וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק קרוב מתמיד: דיוויד בלאט סיכם במכבי תל אביב

12.6.2017 / 22:57

ביממה האחרונה חלה התקדמות משמעותית במגעים בין הצהובים לבין המאמן, ואם לא תחול התפתחות מפתיעה הוא צפוי לחתום בימים הקרובים, בניסיון להוציא את המועדון לדרך חדשה

one

בווידאו: הפועל ירושלים מעפילה לגמר

החלום הרטוב של אוהדי מכבי תל אביב קרוב להתגשם. ביממה האחרונה חלה התקדמות משמעותית בשיחות בין הנהלת המועדון לדיוויד בלאט, והוא סיכם את רוב תנאיו. אם בסוף השבוע שעבר עמדו פערים גדולים בין הצדדים, הרי שכעת רק פרטים טכניים מפרידים ביניהם, ובהנחה שלא תחול התפתחות מפתיעה וקיצונית - הוא יחתום בימים הקרובים.

ראשי הקבוצה לא הסתירו לרגע את רצונם להחזיר את בלאט, וכעת - עם ההדחה שלמעשה סיימה את העונה העגומה בתולדות המועדון - ינסו במכבי להאיץ את המאמצים האחרונים לחתימה כדי להכריז על יציאה לדרך חדשה.

עוד בנושא

עוד עונה הלכה: מכבי תל אביב הפסידה למכבי חיפה בחצי גמר הפיינל פור
לפני חודש פרסמנו: הסכמות בהנהלת מכבי תל אביב בנוגע לניסיון להחזיר את דיוויד בלאט
המחלוקות שהיו לבלאט עם מכבי תל אביב: סעיפי יציאה ליורוליג ול-NBA

– דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. GettyImages
חוזר להיכל. בלאט/GettyImages

שלוש שנים עגומות עברו על הצהובים מאז עזב בלאט בקיץ 2014, כשהיא אלופת המדינה, מחזיקת הגביע ואלופת אירופה. בזמן שחלף מאז עברו במועדון שמונה מאמנים שונים (שישה מהם קבועים), הקבוצה הודחה שלוש פעמים בחצי גמר הפלייאוף בישראל ולא רק שלא זכתה באליפות - היא אפילו לא הצליחה להגיע לקרב על הצלחת. בשתי העונות האחרונות היא לא הצליחה אפילו לעבור שלב בזירה היבשתית.

כשהנהלת מכבי החלה לתכנן את המהפכה לעונה הבאה, מתוך השבר אליו נקלעה בחודשים האחרונים, בלאט נתפס כפנטזיה שאולי תהיה בלתי אפשרית למימוש. מחירו הגבוה, החוזה שעליו היה חתום לעונה הבאה בדרושפאקה, סוגיית המס שעשויה לעמוד נגדו אם וכאשר ישוב לישראל והיחסים הרעועים עם הבוסים בקדנציה הקודמת הנמיכו את מפלס התקווה, אף שלאורך כל הדרך ידעו במכבי כי הוא האיש שיוכל להיתפס כמושיע - לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם כמי שישיב את אמון הקהל ויקפיץ מחדש את קצב מכירת המינויים.

בתחילת הדרך נשקלה ברצינות מועמדותם של מאמנים זרים דוגמת שרונאס יאסיקביצ'יוס ואנדראה טרינקיירי, אבל ככל שנקפו השבועות והתברר כי מועמדותו של בלאט ריאלית ושהמהלך ניתן לביצוע, במכבי הטילו את כל יהבם בכיוון הזה. נבן ספאחיה סומן בשבוע האחרון כמועמד המוביל להגיע במידה שעיסקת בלאט תתפוצץ ברגע האחרון.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
ברגעים יפים בצהוב. בלאט/מגד גוזני

אם וכאשר יחזור, העונה הבאה תהיה העשירית של בלאט בן ה-58 ביד אליהו והוא יפתח את הקדנציה השלישית שלו במועדון. הוא הצטרף לראשונה למכבי תל אביב בעונת 1999/2000 כעוזרו של פיני גרשון ונשאר חמש שנים, כשבתווך שימש כמאמן הראשי במשך שתי עונות; בקיץ 2010 חזר במקומו של גרשון ואימן את הקבוצה במשך ארבע עונות רצופות - שהסתיימו בזכייה ביורוליג, באליפות ובגביע המדינה ב-2014.

העונה האחרונה של בלאט במכבי, אף שהסתיימה בצורה מושלמת, לוותה בלא מעט חריקות. בהנהלה כבר התקבלה החלטה עקרונית לפטר אותו בנובמבר 2013, אחרי הפסדים להפועל תל אביב ובבית לבאסקוניה, אבל קאמבק ממינוס 15 נקודות בבית נגד הפועל אילת הציל אותו. גם כשהקבוצה הגיעה לשיאה בלטו המחלוקות בין הצדדים; בלאט אמר מיד לאחר העלייה לפיינל פור כי "אני רוצה להישאר, אבל לא כברווז צולע", ולאחר הניצחון בגמר היורוליג התעקש דיוויד פדרמן וגרס כי "בלי ניקולה וויצ'יץ' לא היינו זוכים בגביע".

בהודעה שהוציאה מכבי בשמו של שמעון מזרחי בשבוע שעבר התחייב היו"ר כי בניית הקבוצה לעונה הבאה תתבצע אך ורק על ידי המאמן והמנהל המקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully