וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: טביב. השאיפה הגדולה של בעלי הפועל תל אביב

הניסיון של ויצמן וכבירי לחזור לתמונה, התכנית למכור את גוטליב למכבי ת"א, התקציב המתוכנן. עמית גולדשטיין יצא לבדוק האם בעלי הפועל ת"א באמת שונים מקודמיהם, וגילה שאיפה להידמות לבעלי בית"ר. גרינברג: "לא כל סוחר אמנות יודע לנהל. אנחנו אנשי עסקים מצליחים"

יוסי ציפקיס

בשישה בדצמבר 2016 פנתה הפועל תל אביב לבית המשפט בבקשה להיכנס להליך של הקפאת הליכים בשל חובות של כ-100 מיליון שקלים, לגרסתם. את הבקשה הניח אמיר כבירי יחד עם שותפו השקט, מני ויצמן – שניים שהביאו את הפועל תל אביב למצב של פירוק בסופו של דבר והותירו חובות של מיליונים. באותם רגעים לכולם היה ברור ששניהם לא יעזו יותר להתקרב להפועל תל אביב. האמנם?

אחרי ארבעה חודשים, כשנראה כי המערכת סוף סוף התייצבה, צצו כבירי ו-ויצמן מחדש. על הפרק הפעם שוב הרעיון של מעבר לאצטדיון בבת ים ואתו גם ניסיון לשכנע את הבעלים החדשים של הקבוצה להצטרף. "עוד לא התקררה הגופה, כמו שאומרים, ויש לשניים האלה עדיין אומץ להציע דברים", אמר אחד מהגורמים הבכירים בהפועל תל אביב. " אם מישהו יקשיב להם, זה אומר שבאמת לא למדנו שום דבר מהעונה הזאת".

וכמה שהוא צודק. בעלי הפועל תל אביב החדשים מובילים את המועדון לא רק למסע הישרדות מסובך, ששיאו יתרחש במשחק מול אשקלון בשבת (19.00, המושבה), אלא גם למסע הבראה מחלומות השווא וחזיונות התעתוע שכל הכבירים סחבו את המועדון אליהם. היכולת של הבעלים החדשים לשמור על שפיות ובניה נכונה והדרגתית, ולא לחפש דרכי קיצור שסופם בתהום, דוגמת הסיפור שצוין קודם – היא המבחן הגדול של הפועל תל אביב. ערב משחק העונה של האדומים, זו הזדמנות טובה לבדוק האם בעלי המועדון החדשים הם באמת האנשים שיזהרו מפיתויים כאלה.

עוד בנושא

מינוס 9, פרק 9: יובל נעים: "היה צריך להוריד להפועל תל אביב את כל הנקודות, לא רק תשע"
מנחם קורצקי: "צריך להוריד את הלחץ מהשחקנים, שמח שמשחקים בבית"
ערעור הפועל תל אביב התקבל: רייכרט ישחק מול הפועל אשקלון
טוטו תמוז לא צפוי להמשיך בעונה הבאה

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
התגעגעתם? כבירי/ניב אהרונסון
"מלבד ברשצקי שחתם על חוזה ארוך טווח, ועוד מספר שחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, אין כוונה להחתים שחקנים על חוזים ארוכים. כלומר, כל עוד לא מדובר בשחקנים צעירים עם עתיד שמרוויחים סכומים נמוכים, הקבוצה תחתים שחקנים לעונה אחת עם אופציות"

"אנחנו נהיה כמו אלי טביב, עם הבדל אחד מאוד גדול - אנחנו אוהבים את הפועל ואוהדים של הקבוצה בניגוד אליו", אמר לפני כמה ימים איציק ניסנוב לאנשים במועדון. זו אולי הנחת העבודה הכי ברורה עד כה בנוגע לכיוון אליו רוצים לקחת את הפועל תל אביב החדשה. "אני יכול להבטיח שהפועל תל אביב לא תהיה מגלומנית בחשיבה שלה", מחזק זאב גרינברג, אחד הבעלים, את ההנחה בשיחה עם וואלה! ספורט. "לא משנה אם נישאר ליגה או לא, המחשבה היא להפוך את הפועל תל אביב לחברה כלכלית לכל דבר. בראיה שלי, אי אפשר לנהל מועדון כדורגל בצורה אחרת. הכוונה היא להפוך את הפועל לארגון יציב ולא הרפתקני, כזה שלא משתגע כספית ולא יתחרה עם מכבי ובאר שבע בסכומים, אלא שיידע להתנהל עם הכנסותיו".

בחינת המהלכים של ההנהלה הטרייה מלמדת שאולי הפעם, בניגוד לשנים קודמות, ההבטחות אולי יקוימו. מה שקרה בתחילת דרכה של קבוצת הרכישה החדשה היה אפילו חמור יותר מכאוס. "זה היה כמו שוק בשבועות הראשונים", מספר גורם בהפועל תל אביב. "כל אחד ניסה להראות שהוא יודע וכל אחד רצה לקבוע. אף אחד לא האמין שאחרי כמה חודשים הדברים יראו כמו היום".

הדברים שישבו טוב טוב בראש לבעלים החדשים הם המספרים והסכומים הגבוהים ששולמו אצל ההנהלה הקודמת. המטרה הראשונה הייתה לסגור תקציב מינימלי שייתן להפועל תל אביב סיכוי להישאר בליגה. מהר מאוד התחדד לו כבר הבדל חשוב אחד ממה שהיה בעבר במועדון: היחס למעמד השחקן. "אצל כבירי, לפני הכל, היו השחקנים. לפני האוהדים, לפני ההנהלה. הוא קודם רצה לרצות את השחקנים", מספרים בהפועל תל אביב.

אמנם עבר מעט מדי זמן כדי להכריז על בשורה, אבל נראה כי יש שינוי של ממש בעניין הזה. השחקנים, לטוב או לרע, הם חלק מהמועדון החדש ולא העיקר. הפועל תל אביב מנסה קודם לבנות מועדון עם חלוקת סמכויות ברורה, כשאין שום כוונה להמר או לשים שחקנים מעל המערכת. כמו טביב, בהנהלה החדשה חושבים שהסכומים שמושלמים לשחקנים בליגת העל הם לא הגיוניים ואין להם כוונה לשלם משכורות עתק רק כדי שכוכבים יחתמו בהפועל תל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן הפועל תל אביב, מוטי ברשצקי. יוסי ציפקיס
האחרון שזכה לחוזה ארוך טווח? ברשצקי/יוסי ציפקיס
"אם הפועל תל אביב תישאר בליגת העל, לדוגמה, התקציב בעונה הבאה יהיה כ-23 מיליון שקלים. הדברים מחולקים כך: 8 מיליון שקלים מטלוויזיה וטוטו, שני מיליון שקלים מספונסרים, כ-10 מיליון שקלים ממנויים וכרטיסים, והכנסה נוספת ממכירתם של גוטליב ואלטמן"

כמובן שבהפועל תל אביב ישמחו לקלוט כישרונות או שחקנים מוכחים, אלא שבניגוד לשנים האחרונות, שכרם יהיה נמוך משמעותית. יתרה מכך, מלבד מוטי ברשצקי שחתם על חוזה ארוך טווח, ועוד מספר שחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה, אין בהפועל תל אביב החדשה כוונה להחתים שחקנים על חוזים ארוכים. כלומר, כל עוד לא מדובר בשחקנים צעירים עם עתיד שמרוויחים סכומים נמוכים, הפועל תל אביב תחתים שחקנים לעונה אחת עם אופציות. הרעיון מאחורי ההחלטה הוא לראות האם השחקן מתאקלם במועדון ועומד בציפיות. ואם כן, יממשו את האופציה עליו. ואם לא, ייפרדו ממנו. "הנפילה הגדולה של כבירי היתה להחתים שחקנים על חוזים שמנים לתקופה ארוכה וככה הוא הכניס את עצמו להתחייבויות בלי סוף. הסיפור הזה נגמר", טוענים בהפועל תל אביב.

בכלל, להפועל תל אביב אין רצון לעמוד בדרכם של שחקנים שירצו לעזוב את המועדון כל עוד מדובר בצעד כלכלי חכם. כזכור, כבירי הצהיר בזמנו כי לא ימכור שחקנים למכבי תל אביב, ולמרות שלא עמד בכך – האהדה עמדה אצלו מעל ההיגיון. הנהלת הפועל תל אביב החדשה לא מתחברת לכך.

כך, למשל, אדי גוטליב עשוי להימכר בקיץ למכבי תל אביב. ללא בושה וללא פחד. בהפועל תל אביב מספרים שמכבי תל אביב הגבירה את החיזורים והאפשרות שתהיה עסקה עם הצהובים היא יותר מגדולה. "מכירה שתכניס עוד שניים או שלושה מיליון שקלים למועדון היא עסקה רעה? אם יש אנשים שמוכנים להשתגע בסכומים ולהכניס כסף להפועל, לא נעמוד בדרכם", אמר אחד הגורמים הבכירים במועדון.

אגב, הדמיון לטביב נושק גם לרצון של האחים ניסנוב להתנהל כסוג של מנהלים מקצועיים ששואפים לקבוע אילו שחקנים יגיעו למועדון. זו, אגב, הביקורת הגדולה נגדם. "לכל בעלים חדש יש רצון להראות כמה הוא מבין ורוצה להיות מעורב", טען גורם בהפועל. "בוא נקווה שעם הזמן הם יבינו שעדיף שדמות מקצועית תקבל את החלטות האלה ולא הם".

בעלי הפועל תל אביב זאב גרינברג. קובי אליהו
השתלט על המערכת. גרינברג/קובי אליהו

בצד הניהולי הפועל תל אביב עברה מהפך לא קטן. גרינברג הוא למעשה האיש שהשתלט על המערכת ומנסה להכניס תרבות שונה לגמרי למועדון. כך, למשל, בימים האחרונים קיבלו כל אנשי הקבוצה בקשה להכין תקציב למחלקה שתחת אחריותם בעונה הבאה. כמובן, התקציב יהיה שונה לגמרי אם הפועל תל אביב תרד בסופו של דבר לליגה הלאומית, אך בכל אחד מהמקרים רוח הניהול היא אחידה – את התקציב יש להכין בהתאם לכסף שייכנס בוודאות. לא שקל אחד יותר.

אם הפועל תל אביב תישאר בליגת העל, לדוגמה, התקציב בעונה הבאה יהיה כ-23 מיליון שקלים. הדברים מחולקים כך: 8 מיליון שקלים מטלוויזיה וטוטו, שני מיליון שקלים מספונסרים, כ-10 מיליון שקלים ממנויים וכרטיסים, והכנסה נוספת ממכירתם של גוטליב ועמרי אלטמן. ייתכן כי הבעלים החדשים יזרימו עוד כסף מכיסם הפרטי, אך התקציב נבנה כעת ללא קשר אליהם.

בכלל, בהפועל תל אביב מספרים כי הדינמיקה בין הבעלים החדשים עובדת הרבה יותר טוב ממה שציפו. נכון לעכשיו, לפחות. חשוב להזכיר, כי לפני הרכישה לא היתה ממש היכרות בין האנשים וכרגע יש חלוקת תפקידים ברורה. מעבר לכך, אם בעידן כבירי או רמון אף אחד במועדון לא ידע במה הוא אמור להתעסק ובמה לא, כרגע יש חלוקת תפקידים מוגדרת בין כל העובדים.

לכן, אגב, בהפועל תל אביב בטוחים שהניהול שונה לגמרי מהעבר. כבירי, לצורך העניין, כמעט ולא היה מגיע למתחם האימונים, כמו קודמו בתפקיד רמון. כרגע, גרינברג, הניסנובים ובועז תושב, נמצאים שם על בסיס קבוע וגם מנהלים שיחות באופן רציף עם השחקנים ובעלי תפקידים אחרים. "יש פה אווירה הרבה יותר משפחתית. הרבה יותר צנועה", ציין גורם בכיר במועדון. "קשה להתנבאות אם זה יצליח, אבל יש פה שינוי גדול".

שחקני הפועל תל אביב חסן אבו זייד, סער בנבנישתי. יוסי ציפקיס
"נראה כי הדברים באמת משתפרים". שחקני הפועל תל אביב באימון/יוסי ציפקיס

אם בשנים האחרונות מני ויצמן היה האיש שנמצא מאחורי הקלעים ומתווה דרך למועדון, נראה כי הפעם הדברים באמת משתפרים. "אז הם הציעו את האצטדיון בבת ים, אחלה רעיון", אומר גרינברג. "את האמת אפילו לא הלכתי לראות איפה זה נמצא. כשאני רואה מספרים כאלה גדולים, אני מיד מבין שהסיפור הזה הוא לא בשבילי והוא כרגע לא בשביל הפועל", מגיב אחד הבעלים למה שחשפנו בתחילת הכתבה.

"אני לא יודע מה היה פה בשנים האחרונות, אבל לא כל פוליטיקאי מוצלח או סוחר אומנות מוצלח יודעים לנהל עסק", ממשיך גרינברג. "אנחנו אנשי עסקים שכל אחד הצליח קצת בתחומו, וזה מה ננסה לעשות בהפועל. אני לא מאמן או איש מקצוע, אלא איש עסקים ולא מתיימר להיות מבין גדול בכדורגל. גדלתי בשער חמש ואני מתעצבן אם הקבוצה מפסידה, אבל ההבנה שלי היא איך לנהל עסק ובגלל זה ננסה לבנות ארגון יציב. אנחנו רוצים להגדיר לנו יעדים ריאליים שנדע גם אם הצלחנו בהם או לא. ננסה להשאיר את השיקולים האמוציונליים בצד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully