וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הכי יעיל בליגת העל: לקראת מכבי נתניה מול בית"ר ירושלים

29.1.2018 / 16:25

הוא מאבד הרבה כדורים (10.7 למשחק). הוא גם לא מצטיין בדריבל יוצא דופן (2 ב-90 דקות), אבל ב-15 בעיטות במסגרת הליגה אנתוני וארן הפך לאס הכי מפתיע. המדור של סקורר לקראת המשחק המרכזי: מתופעת דיא סבא ועד לתופעת בני בן זקן

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לאתר סקורר

*** קבלו את התופעה הגדולה ביותר העונה בליגת העל - דיא סבע. הקשר ההתקפי בן ה-25, רושם את אחת העונות הגדולות של שחקן ישראלי בשנים האחרונות ומציג דומיננטיות שלא זכורה לנו מאז ימי ערן זהבי.

*** הנתונים הסטטיסטים של סבע מוכיחים זאת בצורה הטובה ביותר: ערב המחזור ה- 20, הוא דורג ראשון בטבלת הכובשים של הליגה (14), שני באיומים לעבר השער (63), שני בחלוקת מסירות מפתח (79), רביעי בהכנסת כדורים לתוך הרחבה (117) ושישי בביצוע דריבלים (118). תופעה כבר אמרנו?

*** שיטת המשחק של הקבוצה מעיר היהלומים, היא זו שהפכה את היהלום שלה למלוטש וקטלני. סבע משחק את הקשר ההתקפי במערך של 4-1-2-1-2, מה שמאפשר לו למצוא שטחים פנויים, באזורים מסוכנים. שני החלוצים שמשחקים לפניו זוכים למירב תשומת הלב של ההגנה, והתנועה הקטלנית של סבע ללא כדור, מאפשרת לו להסתנן לתוך רחבת ה- 16 של היריבה ולהגיע לעמדה מסוכנת כאשר הוא חופשי. דבר שקרה העונה לא פעם אחת.

לאתר סקורר

עוד בנושא

מיכאל אוחנה נוטה להגיש תביעה למוסד לבוררות בדרישה לשחררו מהפועל באר שבע
עדכונים חיים מכל ההעברות: מכבי תל אביב חוזרת לאופציית גידי קאניוק
גילי ורמוט חתם בהפועל חיפה לשנה וחצי: "שמח לסגור מעגל"

דיא סבע שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
הכי דומיננטי מאז זהבי. דיא סבא/ברני ארדוב

לאתר סקורר

*** סבע הכי מסוכן כאשר הוא מקבל את הכדור עם הפנים מול השער. יש לו בעיטה פנטסטית, יכולת כדרור נפלאה וראיית משחק קטלנית. אין ספק כי שיטת "היהלום" בה משתמשת נתניה, מאפשרת לכל התכונות הללו לבוא לידי ביטוי בצורה המקסימלית. לא במקרה המספרים של הקשר ההתקפי הם הטובים והמרשימים ביותר בליגה (כובש או מבשל כל 97 דקות בממוצע).

*** מתוך 25 שערי השדה שכבשה העונה מכבי נתניה, 15 הגיעו דרך השליש האמצעי של המגרש. 60% משערי הקבוצה! לשם השוואה, הממוצע העונתי של יתר קבוצות ליגת העל עומד על 4.8 שערים דרך השליש האמצעי, שזה 28% משעריהן. שאפו גדול גם לצמד המאמנים דראפיץ' את ברדה, שיודעים להוציא מחומר השחקנים שלהם את המיטב.

לאתר סקורר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן בית"ר ירושלים אנתוני וארן חוגג. ברני ארדוב
שער כל שלושה איומים. אנתוני וארן/ברני ארדוב

לאתר סקורר

*** נעבור כעת לשחקן היעיל ביותר בליגה, אנתוני וארן. 15 בעיטות, 9 למסגרת, 5 שערים. זהו המאזן הפנטסטי של החלוץ צרפתי-יהודי במסגרת הליגה העונה. שער כל שלושה איומים! החלוץ מגיע לרגעי ההכרעה של העונה בכושר שיא מבחינתו, זאת לאחר שמצא את הרשת בארבעה מתוך חמשת המשחקים האחרונים של הקבוצה בכל המסגרות (5 שערים).

*** וארן שותף עד כה ב- 16 משחקי ליגה (763 דקות סה"כ), מתוכם עלה כמחליף בתשעה. להוציא את השערים שכבש, השורה הסטטיסטית שלו היא לא מהמרשימות שנראו. הנתון הבולט ביותר בדף הסטטיסטיקה של וארן הוא מספר האיבודים בממוצע למשחק. לאבד 10.7 כדורים זה המון, בטח כאשר אתה מבצע "רק" 2 דריבלים ב- 90 דקות. לשם השוואה, איתי שכטר הוא גם שחקן שמאבד הרבה כדורים במשחק (9.9), אבל מנגד הוא רושם 5.6 ניסיונות כדרור.

*** וארן מסתמן כעת כאס של בית"ר ירושלים העונה, כבינגו נוסף של המנג'ר אלי טביב. הסופר סאב של הירושלמים מביא "קילריות" שנדמה וחסרה אצל שחקנים נוספים בחלק הקדמי של הקבוצה. וארן הוא לא השחקן הכי טכני או יצירתי במדים הצהובים-שחורים, אבל הוא הקטלני ביותר שביניהם. איזון מושלם.

לאתר סקורר

סלובודן דראפיץ' מאמן מכבי נתניה עם עוזרו שי ברדה. ברני ארדוב
השיטה שלהם ממקסמת את היכולות של נתניה. דראפיץ' וברדה/ברני ארדוב

לאתר סקורר

*** כאשר משווים בין הנתונים הסטטיסטים של שתי הקבוצות העונה, ישנה מגמה מאוד ברורה. נתניה עושה יותר, אבל בית"ר מוצלחת יותר. למשל, נתניה מאיימת על השער של היריבה 3 פעמים יותר מבית"ר בממוצע למשחק (12-15). מנגד, הירושלמים עושים זאת באחוז דיוק גבוה יותר למסגרת (42%-44%) וכבשו 12 שערי זכות יותר מהיריבה.

*** נמשיך? בעוד שנתניה מחזיקה בכדור 56% מהזמן בממוצע למשחק, בית"ר רושמת "רק" 52% החזקה. למרות זאת, שחקניו של בני בן זקן מצליחים להיכנס עם הכדור לתוך רחבת ה- 16 של היריבה באחוז גבוה יותר מאשר זה של נתניה.

*** דוגמא נוספת: שחקני מכבי נתניה מחלקים הכי הרבה מסירות מפתח בליגה בממוצע למשחק (18). הם מדייקים ב-42% מהן (8). בית"ר אומנם מחלקת רק 14 מסירות כאלו, אבל עושה זאת ב-52% דיוק (8). בנוסף, נתניה גם מכניסה חמישה כדורים יותר לתוך הרחבה, אך לבית"ר מסירה אחת מדויקות יותר (11-12).

לאתר סקורר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully