וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרונאס יאסיקביצ'יוס הרכז הגדול בתולדות הכדורסל האירופי"

באתר היורוליג בחרו את עשרת הרכזים הגדולים בכל הזמנים, אקס מכבי תל אביב מוליך את כולם: "אמן בין הסלים". פפאלוקאס שישי, דיאמנטידיס רביעי, ואתם מוזמנים להצביע בסקר שבפנים

שחקני פנאתינייקוס לשעבר שרונאס יאסיקביצ'יוס, דימיטריס דיאמנטידיס. AP
זוכרים שהם שיתפו פעולה? שאראס ודיאמנטידיס/AP

לא מעט רכזים גדולים היו בכדורסל האירופי לאורך השנים, וכעת, באתר הרשמי של היורוליג, החליטו לדרג את עשרת הגדולים ביותר. העיתונאי ולדימיר סטנקוביץ' לקח על עצמו את המשימה, ואלה שמות:

10. איבו דנאו

"פטריארך הכדורסל הסלובני. הקפטן הגדול של אולימפיאה לובליאנה ונבחרת יוגוסלביה בשנות השישים, אלוף עולם ב-1970. מנהיג מלידה, לוחם, אידיאולוג של המשחק וסקורר גדול אם היה צריך להיות".

9. ז'ואן "צ'יצ'י" קראוס

"בחרתי בו בעיקר בשל אורך הקריירה שלו (מ-1975 עד 1999) ובגלל הוליך קבוצה כמו מאנרסה לאליפות בגיל 40. זכה גם במדליית כסף עם ספרד באליפות אירופה ב-1983".

8. זוראן סלאבניץ'

"ערך את הבכורה שלו במדי נבחרת יוגוסלביה בגיל 24, ביורובאסקט של 1973, והפך לרכז הפותח בעשר השנים הבאות. הנבחרת הזו זכתה בשלוש אליפויות אירופה, אליפות עולם, מדליית זהב אולימפית ומדליית כסף. הסגנון שלו היה מהנה, דמיוני ובלתי צפוי".

7. פנאיוטיס ינאקיס

"בליבו, ינאקיס היה רכז של קבוצה. הוא מסר אסיסטים והיה המוח על המגרש אם אחרים קלעים. אבל אם היו צריכים נקודות, הוא ידע לקחת צעד קדימה. אחרי שלושה ניסיונות כושלים עם אריס, לבסוף זכה ביורוליג עם פנאתינייקוס ב-1996".

6. תיאו פפאלוקאס

"דוגמא לאיך כישרון, עבודה קשה וסבלנות יכולים להוות שילוב מנצח. מדורג שני בכל הזמנים ביורוליג בחטיפות (335) ורביעי באסיסטים (977). הוא היה ביטוח חיים למאמנים ולחברים לקבוצה".

שחקן צסק"א תיאו פפאלוקאס. GettyImages
ביטוח חיים. פפאלוקאס/GettyImages

5. מילוש תאודוסיץ'

"שחקן היורוליג האטרקטיבי ביותר של השנים האחרונות ואחד המוסרים הטובים בעולם. מוכיח שכדורסל הוא משחק של דימיון. כל אוהד אוהב לראות את הקוסם הזה בפועלה, לראות מה הדבר הבא שהוא מתכנן".

4. דימיטריס דיאמנטידיס

"העובדה שיש לו הכי הרבה אסיסטים (1,255) וחטיפות (434) בתולדות היורוליג אומרת הכל על כמה דומיננטי הוא היה בשני צידי המגרש, כמו מעט מאוד רכזים אי פעם. הוא היה מנהיג מלידה והחבילה המלאה".

3. ואסיליס ספאנוליס

"שחקן כריזמטי ודינמי שמשפר את החברים שלו לקבוצה ומשיג תארים אישיים בזכות הכדורסל היעיל ואטרקטיבי שלו. כנראה שאף שחקן אחר מהתקופה האחרונה מסוגל להשתלט על משחקים גדולים כמוהו, בעיקר בפיגור. קשה להכריע האם הוא מוסר יותר טוב, קלעי יותר טוב או סקורר יותר טוב, אבל הוא אחד הגדולים ללא ספג. אייקון יורוליג של ממש".

2. סאשה ג'ורג'ביץ'

"איש הזריקה האחרונה. עם הכישרון, הטכניקה והאופי המנצח שלו, הרוויח את הזכות לקחת את הזריקות האחרונות - זריקות שהעניקו לקבוצותיו ניצחונות רבים. השלשה שלו העניקה לפרטיזן אליפות אירופה ב-1992 ולאחר מכן הותיר חותם גם במילאנו, בולוניה, ברצלונה וריאל מדריד".

1. שרונאס יאסיקביצ'יוס

"כישרון מלידה, אחד מאותם שחקנים שהופך את הקבוצות וחבריו לקבוצה טובים יותר. מארגן משחק, מוסר, סקורר ו-ווינר. יש מעט מאוד דברים ששאראס לא היה מסוגל לעשות על הפרקט, והוא עשה את הכל עם ניצוץ שאין שני לו. הוא היה אמן בין הסלים".

עוד באותו נושא

דיווח: טייריס רייס עשוי לעזוב את ברצלונה, תומא הרטל יחליפו?

לכתבה המלאה

מה דעתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully