וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע גמר הפלייאוף: מכבי חיפה ניצחה את הפועל חולון 77:78

למרות קאמבק דרמטי של המארחים, ווילי וורקמן כיכב עם שיא קריירה של 19 נקודות ו-10 ריבאונדים, והוביל את חיפה לניצחון חוץ 77:78. הירוקים עלו ל-1:2 בסדרה, ידיחו לראשונה את המדורגת 1?

one

בווידאו: תקציר הניצחון הדרמטי של מכבי חיפה

מעולם לא קרה שהקבוצה מהמקום השמיני הדיחה את הקבוצה מהמקום הראשון בסדרות הפלייאוף של ליגת העל, אך הערב (רביעי) מכבי חיפה עשתה צעד גדול בדרך להיות הראשונה לעשות זאת, כשניצחה 77:78 את הפועל חולון, עלתה ליתרון 1:2 בסדרה וגנבה את יתרון הביתיות. הירוקים, שהובלו על ידי ווילי וורקמן (שיא קריירה עם 19 נקודות ו-11 ריבאונדים) וג'ון דיברתולומאו (19 נקודות ו-6 אסיסטים) ינסו לסיים את העבודה במשחק הרביעי בסדרה, שיתקיים ביום ראשון בחיפה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. ברני ארדוב
מתקרבים להיסטוריה. שחקני מכבי חיפה חוגגים/ברני ארדוב

עוד לפני תחילת המשחק, כמאה אוהדי חולון נעמדו מאחורי הספסל של מכבי חיפה וקיללו את אנשי הספסל, ובעיקר את עוזר המאמן תומר שטיינהאור. אוהדי חולון נעמדו עם תוף על מנת להפריע לספסל של הירוקים, כשבמכבי חיפה דרשו עוד לפני המשחק ממנהלת הליגה להציב חיץ בינם לבין הקהל, לקח מהמשחק הראשון בסדרה. לאחר שהנושא לא הגיע לפיתרון, הביאו עמם חיפה שבעה אנשי אבטחה שייצרו את החיץ.

ג'ון דיברתולומאו מול אלכס צ'וברוביץ'. ברני ארדוב
ג'ון דיברתולמאו מול אלכס צ'וברביץ'/ברני ארדוב

מהלך המשחק:

לאחר פתיחת משחק שוויונית, הירוקים התקשו להשיג נקודות והמארחים ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון 7:14. הירוקים ירדו לפסק זמן במטרה לחזור לקצב, אבל דווקא חולון החלה לרוץ ולסיים את ברבע ביתרון 15:24. דריון אטקינס שסיפק רבע ראשון מפלצתי לא עלה לרבע השני, והמארחים ניצלו זאת כדי לצאת לריצת 0:9 והיתרון של חולון ירד לנקודה אחת בלבד - 23:24. ליי-אפ של ווילי וורקמן העלה את חיפה ליתרון שיא 30:37 והמומנטום עבר לצד הירוק. חולון סיימה את הרבע השני עם 9 נקודות בלבד, ובזכות היכולת הטובה של הירוקים בראשותם של עוז בלייזר ו-ווילי וורקמן הם ירדו להפסקה ביתרון 33:40.

גרגורי ורגאס מכבי חיפה מול שלומי הרוש. ברני ארדוב
גרגורי ורגאס מול שלומי הרוש/ברני ארדוב

הרבע השלישי התחיל עם ריצה נוספת, הפעם של חולון, שבתוך שתי דקות וחצי השלימו 0:9 והחזירו לעצמם את היתרון בדרך ל-40:42. שתי שלשות רצופות, של בל והולוואי, העלו את חולון ליתרון 42:48. משחק הריצה המשיך, המומנטום עבר לחיפה, ושחקניו של עופר רחימי סיימו את הרבע עם ריצת 0:12 ויתרון 48:54. חיפה המשיכה את הרבע הרביעי באותו קצב, ועלתה ליתרון דו ספרתי של 48:59. ווילי וורקמן וג'ון דיברתולמאו המשיכו להוביל את האורחים והשאירו את הקהל החולוני בהלם. אך דווקא כשהמשחק הרגיש גמור לגמרי ואוהדי חולון החלו לצעוד לכיוון היציאה, מנדס-ולדס החטיא פעמיים מהקו, טו הולוואי תפר שלשה והשלים ריצת 0:9 בתוך דקה שהורידה את ההפרש לשלוש בלבד, 73:76 לחיפה. הדרמה הגיעה לשיאה, וורקמן איבד כדור וחולון קיבלה הזדמנות אחרונה לנצח כשחיפה מובילה בשתי נקודות, טו הולוואי עלה לשלשה קשה ולא הצליח לקלוע, ובסופו של משחק שהרגיש נוח אך הסתיים במותחן, מכבי חיפה מנצחת 77:78 וגונבת את יתרון הביתיות.

עופר רחימי מכבי חיפה. ברני ארדוב
ניצחון גדול. עופר רחימי/ברני ארדוב

סטטיסטיקה:

קלעו להפועל חולון: טו הולוואי 21 ו-12 אסיסטים, דריון אטקינס 15 ו-7 ריבאונדים, שלומי הרוש 14 ו-8 ריבאונדים, ג'יימס בל 11 ו-7 ריבאונדים, רועי הובר 8, גוני יזרעאלי 5, אלכס צ'וברביץ' 3, ג'ורדן טיילר (15:50 דקות) וטוני יאנגר (06:41 דקות) שותפו אך לא קלעו.

קלעו למכבי חיפה: ווילי וורקמן 19 ו-11 ריבאונדים, ג'ון דיברתולמאו 19 ו-6 אסיסטים, עוז בלייזר 15, קווין פינקני 13, גרגורי וארגס 8 ו-9 אסיסטים, ראשון פרימן 4, עמית שמחון (16:44 דקות) ואורלנדו מנדס-מנדס (14:05 דקות) שותפו אך לא קלעו.

דריון אטקינס הפועל חולון. ברני ארדוב
שחקני חולון לא הצליחו לשמור על הביתיות/ברני ארדוב
שחקני מכבי חיפה קווין פינקני. ברני ארדוב
שחקני מכבי חיפה ועופר רחימי בספסל המאולתר/ברני ארדוב
אוהדי הפועל חולון וברקע שלומי הרוש גרגורי ורגאס. ברני ארדוב
הקהל המקומי עם תצוגה מרשימה/ברני ארדוב
ארז אדלשטיין עם קהל הפועל חולון. ברני ארדוב
גם הוא הגיע. ארז אדלשטיין/ברני ארדוב
אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
האוהדים הירוקים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully