וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל לבאות: מאחורי ניסיון צירופו של בן רייכרט לבית"ר ירושלים

21.6.2018 / 6:54

אוחנה ולוזון התנגדו, טביב סיכם על הבאת הקשר אך מהר מאוד הבין שבגזרה הזאת, אין לו סיכוי לנצח את הקהל. ובכל זאת, ניסיון ההתרסה שנכשל הוא מראה לבלגן הצפוי סביב בית"ר ירושלים בעונה הקרובה

מערכת וואלה!

1. ההפסד הראשון של טביב הקיץ

השם של בן רייכרט עלה בבית"ר ירושלים לפני מספר שבועות. סוכנו דודו דהאן הציע אותו, העניין דלף לתקשורת ואוהדי הקבוצה מהבירה הבהירו מהר מאוד מה הם חושבים על המהלך. אלי אוחנה התנגד לצירוף רייכרט, גיא לוזון שמעריך אותו מקצועית הבין לאן הרוח נושבת, ביקש גם הוא לרדת מהעניין, והמגעים הופסקו. לפני רייכרט רצה המאמן לצרף את קובי מויאל, אך אלי טביב הבהיר כי מבחינתו, אקס בית"ר ירושלים לא על הפרק.

בינתיים, הנתק בין אלי אוחנה לאלי טביב תפס תאוצה. הבעלים הבין כי מחזיק זכויות הניהול לא ישתף עימו פעולה במסיבת העיתונאים ההזויה ובמלחמה בקהל שתבוא אחריה ופשוט זז הצידה. אם טביב חזר ואמר שוב ושוב שזאת קבוצה שלו והוא יעשה מה שהוא רוצה בלי לשאול אף אחד וללא התחשבות בקהל, אתמול (רביעי) הוא גם קיים, עם מעין התרסה כנגד אוחנה והקהל שלא רצו את המהלך. הבעלים נפגש עם דודו דהאן, סיכם את התנאים של אור אינברום ורייכרט ומיד הוציא הודעה לתקשורת על כך. התנאים של השני היו מסוכמים אך ללא חתימה. היום אמור היה הקשר לחתום על הסכם מול בית"ר ולאחר מכן על התרת חוזהו פלוס פיצוי מזולטה וארחם הבלגית.

רק שהפעם טביב הבין כי לעשות מה שהוא רוצה כבר לא יעזור לו. זה שאוחנה או הקהל מתנגדים פחות עניין אותו, אך כשהבין מגיא לוזון שצעד כזה רק יגרום לקבוצה נזק וקיבל ריקושטים בהתאם, הוא החליט לרדת מהרעיון. מי שנשלח להסביר זאת לרייכרט היה לוזון עצמו, שאמר לו: "מקצועית אני מעריך אותך, אבל זה לא יכול לקרות. צירוף שלך יעשה בלגן, הקהל ייצא נגד הקבוצה, ישרקו לך בוז בכל נגיעה בכדור וזה רק יפגע בנו ובך".

החזרה אחורה עם רייכרט היתה להפסד הראשון של טביב לאוהדי בית"ר בקיץ הזה, ואולי גם לא האחרון. הבעלים משדר כוח ומסביר שיעשה מה שהוא רוצה, אך את המאבק הזה אין לו סיכוי לנצח. עם מחאת אוהדים, הקבוצה לא תגיע לכלום, גם אם תצרף את ערן זהבי ותומר חמד. כעת לא נותר אלא למשוך את הסוף כמה שרק אפשר.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים הודיעה: אור אינברום ובן רייכרט סיכמו
הרגע שבו אוחנה הבין - גם אני בובת טביב: על הפיצוץ בבית"ר ירושלים
חשיפה: פיצוץ בין אלי אוחנה לאלי טביב: "הם כבר לא יוכלו להיות ביחד"

בן רייכרט, שחקן הפועל עכו. לירון מולדובן
בעין הסערה. רייכרט/לירון מולדובן

2. הנתק בין אוחנה וטביב לא יחזיק לאורך זמן

כפי שציינו, הצירוף של רייכרט נעשה בניגוד לדעתו של אלי אוחנה. לא בטוח ששחקן העבר היה מוכן לחתום על כך כמחזיק זכויות הניהול, בדיוק כפי שהוא עשוי לא לחתום על מכירה של אחד השחקנים הבכירים, קרי עידן ורד או אריק סאבו. טביב הבין כי איבד את אוחנה וממשיך הלאה בבניית הקבוצה וניהול המועדון יחד עם החשב חיים נבון.

אבל גם הנתק הזה לא יחזיק לאורך זמן. אוחנה היה שווה לטביב הרבה כסף בשנה שעברה, כסף שהראשון לא יוכל לגייס העונה באווירה הנוכחית או עם האנרגיה הנוכחית. אם בעונה שעברה ראש העיר ניר ברקת חזר לקנות מנויים ביותר מ-200 אלף שקל ובסביבתו סייעו בחיבור לאנשים שיקנו מנויי כבוד לבוקס וליציע הכבוד בטדי בסכום של יותר ממיליון שקל, עזרה דומה לא תגיע השנה מכיוון ראש העיר, ועוד לא דיברנו על שילוט ופרסום.

בית"ר מכרה בעונה שעברה קרוב ל-5,000 מנויים תודות לעבודה מאומצת והתלהבות של הקהל בקיץ עם צירופם של אוחנה, ז'אורז'יניו ויוסי בניון, ומסיבות עיתונאים ששידרו חוסן וחזרה למרכז הבמה. השנה יש לאוהדים את מסע"ת ה"אני זז הצידה" של טביב כמקדם מכירות. לבית"ר הנוכחית תחת הבעלים הנוכחי פשוט אין מה למכור לקהל, שכבר קיבל החלטה לא להגיע למשחקי הבית אלא רק למשחקי החוץ על מנת לפגוע לטביב בכיס.

עוד באותו נושא

הרגע שבו אוחנה הבין - גם אני בובת טביב: על הפיצוץ בבית"ר ירושלים

לכתבה המלאה
אלי טביב, בעלי בית"ר ירושלים, מודיע על עזיבה. שלומי גבאי
המסע"ת המפורסמת היא מקדם המכירות השנה, פלא שהאוהדים כועסים? טביב/שלומי גבאי

3. לוזון לחוץ לגבי הסגל

מי שנמצא בין הפטיש לסדן הוא גיא לוזון, שנלחם כדי שיהיה לו סגל שחקנים ראוי לצאת למחנה האימונים, ומקווה לקבוצה איתה יוכל להתמודד במוקדמות הליגה האירופית. לוזון אמר השבוע לאנשי בית"ר: "אם לא היו משלמים מראש על המחנה הייתי ממליץ לא לצאת עם סגל כזה". לירוי צעירי עשוי לשוב ולעלות על הפרק במקומו של רייכרט, או שבית"ר תמתין עד אשר תצליח להשתחרר מחוזהו של ז'אורז'יניו ותצרף קשר זר בתפקיד. הצוות המקצועי החל לצפות במגנים שמאליים ובמועדון רוצים לסכם בהקדם עם מגן זר על חשבונו של מרסל הייסטר, שכבר הבהיר כי לא יגיע לישראל.

מאמן בית"ר ירושלים גיא לוזון באימון הפתיחה. ברני ארדוב
בין הפטיש לסדן. לוזון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully