייה של ישראל.

שחקני הקבוצה הזרים יעזבו בימים הקרובים את הארץ, ורובם צפויים לא לחזור. לטימי באוורס יש חוזה לעונה נוספת, ואחרי סיום עונה טוב הוא ימשיך ככל הנראה. ג'ייסון וולס ונואל פליקס לא ימשיכו בוודאות, ובקבוצה לא יאריכו את חוזהו של ראמל קארי, שחקן בעלות גבוהה מאוד, שלא ניפק את הסחורה במהלך העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully