וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשון לציון: מאחורי הקלעים של פיטורי אריק שיבק

26.2.2017 / 15:51

ההחלטה שהתגבשה במשך חודש שלם, ההתקפה של המאמן במסיבת העיתונאים, הכישלון בבניית הסגל וההערכה אליו כאדם. הסיבות לפיטורים וגם לכך שהעוזר, שמוליק ברנר, צפוי להתמנות

one

כשאריק שיבק התייצב אמש (שבת) במסיבת העיתונאים בתום ההפסד של מכבי ראשון לציון 82:68 להפועל ירושלים, כבר גמלה בליבו של היו"ר יצחק פרי ההחלטה לפטר אותו. במחצית המשחק, כשראשון מושפלת ומפגרת 40:21 ניהל פרי שיחה להוטה עם ראש העיר דב צור, בסיומה היה רחוק מלהיראות רגוע. בסיום המשחק כבר רמז על שעתיד לבוא: "כרגע אנחנו לא נראים כמו קבוצה שיכולה להיכנס לפלייאוף".

אחרי המשחק הגורמים הקובעים במועדון נקראו לשיחה וקיבלו את ההחלטה לפטר את שיבק. בבוקר נעשתה שיחת טלפון בה המאמן הוותיק קיבל את ההודעה. מקורביו טוענים כי נפגע מאוד מכך שפוטר בטלפון.

ההחלטה התקבלה אתמול, אבל מזה זמן רב היה נראה ששיבק חי על זמן שאול במכבי ראשון לציון. ההפסד בשמינית גמר גביע המדינה להפועל באר שבע מהליגה הלאומית הביא לתפנית וחודש לאחר מכן נרשם הפסד חוץ להפועל גלבוע/גליל – שגרר קולות רבים בהנהלה להיפרד מהמאמן. היו"ר יצחק פרי שמע, ולא ביצע את המהלך.

מאמן מכבי ראשון לציון אריק שיבק. ניב אהרונסון
נפגע מהדרך בה קיבל את ההודעה. שיבק/ניב אהרונסון

פרי זכר את הביקורות עליו מהעונה שעברה אחרי פיטורי שרון דרוקר ורצה להאמין שהקבוצה תעלה על דרך המלך. בנוסף, הקשר הטוב בין שיבק לבעלי חברת "RAND MEDIA", הספונסרית הראשית של הקבוצה, היה ידוע לפרי. היו"ר היה לא מרוצה משיבק, אבל גם לא פעל.

שבוע לאחר מכן שיבק ניצח את עירוני נהריה והתייחס לראשונה בתקיפות לשאלות בנוגע למעמדו. "אם שמעתם דברים עליי, אז אני מצטער שניצחנו", אמר לעיתונאים. "לא שמעתי ולא הרגשתי כלום, אני איש שעובד, לא מתעסק במה אמרו ומה לחששו. אני לא אוהב להגיד שאני לא צריך להוכיח כלום, כי אנחנו כל הזמן צריכים להוכיח. אני לא במבחן בראשון, אולי הייתם צריכים שמישהו שיתקשרו אליכם כל היום. אני לא כזה, אולי הייתם צריכים אחד שיספר לכם כמה קשה לו".

בראשון לא אהבו את הדברים הללו, כמו גם את דבריו של שיבק אחרי ההפסד להפועל חולון, במשחק בו נפצע קאליף וואייט, לפיהם "הפסדנו לקבוצה הכי טובה בליגה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי. לירון מולדובן
התלבט במשך תקופה ארוכה. פרי/לירון מולדובן

"במבט מפוקח, בניית הסגל הייתה רעה מאוד השנה. היו פה שישה זרים בינתיים ואנחנו מרוצים בערך מאחד", אמר היום אחד ממקבלי ההחלטות בקבוצה. ג'ו ג'קסון שוחרר אחרי שני משחקים בלבד בגלל חוסר שביעות רצון מהגישה והחיבור שלו. אנתוני היליארד שוחרר לאחר חזרתו של שון דאוסון וגם בשל העובדה שהיה רחוק מלהרשים. צ'ארלס תומאס מתנדנד ולא מזמן נבדקה האפשרות לצרף את פט קלאת'ס, אקס מכבי חיפה, על חשבונו. ג'אבון מקריי חווה עליות וירידות ובני משפחתו תוקפים בפייסבוק על רקע מיעוט הדקות שהוא מקבל. מאליק ווינס שהגיע לקבוצה לאחרונה כבר הפך למועמד לשחרור, אך בינתיים ימשיך לקבל קרדיט.

ולמרות את, יצחק פרי נמנע מלפטר את שיבק במשך תקופה ארוכה. "הוא היה פגוע מהלינץ' התקשורתי שעשו לו אחרי שהוא פיטר את דרוקר", מספר אחד ממקורביו של היו"ר, "הוא לא אהב את תדמית 'מפטר המאמנים' שנוצרה לו, אז הוא נשך שפתיים ולא פעל למרות שחשב שצריך". בהנהלה היו כאלה שלחצו עליו לבצע את השינוי, אבל פרי חיכה. עד אתמול. "פרי הבין שאם לא יפעל, במצב העניינים הנוכחי הקבוצה לא תעשה פלייאוף".

שיבק נשאל אתמול על כך שמדובר בקבוצה היקרה ביותר בתולדות מכבי ראשון לציון, אבל אמר: "תפסיקו להזכיר את זה, ולא להזכיר שאנחנו חצי שנה בלי השחקן הכי טוב שלנו (שון דאוסון, א.ש)". במועדון באמת זכרו לו את ההיעדרות של דאוסון, ואת האליפות מהעונה שעברה. העריכו את האישיות שלו והסתדרו איתו, "אבל אי אפשר להתעלם מכך שהתוצאות השנה מאוד מאכזבות והקבוצה משחקת רע מאוד", אומרים בראשון לציון.

אריק שיבק מאמן מכבי ראשון לציון (שמאל) עם עוזרו שמוליק ברנר. ברני ארדוב
זוכה לאמון. ברנר מימין/ברני ארדוב

אם לא יהיו הפתעות, שמוליק ברנר אמור להעביר את משחק הליגה של הכתומים נגד מכבי חיפה בשבוע הבא. היו"ר פרי תומך במינויו ומאוד מעריך אותו. ברנר הגיע לראשון לציון לפני שלוש שנים וחצי כדי לשמש כעוזרו של מתן חרוש ועבד גם תחת צביקה שרף, דרוקר ושיבק. בהנהלה יש כאלה שתומכים בהבאת גיא גודס, שהצליח מאוד בראשון לציון, אבל ברנר כבר מחזיק בחוזה – עובדה שצפויה לעזור לו.

"אם המינוי יעבור בהנהלה, לשמוליק יש הזדמנות להוכיח את עצמו", אמרו במועדון, "צריך להביא שחקן במקומו של פטריק ריצ'רד ולאחר מכן יש עוד הרבה זמן כדי להבטיח את המקום בפלייאוף ולנסות להשיג מקום בפיינל פור. בהתחשב במה שקרה עד עכשיו, זה יהיה הישג אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully