וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מודאגת: האם הניצוץ של מיטש גולדהאר כבה?

30.5.2017 / 6:12

הרעב שירד, הביקורים שנפסקו, המנכ"ל שלא מונה והמחשבות על מה ישאיר כשיעזוב. הערפל הכבד סביב מכבי תל אביב לא פוזר, ובקבוצה כבר חוששים שהבעלים איבד את החשק: "עסקת אצילי תוכיח אם נשאר לו כוח"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכר של מיטש גולדהאר נזכר השבוע בימי ההתחלה של המיליארדר הקנדי במכבי תל אביב. ימים בהם גולדהאר היה מעביר הרצאות לסטודנטים באוניברסיטה של טורונטו, אבל הראש שלו היה בבייבי שרכש בישראל מידיו של מיליארדר קנדי אחר, אלכס שניידר. "מיטש היה מחשב האם ההרצאות באוניברסיטה יפגעו בביקוריו בישראל", מספר מקורב אליו. "עד כדי כך הוא היה בעניין של מכבי תל אביב. הוא היה כל כך נחוש לכבוש את העולם עם מכבי תל אביב שהיה לו ברור שהוא צריך לחיות חלק מהזמן בישראל ולהיות כאן חלק נכבד מהשנה".

ביום חמישי שעבר בשעות הבוקר המוקדמות הוציאה מכבי תל אביב הודעה לתקשורת עם ציטוטים של גולדהאר. בלילה חיכה הגמר בטדי, אבל בעל הבית לא הגיע לישראל. הוא הסביר כי עניינים אחרים מנעו ממנו להגיע וביקש שהשחקנים והקהל ייתנו הכל בשביל התואר שנותר אחרי אובדן האליפות, אבל המטוס הפרטי שלו לא עשה את הדרך ארצה אפילו שמלבד הגביע, יש בנק של משימות שצריך לעשות במכבי תל אביב לקראת העונה הבאה.

עוד בנושא:

הבלם האורוגוואי לאנדרו קאבררה מועמד להגיע למכבי תל אביב בקיץ
מכבי תל אביב הודיעה: יונתן לוי, שהושאל לבני יהודה, חוזר לקבוצה
כדי להישאר במכבי תל אביב: ג'ורדי קרויף מוכן לשמש מאמן בעונה הבאה
דיווח בפורטוגל: ליטו וידיגאל בין המועמדים לאמן את ספורטינג ליסבון

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב. קובי אליהו
פעם, גם בזמן הרצאות הוא היה חושב על מכבי. גולדהאר/קובי אליהו
"אם אצילי יחתום במכבי תל אביב זה ילמד שמיטש גולדהאר לא איבד עניין במועדון. מדובר בהחתמה שצריכה להסיר את סימני השאלה"

ההפסד לבני יהודה הוציא ממכבי תל אביב דברים שלא נראו במועדון מאז שג'ורדי קרויף לקח את הפרוייקט לידיו. מאמן שטוען כי קרויף לא מינה אותו, מנהל מקצועי שלא יכול לומר לשחקניו מה עומד לקרות ובעלים שלפחות בימים הראשונים שאחרי ההפסד, לא פיזר את הערפל הכבד שהתלבש על קרית שלום.

עבור אוהדי מכבי תל אביב מדובר באי ודאות מעיק במיוחד. מצד אחד הם רואים את היריבה העירונית שהתפרקה ונשרה לליגה הלאומית ומברכים בכל יום שיש להם בעל בית שכבר שמונה שנים מסדר את התקציב הגבוה בליגה, אבל הם גם מבינים שמשהו כאן קורה. פתאום אלונה ברקת הבלתי מרוחקת שנמצאת כאן עוקפת בקלות את בעל הבית מקנדה שבשנה וחצי האחרונות היה כאן רק פעם אחת.

בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב יש בימים האלה קרב על עומר אצילי, אבל עבור מכבי תל אביב מדובר בהרבה יותר מאשר שחקן שיכול לשנות מקצועית את הקבוצה. יותר משאצילי חשוב למכבי תל אביב על הדשא, הוא חשוב למועדון שרוצה לדעת מה קורה עם גולדהאר. "אם אצילי יחתום במכבי תל אביב זה ילמד שמיטש גולדהאר לא איבד עניין במועדון", אמר השבוע גורם במכבי תל אביב. "ולכן עם כל הכבוד לתרומה המקצועית שלו מדובר בהחתמה שצריכה להסיר את סימני השאלה שיש בכל הקשור לעתיד המשותף של גולדהאר ושל המועדון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
פתאום היא עוקפת את גולדהאר בקלות. אלונה ברקת/ברני ארדוב
"היום אלה הרגעים הכי קשים כי הוא כבר היה באליפויות, בטרבל, בליגת האלופות והוא גם יודע שהוא לא יכול להשיג מעבר לזה"

הריחוק של גולדהאר אינו מתבטא ברצון שלו לדעת עדיין מה מתרחש בקבוצה. על פי המגזין הכלכלי "פורבס", גולדהאר הגדיל את הונו בשנה האחרונה, אבל זה לא גרם לו לא לרצות לקבל דיווחים ממה שעובר על המועדון. לישראל, כאמור, הוא הגיע פעם אחת בשנה וחצי האחרונות כאשר הטיס במטוסו הפרטי את ליטו וידיגאל. גולדהאר גם לא מינה מנכ"ל לקבוצה אחרי מרטין ביין, דבר שמצד אחד איפשר לג'ורדי קרויף חופש פעולה כמעט מוחלט, אך מן הצד השני לא יצר עבור גולדהאר עוד מנגנון של פיקוח וביקורת על כל מי שנמצא במועדון. "היה צריך למנות מנכ"ל לקבוצה השנה", הודה לאחרונה נציגו של גולדהאר ג'ק אנגלידיס. "ניסינו לאתר מישהו מתאים אבל חלק מהמועמדים לא רצו לבוא לחיות בישראל".

אנשים המכירים את גולדהאר היטב מעידים כי זו התקופה הקשה ביותר שלו במכבי תל אביב מאז רכש אותה באוגוסט 2009. "ההתחלה היתה קשה, אבל זו היתה התחלה והוא היה מלא תשוקה ומוטיבציה להצליח", אומר אדם המקורב אל הבעלים. "2010 עם נמני, 2011 עם איוניר, אלו היו למיטש תקופות קשות של אכזבה אבל זה היה עוד שלב בדרך להשיג את המטרה. היום אלה הרגעים הכי קשים כי הוא כבר היה באליפויות, בטרבל, בליגת האלופות והוא גם יודע שהוא לא יכול להשיג מעבר לזה. מקסימום זה לחזור אל אותם תארים. בליגת האלופות הרי אי אפשר לפרוץ את תקרת הזכוכית ולכן כל מה שיושג מעתה, אלה דברים שמיטש גולדהאר כבר חווה ומכאן החשש שמקנן אצל כל מי שאוהב את מכבי תל אביב שאולי באיזשהו מקום הניצוץ של גולדהאר כבה".

מנכ"ל מכבי תל אביב, מרטין ביין. ניב אהרונסון
החטא הראשון: אי החתמת מחליף למרטין ביין/ניב אהרונסון

חלון ההעברות של חודש ינואר בעונה החולפת לימד שוב שהדבר הכי צפוי אצל גולדהאר זה היותו לא צפוי. גם אז התעוררו לא מעט סימני שאלה באשר למידת העניין שלו במועדון, אך עם כל זה הוא איפשר לקרויף לשחרר שחקנים, לרכוש אחרים ולהביא מאמן חדש עם צוות שלם בעלות גבוהה מאוד.

"למזלה של מכבי תל אביב מדובר באיש מאוד עשיר שמאוד חשוב לו מה הוא ישאיר אחרי שיילך", אומר אדם המכיר את גולדהאר היטב. "אם היה מדובר באדם בעל אופי אחר, יכול להיות שאחרי שמונה שנים הוא היה מתחיל לדלל את עצמו מהמועדון, אבל עם כל זה שהחשק ירד, יכול בהחלט להיות שהוא ייתן עוד פוש אחד אחרון כדי לקחת בחזרה את האליפות ואז אולי לעזוב עם זיכרון של מנצח".

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב מונף על ידי שחקניו אחרי הזכייה בגביע המדינה. ברני ארדוב
ישאיר זיכרון מתוק? גולדהאר אחרי האליפות ב-2015/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully