וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "גיחכו כשאמרתי שעזיבת ורד היא מכת מוות"

25.9.2018 / 6:37

מאמן בית"ר ירושלים סוגר חשבון אחרי ההצגה של הקפטן מול סכנין: "כנראה שידעתי מה שאמרתי", ומעודד את סילבסטר למרות הבצורת: "נתן את המשחק הכי טוב שלו השנה". שיימן: "אי אפשר היה לא לנצח באווירה הזאת"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. האווירה בחדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום המשחק אמש (שני) לא הייתה של שמחה אלא יותר של פריקת מתח. הלחץ במהלך השבוע האחרון היה גדול מאוד. עם נקודה אחת משלושה משחקים כל משחק הוא סיר לחץ, אך במיוחד מפגש נגד סכנין עם כל ההייפ שליווה אותו בשבוע האחרון והביא ה-20 אלף איש לטדי.

אחרי הניצחון המתוק 2:3 אחד השחקנים אמר ביציאה מהמגרש: "אני רק רוצה לנוח. המון מתח השתחרר כאן, הלחץ ממשחק למשחק הלך וגדל. הדקות הראשונות הזכירו משחקים רעים שהיו כאן עם סכנין אבל עברנו את זה כמו שצריך".

האמת? בית"ר ניצחה עוד לפני המשחק. התחושה שקורה משהו טוב בבית"ר יחד עם העובדה שהפכו את כל האירוע מול סכנין להיות מפגש ספורטיבי נטו ומלווה בהרבה אנרגיות חיוביות גרם להרבה אוהדים להגיע לטדי. האוהדים לא באו כי התלהבו ממה שראו מבית"ר עד היום וגם לא ממה שראו אתמול, הם פשוט מבינים היטב שיש מי שרוצה להחזיר את בית"ר לקדמת הבמה גם מקצועית וגם תדמיתית. זה לא יהיה קל, יהיו עוד הרבה מהמורות וקשיים, אבל בשלב הזה האוהדים אומרים תודה שיש בכלל תקווה, מה שהיה חסר מאוד בעשור הקודם.

עוד בנושא

בית"ר ירושלים השיגה ניצחון בכורה עם 2:3 ביתי על סכנין
עידן ורד: "אני מאושר, ובטוח שנהיה קבוצה חזקה גם העונה"
בואו לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
התקווה החזירה אותם ליציעים. אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

2. ממש לפני פתיחת העונה, בראיון לוואלה! ספורט נשאל עידן ורד על מה שנדרש ממנו כקפטן החדש של בית"ר וענה: "ברור לי מה המשמעות ואני באמת רוצה להנהיג ולהוביל את המועדון, זאת תמיד הייתה השאיפה שלי, אני רואה בזה עוד צעד של התבגרות והתחשלות בקריירה, עוד אתגר שאני מציב לעצמי".

8 שערים כבשה בית"ר עד היום בכל המסגרות. ורד כבש 4 והיה מעורב בעוד 3. אך עם כל הכבוד למספרים, אתמול הוא גם הגיע לעונה הזאת כמנהיג, אחד שלוקח על עצמו, אחד שקופץ לכדורי גובה מול בלמים ומגינים שגבוהים ממנו בראש ולוקח ראשון, שנכנס לקרבות מגע, נלחם על כל כדור ומושך אחריו את הקבוצה. ורד זיהה שאמיר נסאר מתקשה כאשר הוא חותך לאמצע וניצל כל הזדמנות לברוח למרכז ולייצר מצבים.

בקיץ גיא לוזון "התאבד" על עידן ורד, הגדיר עזיבה אפשרית שלו כמכת מוות מקצועית. בסיום נשאל על כך המאמן ואמר: "בקיץ היו כאלה שצחקו או גיחכו עליי שאמרתי שעזיבה של עידן ורד היא מכת מוות מקצועית לבית"ר ירושלים אבל כנראה שידעתי מה שאמרתי".

אל ורד הצטרף אתמול אור אינברום. בשבוע שעבר הוא כבש שער, אתמול הוא סיפק שער ובישול. אינברום לא עמד עד היום בפני לחץ ברמות הגבוהות, אבל אתמול, עם נקודה מתשע באווירה הלחוצה של טדי, הוא התמודד יפה מאוד. אם אינברום ימשיך כך לצד ורד החלק הקדמי של בית"ר ימשיך לספק מספרים יפים.

עוד באותו נושא

עידן ורד: "אני מאושר ובטוח שנהיה קבוצה חזקה גם העונה"

לכתבה המלאה
אור אינברום שחקן בית"ר ירושלים עם עידן ורד. ברני ארדוב
הגיע לעונה גם כמנהיג. עידן ורד/ברני ארדוב

3. סיום המשחק אתמול היה אולי הרגע הראשון בו לוזון נהנה מכדורגל מאז הגיע לבית"ר. בסיום כשירד נשמע כמו אוהד ואמר ליד אנשי המועדון: "ראיתם איזה טירוף? זה משהו שיש רק בבית"ר ירושלים". שמואל שיימן שעבר ליד הוסיף: "בחיים לא עברתי דבר כזה, אי אפשר היה לא לנצח באווירה הזאת".

אבל אחרי שיירגע, לוזון יודע שיש לו המון בעיות. רק ב-15 דקות הראשונות סכנין הגיעה לארבעה מצבים טובים קרוב לשער. שלא לדבר על המומנטום שלה ב-1:1. בבית"ר דיברו על כך שבתקופה בה הקבוצה מתחברת צריך קודם כל להקשות על היריבות, אך עד עתה ספגה הקבוצה 9 שערים ב-4 משחקים, נתון שאיתו לא תוכל להגיע רחוק.

חלק מהשחקנים דיברו על חוסר ריכוז, חלק על חוסר תיאום, חלק על כך שהקישור וההתקפה פחות סייעו להגנה אך בשורה התחתונה לוזון צריך למצוא פתרונות. ההתקפה שלו מתייצבת על מספרים יפים אך ההגנה רחוקה מזה. לוזון נשאל על כך ואמר: "לא ציפיתי אחרת. היה לי ברור שהניצחון הראשון יושג בכח ועם עזרה של הקהל. היה מאבק עיקש וקשה אבל האווירה דחפה אותנו. זאת לא קלישאה, אנחנו קבוצה חדשה ויש הרבה מה לשפר, בעיקר בפן ההגנתי. כרגע ניקח את הניצחון, נתייצב ונמשיך עם זה הלאה".

יקוב סילבסטר נראה שפוף מעט כשיצא. הוא כל כך רוצה להבקיע שער ולשבור את הבצורת אך זה לא מצליח. השחקנים ניסו לעודד אותו. לוזון אמר על החלוץ: "סילבסטר עשה את המשחק הכי טוב שלו מתחילת השנה. הוא שמר על הכדור, הוא עשה תנועה, הוא עבד. ברגע שהוא ימשיך ככה הגולים יגיעו, אני רגוע לגבי זה".

סארי פלאח שחקן בני סכנין מול יקוב סילבסטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
נראה שפוף. יקוב סילבסטר/ברני ארדוב

4. אפונסו טיירה כבש אתמול את שערו השלישי בלבד בקריירה. את הראשון הוא כבש באתלטיקו הפורטוגלית ב-2013 ואילו את השער השני והאחרון עד אתמול כבש לפני שלוש שנים במדי אשטוריל, שער נגיחה בדקה ה-95 שקבע שיוויון. אולי זה היה בכלל בהשראת קלאודימיר, מי שטיירה החליפו בבית"ר. אולי טיירה ראה כמה אהבה מקבל הברזילאי ורצה להוכיח שבדיוק כמוהו גם הוא מסוגל לספק מספרים. האם יהיה לזה המשך? לוזון חושב שכן: "טיירה מאוד מאוד מוכשר, כשהבאנו אותו ידענו למה אנחנו מביאים אותו. הוא טוב הגנתית, שקט התקפית וכשנותנים לו פרוזדור הוא מנצל אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully