וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהריה ניצחה את ר"ג 88:115 ועלתה לפיינל פור

עירוני נהריה סוף סוף ניערה מעליה את תדמית הלוזרית, הביסה בקלות את ר"ג 88:115 ועלתה לפיינל פור. אשקלון-חולון 102:96 (בהארכה), גליל ניצחה את ירושלים 88:94, ראשל”צ-מכבי ת”א 94:82, עפולה/גלבוע-בני השרון 80:92

אם צריך היה לסכם את המחזור האחרון של ליגת העל בכדורסל שהתקיים הערב (שלישי) במילה אחת, כנראה שהיא היתה "חבל". חבל שעונה כל כך נהדרת מסתיימת בטון כל כך צורם, עם נפילות של קבוצות שאיבדו כל עניין בליגה, שמשפיעות באופן ישיר על התמונה של 4 האחרונות שיגיעו לפיינל פור. רובי בלינקו, מאמן שנתן לא מעט צבע העונה, קיבל עבירה טכנית במהלך המשחק של רמת גן מול נהריה, וכצעד מחאה החליט להעלות 5 מחליפים. גם לפני זה, קבוצתו לא נתנה פייט לנהריה, שהביסה אותה בקלות, 88:115, והבטיחה את מקומה ב-4 הבכירות בליגה. הפועל ירושלים התלוננה העונה לא מעט על היריבות שלה למאבק, אבל הערב יכולה לבוא רק לעצמה בטענות, לאחר שהתפרקה דווקא מול גליל עליון, 88:94 במשחק שהיתה חייבת לנצח כדי לשמור על סיכויים להעפיל לפיינל פור.

גם הקבוצה השלישית שארבה להפסד אפשרי של נהריה, הלא היא עירוני אשקלון, לא הצליחה לנצח את המשחק שלה, והיא ירדה עם הפסד 102:96 בהארכה, מול מוליכת הטבלה, הפועל חולון. מכבי תל אביב התקשתה מעט מול מכבי ראשון לציון, אך לבסוף יצאה עם ניצחון, רגע לפני הפיינל פור, 82:94. בני השרון חיפשו לחמם מנועים לפני החלק המכריע של העונה, אבל נתקלו בעפולה/גלבוע, שירדו ליגה בסטייל, שרשמו ניצחון מרשים, 80:92.

נהריה - ר"ג 88:115

זהו זה. הרצף נשבר, הקלישאה התמוססה, הקוף קיפץ מהגב, והחותמת הסופית התקבלה. איך שלא תסתכלו על זה, הניצחון הערב של עירוני נהריה אומר משהו חשוב מאוד על הדרך שעשתה העונה הקבוצה. המועדון הזה, שבאופן קבוע כשל בשלבים המכריעים של העונה, זה שנהג לאבד יתרון דו ספרתי ברבע האחרון בדרך לעוד הפסד, וזה שצמד המילים מאני טיים גרמו לו להתכווץ בפחד בפינה, ניער מעליו את התדמית בחודשיים האחרונים, והערב סיימו את העבודה בסטייל עם ניצחון על קבוצתו המפורקת של רובי בלינקו.

המעשה של המאמן הרמת גני ברבע השני אמנם מעט הוריד מערך המשחק, אבל לבוסאני לא אכפת, ונהריה לא רק בפיינל פור, היא גם מגיעה במומנטום נהדר אליו, ובהחלט ייתכן שבחולון צריך להתחיל לדאוג.

רמת גן פתחה טוב את המשחק ואותתה שהיא לא מתכוונת לוותר, כשאורי יצחקי בשלשה העלה אותה ליתרון מוקדם של 0:5. אלא שאז הגיעה ריצה של המארחים, שבעזרתם של קוז'קרו וגילכריסט רצו ל-0:16 ויתרון ראשון במשחק. רמת גן סוף סוף מצאה נקודות, אבל שתי שלשות גדולות של נאור העלו ל-6:21. ניר כהן צימק מעט, אבל קבוצתו של בוסאני לא עצרה, וסגרה רבע ראשון של 15:34.

הספסל של רמת גן קיבל עבירה טכנית, רוני בלינקו התעצבן, קיבל עבירה טכנית בעצמו, וכתגובה עשה מעשה לא כל כך ספורטיבי, והוריד את כל החמישייה הראשונה שלו והעלה את כל המחליפים. לנהריה זה לא שינה, והיא המשיכה בדהירה שלה, עד ל-18:42. ברמת גן החליטו להלחם מעט, ביסלי החל לעבוד, ושלשה של קיובלר החזירה את האורחים עד פיגור "מינימלי" של 60:40 במחצית.

השופטים מעט החזירו בפתיחת הרבע השלישי, והוליכו את רמת גן אל הקו, שם היא צימקה את הפער עד מינוס 18, אבל מתן נאור לא חיפש עזרה מאף אחד וצלף שלשה, וביחד עם היל קבע 53:74. גילכריסט התחיל להשתולל, והפער צמח עד 30 הפרש. הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד, בלינקו ויתר לחלוטין על המשחק, ונהריה זכתה לשלב מעט מחליפים, שלא זכו לזמן פרקט העונה, וחגגו בסיום את סיומה של דרך מדהימה, היישר אל הפיינל פור.

קלעו לנהריה: ג'ון גילכריסט 24 (6 מ-7 מהשדה), אוטיס היל 21 (10 ריבאונדים), עידו קוז'קרו 17, מתן נאור 16 (4 מ-6 לשלוש), אשאנטה ג'ונסון 13, אדריאן פלדג'ר 5 (10 אסיסטים), ברק פלג 4, אבי סוכר 2.

קלעו לרמת גן: מייקל קיובלר 18, אורי יצחקי 13, דורון קרמר וג'רום ביסלי 11 כל אחד, בנט דייויס 9, בריאן טולברט 8, ניר כהן 7, אבי כהן 1.

הפועל גליל עליון - הפועל ירושלים 88:94

ברחובות עיר הקודש היו בוודאי כאלה שציטטו מוקדם יותר למשחק את המשפט הידוע: "מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים". אלא שאם ישנו צדק בעולם, הרי שהוא התחולל הערב באולם בכפר בלום. הקבוצה של זיו ארז, שהתלוננה בשבוע שעבר על חוסר ספורטיביות של יריבותיה, ספגה הפסד מביך לקבוצה השבורה מהגליל, שכבר מזמן סיימה את העונה שלה, ואם מישהו עוד חשב שמגיע למועדון מהבירה להיות בין 4 הבכירים בישראל, הרי שהערב התקבלה החותמת האחרונה, וירושלים בחוץ ובצדק. בעבור גליל מדובר בסיום יפה לעונה נוראית, ומי יודע, אולי אחרי הניצחון של קטש, יעשו בירושלים כמעשה מכבי בעונה הבאה ויעסיקו את המאמן הצעיר.

ירושלים הגיעה כשהיא יודעת שקודם כל, היא חייבת לעשות את העבודה, אבל נתקלה בקבוצה העקשנית של עודד קטש, שלא נתנה לה לברוח ברבע הראשון. אלא שפתיחה טובה של באוורס ברבע השני, הביאה אותם ליתרון 26:34. באוורס המשיך להתעלל בהתקפה, אלא שאז התעוררו בגליל, ובריצת 0:9 חזרו אל המשחק תודות לקליף בראון וג'וואד וויליאמס, ורק סל בהתקפה האחרונה של באוורס הוריד את הירושלמים ביתרון מינימלי למחצית, 41:43.

פתיחה טובה של הרבע השלישי של פניני, ובאוורס נסגרה עם שלשה גדולה של חג'ג', ועוד אחת של שרון ששון הרחיקו את האורחים עד ל-55:65. גליל שוב לא הרפתה, ו-10 שניות לסיום הרבע איבוד של חג'ג' מצד אחד הפך לסל ועבירה של קליף בראון, שהוריד את גליל בפיגור 67:62. טימי באוורס המשיך להוביל את ירושלים גם ברבע האחרון, אך דקות מצוינות של ג'וואד וויליאמס ויוגב אוחיון הריצו את גליל 2:16, בדרך ליתרון ראשון אחרי דקות ארוכות, 77:81.

גג ענק של ארון ניקסון על באוורס ודאנק של וויליאמס מהצד השני הקפיצו את הגליל ל-80:85. חטיפה של יוגב אוחיון וליי אפ סגרו עניין, וקטש ניצל את השניות האחרונות להוציא את הרכז הצעיר שלו לתשואות הקהל, כשאפילו הילד מתן סונגו מצליח לעלות על הלוח.

קלעו לגליל: ג'וואד וויליאמס 22, יוגב אוחיון 20, קליף בראון 17, ארון ניקסון 11, ג'יי לואיס 6, דורון שפר 4, אבי בן שימול 4, גיל מוסינזון 4, אור איתן 2, מתן סונגו 2.

קלעו לירושלים: טימי באוורס 26, ג'ייסון וולס 16, שרון ששון 14, דרור חג'ג 12, גיא פניני 12, ארז מרקוביץ' 4, ג'יימי ארנולד 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עירוני אשקלון - הפועל חולון 102:96 (בהארכה)

באשקלון ידעו שגורלם לא בידם, וחיכו לשמוע מה קורה עם נהריה, אבל ככל הנראה שכחו שבראש ובראשונה, הם חייבים לנצח. קבוצתו של מיקי דורסמן הגיעה כשהיא יודעת שעיני כל הליגה עליה, במיוחד לאחר ההפסד לפני שני מחזורים לנהריה, והקושי מול הגליל במחזור הקודם, רצו החולונים להוכיח שהמקום הראשון שייך להם בזכות ולא בחסד. חולון כבר הוליכה ב-25 נקודות, אבל פייט של אשקלון, שרצתה לפחות לצאת עם ניצחון אל מול הקהל הביתי, הוביל להארכה, בה ניצחו האורחים.

אשקלון ידעה שהיא חייבת לנצח ולקוות להפסד של נהריה, אבל הפתיחה שלה היתה נוראית, וחולון ניצלה זאת כדי לשלוח את הכדורים אל טאקר וקמפבל, שהחזירו בריצה של 2:12. יצקן מצא שלשה, אבל חולון לא מצאה את הבלמים, ועלתה ל-5:20 מדהים. מאסי סוף סוף התעורר והחזיר את אשקלון לפיגור 12, אבל קבוצתו של דורסמן המשיכה לצלוף מכל מקום ונראתה כאילו היא באימון קלעיות, כשאפילו טוני ווישהאם מקבל דקות ומגיב בשלשה גדולה. האורחים נראו בטירוף, ורצו עד יתרון 36:52 במחצית.

אשקלון נזכרה שהיא מארחת את המשחק החשוב, ופתחה בטירוף את הרבע השלישי, כשנעימי צולף שתי שלשות, ואחת של קורי קאר צימקו את ההפרש ל-10 בלבד. סטיב בארט הוריד בלייאפ עד 68:65, ובחולון, שנתקעו ללא סל שדה במשך דקות ארוכות סוף סוף מצאו נקודות, כשקמפבל הוריד את הקבוצות במצב של 65:70 לחולון בסוף השלישי.

סימונס עוד קלע שלשה משלו, אבל אז התחילה אשקלון להראות מדוע היא ראויה להיות בין 4 האחרונות, כש-5 נקודות של נעימי, ודאנק של קאר העלו אותה ליתרון מדהים, 82:88. חולון לא הרימה ידיים, וריצת 0:8 שלה העלתה אותה ל-88:90, 10 שניות לסיום. בארט הלך לקו 5 שניות לסיום, קלע פעמיים והוליך את המשחק להארכה.

ב-5 הדקות הנוספות עבר היתרון מיד ליד, אבל אז השתלט קמפבל על המשחק, ושלשה גדולה של ווישאם חצי דקה לסיום, העלה ליתרון 96:100, וסגר את המשחק. 96:102 בסיום.

קלעו לחולון: אלטון בראון 21, טריי סימונס 17, פי ג'יי טאקר 16 (9 ריבאונדים), אריק קמפבל 15 (9 ריבאונדים), טוני וואשהם 9, מאליק דיקסון 6, כריס ווטסון 5, גוני יזרעאלי 5, אבישי גורדון 4, עמית תמיר 3.

קלעו לאשקלון: סטיב בארט 30, קורי קאר 19, יובל נעימי 17, מושון יעקוסי 11 (9 ריבאונדים), ה.ל קולמן 8, דרור דווידי 4, יריב יצקן 3, שחר כהן 2, כריס מאסי 2.

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב 94:82

בדרך כלל בשלבים הללו של העונה, במכבי תל אביב רגילים לתת לחצי הספסל שאינו זוכה לדקות משחק רבות, לקבל קצת זמן פרקט, רגע לפני שהצהובים הולכים לסיים את העבודה ולהביא עוד צלחת אליפות. אלא שהעונה כמובן, המצב שונה, הלחץ מרקיע שחקים, ופתאום, משחק כנגד קבוצתו של עופר ברקוביץ' לא נראה כמו מה שצריכים אצל האלופה.

ראשון הגיעה למשחקה האחרון באולמה הביתי, ערכה טקס, לא רצתה לאכזב את הקהל הביתי, ונתנה פייט נהדר לצהובים, לפני שהתקפלה ברבע האחרון. למרות זאת, נראה שעם יכולת כזאת מול בני השרון או חולון, זה בהחלט לא עומד להספיק.

המשחק נפתח צמוד, כשסדריק בנקס מוביל את ראשון מצד אחד, אך דקות טובות של הקו האחורי של מכבי בראשות הלפרין וקאמינגס החזירו את היתרון למכבי, שיורדת לרבע ביתרון 22:23. מכבי פתחה את הרבע השני כמו שצריך בריצת 0:7. ניקולה וויצ'יץ' נתן דקות טובות כדי לשמור על היתרון שפתחו הצהובים. עודד שעשוע ואופיר פרחי החזירו את ראשון בריצת 7:0 משלהם, בדרך לשוויון 42:42 במחצית.

ראשון המשיכה את הקצב המצויין ברבע השלישי, ויוני ניר העלה את קבוצתו ליתרון 4, אבל אז התעורר דייויד בלות'נטל, שצלף פעמיים מחוץ לקשת והחזיר את היתרון למכבי. ברבע האחרון פתחה מכבי מבערים, והודות למשחק התקפי מצוין, בעיקר של מוריס וגארסיה, פתחה פער ממנו ראשון כבר לא הצליחה לחזור. 82:94 לצהובים בסיום, שמגיעים לפיינל פור במומנטום חיובי, לשם שינוי.

קלעו למכבי תל אביב: טרנס מוריס 18 (10 ריבאונדים), יותם הלפרין 17 (7 אסיסטים), ניקולה וויצ'יץ 16, אלכס גארסיה 15, ווינטיגו קאמינגס 13, דייויד בלות'נטל 11, עמרי כספי 4

קלעו לראשון: סדריק בנקס 17, עודד שעשוע 11, ברנדון קורץ 11, איתי לב 8, יונתן ניר 8, עומר סניד 7, אופיר פרחי 5, בריאנט מרקסון 2.

הפועל גלבוע/עפולה - בני השרון 80:92

עד לפני מספר שבועות, הכל נראה ורוד במסלולה של בני השרון: קבוצתו של אפי בירנבוים הוכיחה עליונות בפעם השלישית העונה על מכבי תל אביב, ואותתה שהיא כבר לא יכולה לחכות לפיינל פור, אז לכל ניצחון כזה יהיה משמעות אחרת לגמרי. אלא שאז החל גל פציעות, שכלל קודם כל את קוקי בלצ'ר, ולאחר מכן את מאיר טפירו ושון מונסון, ופתאום בני השרון לא נראית כל כך מאיימת.

על הנייר, הערב היא לא היתה יכולה לבקש יריבה נוחה יותר בדמותה של קבוצתו של יאור, שכבר נפרדה מליגת העל, אבל היורדת הטרייה רצתה להראות שמקומה בליגת העל אינו מקרי, והחליטה להוציא את כל התסכול של השבועות האחרונים על האורחים, ולפחות התנחמו בירידה עם טעם טוב.

בני השרון תגיע לשיא מבחינתה בעוד שבוע, כשתפגוש את מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל פור. המשחק מול גלבוע/עפולה חשוב לקבוצה בעיקר על מנת לבדוק את הכשירות של מאיר טפירו שאמור לשחק לראשונה מזה שלושה משחקים מאז שקרע את שריר הירך. שון מונסון, עוד שחקן שמושבת עקב פציעה ביד, עשוי אף הוא לשחק, ואם לא, יחזור לשחק רק בפיינל פור.

עפולה פתחה היטב את המשחק הודות ליכולת טובה של אווג'ובי וג'רמיין הול, ועלתה ל-4:13 אחרי ארבע דקות. היכולת הטובה של צמד הגבוהים המשיכה, ועפולה ירדה לרבע ביתרון 17:27. הרבע השני המשיך במגמה דומה, כשגור פורת מצטרף לג'רמיין הול ומריץ את עפולה לפער דו-ספרתי שרק צמח, בעוד ג'ייסון וויליאמס היחיד שמתפקד אצל השרונים, אך קבוצתו של אבנר יאור יורדת להפסקה עם יתרון מבטיח, 34:49.

ההפסקה לא עשתה טוב לבני השרון, שעלו בלי טיפת מוטיבציה גם לרבע השלישי. עפולה ניצלה זאת והמשיכה לדחוף את הכדור פנימה, כשהול ואווג'ובי ממשיכים להיות דומיננטיים, וחנן קולמן מאפס את היד מבחוץ כדי להוריד את עפולה לרבע ביתרון 54:70. עפולה המשיכה ללחוץ על הדוושה עד לסיום, ורק בדקות האחרונות נתנה לבני השרון לצמק, כשריצה של 0:12 צימקה את הפער במעט, אבל לא הורידה מהטעם החמוץ של סיום העונה.

קלעו לעפולה: ג'רמיין הול 23, חנן קולמן 18, טונג'י אווג'ובי 15, גור פורת 11, למונט ג'ונס 10 (7 אסיסטים), ריבון קובייל 6, דגן יבזורי 5, עמית בן דוד 4.

קלעו לבני השרון: אנדודי איבי 26, ג'ייסון וויליאמס 11 (9 ריבאונדים), ניצן חנוכי 11, רון גריזארד 10, מאיר טפירו 9 (7 אסיסטים), אוסמאן סיסה 8, ארז כץ 4 (7 אסיסטים), יפתח בוכמן 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully