וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת המהלכים הגדולים אי פעם באליפות העולם בפוקר, חלק א'

וואלה! NEWS בשיתוף האקדמיה לפוקר

31.1.2017 / 18:25

ההולנדי הפרוע שבילף יותר מדי, שני החובבניים שהדהימו את כולם וכריס MoneyMaker שבא קטן ובסוף הדהים את לאס וגאס כשהפך 86 דולר ל-2.5 מיליון. הבלופים המטורפים של עולם הפוקר, חלק ראשון

שחקן הפוקר קוואי נג'ויין באליפות העולם לשנת 2016. AP
כל תנועה נבחרת, כל מילה סביב השולחן נשקלת/AP

5. אליפות העולם בפוקר לשנת 2009 – לקס ולדהאוס נגד בראיין פינקוס

מקצוען הפוקר ההולנדי לקס ולדהאוס נחשב לאחד מהשחקנים הכי פרועים ואגרסיביים שיש לעולם הפוקר להציע. לקס, שהתחיל את קריירת הגיימינג שלו בתור שחקן StarCraft מוערך, בנה לעצמו שם בעולם הפוקר דרך משחק פוקר קאש מרסק בזירות הפוקר המקוונות. למרות זכיות של מעל לחצי מיליון דולר בטורנירים החיים, לקס תמיד טען שפוקר חי "משעמם אותו" בגלל הקצב האיטי של המשחק.

היד שלפנינו התרחשה ביום הראשון של טורניר אליפות העולם 2009. עד היד המדוברת לקס שלט בשולחן ללא עוררין והפעיל המון לחץ על היריבים שלו, ואפילו חשף למתחריו לא-מעט בלופים. כל זה לא מנע ממנו לעלות לפלופ עם שש-ארבע מסדרות שונות (Offsuit), לבלף את הפלופ והטרן ולנופף בבלוף נוסף בפנים של יריבו ליד.

אלי אלעזרא, מקצוען הפוקר הישראלי המוכר, היה מעורב בתחילתה של היד, ולא התבייש לספק פרשנות בנוגע למשחק הפרוע של לקס לאחר חשיפת הבלוף – He Lives by the Sword, He's gonna die by the sword. לקס סיים את היום הראשון של הטורניר בין המובילים של הטורניר, רק כדי להיות מודח כבר ביום השני של הטורניר למחרת.

אלי אלעזרא ניבא את העתיד באומרו שהבלופים שבנו את לקס בתחילת הטורניר יהיו גם אלו שיגרמו להדחתו, ובכך נתן הוכחה ניצחת לכך שאחת הטעויות הנפוצות ביותר של שחקני פוקר באשר הם היא הגזמה בתדירות הבלופים.

החובבן שעשה בית ספר לאלוף: הבלופים המדהימים אי פעם בפוקר, חלק ב'

4. אליפות העולם לשנת 2013- וון טראן נגד אלקובר

אחת מהידיים הכי פחות שגרתיות שעלו לשידור בטלוויזיה. היד הייתה היד האחרונה ליום המשחקים השני של האירוע המרכזי באליפות העולם 2013. בזמן הזה כולם כבר היו מתים לסגור את השקית וללכת לנוח מהיום המתיש שעברו, פרט למעט שחקנים שדווקא בזמן הזה לוחצים עם כל הרגל על הדוושה ומנסים לקחת כל קופה בכוח. היד הזו הפגישה בין שניים כאלה במאבק עיקש על הקופה האחרונה של היום.

לפני הפלופ וון טראן ניסה לגנוב את הקופה עם 2-3 אוף סוט, קיבל העלאה מחדש והגיב בהעלאה נוספת מצדו, היריב השווה. בפלופ נמוך אלקובר יוצא בהימור ראשון (נקרא גם "דונקבט") וטראן המשיך עם האגרסיביות והעלה כשלו רק 3 גבוה. אלקובר השווה במטרה לבלף את היד בהמשך ושניהם עשו צ'ק בטרן של 9 נוסף.

הריבר מביא עמו 2 כביכול חסר משמעות, אך בפועל העניק לטראן את היד העדיפה. אלקובר המשיך בתכנית שלו ושחרר הימור גדול בריבר, מה שהיה מקנה לו את הקופה בוודאות אילולא היריב פגע ב-2 בריבר. טראן הבין לאט לאט שמאוד יכול להיות שה 2-שלו מספיק, שכן ההימור הענק ששחרר יריבו בריבר מספר או על יד מאוד חזקה או על בלוף שה-2 שלו יכול לגבור עליו ולבסוף הוא מבצע את ההשוואה וגורף קופה מפלצתית. על זה נאמר הגונב מגנב פטור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

3. אליפות העולם בפוקר שנת 2012- ג'יימי רובינס נגד סטיבי ג'י

היד הזו התרחשה לשם שינוי בין שני חובבנים, ויכולה להמחיש כמה הטורניר המרכזי של אליפות העולם שונה מהמשחק החברי שלכם בבית.

האקשן התחיל עם רייז מיד מפלצתית ותשלום מיד מאוד חלשה של ג'יימי בעמדת הכפתור. הביג הצטרף בקופה ובפלופ של אס-נסיך-שבע עם שתי לבבות, פלופ שהתחבר מצוין עם קבוצת הידיים שהמעלה המקורי עשוי להחזיק, ג'יימי החליט להפעיל את הלחץ האולטימטיבי על יריבו באמצעות העלאה בפלופ ושתי פצצות בכל אחד מהרחובות הבאים.

היריב התייסר בריבר ושאל את עצמו איזה ידיים הוא כבר יכול לנצח. הוא מנה אס נסיך וזוג שביעיות כידיים הכי סבירות של היריב והחליט לזרוק זוגות עליונים, זריקה שבטוח הרימה לכם את הגבות. בעוד ששביעיות מאוד סביר שהיריב ישחק ככה, אס נסיך לרוב יפחד בטרן כשנפתח קינג ויחזיק בצ'ק מאחור. כשמביאים בחשבון שיש סיכוי שהיריב מבלף ושהשוואה לא עולה לנו בחיי הטורניר שלהם, נראה שדווקא להשוות בריבר זה המהלך המתבקש.

2. אליפות העולם בפוקר לשנת 2003 - כריס מאנימייקר נגד סם פארהה

בשנת 2003 החליט שחקן אלמוני בשם כריס מאנימייקר להירשם בפוקר-סטארס לטורניר לוויין קטן בשווי 86$. הוא סיים במקום הראשון שזיכה אותו בכניסה לטורניר גדול יותר, וגם בו כריס זכה במקום הראשון. הפרס היה חבילת טיסה+מלון+כניסה לאירוע המרכזי של אליפות העולם לפוקר. רצה הגורל וכריס MoneyMaker אכן עשה את הכסף וסיים במקום הראשון גם באליפות העולם בפוקר. ההשקעה הראשונית של 86 דולר הפכה לזכייה של מעל ל-2.5 מיליון דולר, ובכך הפך כריס לסיפור הסינדרלה הרשמי של עולם הפוקר. הפופולריות של המשחק המקוון פרצה כל גבול ומיליוני שחקנים חדשים גדשו את זירת הפוקר האינטרנטית. לימים הזכייה של כריס בתואר אלוף העולם זכתה בכינוי "MoneyMaker Effect" ונחשבת כפריצת הדרך הגדולה של הפוקר למיינסטרים.

ביד הזכורה ביותר משולחן הגמר של אותו טורניר היו מעורבים כריס מאנימייקר, ומקצוען פוקר ותיק בשם סם פארהה. מאנימייקר מבצע העלאה לסמי-בלוף בטרן עם הרבה אפשרויות להשתפר לרצף או לצבע, וכאשר מגיע הריבר חסר-המשמעות בוחר לבצע מהלך בלוף של אול-אין ומצליח לגרום ליריבו לקפל יד עדיפה!

הבלוף שהוגדר כבלוף השנה באותה תקופה נותן תקווה לכל החובבנים באשר הם ומחזק את המוטיב המרכזי של משחק הפוקר המודרני – כל אחד יכול לנצח.

1. ביג וואן פור וואן דרופ 2014- סקוט סיבר נגד טוביאס ראנקמייר

סקוט סיבר הוא אולי שחקן הפוקר החזק ביותר שטרם שמעתם עליו. בגיל 31 סקוט ממוקם במקום השישי בטבלת הזכיות של כל הזמנים עם תוצאות בסך 22 מיליון דולר. במשך שנים נחל הצלחה בטורנירי הפוקר היקרים בהיסטוריה, כאשר ב-2015 זכה בתוצאת השיא שלו כשגרף למעלה מחמישה מיליון דולר אחרי טורניר עם דמי כניסה של חצי מיליון במלון האריה שבוגאס. גם יריבו ביד, ראקמייר הגרמני, הוא לא בדיוק שחקן מזדמן ולו 11 מיליון דולר בזכיות.

הבלוף שגורף את המקום הראשון בקלות ומשאיר את כל הצופים ביד עם פה פעור. גם בגלל התעוזה של סקוט להוציא אותו לפועל, אבל בעיקר בגלל העובדה שהבלוף עבר בהצלחה. כל שחקן מתחיל מכיר את זה שלפעמים כשאתה מנסה ללכוד מישהו יוצא שאתה טומן מלכודת דווקא לעצמך - ובדיוק מזה הגרמני חשש. לבסוף, אחרי עשר דקות מחשבה דניאל נגראנו קורא זמן, וכמה שניות לסיום הדקה שנתנה לו טוביאס זורק את הקלפים.

החלק הכי טוב ביד הוא השיחה שהשניים מנהלים. טוביאס מספר לסקוט שהוא מחזיק בזוג אס וזה מגיב בנונשלנטיות מרשימה ואומר לו שזה מזל ביש בשבילו ושהוא חייב להשוות. להזכירכם, הכניסה לטורניר היא מיליון דולר וההחלטה של טוביאס שווה בתוחלת כמה מיליונים טובים, אבל סקוט מראה לנו ששחקנים שמשחקים בסכומים האלה לא מתרגשים מהסכומים, ואחרי הצגת תיאטרון מרשימה במהלכה סקוט אומר בשלב כלשהוא "עדיף שאני אשתוק עכשיו" היד נגמרת. סקוט לא מאמין שהיריב שלו קיפל אסים ומבקש ממנו להראות את היד, ואחרי שזה מראה את היד סקוט משחק אותה מבואס לכמה שניות לפני שחושף את הבלוף ואת החיוך הגדול שבא איתו.

הכותבים סטס "סטסיה42" טישקביץ' ואייל "קסיאס" אשכר הם שחקני פוקר מקצוענים ומייסדי האקדמיה הישראלית לפוקר, ביתם של חובבי ומקצועני הפוקר בישראל. לקביעת שיעור ניסיון בחינם לחץ כאן.

עוד בנושא:

טורניר הפוקר של ישראל בוואלה! NEWS נפתח, הירשמו לתחרות הגדולה

שישה צעדים שיעזרו לך להפוך מחובבן למקצוען בפוקר

מה אומרת עליך שפת הגוף במהלך משחק פוקר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully