וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב לאדם סילבר: "פעל להסרת 'שטח פלסטיני כבוש' מרשימת המדינות"

שרת התרבות והספורט שיגרה מכתב לקומישנר בו הביעה את מורת רוחה לנוכח הכנסת 'שטח פלסטיני כבוש' לרשימת המדינות באתר המיועד של ה-NBA לבחירת שחקנים למשחק האולסטאר

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הפוליטיקה והספורט שוב מתערבבים, הפעם בהליך בחירת השחקנים למשחק האולסטאר של ה-NBA. מסתבר שבסופו של הליך בחירת השחקנים באתר הרשמי של הליגה מתבקש המצביע לציין את שם המדינה ממנה ביצע את הבחירה, זאת מתוך רשימה ארוכה של מדינות. על אחת הלשוניות בתוך רשימת המדינות מופיע הכיתוב: "שטחים פלסטיניים כבושים". נראה שכך באתר ה-NBA הגדירו את הרשות הפלסטינית. לצד זאת לגולשים ניתנת, בלשונית אחרת, האפשרות להצביע מ"ישראל".

שרת התרבות והספורט מירי רגב שיגרה מכתב לקומישינר ה-NBA, אדם סילבר, בו הביעה את מורת רוחה לנוכח הכנסת "שטח פלסטיני כבוש" לרשימת המדינות. רגב כתבה לסילבר: "הופתעתי לגלות כי באתר האינטרנט הרשמי של ליגת ה-NBA, בו מצביעים מאות מיליוני אוהדי כדורסל ובוחרים בימים אלה את השחקנים של נבחרות המזרח והמערב לאירוע הנוצץ של ליגת הכדורסל הטובה בעולם - אולסטאר 2018, מופיעה גם מדינת "פלסטין - שטח כבוש" מבין המדינות הרבות אליהן משתייכים אוהדי הכדורסל מדינה שכידוע לכולם כלל אינה קיימת".

עוד בנושא
קליבלנד הושפלה, לברון: "לא יכולים להרשות לעצמנו נפילות כאלו"
גולדן סטייט הביסה את יוטה 101:126, כספי קלע 10 נקודות וסובב את הקרסול
יש קיצורי דרך: הפריצה המפתיעה של קייל קוזמה בלוס אנג'לס לייקרס

עומרי כספי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
עומרי כספי בפעולה/GettyImages

השרה הוסיפה: "אני רואה בהכללת "פלסטין - שטח כבוש" ברשימת המדינות המופיעות באתר הרשמי שלכם, כמתן לגיטימציה לחלוקתה של מדינת ישראל ולהתערבות גסה ובוטה, זאת בניגוד לעמדתו הרשמית של הממשל האמריקני ולהצהרותיו של הנשיא דונלד טראמפ שהכיר זה עתה בירושלים המאוחדת כבירת ישראל. לכן, אבקש להביע בזאת את מורת רוחי ופונה אלייך כדי שתפעל במיידית להסיר לאלתר מרשימה המדינות את 'פלסטין - שטח כבוש'. אני משוכנעת שתדע לפעול במהירות על מנת למנוע את הפרסום שיש בו כדי לפגוע ולעוות את העובדות והמציאות ההיסטוריות".

משחק האולסטאר ייערך בסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס ב-18 בפברואר וזוהי הפעם ה-67 בה ליגת ה-NBA מקיימת את האירוע הנוצץ. לאחרונה מתקיים דיון נרחב בחברה האמריקאית סביב סוגיית המעורבות של ספורטאים בתהליכים פוליטיים שונים. הדברים הגיעו לשיא כשנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל את ההזמנה לאלופת ה-NBA גולדן סטייט ווריורס להגיע לבית הלבן. זאת לאחר ששחקנים רבים בליגה מחו על דעותיו אותן הגדירו כ"גזעניות".

הכיתוב בעל המשמעות הפוליטית באתר ה-NBA מופיע גם בתקופה בה עומרי כספי הישראלי נמצא בעיצומה של אחת העונות הטובות בקריירה שלו במדי גולדן סטייט. כספי יש לציין אירגן משלחות של כוכבי NBA לישראל על מנת להסביר להם על התהליכים המתרחשים במזרח התיכון בכלל ובישראל בפרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכיתוב "שטח פלסטיני כבוש" באתר ה-NBA/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully