וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו חדש מתחיל: שוק ההעברות ב-NBA רותח

אסף רביץ

13.7.2013 / 12:00

איך איגודלה יחזק את גולדן סטייט? מה ברניאני יתרום לניקס? אל ג'פרסון הוא התרופה לשארלוט? אסף רביץ על שוק ההעברות המשוגע ב-NBA , בו נמושות הליגה מחפשות התחלה חדשה, ויש גם כמה שחושבות בגדול

עונת המלפפונים ב-NBA בקושי נפתחה וכבר ניתן להכריז עליה כמרתקת ותזזיתית במיוחד. בדרך כלל הקיץ מבטיח הרבה ומקיים מעט - רוב השמות הגדולים נשארים בקבוצות שלהם ובסוף אנו נותרים עם טרייד משמעותי, שתי החתמות מעניינות והרבה וותיקים ורול פליירס שמחפשים קונטנדרית. הקיץ הזה הבטיח מעט ומקיים המון. כמעט כל שחקן חופשי בכיר חתם בקבוצה חדשה וכבר הספיקו להיות כמה טריידים גדולים.

כמה מרתק הקיץ הזה? הנה רשימה חלקית של שחקנים שהחליפו קבוצות בפחות מחצי חודש: דוויט הווארד, ג'וש סמית', קווין גארנט, פול פירס, אל ג'פרסון, ג'רו הולידיי, אנדרה איגודלה, אנדרו ביינום, אנדראה ברניאני, אנדריי קירילנקו, פול מילסאפ, טייריק אוונס, אריק בלדסו, קווין מרטין, חוזה קלדרון, או ג'יי מאיו, ג'יי ג'יי רדיק. אליהם ניתן להוסיף כמעט בוודאות את מונטה אליס וסיכוי סביר שגם ג'ף טיג וברנדון ג'נינגס ימצאו בית חדש בקרוב מאוד. כל זה קורה כשברקע הקיץ הבא עם הדראפט המדובר והאפשרות ששחקנים כמו לברון ג'יימס וכרמלו אנתוני יהיו פנויים.

יש לא מעט נקודות מבט אפשריות על הקיץ הזה עד כה. הפעם נתמקד בקבוצות שביצעו החתמות גדולות או טריידים משמעותיים (פרט ליוסטון וברוקלין שכבר התייחסתי אליהן). מעניין לשים לב שמדובר בעיקר בקבוצות שהיו בין נמושות הליגה בשנים האחרונות ומחפשות התחלה חדשה, אבל יש גם כמה שחושבות מאוד בגדול.

בברוקלין מתלהבים מפירס וגארנט: "נהיה קבוצה מהפנטת"

מונטה אליס סגר בדאלאס מאבריקס

וורלד פיס שוחרר מהלייקרס, קירילנקו בברוקלין

עומרי כספי: "כשיוסטון התקשרה, מבחינתי זה היה סגור"

קווין גארנט פול פירס בוסטון סלטיקס. AP
גם הם החליפו את הגופיות. פירס וגארנט/AP

גולדן סטייט ווריורס

כשאחת מהפתעות הפלייאוף האחרון מצרפת שחקן כמו אנדרה איגודלה זה מעניין. כדי לצרף את איגי, הווריורס העמיסו על יוטה אוסף של חוזים גמורים ובחירות דראפט וויתרו על ג'ארט ג'ק וקארל לנדרי. לג'ק ולנדרי היה חלק חשוב בהצלחה של העונה שעברה, אבל איגודלה נמצא בליגה אחרת מבחינת איכות. הוא ישפר מאוד את הקבוצה של מארק ג'קסון בהגנה על עמדות הנכף, הוא יהיה מוסר נהדר נוסף בקבוצה עמוסה בסקוררים והוא יהפוך את משחק הריצה של גולדן סטייט לקטלני. לא בטוח שזה המהלך האחרון של הווריורס הקיץ, הם עשויים לחפש טרייד על דיוויד לי, אבל אני מאמין שהם יעדיפו להריץ את הסגל הנוכחי השנה ולבחון בקיץ הבא, בו תהיה להם אפשרות להחתמה משמעותית נוספת, מה הם צריכים.

שחקן גולדן סטייט ווריירס אנדרה איגודאלה. AP
שחקן ייחודי מהסוג שאסור לוותר על האפשרות להביא. איגודלה/AP

לא כולם אוהבים את המהלך של גולדן סטייט, בעיקר בגלל הויתור על ג'ק והפגיעה בהתפתחות של האריסון בארנס שכנראה יירד לספסל דווקא אחרי פלייאוף של 16 נקודות למשחק. אבל הווריורס יוכלו למצוא מחליף סביר לג'ק, מישהו כמו מו וויליאמס (בעיקר לאחר שהם הפכו את ההחתמה של איגודלה לסיין אנד טרייד, מה שישאיר להם את ה-MLE המלא), ובארנס יקבל הרבה דקות כמחליף, גם בהרכבים נמוכים מהסוג שג'קסון הרבה להשתמש בהם לאחר הפציעה של לי בפוסט סיזן. איגודלה הוא שחקן ייחודי מהסוג שאסור לוותר על האפשרות להביא אותו בגלל סיבות כאלה. הוא גם שחקן שלא צריך יותר מדי זריקות כדי להשפיע על המשחק, ובכך הוא יאזן חמישייה שכבר כוללת את סטפן קרי, קליי תומפסון ולי.

ניו יורק ניקס

לא בטוח שמגיע לאנדראה ברניאני מקום ברשימת השמות הגדולים שעברו קבוצה. אחרי הכל, מדובר בשחקן שטורונטו ניסתה ללא הצלחה להעביר רוב העונה שעברה. אבל המעבר שלו לניו יורק מספיק מעניין כדי לקבל אזכור כאן. האיטלקי הוא עדיין בחירה ראשונה בדראפט, שחקן שמרוויח 8 ספרות לעונה וסקורר נהדר שרק לפני שנתיים קלע 21.4 נקודות למשחק. זו תהיה ההזדמנות הראשונה לראות אותו על תקן שחקן משני בקבוצה גדולה.

אנדראה ברניאני, טורונטו ראפטורס. רויטרס
עוד יותר סקוררים שיוצרים לעצמם את מצבי הזריקה, עוד פחות סיכוי למשחק קבוצתי שוטף. ברניאני/רויטרס

עם הטרייד על ברניאני וההשארה של ג'יי אר סמית', בניקס בעצם מחזקים את המגמות מהעונה שעברה - עוד יותר סקוררים שיוצרים לעצמם את מצבי הזריקה, עוד פחות סיכוי למשחק קבוצתי שוטף. יהיה מעניין במיוחד לבדוק מה תהיה חלוקת הדקות בקבוצה שכוללת גם את ברניאני וגם את העסקן הירושלמי אמארה סטודומאייר. האופציה ההגיונית היא חזרה להרכב גבוה עם כרמלו אנתוני בסמול ושניהם מתחלקים בדקות של הפאוור פורוורד. ברניאני, למרות הבעיות שלו, מחזק את הניקס, השאלה היא אם זה יספיק במזרח שהצמרת שלו צפויה להיות צפופה מהרגיל.

מייק וודסון: ”ברניאני ישלים מצוין את צ’נדלר וכרמלו”

דיווח: הווארד הציע ללייקרס לשחרר את קובי בריאנט

ניו אורלינס פליקנס

שימו לב לפליקנס, נבנית שם אחת הקבוצות המסקרנות של השנים הקרובות. ג'רו הולידיי הגיע בטרייד, טייריק אוונס בסיין אנד טרייד, הם מצטרפים לאריק גורדון, אנתוני דיוויס וראיין אנדרסון. כל אחד מהחמישה מכיל סימני שאלה משמעותיים - האחריות של הולידיי, הבריאות של גורדון, היעילות של טייריק, ההגנה של אנדרסון, היכולת של דיוויס להיות עוגן הגנתי אמיתי, אבל ביחד זו חבורה מוכשרת מאוד שיכולה להיות חמישיית מאני טיים קטלנית. כל החמישה גם חתומים לפחות לשלוש שנים, כך שיש להם זמן להתחבר ולרוץ ביחד. בעקבות היחלשות של כמה קבוצות במערב, כבר בעונה הקרובה החבורה הזאת בהחלט יכולה להיכנס לפלייאוף אם תישאר בריאה. מה שבטוח, טוב לראות מדי פעם קבוצות שרוצות להצליח מהר בתוך ים התוכניות לעתיד שמסביב.

טייריק אוונס, סקרמנטו קינגס. Tony Dejak, AP
מצטרף לחמישייה קטלנית שיש לה זמן להתגבש. טייריק אוונס/AP, Tony Dejak

קליבלנד קאבלירס

המקבילה המזרחית של ניו אורלינס, קבוצה שהחליטה לחשוב בגדול בהווה ובנתה סגל שיכול לדבר חזק ובהחלט מועמד להיכנס לפלייאוף. אם אנתוני בנט יצדיק את הבחירה הראשונה ויסתדר בעמדת הסמול פורוורד ואנדרו ביינום (שהחוזה שלו מגיע עם מספיק בטחונות כדי שהוא ישתלם) ישחק כדורסל, זו תהיה קבוצה איכותית מאוד. אך בשני המקרים מדובר באם גדול. גם שאלת הבריאות של קיירי אירווינג ואנדרסון וארז'או תמשיך להטריד בקבוצה שהופכת רשמית להיות תלויה בפציעות יותר מכל אחת אחרת בליגה. אך עם סגל שכולל גם את ג'ארט ג'ק, דיון וויטרס, טריסטן תומפסון וארל קלארק, יש לקאבס מספיק כשרון כדי לשרוד פציעות בתוך העונה ועדיין לתפוס את אחד המקומות האחרונים לפלייאוף. לכן השאלה הגדולה היא איך השחקנים יגיעו לפוסט סיזן, אף קבוצה גדולה לא תרצה לפגוש בסיבוב הראשון את קיירי וביינום בריאים.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס אנדרו ביינום. Jeff Gross, GettyImages
כרגיל, הכול תלוי במצב הבריאות. אנדרו ביינום/GettyImages, Jeff Gross

דטרויט פיסטונס

לאחר כל כך הרבה שנים רעות, קל להבין למה ג'ו דומארס קפץ על ההזדמנות להחתים שחקן חופשי בכיר כמו ג'וש סמית'. הבעיה היא שסמית' יגיע לקבוצה בה שני הצעירים המבטיחים הם שחקני פנים - גרג מונרו ואנדרה דראמונד, מה שאומר שהוא כנראה ישחק בעיקר כסמול פורוורד. עם כל הכבוד ליתרון של מפלצת תלת-ראשית כזאת בגודל, הגנה וריבאונד, קשה להאמין שזה יעבוד. סמית' אולי מדמיין שהוא סמול פורוורד אבל אין לו קליעה מבחוץ והוא יאפשר להגנות לצופף את הצבע ללא דאגות מיוחדות. זה לא אומר שההחתמה שלו הייתה טעות, דטרויט במצבה לא יכולה לוותר על הזדמנות כזאת, זה כן אומר שאולי כדאי לדומארס לחפש טרייד על מונרו במקום להחתים אותו על חוזה גדול מדי בקיץ הבא. אם תהיה אפשרות להביא במקום מונרו שחקן חוץ איכותי, זה יוכל להיות המהלך שישדרג את הפיסטונס.

ג'וש סמית, אטלנטה הוקס. רויטרס
האדם שיניע את המכונה? ג'וש סמית/רויטרס

שארלוט בובקאטס

הקיץ הזה כל כך עמוס שאפילו הבובקאטס יצאו ממנו עם שחקן בכיר - אל ג'פרסון. כמו במקרה של דטרויט וג'וש סמית', לא מדובר בשחקן שיוביל את הקבוצה לפלייאוף, אך עוד יותר מאשר דטרויט מדובר במהלך הכרחי לחלוטין עבור פרנצ'ייז שהפך בשנתיים האחרונות לסמל העליבות. למרות שזה כנראה אומר ששארלוט תנצח יותר מ-6-7 קבוצות בליגה ותקטין מאוד את הסיכוי לבחירת דראפט גבוהה. הקבוצה של מייקל ג'ורדן פשוט חייבת להיראות רלוונטית, שחקן של 20,10 קבוע יעזור לה ויזכיר גם לשחקנים החופשיים העתידיים שמדובר בקבוצה שנמצאת ב-NBA. יחד עם שיפור נוסף מצד קמבה ווקר, לפחות בהתקפה זו יכולה להיות קבוצה מתקבלת על הדעת.

שחקן שארלוט בובקטס אל ג'פרסון לצד הג'נרל מנג'ר ריץ' צ'ו והנשיא, רוד היגינס. AP
מהלך הכרחי לחלוטין עבור פרנצ'ייז שהפך בשנתיים האחרונות לסמל העליבות. אל ג'פרסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully