וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשתנו: כך הטריו המלהיב של אוקלהומה סיטי יוכל לדגדג את גולדן סטייט

24.9.2017 / 11:45

אנתוני מקבל צ'אנס לשחזר את ימיו היפים בנבחרת, פול ג'ורג' יוכל כעת להגשים את ייעודו כיורשו של סקוטי פיפן, וראסל ווסטברוק רק צריך לדאוג ששניהם ירגישו בנוח. אסף רביץ מנתח את הטרייד, ומסביר למה אסור לת'אנדר לחקות את הווריירס

כרמלו אנתוני מול ראסל ווסטברוק. AP
במבט ראשון, לא נראה שזה יכול לעבוד. ווסטברוק ומלו/AP

סם פרסטי לא היה צריך לעבוד קשה מדי כדי להביא את כרמלו אנתוני לאוקלהומה סיטי במחיר מבצע אפילו ביחס למחיר הנמוך יחסית של מלו בשוק. נוצרה סיטואציה ייחודית בה שחקן עם סעיף שמאפשר לו להטיל וטו על טריידים דורש טרייד מיידי, שולח מקורבים להבהיר שלא כדאי שהוא יגיע לפתיחת אימוני הקבוצה שלו ומסמן שלוש קבוצות שמעניינות אותו. יוסטון לא הייתה יכולה להביא את מלו, היא ניסתה כל הקיץ ולא הצליחה לארגן חבילה שתעניין את הניקס, את כל מה שהיה לה היא כבר נתנה בטרייד על כריס פול. קליבלנד, כנראה, לא רצתה לוותר על נכסים עתידיים באקלים חוסר הוודאות הנוכחי שלברון ג'יימס יצר. מה שהשאיר את OKC כסוג של ברירת מחדל. במובן מסוים, פרסטי ניצח את דריל מורי בקרב על כרמלו בזכות העובדה שהחוזה הגרוע של אנס קאנטר נחתם שנה אחת לפני החוזה הגרוע של ריאן אנדרסון.

אבל פרסטי הוא זה שיצר את הסיטואציה, שהכניס את OKC לרשימת המועמדות המצומצמת, בזכות הטרייד של פול ג'ורג'. אנתוני חיפש קבוצה גדולה בה יוכל לקחת על עצמו תפקיד משני, קבוצה שיחד איתו יכולה להגיע לצמרת הגבוהה ואולי אולי ליצור איום אמיתי על גולדן סטייט. הנוכחות של ג'ורג' לצד ראסל ווסטברוק הפכה את הת'אנדר לאופציה מבחינתו. רבים תהו מה הטעם להביא את פול ג'ורג' במה שכנראה תהיה השאלה לעונה, חלק חשוב מהתשובה הוא שלפעמים דברים מתגלגלים כך ששחקן בכיר אחד מושך אחד נוסף ופתאום נוצרת סיטואציה מבטיחה מאוד, אולי גם כזו שתשתכנע את הכוכבים להישאר.

ההפתעה האמיתית בכל הסיפור הזה הייתה שהבעלים קליי בנט אישר לפרסטי להביא את כרמלו לאוקלהומה סיטי. מי שבעבר הכריח את פרסטי לוותר על ג'יימס הארדן כדי לא לשלם מס, אישר אתמול טרייד שיעלה משמעותית את סך המשכורות של הת'אנדר, שתצטרך לשלם העונה עשרות מיליוני דולרים של מס מותרות. כדי להשאיר את כל השלושה מעבר לשנה הזו, OKC תצטרך לשלם סכומים אסטרונומיים של משכורות ומיסים שיכולים להגיע לאזור ה-300 מיליון דולר בעונה, זה כבר עלול להתברר כקו האדום החדש של בעלי הבית. פרסטי ינסה לצמצם היכן שניתן, אני מניח שכרגע הוא מסתובב ברחובות ומציע לעוברים ושבים את קייל סינגלר ("רק 13 אלף דולר ליום והוא שלך"), אבל בסופו של דבר הוא יהיה תלוי במוכנות של בנט ושאר הבעלים להוציא הרבה כסף מהכיס. כרגע הם מוכנים.

עוד בנושא:

כרמלו אנתוני עובר לאוקלהומה סיטי תמורת קאנטר, מקדרמוט ובחירת דראפט
בארה"ב מהללים את סם פרסטי, וייד "שמח בשביל כרמלו", גם דריימונד מפרגן
אנס קאנטר נפרד מאוקלהומה סיטי עם בקשה: "תנצחו את הווריירס בשבילי"

ג'נרל מנג'ר אוקלהומה סיטי ת'אנדר, סם פרסטי. AP
קיבל יד חופשית מאוד. פרסטי/AP

איך ייראה השילוב של ראס, ג'ורג' ומלו? נתחיל במה שאין טעם לצפות מהם: להיות גולדן סטייט. הווריירס בנו סיטואציה ייחודית שכוללת שני סופרסטארים נדירים שיודעים להתאים את עצמם לשיטה התקפית זורמת ויצירתית ושניים עוד יותר נדירים שמסוגלים לתת תפוקה של סופרסטאר כמעט בלי לקלוע (דריימונד גרין) וכמעט בלי לגעת בכדור (קליי תומפסון). גם אם בילי דונובן מאוד היה רוצה, השחקנים שלו לא בנויים לשחק ככה והתפקיד שלו הוא למצוא את הסגנון הנכון עבורם. זה לא צפוי להיות סגנון מרהיב והוא כנראה יכלול הרבה בידודים ומהלכי פיק נ' רול בסיסיים. במובן הזה, זו לא שלישיית הכוכבים האידיאלית לצרף ביחד.

אך כמעט בכל מובן אחר ניתן לראות איך השלישייה הזו תוכל לעבוד נהדר ביחד. קודם כל, תוכל להיות ביניהם היררכיה ברורה בה כל אחד נמצא במקום בו הוא צריך להיות. ראס הוא בעל הבית, זו הקבוצה שלו והיא בנויה סביבו, זה התפקיד היחיד שהוא יודע והמשימה שלו תהיה להשאיר לכוכבי המשנה מספיק מקום. פול ג'ורג' תמיד נראה כמו סקוטי פיפן שמחפש ג'ורדן, מספר 2 אידיאלי בקבוצה גדולה, שיכול לתפקד כסקורר משני וכמנהיג ההגנה. כרמלו נמצא בשלב בקריירה בו מתאים לו במיוחד תפקיד הגלגל השלישי, הסקורר שמשתלט על כמה דקות במשחק ובשאר הזמן נהנה מהחופש היחסי כדי לקבל את המבטים הפנויים ביותר שהוא אי פעם ראה. מלו נראה נינוח מאוד בתפקיד דומה בנבחרת ארצות הברית, הפרשנים האמריקאים מדברים שנים על הרצון לראות את גרסת הנבחרת שלו. התפקיד הכי חשוב של דונובן, אם כך, לא יהיה לנסות להפוך את השחקנים שלו למה שהם לא, אלא לשכנע אותם להיות בדיוק מה שהם כן, לא יותר ולא פחות.

גם מבחינת היכולות והעמדות השילוב בין השלושה נראה טוב. מלו יהפוך ב-OKC לפאוור פורוורד במשרה כמעט מלאה, שזה התפקיד הנכון עבורו ב-NBA כיום. בעמדה הזו הוא אפילו יוכל להיחשב לשחקן הגנה טוב, כזה שיכול לשים גוף על שחקני פנים ולהתמודד עם שחקני חוץ בחילופים. ווסטברוק ישמח לקבל לצידו שני קלעי שלוש מצוינים שיעזרו ליצור ריווח שלא היה לו בעונה החולפת, מה שיוכל להחזיר לחיים את הפיק נ' רול הקטלני שלו עם סטיבן אדאמס. את השלושה ישלימו בחמישייה שני שחקני הגנה מצוינים – אדאמס ואנדרה רוברסון, כאשר גם המחליף הבכיר פטריק פטרסון הוא מומחה הגנה שקולע מבחוץ. דונובן יוכל להשתמש בהרכב סמול בול אמיתי עם פטרסון כסנטר, אולי כתשובה הטובה ביותר בליגה להרכב המוות של גולדן סטייט. הוא יקווה למצוא מתוך הסגל שחקן רוטציה נוסף לעמדות 2-4 (אלכס אברינס וג'רמי גרנט הם המועמדים הבולטים), או יחכה שפרסטי ימצא במהלך העונה וותיק שישוחרר מהקבוצה שלו.

עם כל הביקורת על ה-MVP והסגנון שלו, כדאי לזכור שהבעיה הכי גדולה של OKC בעונה שעברה הייתה בדקות בהן ראסל ווסטברוק נח, אותן הם הפסידו ב-8.9 נקודות ל-100 פוזשנים בעונה הרגילה וב-51.3 נקודות ל-100 פוזשנים בסדרה מול יוסטון. השנה יהיו לדונובן הרבה מאוד אפשרויות למצוא יחידה שנייה מוצלחת וכוכבי משנה שיורידו מווסטברוק את העומס במהלך המשחק ויאפשרו לו להגיע רענן לדקות ההכרעה (אם הוא יאפשר להם לאפשר לו).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פול ג'ורג' יגשים את ייעודו בת'אנדר?/מערכת וואלה, צילום מסך

בצד של הניקס, תהליך הבנייה מחדש הואץ משמעותית אתמול. החבילה שהם קיבלו על מלו היא לא בדיוק מה שהם רצו, אך ניתן להבין את סטיב מילס וסקוט פרי שהחליטו לקחת אותה. בוואקום, הם היו יכולים להחליט לחכות לאמצע העונה ולקוות שיהיו הצעות מעניינות יותר ושכרמלו יגדיל את כמות הקבוצות שהוא מוכן לעבור אליהן. בפועל, זה היה אומר שפתיחת העונה הזו תכלול שחקן ממורמר ודומיננטי שלא רוצה להיות בקבוצה והורס כל סיכוי לבניית כימייה קבוצתית ותחושה של התקדמות. בדומה לקליבלנד, גם בניקס הבינו שעדיף לא להגיע לפתיחת העונה עם שחקן בכיר שהצהיר שאינו רוצה להיות בקבוצה.

ניתן להניח שמילס ופרי קיוו לקבל חוזה גמור, צעיר מבטיח ובחירת סיבוב ראשון. במקום, הם קיבלו חוזה כמעט גמור (לקאנטר נשארו עוד שנתיים, מה שיהפוך אותו לחוזה גמור אטרקטיבי בקיץ הבא), צעיר כמעט מבטיח (מומחה השלשות דאג מקדרמוט, שהדעות עדיין חלוקות לגבי סיכוייו להפוך לשחקן NBA משמעותי) וכמעט בחירת סיבוב ראשון (בחירת הסיבוב השני של שיקגו, שצפויה להיות מהקבוצות החלשות בליגה).

הדבר החשוב ביותר שהניקס קיבלו מהטרייד הזה זו קבוצה קלאסית לבנייה מחדש סביב כוכב עולה צעיר. זו עכשיו רשמית ובלעדית הקבוצה של קריסטאפס פורזינגיס, ואולי היא תהיה חלשה מספיק כדי להשיג בחירת דראפט גבוהה (זה לא הולך להיות קל במזרח העונה). כפי שכתבתי בכתבת פתיחת העונה על הניקס, במצב החדש טים הארדווי ג'וניור יהפוך לשחקן משמעותי מאוד שיוכל גם להיות הסקורר המוביל של הקבוצה. מקדרמוט יכול למצוא את עצמו בחמישייה עם תרגילי יציאה מחסימות שנבנים עבורו, הוא אחד המרוויחים השקטים של הטרייד. קאנטר ישיג את הנקודות שלו מהספסל, זה התפקיד היחיד שמתאים לו כיום. בשורה התחתונה, הניקס נראים עכשיו כמו שהם צריכים להיראות, עם מחשבה על העתיד הרחוק ולא על הקרוב.

קריסטאפס פורזינגיס, ניו יורק ניקס. AP
עכשיו זו הקבוצה שלו. פורזינגיס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully