וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנית WNBA: "רוב השחקניות לסביות, התעללו בי כי אני סטרייטית"

קנדיס וויגינס, אחת השחקניות הפופולריות בליגה בשנים עברו, סיפרה שפרשה בשל הצקות חוזרות ונשנות בחדר ההלבשה: "השחקניות התאגדו נגדי ודאגו להעביר לי מסר - את לא רצויה"

גארדית ניו יורק ליברטי קנדיס וויגינס עם קיה סטוקס. AP
פרשה בשל "יחס מזעזע". וויגינס עם הגב לחברות/AP

ה-WNBA נחשבת כבר שנים לליגה הכי גיי-פרנדלי בארצות הברית, ולאחרונה חוקקו מספר חוקים כדי לדאוג שלסביות ירגישו בנוח על הפרקט ובחדרי ההלבשה של הקבוצות. אולם כעת מתברר שיש לכך מחיר - או כך לפחות מצטייר בראיון שהעניקה קנדיס וויגינס, אחת השחקניות הבולטות בשנים האחרונות, שפרשה בחודש מרץ בשנה שעברה, לטענתה בשל היחס הלא צודק שקיבלה בתור סטרייטית.

"תכננתי לשחק עוד שנתיים, אבל החוויה שחוויתי בליגה לא אפשרה לי לעשות את זה מבחינה מנטלית. הייתי בדיכאון, היה לי קשה מאוד. אף אחד לא מדבר על זה, אבל התרבות ב-WNBA פשוט לא ידידותית לסטרייטיות. הרגשתי מורעלת, הרוח שלי נשברה", סיפרה וויגינס, שזכתה באליפות עם מינסוטה לינקס ב-2011 ונבחרה לשחקנית השישית של העונה ב-2008. מהרגע שהחלה את הקריירה שלה ב-WNBA, וויגינס נחשבה לאחת השחקניות היותר מפורסמות ומוכרות בליגה. כמעט בכל ראיון היא הדגישה את היותה סטרייטית, בעיקר משום שהסטיגמה הרווחת על שחקניות בליגה היא שהן נמשכות לנשים. "הייתי אומרת ש-98 אחוז מהשחקניות בליגה לסביות", היא מעידה באופן די נדיר. "ועצם העובדה שהייתי סטרייטית והצהרתי על זה בראיונות הפכה את זה לסיוט עבורי. היו שחקניות שניסו לפגוע בי בכוונה כל הזמן. התעמרו בי. בכל משחק קראו לי 'כלבה' (Bitch), בכל משחק זרקו אותי לרצפה. המסר היה ברור: אנחנו רוצות שתדעי שאת לא רצויה כאן".

גארדית ניו יורק ליברטי קנדיס וויגינס. AP
וויגינס במדי מינסוטה/AP

וויגינס סיפרה שהרגישה שונה בנוף בעיקר משום שהשתדלה להיות מטופחת ונשית, דבר שלא התקבל בעין יפה אצל חלק מהשחקניות. "הן משוות את עצמן לגברים באופן אובססיבי כל כך, עד שהם מנסות להיראות כמוהם. רוב השחקניות מאמינות שהן צריכות להיראות כמו גברים, לשחק כמו גברים ולקבל כבוד כמו גברים. אני ייצגתי את ההפך המוחלט. הייתי גאה להיות אישה, וזה פשוט לא השתלב בתרבות שנוצרה סביב ה-WNBA".

הדברים של וויגינס היכו גלים בליגה. ראשת ארגון השחקניות ננקה אוגוומיקה מיהרה לפרסם תגובה רשמית בה נכתב כי "הארגון שלנו מחויב לייצג את הערכים של כל אחת מהשחקניות, על כל המגוון שלהן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully