וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה? לך ברח: מכבי תל אביב לא צריכה לשדרג את השכר של טל בן חיים

23.6.2017 / 17:00

הוא מנהיג? הוא התבגר? הוא היה שם ברגעים הקשים? עם כל הכבוד לצ'יפ מעל בופון, מה בטל בן חיים של השנתיים האחרונות מצדיק לפתוח לו את החוזה מחדש ולתת לו משכורת עתק? פז חסדאי לא נבהל, ותוהה אם אלירן עטר הוא תחליף

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: מתן חדד

מבחינת טל בן חיים הוא מוכן לאירופה. הוא בטוח שהוא התבגר. שימו לב, הוא אומר, איך השתכללתי בטכניקה בתקופה האחרונה, איך פיתחתי מיומנות, איך אני יודע לשים את הפה על היד בכל פעם שאני חושב לקלל, מניאק מי יתפוס אותי מקלל. הוא בטוח שהוא כבר בשל, שהוא שחקן מוביל, שישראל קטנה עליו, שהוא ראוי לכל הכסף הזה, ועוד, ועוד, ועוד. גם אם בימים האחרונים לא היה ברור כמה הוא באמת רוצה לשחק בספרטה פראג (מי ישמע איזה חלום) וכמה הוא מנסה לסחוט את מכבי תל אביב, כך או כך אוהדי מכבי וחובבי הכדורגל הישראלי מביטים בו מהצד וקוראים עליו את כל הדיווחים, ובמקום להיזכר בביצועים שלו, במה הוא שווה, הם בעיקר נזכרים למה הם אף פעם לא ממש חיבבו אותו.

כשערן זהבי ביקש בסוף כל עונה ממיטש גולדהאר לשדרג לו את החוזה, זה נראה חמדני, מוגזם ולא הוגן (הלא אילו זה היה הפוך והקבוצה הייתה מבקשת מכדורגלן לשנות את תנאיו לרעה זה היה נראה מעווות ולא לגיטימי), אבל אצל זהבי עוד היה בזה איזשהו היגיון. בכל שנה הוא שדרג את עצמו, שבר את השיאים של עצמו, הוכיח כמה הוא רעב ושאפתן ומקצוען, לא נבהל מהציפיות ומהאחריות ומהמשקל על הכתפיים, בכל שנה הוא סחב את הקבוצה על הגב, היה המוציא לפועל, היה הסמל לקטלניות שלה. לעזאזל, הוא לקח אותה לבד לליגת האלופות. אחר כך הוא גם נמכר ב-8 מיליון יורו. הוא היה עסקה טובה. הוא היה שווה כל שקל.

עוד בנושא:

ההצעה האחרונה של מכבי תל אביב לבן חיים: שדרוג של 15 אחוז לעונה אחת
טל בן חיים לשחקני מכבי תל אביב: אחתום בספרטה פראג ביום שני
טל בן חיים, תתכונן: האנטישמיות הפרועה של אוהדי ספרטה פראג
המכשול של טל בן חיים: 31 אחוז מס שיצטרך לשלם עם חזרתו לארץ מפראג

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם טל בן חיים. ברני ארדוב
רק אצל אחד מהם הדרישות הגיוניות. זהבי ובן חיים/ברני ארדוב

מה יכול להגיד על עצמו בן חיים? למה מגיע לו לקבל עוד כסף? למה צריך לפתוח לו את החוזה? מה הוא כבר עשה בשנתיים האחרונות, מלבד הבלחות פה ושם? כמה אפשר לדבר על ההקפצה מעל בופון? הוא באמת שחקן טוב. כשהוא במיטבו, הוא כלי התקפי אדיר. מהיר וחד, עם הברקות טכניות, פינישר טוב, קילר אינסטינקט. אבל כמה מהזמן הוא במיטבו? וכמה מהזמן הוא נעלם? איפה הוא היה בכל המשבר בשנה שעברה? בעיקר התעסק בעצמו ובכבוד העצמי שלו במאבקים מול ארבלדזה. אז יופי, בסוף בן חיים צדק, שוטא טעה, שוטא מאמן גרוע, הוא היה צריך ללכת קודם. כל הכבוד טל, ניצחת בקרב מול המאמן. אבל הקבוצה הפסידה.

אילו היה סתם נעלם, זה עוד היה בסדר. אילו היה נבלע בשקט ליכולת רעה, זה עוד היה נסבל. אבל כשבן חיים סובל, כולם סובלים. כולם צריכים לדעת מזה, כולם צריכים לחוות את זה. איך יכול להיות ששחקן במעמדו, שחקן בכיר, די ותיק, שמצופה ממנו להתנהג בצורה אחראית, להיות מנהיג - איך יכול להיות שבכל משחק הוא נקלע לתקריות, שהוא כל הזמן מתעמת עם המגן שלו, שתמיד הוא זורק כמה מילים לשחקן יריב, שאחרי כל עבירה עליו הוא מסנן טראש טוק, שבמקום להרגיע הוא מלבה, שתמיד נראה שעוד שנייה הוא מאבד את זה ומסתבך ומתחיל מכות ומקבל אדום והורס לעצמו ולקבוצה שלו. כמה אפשר?

הפיסקה הבאה תהיה קצת נאיבית, סלחו לי, ובכל זאת: מה עם קצת מחויבות? חיבור? רגש? למה הוא לא מרגיש הוקרת תודה למכבי תל אביב? הוא כבר שכח איפה הוא היה לפני? איך בהפועל תל אביב הוא נקלע למגמה שלילית והיה בדרך למטה? עצוב ששחקן שוכח איך מכבי שינתה לו את הכיוון, סידרה לו את הראש (קצת, לא מספיק), הראתה לו מה זו מקצוענות, הביאה אותו לאירופה, החזירה אותו לנבחרת. ומה הביג דיל בספרטה פראג? בתור מי שנמצא במועדון כמה שנים טובות, האם זו לא מטרה נעלה עבורו להחזיר למכבי תל אביב את האליפות, לגמול לג'ורדי ולגולדהאר ולאוהדים על ההשקעה והמאמץ?

עוד באותו נושא

ההצעה האחרונה של מכבי תל אביב לבן חיים: שדרוג של 15 אחוז לעונה אחת

לכתבה המלאה
- שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים. ברני ארדוב
כמה מהזמן הוא במיטבו? וכמה מהזמן הוא נעלם? איפה הוא היה בכל המשבר בשנה שעברה?/ברני ארדוב

קדימה, תשכחו מהשטויות הנאיביות, חוזרים למציאות. ובמציאות, מדברים על כסף. מבחינת בן חיים, זהבי שיחק אותה עם המעבר לסין, בגלל שעבורו "כולם יכול לבלבל בביצים אבל ערן מרים שם מזוודות". אפשר להבין את המרדף אחרי כסף, כולנו רודפים אחרי כסף, קריירה של כדורגלן היא קצרה והוא צריך להוציא ממנה את המקסימום. בשביל זה הוא מוכן גם לשחק בליגה הצ'כית. אבל במקביל, אפשר להבין את גולדהאר ולמה הוא לא ממהר לפתוח לו את החוזה. אם הוא כבר עכשיו מקבל כחצי מיליון דולר נטו לעונה (מכובד ללא ספק) והוא רוצה לשדרג חוזה בצורה "ראויה" ומצפה לקבל 700 או 800, זה כבר נהיה מטורף. בטח לליגת העל העלובה הזאת. בטח לשחקן שלא הראה שהוא שווה את זה.

אז גולדהאר לא ממהר, אבל מי שלחץ השבוע בכיוון הזה היה ג'ורדי. מבחינת קרויף, קדימה, לשדרג. אפשר להבין את המאמן, אין בארץ הרבה שחקנים טובים, אין במכבי הרבה שחקנים טובים (עם כל הכבוד לשגיב יחזקאל ויונתן כהן), הוא רוצה סחורה טובה, הוא יודע כמה קשה למצוא זרים טובים, הוא יודע כמה קל ליפול על הימורים (ד"ש לסקאריונה). ובכל זאת, התחושה הזאת, שהוא מתנהג בחוסר הערכה לכסף של גולדהאר, נוכחת כל הזמן. לא עוברת לו מספיק בראש מחשבה כמו "700-800 אלף דולר שכר נטו לבן חיים זה קצת מוגזם, בוא לא נשתולל בוס, בכל זאת, אתה יודע, וואקמה מרוויח הרבה פחות".

ועכשיו אומרים שהמחליף שלו אולי יהיה אלירן עטר. האם זה הפתרון הנכון? ספק. האם הוא זה שישדרג את מכבי תל אביב? האם הוא זה שיהיה שם כשהקבוצה שוקעת, כשצריך מנהיג ומישהו שיפגין בגרות ואורך רוח? לא בטוח בכלל. מה שכן יש לו זה איזשהו חיבור (מוזר ומורכב) עם הקבוצה, ותחושה שאכפת לו, שהוא לוקח ללב. מתברר שזה לא מובן מאליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully