וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי "האסון" של ברצלונה: מסי גער בשחקנים, בקטלוניה דורשים את פיטורי ואלוורדה

זה כבר משבר: אחרי ההפסד ש"הוכיח שזו בארסה החלשה בדורנו" מסי זעם על חבריו לקבוצה, המאמן שוב ספג אש מהפרשנים ("איך אלגרי עדיין פנוי?"), סוארס הסביר למה "הכל יהיה מסובך יותר השנה", ורק דה יונג התנצל. התגובות והמספרים, כולל מאזן החוץ המטריד

עריכה: מתן חדד

"אסון". כך קראה הכותרת של העיתון הקטלאני "ספורט" הבוקר (ראשון), אחרי שברצלונה הפסידה 2:0 לגרנאדה, נותרה במקום השביעי בלבד בליגה הספרדית, והשלימה את פתיחת העונה החלשה ביותר שלה מזה 25 שנה, עם שבע נקודות בלבד מתוך 15 אפשריות.

כמו בלא מעט משחקים העונה - בעיקר מחוץ לקאמפ נואו - ברצלונה שלטה בכדור אבל לא היתה מסוכנת בחלק הקדמי. "אנחנו חייבים לבדוק טוב-טוב מה קורה לנו בשליש האחרון של המגרש. אנחנו מניעים כדור, מגיעים לרחבה של היריבה, אבל לא מספיק חדים ולא מספיק מסוכנים. זו בהחלט סיבה לדאגה. השנה הכל יהיה יותר מסובך", הודה בכאב לואיס סוארס, אחרי משחק שלם בו ברצלונה בעטה למסגרת פעם אחת בלבד.

את הבעיה הזו אמור היה לפתור ליאונל מסי שחוזר לאט לאט לכושר מלא, אבל אמש גם הוא לא הושיע אחרי שנכנס כמחליף. הפרעוש לא היה מספיק מסוכן ונראה מתוסכל מאוד בסיום. על פי דיווח בתחנת הרדיו הקטלאנית "קופה", מסי היה כעוס ורציני מאוד. הוא היה הראשון שירד לחדר ההלבשה, עבר את אזור העיתונאים בזעם, ולאחר מכן גער בחבריו לקבוצה: "אסור שדבר כזה יקרה, אסור שזה יחזור על עצמו. אתם חייבים להיות יותר מרוכזים".

ליאונל מסי, ברצלונה, מאוכזב. GettyImages
בודד במערכה. מסי/GettyImages

בקטלוניה שוב הביעו דאגה מהתלות המוחלטת של ברצלונה ביכולת של ליאו מסי לייצר מהלכים, ושוב האשימו בכך בעיקר את המאמן ארנסטו ואלוורדה. ב"אל מונדו דפורטיבו" ציינו: "ואלוורדה בוחר את ההרכב באופן רנדומלי לחלוטין ומשאיר את הטקטיקה לאלוהי הכדורגל. בסופו של דבר מסי מנסה להציל את הקבוצה לדו. לא ייאמן עד כמה קבוצה יכולה להיות תלויה בשחקן אחד".

בקטלוניה ציטטו בלגלוג אמירה של ואלוורדה מ-2015, אז עוד שימש כמאמן בילבאו. "ב-2015 ואלוורדה אמר שהוא רוצה להביא את בילבאו לרמה של ברצלונה. היום, ארבע שנים אחרי, המשימה הושלמה".

על אף העובדה שבכירי ברצלונה דוחים בעקשנות את האפשרות להחליף את ואלוורדה, הפרשנים בקטלוניה ממשיכים לבוז לו. אמש ציין פרשן "אל מונדו דפורטיבו" פרנסיס אגילאר: "איך יכול להיות שארנסטו ואלוורדה מאמן את ברצלונה, ומאמן כמו מסימיליאנו אלגרי עדיין פנוי?".

כאמור, בברצלונה עדיין לא עוסקים ברצינות במעמדו של ואלוורדה בקבוצה, למרות שהקבוצה לא מתפקדת בשני צידי המגרש - מלבד המחסור בשערים, היא עומדת כעת על מאזן הספיגות הגרוע בליגה הספרדית (ובכלל, יש לה יותר ספיגות מנקודות). חבר ההנהלה גיז'רמו אמור נשאל אמש על עתידו של ואלוורדה, טען ש"מעמדו לא עומד על הפרק, ממש לא. כולנו כועסים על איך שהקבוצה נראתה היום, אבל בשעה הזו אנחנו חייבים להיות מאוחדים ולחשוב על המשחק הבא מול ויאריאל".

עוד בוואלה!

ספרד: גרנאדה ניצחה 0:2 את ברצלונה

לכתבה המלאה
לואיס סוארס שחקן ברצלונה. רויטרס
על הפנים. לואיס סוארס/רויטרס

המאמן עצמו אמר ש"אני מרגיש שאני אחראי למצב, בהחלט. אני תמיד מרגיש אחראי. אפשר להפסיד ואפשר לנצח, אבל כדי לנצח אתה צריך להיות ראוי לכך. היום לא היינו ראויים לניצחון".

הוא הוסיף ואמר שהדאגה העיקרית שלו היא מהיכולת הדלה של הקבוצה במשחקי חוץ, סימפטום שמאפיין בדרך כלל קבוצות מוגבלות. בסך הכל, ברצלונה לא ניצחה בשמונת משחקי החוץ האחרונים שלה בכל המסגרות (חמישה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו). "אני מוטרד מזה שאנחנו נראים כמו שתי קבוצות שונות בבית ובחוץ. בבית אנחנו סופר-טובים, בחוץ אנחנו סופר-רעים. חייבים לחשוב איך משנים את זה".

בתקשורת הקטלאנית ציינו לרעה את העובדה שפרנקי דה יונג היה "היחיד שלקח אחריות והתנצל בפני האוהדים בסיום". הקשר ההולנדי הצעיר היה גם היחיד שהסכים להתראיין באזור העיתונאים בסיום. "כשאני משחק רע, זו אשמה שלי, לא של העמדה שבה שיחקתי", הגיב הכישרון הצעיר לביקורות על ואלוורדה על כך שהוא מציב אותו בעמדה זרה לו. "אני צריך ללמוד את התפקיד הזה, ואעשה את זה בהקדם. אני האשם היחיד".

שער ה"ספורט": "אסון"

שער ה"אל מונדו דפורטיבו": "תקועים"

שער ה"אס": "אפילו לא עם מסי"

ואלוורדה הבטיח - וקיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully