וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרי העונה בליגת העל בכדורסל

29.4.2014 / 6:30

המאמן, השחקן, החמישייה והתגלית. וואלה! ספורט בוחרת את האנשים שעשו את עונת 2013/14 בליגת העל בכדורסל. כראוי לעונה כל כך צמודה ומרתקת, גם הממצאים מעניינים

משחקי העונה הסדירה של עונת 2013/14 בליגת העל הגיעו אמש (שני) לסיומם, ומחרתיים יצאו לדרך משחקי רבע גמר הפלייאוף. לכל אורך העונה חיבקה התקשורת את ליגת העל וקבעה כי מדובר באחת העונות האטרקטיביות, התחרותיות והמעניינות שהיו לכדורסל הישראלי להציע בשנים האחרונות. כבכל עונה, גם השנה אנשי הכדורסל של וואלה! ספורט בחרו את אנשי העונה שלהם: השחקן, המאמן, החמישייה, התגלית, שחקן ההגנה, השחקן השישי והשחקן המשתפר, בתוספת משחק העונה.

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
גם הוא בפנים. רביב לימונד/אדריאן הרבשטיין

שחקן העונה: דונטה סמית' - מכבי חיפה (16.4 נקודות, 7.2 ריבאונדים, 6.2 אסיסטים ו-2.5 חטיפות ב-34.9 דקות בממוצע)

את העונה הנוכחית, והשנייה שלו בכרמל, פתח דונטה סמית' בהתנהגות שכמעט וגמרה את הסיפור עבורו במכבי חיפה. הגארד שרווד בראון, חברו של סמית', שוחרר והפורוורד קילל את ההנהלה של הירוקים בעקבות ההחלטה. בחיפה הבליגו כלפי חוץ, וקיבלו מסמית' עונה לפנתיאון. הפורוורד מדורג חמישי בטבלת מלך הסלים, תשיעי בריבאונדים, שני באסיסטים וראשון בהפרש ניכר במדד. הוא רשם טריפל דאבל גם בליגת העל וגם ביורוקאפ, יחד עם כמה הצגות בלתי נשכחות, בעיקר בבית העליון, והיה השחקן שהעונה של מכבי חיפה ניצלה בזכותו. חיפה ידעה העונה לא מעט פציעות, אבל סמית' ידע לסחוב את הקבוצה על הגב, להיות השחקן המשמעותי ביותר באיזושהי קבוצה העונה וכעת נותר לו לסחוב את קבוצתו להישג שני ברציפות אחרי הזכייה באליפות.

כן קיבל קולות: רביב לימונד

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. אדריאן הרבשטיין
מי זוכר היום שהוא כמעט היה בחוץ בתחילת העונה? דונטה סמית'/אדריאן הרבשטיין

מאמן העונה: ארז אדלשטיין - הפועל תל אביב

הפועל תל אביב סיימה את העונה הנוכחית במקום הרביעי, כששלוש קבוצות מקדימות אותה, מכבי תל אביב, הפועל ירושלים ומכבי חיפה. התקציב של כל השלוש שלפניה, כמו גם של הפועל אילת שמתחתיה, הוא כפול או יותר מזה של האדומים. העובדה הזאת לא מנע מארז אדלשטיין לבנות תלכיד שחקנים קצר, אבל איכותי מאוד, שעד המחזור ה-14 היה מעל מכבי תל אביב, ורק בשל מכת פציעות ידע נסיגה ביכולתו. להפועל אמנם יש שני נציגים בחמישיית העונה ולא מעט שחקנים נוספים שהציגו יכולת יוצאת מן הכלל, אבל האיש שעומד בראש המערכת הוא הסיפור האמיתי. לדעת בתקציב מצומצם לבנות קבוצה שכזאת ולהוציא כל כך הרבה מהשחקנים שלך זו כבר אומנות של ממש.

כן קיבלו קולות: בראד גרינברג ונדב זילברשטיין .

ארז אדלשטיין מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
שיחק במגרש של הגדולים עם מעט מאוד כסף. אדלשטיין/קובי אליהו

חמישיית העונה

רביב לימונד - הפועל תל אביב (18.8 נקודות, 4.4 אסיסטים, 4 ריבאונדים ו-1.2 חטיפות ב-35 דקות בממוצע).

הפעם האחרונה שבה שחקן ישראלי סיים עם ממוצע נקודות גבוה כל כך הייתה בעונת 1998/9, כשדורון ג'מצ'י קלע 20.9 נקודות במכבי ראשון לציון ב-13 משחקים ואמיר כץ הוסיף 20.7 נקודות ב-20 משחקים בהפועל אילת. לימונד הוא אחד מסיפורי ההצלחה הענקיים של העונה הזאת. אחרי מספר שנים בהן הראה את היכולת שלו לפרקים, אבל לא שמר על יציבות והקבוצות שלו לא הצליחו, הגיעה עונת פריצה מרשימה ביותר רגע לפני גיל 30. לימונד, שעבר פציעה לא פשוטה במהלך העונה, קלע מעל 14 נקודות בכל אחד ממשחקיו, והיה החלק המושלם בפאזל שבנה ארז אדלשטיין. הוא הפך לסקורר מדהים, השלישי בטבלת מלך הסלים, והשחקן שהפועל תל אביב יכולה לבנות עליו בקפיצת המדרגה שהיא מתכננת בשנתיים הבאות.

קרלון בראון - הפועל תל אביב (19.6 נקודות, 4.6 ריבאונדים, 4.5 אסיסטים ו-1.8 חטיפות ב-37.1 דקות בממוצע).

בתחילת העונה עוד היו כאלה שחשבו שקרלון בראון יהיה הזר שיעלה מהספסל בהפועל תל אביב. בסופו של דבר הוא נח 2.9 דקות במשחק וסיים את העונה כמלך הסלים. בראון התקדם בכל משחק והפך למכונה שפשוט אי אפשר לשמור עליה - יכולת אתלטית וריחוף מרשימה, קליעה יציבה מחוץ לקשת, יכולה הגעה ואחוזים טובים מאוד מקו העונשין ובעיקר התעלות במאני טיים. על בראון החלו לצוף שמועות מצד מכבי תל אביב עוד באמצע העונה, אבל מקורביו מדברים על חלום הגעה ל-NBA כבר בעונה הבאה. אם לא יצליח להשיג את הכרטיס לליגה הטובה בעולם, אל תתפלאו אם תראו אותו מככב בערבי חמישי ביורוליג.

דונטה סמית' - מכבי חיפה

ראו בחירה לשחקן העונה.

ג'וש דאנקן – הפועל ירושלים (14.9 נקודות ו-6.7 ריבאונדים ב-26.2 דקות בממוצע).

אחד השחקנים הראשונים שנבחר לאחר שפתח פעם אחת בלבד בחמישייה מאז המחזור ה-11. באמצע העונה, כשחימקי מוסקבה לא הכחישה את העניין שלה בדאנקן, היה אפשר להבין את מידת ההצלחה של השחקן שהגיע ממכבי אשדוד. אחרי עונה ראשונה טובה, בסיומה היה מועמד למכבי תל אביב, הפך הפורוורד-סנטר לאחד משחקני המטרה בסגל העמוק והמוכשר של בראד גרינברג בבירה. האחוזים הנהדרים מחוץ לקשת ומהעונשין, בתוספת היכולת לעלות מהספסל ולשנות את סגנון המשחק לעומת ארטיום פרחוסקי, אפשרו לירושלים להילחם במכבי תל אביב על ראשות הטבלה, ולראות את עצמה כמועמדת לגיטימית לאליפות בסיום העונה הזאת.

אלכס טיוס - מכבי תל אביב (9.3 נקודות, 6.8 ריבאונדים ו-1.3 חסימות ב-22.1 דקות בממוצע).

מכבי תל אביב מסיימת את העונה הנוכחית במקום הראשון בטבלה לא מעט בזכות הסנטר המתאזרח שלה, שבאמצע העונה פתח מבערים והפך לאחד משחקני המפתח. ההגעה של טיוס לחמישיית העונה כנציג מכבי תל אביב נובעת גם מהחלק השני הנהדר של העונה, שהיה לו חלק משמעותי בה, וגם מהצורך לבחור שני שחקנים ישראלים לחמישייה מטעמי החוק הרוסי. טיוס הצליח להיות אחד משחקני המפתח במכבי גם בליגה וגם ביורוליג, לאחר שפתח את העונה כסנטר השלישי ברוטציה והתקדם לעמדת הסנטר המחליף של סופוקליס שחורציאניטיס. אם באמצע העונה עוד חשבו במכבי תל אביב לשחרר אותו, עד לסיום העונה הוא הפך לאחד מספקי הנקודות היציבים של דיוויד בלאט. ואף מילה על 38 מ-73 בלבד מקו העונשין.

החמישייה השנייה: יותם הלפרין (הפועל ירושלים), אפיק ניסים (הפועל אילת) דווין סמית' (מכבי תל אביב), טיילר האניקאט (עירוני נס ציונה) ודיימון סימפסון (עירוני נס ציונה).

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס מטביע. Sebastian Widmann, GettyImages
ממועמד לשחרור לשחקן משמעותי. טיוס/GettyImages, Sebastian Widmann

תגלית העונה: עוז בלייזר - בני הרצליה (7.4 נקודות, 3.9 ריבאונדים ב-20.3 דקות בממוצע)

בני הרצליה היא כנראה הקבוצה המאכזבת, אבל בתוך העונה שלה יש שני סיפורי הצלחה, אבירם זליקוביץ', ותגלית העונה עוז בלייזר. אחרי שישה משחקים בלבד ניצב בלייזר עם שלושה משחקים בספרות כפולות כולל שיא עונה של 22 נקודות נגד ברק נתניה בחוץ. השחקן הצעיר, שהיה אחד המובילים בליגה הלאומית במדי עפולה, קיבע את מעמדו כשחקן מוביל בסגל של אפי בירנבוים, ולאחר מכן גם אצל מולי קצורין, כשבמאני טיים זליקוביץ' תפקד טוב ממנו. מה שנתן בסופו של דבר את הבחירה לבלייזר הייתה האלמוניות היחסית שלו ביחס לזליקוביץ', וגם אם חברו לקבוצה היה נבחר בסופו של דבר, הייתה זו בחירה מוצדקת.

כן קיבל קולות: אבירם זליקוביץ'.

שחקן בני הרצליה עוז בלייזר. מגד גוזני
הקבוצה אכזבה, הוא לא. עוז בלייזר/מגד גוזני

שחקן ההגנה: בריאן רנדל (12.2 נקודות, 5.8 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים, 1.2 חטיפות ו-1.5 חסימות ב-26.6 דקות בממוצע)

אחד המהלכים הזכורים של עונת 2013/14 הגיע במחזור השלישי של הבית העליון. מכבי תל אביב ניסתה להשוות את המשחק ברוממה נגד מכבי חיפה, כשגיא פניני הגיע ללייאפ קל, אלא שמשום מקום הגיע בריאן רנדל וחסם אותו ועל הדרך גמר את המשחק. זה שהשחקן שמשלים עונה שישית בישראל הוא שחקן הגנה מוכשר לאיש לא היה ספק, אבל היכולת שלו קיבלה משנה תוקף העונה במכבי חיפה האתלטית, כשידע לתפקד על תקן המחסל של השחקנים הגבוהים שמולו. היציבות שרנדל הפגין בתוך מכבי חיפה הפכה אותו לשחקן ההגנה הטוב בליגה.

כן קיבלו קולות: טיילר האניקאט, אלכס טיוס ודרווין קיצ'ן.

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו מול שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל. מגד גוזני
תמיד יציב, תמיד בלתי עביר. רנדל/מגד גוזני

השחקן המשתפר: שון דאוסן – מכבי ראשון לציון (10.5 נקודות, 5.1 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים ב-25.8 דקות בממוצע)

התחרות הצמודה ביותר הוכרעה על חודו של קול. לאורך רוב העונה היה נראה כי טל דן יזכה בתואר הזה בקלות, אבל ירידה משמעותית בכושרו בחצי השני של העונה הכניסה לתחרות את שלומי הרוש מהפועל חולון שהשתדרג משמעותית ואת דאוסן, שהיה לשחקן הישראלי המלהיב ביותר בליגה אחרי רביב לימונד. הגארד-פורוורד הצעיר של מכבי ראשון לציון לא נהנה מעונה מוצלחת של קבוצתו, ויש לו עוד הרבה מה לשפר בעיקר בתחום ההגנתי, אבל מדובר באחד האתלטיים המובילים בכל הליגה, בשחקן שידע להתעלות בחלק מהמשחקים החשובים של הכתומים ובנקודת האור בסגל של הקבוצה. את התצוגה שלו בחצי גמר גביע המדינה נגד מכבי תל אביב יהיה קשה לשכוח, ובליגה מקווים שהיכולת שלו תבוא לידי ביטוי בעתיד גם בנבחרת ישראל.

כן קיבלו קולות: טל דן, שלומי הרוש ורביב לימונד.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסן מול שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אחד האתלטים המובילים בליגה. שון דאוסן/ברני ארדוב

השחקן השישי: דגן יבזורי – מכבי חיפה (10.8 נקודות, 3.1 ריבאונדים ו-1.3 אסיסטים ב-23.7 דקות בממוצע)

בסופו של יום המתחרים עם הידית מהעמק על תואר השחקן השישי של העונה, ג'וש דאנקן ואלכס טיוס, נכנסו לחמישיית העונה, ואפשרו לו לזכות בתואר. יבזורי עבר העונה מהבית בגלבוע/גליל למכבי חיפה ואיבד את המקום הקבוע שהיה לו בחמישייה בגן נר לטובת עמדת המחליף בכרמל. פתיחת העונה שלו הייתה מגומגמת, והיה נראה כי הוא מתקשה לעלות מהספסל, אבל מהמחזור ה-11 עד המחזור ה-23 הוא רשם 16.4 נקודות ו-3.7 ריבאונדים כולל תצוגת השיא של העונה - 36 נקודות בניצחון החוץ של הירוקים על הפועל ירושלים במלחה. יבזורי השתלב היטב בתוך המערכת של דני פרנקו, ואם ימשיך בכושרו גם בסדרות הפלייאוף, יהיה לחיפה הרבה מאוד מה להציע בשלבים המכריעים של העונה.

כן קיבלו קולות: ג'וש דאנקן ואלכס טיוס.

שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
כבר לא מפחד לעלות מהספסל. יבזורי/אדריאן הרבשטיין

משחק העונה: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים 93:65 (23/3)

הרבה משחקים גדולים סיפקה לנו ליגת העל העונה, אבל אי אפשר להתווכח על תואר משחק העונה. בעוד כמה שנים כשינסו להזכר במשחק מהעונה הנוכחית יזכרו בעיקר את ההצגה של הפועל ירושלים ביד אליהו, הניצחון הגדול ביותר של קבוצת חוץ במגרשה הביתי של מכבי תל אביב בכל המפעלים, והשוואת הפסד השיא של הצהובים במסגרת הליגה. אותו משחק, בו קלע יותם הלפרין 20 נקודות במחצית ראשונה מדהימה היה מכה שהצהובים התקשו להתאושש ממנה, וגרר רצף הפסדים שנעצר רגע לפני הכניסה לשלב ההצלבה ביורוליג, אותו צלחו בצורה נהדרת. ירושלים קיבלה אמונה מהמשחק שניתן לנצח ביד אליהו, ואפילו בגדול, אמונה שככל הנראה תצטרך להפוך גם ליכולת של ממש אם ברצונם של האדומים לזכות באליפות בסוף העונה.

כן קיבלו קולות: מכבי אשדוד - עירוני נס ציונה 103:101 (1/12), עירוני נס ציונה – מכבי תל אביב 71:72 (28/10).

גארד הפועל ירושלים יותם הלפרין (שמאל) מול שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן (ימין). מגד גוזני
משחק שייזכר עוד הרבה שנים. הלפרין וירושלים תופרים את מכבי בהיכל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully