וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: מונס דאבור חתם בסביליה, יעבור אליה רק בתום העונה

החלוץ הישראלי יצטרף לקבוצה האנדלוסית המעוטרת בקיץ. סכום ההעברה עומד על 15 מיליון יורו, מה שהופך אותו לישראלי היקר בכל הזמנים (הרשימה המלאה - בפנים). "אתן הכול לזלצבורג עד סוף העונה", אמר

עריכה: מתן חדד

סביליה הודיעה היום (חמישי) על החתמתו של מונס דאבור שיצטרף לקבוצה בסיום עונת 2018/2019. החלוץ הישראלי שכבש העונה 20 שערים ב-30 הופעות בכל המסגרות במדי רד בול זלצבורג יגיע לתחנה השלישית בקריירה האירופית שלו כשינחת בקבוצה האנדלוסית המעוטרת, כשעל פי הדיווחים סכום ההעברה יעמוד על 15 מיליון יורו, לא כולל בונוסים שעשויים להגדיל בעתיד את שווי העסקה ליותר מ-20 מיליון יורו.

סביליה, אותה מאמן פאבלו מאצ'ין שמונה בקיץ האחרון, מדורגת כרגע במקום השלישי בליגה הספרדית, עשר נקודות מאחורי המוליכה ברצלונה. הכובשים הבולטים שלה העונה הם וויסאם בן יידר הצרפתי עם תשעה ואנדרה סילבה הפורטוגלי עם שמונה. רק בשבוע שעבר סביליה איבדה את נוליטו, חלוץ נבחרת ספרד ששבר את רגלו וככל הנראה גמר את העונה, וצירפה את החלוץ המבטיח מוניר אל חדאדי מברצלונה.

הקבוצה זכתה חמש פעמים בליגה האירופית ב-12 השנים האחרונות. בזירה המקומית יש לה אליפות אחת אי שם ב-1946, וחמישה גביעים, האחרון שבהם ב-2010.

עוד בנושא

דאבור נחת אתמול בסביליה, מאצ'ין: "רצינו אותו כבר עכשיו"
מונאס דאבור סיים את שנת 2018 כמלך השערים במסגרות האירופיות
דאבור, כיאל או אפילו זהבי? מי היה ליגיונר השנה ב-2018?

מונס דאבור, סביליה. צילום מסך
הישראלי היקר אי פעם. מונס דאבור/צילום מסך

דאבור, שיחגוג במאי את יום הולדתו ה-27, פתח את הקריירה האירופית שלו ב-2014 אחרי שנתיים וחצי במדי מכבי תל אביב, ממנה עבר לגראסהופרס תמורת 425 אלף דולר. בשנתו השלישית הוא הוכתר למלך השערים של הליגה בשוויץ עם 19 כיבושים וכמלך הבישולים עם 12, וב-2016 נרכש על ידי רד בול זלצבורג תמורת 7 מיליון יורו.

בעונתו הראשונה באוסטריה הוא מיעט לשחק תחת אוסקר גרסיה, מאמנו לשעבר במכבי תל אביב, ובחלקה השנה של העונה הושאל בחזרה לגראסהופרס. אחרי עזיבתו של גרסיה חזר דאבור לזלצבורג ורשם עונה נהדרת שהסתיימה עם תואר מלך השערים של הליגה האוסטרית עם 22 כיבושים, והעפלה לחצי גמר הליגה האירופית, בקמפיין בו כבש 5 שערים.

גם את העונה הנוכחית הוא פתח בסערה, וצמד שלו מול הכוכב האדום בלגרד במוקדמות ליגת האלופות כמעט העלה את זלצבורג לשלב הבתים, ואחרי שנשרה לליגה האירופית החלוץ הישראלי המשיך להפגיז גם שם וסיים את שנת 2018 כמלך השערים של מפעלי הקבוצות הבכירים ביבשת (ליגת האלופות והליגה האירופית), עם 12 - חמישה יותר מכריסטיאנו רונאלדו, למשל, ושלושה יותר מליאונל מסי. במדי נבחרת ישראל הוא רשם 3 שערים ב-13 הופעות.

עוד באותו נושא

וכמה מכבי תל אביב תרוויח? פרטי עסקת הענק של דאבור

לכתבה המלאה

מונס דאבור אמר לאתר של זלצבורג אחרי החתימה: "אני חי את הכאן והעכשיו ולכן אני לא רוצה לבזבז אנרגיות על מה שיקרה בעוד חצי שנה. למרות שאשחק במועדון אחר בקיץ, ברור לי שאני אשקיע את כל האנרגיה שלי למען ההצלחה של זלצבורג. אני חייב המון למועדון הזה ולכן אמשיך לעבוד קשה בשבועות הקרובים. המטרות שלי עם המועדון נותרו זהות".

המנהל המקצועי של זלצבורג כריסטוף פרוינד אמר: "תמיד היה לנו ברור שחלוץ עם האיכויות של דאבור יתקדם לליגה גדולה. מעל הכול ההישגים שלו והשערים שכבש במפעלים הבינלאומיים משכו עניין רב מקבוצות באירופה בחודשים האחרונים. מונס אמר לנו שהוא ממש רוצה לעבור לסביליה אז מצאנו הסדר שיוסכם. ביחד עם מונס אנחנו מחכים לאתגרים שעומדים בפנינו בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully